Strona 1 z 3

Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 25 paź 2016, o 20:13
autor: tom74
Panowie o co kaman, odpalam dziś CF, który zaktualizował się na 1.2.4 i zdziwienie. Na pierwszej zakładce SETUP nie mam przycisków RESTORE i BACUP.
Czyżby bakcup ustawień można teraz jedynie robić z pozycji konsoli CLI kopiując linie do pliku tekstowego?
Za to w prezencie są trzy opcje na zakładce odbiornika, dotyczące położeń drążka: min. center i max, a zniknęła wartość położenia środkowego gazu z zakładki konfiguracja.
Mam teraz następujący kłopot, bo quad nie chce się uruchomić albo po uzbrojeniu od razu rozpędza silniki przy drążku gazu na 0. Ustawienia na jakich jeszcze wczoraj normalnie latałem:
- min. gazu 1070
- środek 1500
- max gazu 2000
- min. command 1000
Robiłem kilkakrotnie kalibrację, reset ustawień i nawet wgrałem ponownie firmware do nazy.
Jak się mają ustawienia gazu do położeń drążka w nowej wersji CF?

I jeszcze jedno - brak opcji ustawień progów alarmu dla buzzera.

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 25 paź 2016, o 20:54
autor: Kenobi36
W changelog jest tylko informacja o usunięcie backup restore wiec oprócz tego nic nie powinno się złego dziać.

A czemu w zakładce receiver masz throttle na 900 ?

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 25 paź 2016, o 21:02
autor: tom74
Po podłączeniu pakietu i radia mam tam 998, ale wystarczy że uzbroję gaz i od razu silniki startują na wartościach 1070-1080 przy drążku gazu na 0.

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 25 paź 2016, o 21:07
autor: Kenobi36
Ustaw EPA w apraturze aby było 1010...1990

A w zakładce configuration motor_stop masz włączony?

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 25 paź 2016, o 21:47
autor: tom74
Mam już włączoną ta opcję
Rozumiem, że EPA ma być nieco powyżej maksymalnego wychylenia drążka (ponad 1950) i poniżej minimalnego położenia (1050) według mojego powyższego zrzutu ekranu.
Czy coś zmieniać na min. i max gazu w zakładce configuration?
Obecnie 1070 i 2000.

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 25 paź 2016, o 23:32
autor: Kenobi36
W configuration jest ok, tylko jak kalibruję zakres gazu to też robię sobie rezerwę, czyli ustawiam mincommand na 1020 , kalibruję gaz a potem znowu ustawiam 1000

Rzeczywiście sporo namieszali, może najwyższy czas przejść na bete 3xx i konfigurator betaflight.

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 26 paź 2016, o 09:14
autor: karol
tom74, zainstaluj sobie betaflight- teraz widac wszyscy sie na to przesiadaja, Ja oba moje drony ustawialem wlasnie na betaflight. Jest tam nowy tryb latania, Airmode.

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 26 paź 2016, o 18:21
autor: radekbck
AIR Mode już od dłuższego czasu jest w CF

Pozdrowienia
Radek

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 26 paź 2016, o 21:20
autor: tom74
Użyłem betaflight 1.8.4 i wgrałem firmware do flipa w wersji 3.0.1
Większość opcji ustawiłem jak w CF, zrobiłem kalibrację bez problemów i regulując suwakami prędkość z poziomu BF wszystko gra. Nie jestem jednak zadowolony, bo w czasie normalnej inicjacji z radiem, ECS nr 3 wyraźnie wyprzedza pozostałe melodią. Dodanie gazu drążkiem na poziomie 1080-1100 powoduje, że ten 3 regulator trzyma obroty, a pozostałe szaleją, wchodzą na znacznie wyższe obroty. Najgorzej nr 4 i 2, bo po 5 sek. mają ponad 1600 i nadal się rozpędzają. Dźwięk silników przy tym jest głośny i nierównomierny.
Boję się założyć śmigieł, bo to dość ryzykowne.
Protokół sterowania to PWM z ustawioną częstotliwością separacji od PIDów na 400. Kiedy wybiorę opcję ONESHOT125 to silniki się nie uzbrajają.
Wyłączenie opcji separacji PWM zmienia tylko to, że silnik 1 i 3 wariują, a 2 i 4 trzymają prędkość zgodną z drążkiem. Może coś pominąłem, bo widzę tu zależności pomiędzy odbiornikiem o PIDami - opcji domyślnych nie zmieniałem poza RC Rate i RC Expo które ustawiłem tak jak w CF na 0,90 i 0,65.
Chyba muszę wrócić do CF, bo tu jakieś miny są :wall2:

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 26 paź 2016, o 23:51
autor: karol
tom74 pisze:Kiedy wybiorę opcję ONESHOT125 to silniki się nie uzbrajają.


Aby uzyc tej opcji, musisz miec esc z firmware blheli.

Jak chcesz to wrzuce ci screeny jak ja mam poustawiane. Mam dwie 250tki, Martian i ZMR250,

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 27 paź 2016, o 00:04
autor: wojtekr
a co to jest ta opcja?

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 27 paź 2016, o 00:23
autor: karol
wojtekr pisze:a co to jest ta opcja?

https://oscarliang.com/oneshot125-esc-quadcopter-fpv/

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 27 paź 2016, o 08:48
autor: Kenobi36
Po helikopterowemu :-)
Serwa na tarczy, klasyczne PWM : Zakres 1000us do 2000us, środek 1500us/1520us, do 333Hz
Szybkie serwo ogonowe : Zakres 500us do 1000us, środek 760us czyli 2x częściej jest update poziomu wysterowania
Oneshot125 : Zakres 125us do 250us czyli 8x większa częstotliwość odświeżania niż klasyczne PWM
Jest też
Oneshot42 : Zakres 42 - 84us
Multishot: (z tego nie korzystałęm)

Nawet jeśli tak często nie odświeżamy to zaletą jest że informacja do regulatora przychodzi znacznie szybciej niż w przypadku klasycznego PWM

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 27 paź 2016, o 09:16
autor: tom74
karol pisze:
tom74 pisze:Kiedy wybiorę opcję ONESHOT125 to silniki się nie uzbrajają.


Aby uzyc tej opcji, musisz miec esc z firmware blheli.

Jak chcesz to wrzuce ci screeny jak ja mam poustawiane. Mam dwie 250tki, Martian i ZMR250,


Oczywiście,moje ESC to obslugują ale pod CF,tu jest kiszka. Jesli możesz to wrzuć foty.Zakladka config.pidy i odbiornik mile widziane.

Re: Cleanflight 1.2.4 - usunięte opcje i "nowe"

: 27 paź 2016, o 09:20
autor: karol
tom74 pisze:
karol pisze:
tom74 pisze:Kiedy wybiorę opcję ONESHOT125 to silniki się nie uzbrajają.


Aby uzyc tej opcji, musisz miec esc z firmware blheli.

Jak chcesz to wrzuce ci screeny jak ja mam poustawiane. Mam dwie 250tki, Martian i ZMR250,


Oczywiście,moje ESC to obslugują ale pod CF,tu jest kiszka. Jesli możesz to wrzuć foty.Zakladka config.pidy i odbiornik mile widziane.


Spoko, wrzuce, nawet jak chcesz moge wrzucic screeny z blheli, ale wieczorem, jak bym nic nie wrzucal to 20-tej zachacz mnie na priv. Moge zapomniec :(

Betaflight vs Cleanflight (beta bez stabililzacji??)

: 28 gru 2016, o 08:57
autor: Bazant
Hej,

Gdzies wyczytalem... w internecie ze Beta nadaje sie tylko do acro.

Cos w tym jest bo jak ostatnio w mikro quadzie konfigurowalem bete to zauwazylem ze on jakby totalnie olewa co sie ustawia jesli jest wlaczony tryb angle albo horizon.

W ogole w tym trybie quad jakis taki nerwowy, gazem ciezko utrzymac wysokosc caly czas quad podskakuje spada do ziemi - lata sie naprawde kiepsko.
Pomijam ze napoczatku mialem zle to ustawione i przelaczalem sie pomiedzy angle i horizon.
Predkosc 'obrotow' juz mialem ustawione na 100st. a on nadal zachowywal sie tak jak przy 800st.

Dopiero wlaczenie tryby acro spowodwalo ze quad zaczal sie poruszac powoli, ustabilizowal sie, zrobil sie meega powolny (100st faktyczne) ale dzialal plynni i przewidywalnie nareszcie dalo sie latac.

Co by potwierdzalo ze beta ma zrypany cos tryb stabilizacji.

Ktos jest w stanie to potwierdzic?
Czy np cleanflight ma tak samo zrypany tryb acro (jak beta stabilizacje)??
Generalnie to troche dziwne bo to sa 'blizniacze' projekty ktore co jakis czas sie 'merdzuja'.

Mam teraz bete.. warto w ogole chociazby dla proby zflshowac sie na clean? Czy juz nikt nie uzywa clean?

Re: Betaflight vs Cleanflight (beta bez stabililzacji??)

: 28 gru 2016, o 14:28
autor: tom74
U mnie było podobnie, przy próbie startu był niesterowalny metr nad ziemią. Może to wina flipa 32? W każdym razie wróciłem do CF.

Re: Betaflight vs Cleanflight (beta bez stabililzacji??)

: 28 gru 2016, o 15:12
autor: Bazant
A w CF dobrze dziala i acro i stabilizacja?

Re: Betaflight vs Cleanflight (beta bez stabililzacji??)

: 28 gru 2016, o 16:20
autor: MacGyverek
Ja na wersji 3.0.1 próbuje zrobić oblot quada 3d i też ciężko wysokosc utrzymać. Strasznie narowistyw jest i gaz nie liniowy. Nie wiem czy to wina betaflight czy trybu 3d i mniejszej rozdzielczosci gazu.

Re: Betaflight vs Cleanflight (beta bez stabililzacji??)

: 29 gru 2016, o 00:32
autor: Kenobi36
Aktualnie wszędzie mam 3.0.1 od microquadów (z resztą co Bażant wziął moje FC) po ścigacze.
Angle chyba nie jest powiązany do szybkości obracania się po prostu przechylenie drążka wywołuje proporcjonalne przechylanie quada np max 45st.
Ogólnie nie latam w tym trybie poza najmniejszym whoopem po domu i moim na tym kontrolerze co wziął Bażant whoop wisiał stabilnie prawie jak na GPSie więc nie wiem co jest gran, na pewno nie nazwałbym go narwistym, był wręcz mulasty. A w Acro taki jak trzeba, przy 900st/s :-)
Z utrzymywaniem wysokości też w żadnym modelu nie miałem problemów.