Multiplex Gemini

Kolejne piankoloty... ale nie tylko...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 mar 2018, o 07:35

Tak, prąd beca podają zadziwiająco wysoki w porównaniu do standardów do których przywykliśmy i których potrzebujemy. Sam jestem ciekawy ile w tym prawdy.... choć HW chyba by są jaj z klientów nie robił... hmm
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 mar 2018, o 09:18

omcKrecik pisze:Dla silnika ograniczeniem napięcia jest praktycznie tylko prędkość obrotowa.


Mi chodziło o to zdanie gdyż ograniczeniem dla silnik jest prąd bo prędzej się spali niż rozwali, nie?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 mar 2018, o 11:08

Ponieważ i tak poczekam na regiel zastanawiam się cały czas nad silnikiem. Jakoś nie do końca mam ochotę kupować kolejne 6 lipoli (inaczej niż szóstkami nie potrafię...) skoro te 1450 6S leżą w domu...
Tylko nie mogę znaleźć nigdzie silnilnika 6S o kv w okolicach 600, które wydaje się optymalne... Albo są ok 480 albo ok 900kv... I bądź tu mądry... hmm
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 mar 2018, o 11:23

Oooo... wprowadzając nowy zwyczaj odpowiadania na własne posty... mam!

To ten sam, który już zamontowany w Cessnie. Jak klikałem w niego z orderów to był niedostępny. A szukając niezależnie już jest... Najwyraźniej BG założył go jako nowy produkt...

Wydaje mi się, że będzie ok: QX-Motor QAA 2814600KV 900KV 1250KV 3-6S Brushless Motor CCW For X-UAV Talon RC Airplane Multicopter

Chodzi o tą wersję 600kv...

Silnik - QX-Motor QAA2814 - Cessna.PNG


Na śmigle 11x4.7 ma niby ciąg ponad 2kg. Powinno wystarczyć do brykania.
To przetestowania też 10x6. Jeśli te parametry nie są naciągnięte więcej niż 50% to i ciągu by wystarczyło a i szybszy będzie... hmm

No nic. Podrapie się po czuprynie (powiedział łysy trzymając rękę w kieszeni...) i pewnie zaraz kliknę...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 21 mar 2018, o 14:16

wojtekr pisze:
omcKrecik pisze:Dla silnika ograniczeniem napięcia jest praktycznie tylko prędkość obrotowa.


Mi chodziło o to zdanie gdyż ograniczeniem dla silnik jest prąd bo prędzej się spali niż rozwali, nie?

Nie. Natężenie prądu jest zależne od dwóch czynników : napięcia zasilającego i obciążenia mechanicznego. Pisałem o napięciu, nie o prądzie. Możesz słabo obciążyć silnik w odniesieniu do pracy przy napięciu podawanym jako górna granica (tu : 4S) i podać wyższe napięcie, obciążenie regulując doborem śmigła tak, aby nie przekroczyć dopuszczalnej wartości natężenia prądu. Będzie wirował szybciej, przetwarzając wyższą moc, jeżeli natężenie prądu utrzymamy jak poprzednio w pobliżu górnej granicy. Można tak dotąd żyłować, aż prędkość obrotowa zbliży się do max. dopuszczalnej. Jednak korzystny kompromis ekonomicznej pracy leży dużo niżej, ale pole manewru w zależności od potrzeb jest i tak dość szerokie.

Większość modelarskich outrunnerów ze średniej półki pracuje ekonomicznie w okolicach 40...50% prądu podawanego jako max. ciągły. Przy prądzie określanym w opisach jako max. chwilowy sprawność tych silników jest już niska - 62...68% wobec wartości górnej 78...84% na szczycie charakterystyki sprawności w funkcji natężenia prądu przy stałym napięciu zasilania. Lot na tak wyduszonych parametrach będzie dużo krótszy, niż można by sądzić z uzysku na ciągu.

Mirek, tam nie ma gdzieś lewego gwintu ? CCW piszą...
Z tymi 2180G to sporo przesadzili, ale i tak wystarczy do brykania ;) .
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 21 mar 2018, o 14:29

miruuu pisze:Tak, prąd beca podają zadziwiająco wysoki w porównaniu do standardów do których przywykliśmy i których potrzebujemy. Sam jestem ciekawy ile w tym prawdy.... choć HW chyba by są jaj z klientów nie robił... hmm

Jak nie chcesz dławić się chińskim sadłem ściemy dla frajerów, to daj go Wojtkowi do szybkiego zmierzenia. Masz niedaleko. Albo zapytaj Wojtka o wyniki dotychczasowych sprawdzeń, które są zbieżne z moimi skromnymi ;). Wiedza kosztuje, ale jej niedostatek bywa jeszcze droższy. Na szczęście rozeznanie rzecz nabyta ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 mar 2018, o 14:35

omcKrecik pisze:Natężenie prądu jest zależne od dwóch czynników : napięcia zasilającego i obciążenia mechanicznego.


Właśnie, skoro obciążenie i inne parametry są stałe to zmienia się natężenie gdyż zmieniamy zasilanie na zasilanie wyższym napięciem - wtedy ograniczeniem jest temperatura uzwojenia a nie prędkość obrotowa jak napisałeś.

Reasumując silnik się rozwali nie dlatego, że się za szybko kręci tylko, ze mu się sfajczy uzwojenie z powodu zbyt dużego prądu, z powodu zbyt dużego napięcia
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 mar 2018, o 14:38

W BEC'ach impulsowych jest około połowa prawdy - może troszkę więcej
Helikoptery
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 21 mar 2018, o 14:50

wojtekr pisze:
omcKrecik pisze:Natężenie prądu jest zależne od dwóch czynników : napięcia zasilającego i obciążenia mechanicznego.


Właśnie, skoro obciążenie i inne parametry są stałe [...]

Wojtek, toć napisałem, że nie są... :nono:
Skoro da się doprowadzić do sytuacji, gdy silnik bezpiecznie pracuje przy znacznie wyższym (+50%) niż podane jako max. napięciu, to znaczy, że to nie napięcie jest dla niego ograniczeniem - logiczne.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 mar 2018, o 14:53

w rozważaniach o powodach uszkodzenia silnika z powodu zmiany napięcia pozostałe parametry są i muszą być bo inaczej wprowadzamy równanie z wieloma niewiadomymi.

Tak czy inaczej silnik w modelu się pali a nie rozsypuje
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 mar 2018, o 14:59

omcKrecik pisze:
miruuu pisze:Tak, prąd beca podają zadziwiająco wysoki w porównaniu do standardów do których przywykliśmy i których potrzebujemy. Sam jestem ciekawy ile w tym prawdy.... choć HW chyba by są jaj z klientów nie robił... hmm

Jak nie chcesz dławić się chińskim sadłem ściemy dla frajerów, to daj go Wojtkowi do szybkiego zmierzenia. Masz niedaleko. Albo zapytaj Wojtka o wyniki dotychczasowych sprawdzeń, które są zbieżne z moimi skromnymi ;). Wiedza kosztuje, ale jej niedostatek bywa jeszcze droższy. Na szczęście rozeznanie rzecz nabyta ;)

A nie nie. Mi wystarczy przekonanie, że wystarczy na moje potrzeby. A co mógłby zrobić, ale nigdy nie będzie takiej potrzeby średnio mnie interesuje :)
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 21 mar 2018, o 15:11

wojtekr pisze:w rozważaniach o powodach uszkodzenia silnika z powodu zmiany napięcia pozostałe parametry są i muszą być bo inaczej wprowadzamy równanie z wieloma niewiadomymi.

Tak czy inaczej silnik w modelu się pali a nie rozsypuje

Rozpatrując wszystko na raz do kupy pogubisz czynniki tworzące warunki pracy. To prawda, że silnik w modelu jeżeli już umiera, to zwykle od przegrzania a nie od siły odśrodkowej, ale jest to wynikiem jego przeciążenia prądem, a nie tylko i wyłącznie zbyt wysokiego napięcia. Dostatecznie wysokie napięcie jest tylko jednym z warunków zniszczenia silnika i tu wystarczy prawie zawsze 2S, reszty da się dokonać obciążeniem.

Co innego znaczy "pozostałe parametry są i muszą być", a co innego "pozostałe parametry są niezmienne" - powtórzę trzeci raz : są zmienione, założyliśmy mniejsze śmigło. Jeżeli tego nie zrobimy, prąd wzrośnie znacznie i prawdopodobnie będzie po silniku. Ale nie od samego napięcia, tylko od prądu - to on i tylko on grzeje uzwojenia.

Miruuu, to praktyczne podejście spotykane bardziej lub mniej świadomie w prawie wszystkich przypadkach. Polecam tę pierwszą opcję - to nie boli, a coś dać może. Wątpliwe jest to "nigdy nie będzie takiej potrzeby" - nigdy nie mów "nigdy", nie wiemy co jutro przyniesie. Ostatecznie zasoby możliwości dobrze znać, tak jak inne własne zasoby ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 mar 2018, o 15:21

omcKrecik pisze:Wątpliwe jest to "nigdy nie będzie takiej potrzeby" - nigdy nie mów "nigdy", nie wiemy co jutro przyniesie. Ostatecznie zasoby możliwości dobrze znać, tak jak inne własne zasoby ;)

Fakt. W tym miejscu powinienem napisać "Nie sądzę bym wykorzystał więcej niż 25% deklarowanej wartości przed momentem sprzedaży" :D
A biorąc pod uwagę rotację moich rc klamotów, lepiej nie znać prawdy i kłamać kupującego nieświadomie :rotfl:
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 21 mar 2018, o 15:26

Aaaa... No tak, nie wpadłbym na to :plask:
Może wywal trzy ostatnie wpisy, zanim potencjalny kupujący to zobaczy ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 21 mar 2018, o 20:45

wojtekr pisze:Tak czy inaczej silnik w modelu się pali a nie rozsypuje


Gdzieś tu na forumie leży fotka silnika wyplutego z mojego Gemini. Troche przekombinowałem z doborem śmigła... na ziemi przy teście śmigła wyrwalo wręgę, wirnik wyszedł ze stojana i pociągną za sobą pozwijane 3 kable prądowe :masakra: Znaczy, ani się spalił, ani rozsypał :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 mar 2018, o 21:04

Uszkodzenia wręgi się nie liczą - wpychasz się poza konkursem - Jak będzie wątek o wpływie napięcia na wręgę dam znać :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 21 mar 2018, o 22:38

Wpływ napięcia na wzdręgę może być bardzo istotny... To mi wyjaśniali w klarowny sposób specjaliści od hydrodynamiki na Mazurach. Niewiele pamiętam ... :masakra:

Wojtek - widzisz sam, że złe śmigło może narozrabiać.
Artja, albo ta Twoja wzdręga była rachityczna, albo byłeś bliski wielkiego odkrycia... Ale o przyczynach i skutkach to Aikusa bym podpytał, ostatnio był na szkoleniu u Hawkinga ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 22 mar 2018, o 00:17

Mirasku, ciągu 2kg do tej popierdółki? To już nie będzie samolot ino pocisk zdalnie sterowany a'la made in mother russia syberia. Ze statecznikami. Z pianki kuźwa :)
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 22 mar 2018, o 00:32

Wojsko zaraz się zainteresuje... Nie wiem, czy nasze hmm
Mirek wie co robi, biznes to biznes ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 mar 2018, o 07:26

Bo to ma być pocisk. Ilorazowego użytku- nie ma znaczenia :)

Wróć do „Akrobaty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości