Multiplex Gemini

Kolejne piankoloty... ale nie tylko...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 20 mar 2018, o 15:37

Jazz pisze:Regiel 50a jest ok.

Ale tylko do 4S. 6S niekoniecznie wytrzyma.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 mar 2018, o 16:50

Jazz pisze:Ten jest słaby
Wybierz jakiś 140gramowy z kv pod te pakiety które masz - myślę że przy 6s powinien mieć 500 - 600 kv.
Śmiglo 11x7 pod prędkość lub 12x6 do 12x10 pod przyspieszenie.
Regiel 50a jest ok.


No tak właśnie coś czuje...
No nic. Przed chwilą dopiero kliknąłem regiel, więc mam chwilę do namysłu...

Skoro ten silnik jest i tak już wkręcony, zrobie próbny lot na pakietach 2250 4S, które może podrzuci mi do piwnicy inter. Jak będzie słabo (a czuje, że spełni się to co napisałeś) to zmienie na 6S (o ile do tego czasu nie sprzedam ;) ).
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 mar 2018, o 16:52

Krecik, dlaczego miałby nie wytrzymać 6S? Nawet jak wycisnę z silnika połowe więcej mocy to i tak A będzie niższe przy dwukrotnie wiekszym napięciu... (uogólniam i błagam nieakademickie podejście do tematu :P )
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 20 mar 2018, o 18:56

Tak gemini powinno latać

https://youtu.be/nQoftpjVnMY
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 mar 2018, o 19:11

Pamiętasz jaki Twój miał setup?
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 20 mar 2018, o 19:15

4s
Silnik sk3542-1250kv
Regiel 60a.
Śmigło 13x6.5 lub 12x10
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 mar 2018, o 19:40

Jazz pisze:4s
Silnik sk3542-1250kv
Regiel 60a.
Śmigło 13x6.5 lub 12x10



a konkretnie?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 mar 2018, o 20:17

A jaka pojemność pakietu?
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 20 mar 2018, o 20:45

2700mah.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 20 mar 2018, o 20:49

miruuu pisze:Krecik, dlaczego miałby nie wytrzymać 6S? Nawet jak wycisnę z silnika połowe więcej mocy to i tak A będzie niższe przy dwukrotnie wiekszym napięciu... (uogólniam i błagam nieakademickie podejście do tematu :P )

Bo jest opisany jako max. 4S, czyli 16,8V - w praktyce 20V. Ale 25V z 6S to może być za dużo, stabilizatory wewnętrzne będą się grzały. Niekoniecznie się sypnie, ale może - nie należy przekraczać napięć znamionowych zasilania żadnych urządzeń elektrycznych. Serwa na 6V zasilasz z 10V ? Chyba raczej nie...
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 20 mar 2018, o 21:38

To co piszą jest gowno warte.
Wiadomo ze jakbyś puścił dużo większe napięcie to wtedy by się szybko zjaral.
Silniki opisane jako 3 czy 4 s wiele razy zasilalem z 6s - grzały się bardziej i tyle.
Ryzyko przegrzania możesz ograniczyć mniejszym śmigłem np 10-11 cali.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 20 mar 2018, o 22:21

Jazz, ja mówię o ESC, nie o silniku... w silnikach nie ma stabilizatorów. Dla silnika ograniczeniem napięcia jest praktycznie tylko prędkość obrotowa, niby czasem też podawana... Ale zwykle jest zapas, taki na 4S śmiało można o 50% wyżej, jeżeli nie ma drastycznego przekroczenia i jest dobrze wyważony.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 mar 2018, o 22:29

Ograniczeniem dla silnika chyba jest temperatura uzwojenia?
Helikoptery
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 20 mar 2018, o 23:13

Prądowo - tak, napięciowo - nie. Jedynym czynnikiem nagrzewającym miedż uzwojenia jest natężenie prądu nią przepływającego, dokładnie : średnie w czasie i wypadkowe co do wartości. Prędkość obrotowa ma jedynie wtórny związek złożony z tą wartością, będący skutkiem niedoskonałości silnika, czyli strat rosnących z częstotliwością prądu i pola w stojanie.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 mar 2018, o 23:22

omcKrecik pisze:
miruuu pisze:Krecik, dlaczego miałby nie wytrzymać 6S? Nawet jak wycisnę z silnika połowe więcej mocy to i tak A będzie niższe przy dwukrotnie wiekszym napięciu... (uogólniam i błagam nieakademickie podejście do tematu :P )

Bo jest opisany jako max. 4S, czyli 16,8V - w praktyce 20V. Ale 25V z 6S to może być za dużo, stabilizatory wewnętrzne będą się grzały. Niekoniecznie się sypnie, ale może - nie należy przekraczać napięć znamionowych zasilania żadnych urządzeń elektrycznych. Serwa na 6V zasilasz z 10V ? Chyba raczej nie...

Myślałem, że piszesz o reglu.
Jeśli będe chciał dać 6S to dam inny silnik, pod 6S, bo ten ma 900kv - to za dużo by wyszło jak na moje preferencje latania...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 20 mar 2018, o 23:34

Dobrze myślałeś - pisałem o ESC. Stabilizator zasilania procka (taki malutki układzik scalony wewnątrz ESC, wielkości 1/4 łebka zapałki) będzie syczał pod poślinionym paluchem, może trochę pochodzić a może nie. Odradzam takie overvoltage na regiel.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 mar 2018, o 23:36

No ale przecie regiel jest do 6S?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 mar 2018, o 23:37

Czyli podnosząc napięcie podnosi się natężenie, to powoduje wydzielanie ciepła i dymek. Czyli zastosowanie zamiast 4s 6s podniesie napięcie i natężenie przy pozostałych warunkach niezmienionych.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 mar 2018, o 23:38

Dobra dobra. To ja namieszałem. Bo dałem dwie propozycje regli, ale wziąłem jeszcze inny :)

Wziąłem ten: https://www.banggood.com/HobbyWing-FLYF ... mds=search

Description:
Brand name: HobbyWing
Item numbder: 30214101
Item name: FLYFUN 60A V5 ESC
Type: Brushless
Cont./Peak Current: 60A/80A
Input: 3-6S LiPo
BEC Output: Switch Mode: 5.2V/6V/7.4V, 8A/20A
Input Wires: Red-14AWG-150mm*1
Black-14AWG-150mm*1
Output Wires: Black-14AWG-150mm*3
Input Connectors: No
Output Connecotors: 4.0 Gold Connectors (Female)
Transmitter: Supported
LED Program Card: Not Supported
LED Program Box: Supported
LCD Program Box: Not Supported
WiFi Module: Not Supported
Program Port: Separate Program Wire
Firmware Upgrade: Not Supported
Size: 68.8x34.6x18mm
Weight: 73.5g

Features:
* DEO Technology / Active Freewheeling
The DEO technology (Driving Efficiency Optimization) implemented in the ESC has multiple advantages:
● Rapider and smoother throttle response, better stability and flexibility during flight.
● Higher driving efficiency, longer flight time.
● Lower ESC temperature, more reliable operation.
* Soft Start-ups & Reverse Brake
* High-power BEC
* Multiple Protections
* New Design & Great performance
* Multiple Programmable Parameters

Package Included:
1X HobbyWing FLYFUN 60A V5 Brushless ESC


Ten jest do 3S-6S.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 21 mar 2018, o 00:33

wojtekr pisze:Czyli podnosząc napięcie podnosi się natężenie, to powoduje wydzielanie ciepła i dymek. Czyli zastosowanie zamiast 4s 6s podniesie napięcie i natężenie przy pozostałych warunkach niezmienionych.

Niekoniecznie, rzecz w tych jednak zmienionych pozostałych warunkach - śmigło mniejsze i skok też. Jednak wtedy sprawność napędu spada znacznie, stąd nie doradzałem takiej opcji. Z silnikiem o niższym kV, tak około 600 prąd będzie mniejszy na dedykowanym śmigle przy 6S, ale ESC konstrukcyjnie przeznaczony na 4S może tego overvoltage nie zdzierżyć - to z niego pójdzie dymek, gdy sfajczony stabilizator przepuści 25V na procek, a ten oszaleje i włączy cały klucz mocy na raz, co skończy się pożarem - tam nie ma żadnych zabezpieczeń przeciwzwarciowych.
Dobrze wybrałeś, już są regielki z bieżącą kontrolą odpowiedzi na przełączenie :) - to jest to DEO, jak dojdzie to poproszę Cię o prosty pomiar ;)
Wątpliwa dla mnie jest ta podana wydolność prądowa BEC-a, ale dla Ciebie to nie ma znaczenia.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...

Wróć do „Akrobaty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości