Su30 mod własna kreacja

I inne wydziwaczenia...
Awatar użytkownika
smekes
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 13-11-2015
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy

Postautor: smekes » 25 gru 2023, o 20:13

Konstrukcja o charakterystyce znacznego uproszczenia z naciskiem na optymalizacje kształtów, rozmieszczenie elementów w oczekiwaniu maksymalnej efektywności. Nie posiada turbinek EDF więc zamiast kanałów silnikowych zwykłe płozy(sprawdzone wiele razy w locie). Kształt stateczników górnych jak widać zgrał się z płozami(które pełnią też funkcje stateczników dolnych).
Zabezpieczenie spodnie poliuretan alkaidowy, szacowana prędkość 200km/h+++
su1.jpg
su2.jpg
su3.jpg
su4.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie jest antymęskie, prokobiece-ginocentryczne.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 26 gru 2023, o 17:14

Te serwa czymś przykryjesz?
Bo troche strug Ci nazrywają takie kanciaki na wierzchu...
Awatar użytkownika
bjacek
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 79
Rejestracja: 23-08-2023
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy
Kontaktowanie:

Postautor: bjacek » 26 gru 2023, o 17:57

Obawiam się, że dla osiągnięcia rzeczonej prędkości trzeba usztywnić skrzydła i usterzenie. Inaczej, a opieram to twierdzenie jedynie na doświadczeniu, bo przecież nie robiłem żadnych pomiarów twojego modelu, polecisz ze zbliżoną prędkością jedynie raz, bo flatter uniemożliwi sterowanie lub zniszczy model.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 26 gru 2023, o 18:47

Nie dotykałeś tekturolotów Smekesia, byłbyś zaskoczony jak sztywne są.
Fakt faktem, 200 to nie w kij dmuchał, mój rekord (nad ktorym sie specjalnie nie spuszczalem) to 175, ale wiedząc to co wiem i widziałem i dotykałem jeśli chodzi o modele smekesia, nie wyrokowałbym.
Awatar użytkownika
bjacek
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 79
Rejestracja: 23-08-2023
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy
Kontaktowanie:

Postautor: bjacek » 27 gru 2023, o 19:49

Flatter wredny jest, że hej. Jeśli jest metoda na usztywnienie tektury, to oczywiście, że ta da radę. Budujemy różne takie dziwnoloty np. z usztywnionego, cienkiego depronu.
A tu podsyłam fajny link ;) https://youtu.be/8yf_QTbDeWM?si=kh0v0iLZ3_R5dwRH
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 27 gru 2023, o 23:31

bjacek pisze:Flatter wredny jest, że hej.


No jest. Nie zna życia ten, któremu się nigdy w locie model nie rozmontował od flatteru.

bjacek pisze:A tu podsyłam fajny link ;) https://youtu.be/8yf_QTbDeWM?si=kh0v0iLZ3_R5dwRH


Staaaare...
I na moje to nie flatter to spowodował tylko błąd konstrukcyjny / wykonawczy i/lub nieznajomość ograniczeń konstrukcji przez pilota.
W locie nożycowym (w sumie to nawet nie wiem, czy tak się ta figura nazywa) używa się bardzo mocno steru kierunku żeby utrzymać maszynę dziobem do góry.
Taki lot nigdy też nie jest jakiś mega szybki, w sensie, samolot osiąga zdecydowanie większe prędkości w locie "normalnym" i tutaj takie momenty były wcześniej, więc gdyby flatter miał wystąpić - wystąpił by wtedy.
Nie widzę tu też żadnego szarpania, żadnego gwałtownego manewru... Więc to nie tak, że pilot zamordował maszynę...
Raczej po prostu nie wiedział, że statecznik pionowy nie wytrzyma tak dużych sił aerodynamicznych.
Można się czepiać, że prawdopodobnie wcześniejsze manewry (było tam kilka ciasnych zakrętów, beczka) prawdopodobnie osłabiły konstrukcję, ale kmą, samolot powinien to wytrzymać.

No wtopa, wtopa na maksa, bo przy takim modelu, o takich rozmiarach (1:2) to jednak ... Można by oczekiwać, że ani pierwszoklasiści go nie budują, ani nim nie latają...
Ale z drugiej strony, to tylko model.
A dokładnie takie awarie, kończące się różnie zdarzały się i w dorosłym lotnictwie i to w cywilnym, gdzie bezpieczeństwo jest najwyższe z możliwych. (ja wiem o dwóch takich przypadkach: jeden to Jumbo któremu oderwał się kawałek statecznika pionowego, ale wylądował bezpiecznie, a drugi to ... już nie pamiętam co, ale odpadł cały statecznik pionowy i tu niestety była katastrofa i wszyscy zginęli).
Awatar użytkownika
Jacek1601
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 18
Rejestracja: 04-01-2023
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Jacek1601 » 28 gru 2023, o 11:43

aikus pisze: (ja wiem o dwóch takich przypadkach: jeden to Jumbo któremu oderwał się kawałek statecznika pionowego, ale wylądował bezpiecznie, a drugi to ... już nie pamiętam co, ale odpadł cały statecznik pionowy i tu niestety była katastrofa i wszyscy zginęli).


Zgaduję, że chodzi Ci o te historie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Air_Lines_Flight_123
https://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_587
https://en.wikipedia.org/wiki/Northwest_Airlines_Flight_85
XL Power 380 evo, T-Rex 700E / Spektrum NX8
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 28 gru 2023, o 13:35

O widzisz, czyli nawet trzy... Zapomniałem o tym American Airlines flight 587, a w sumie to on jest bardzo ciekawy, bo to był 100% błąd pilota, ale uwaga: BŁĄD =/= WINA.
Pilot zachowywał się dokładnie tak jak go uczono :dk:

Dzięki, tak czy siak - mi się nie chciało szukać:)
Awatar użytkownika
smekes
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 13-11-2015
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy

Postautor: smekes » 8 sty 2024, o 18:17

To gwałtowne traktowanie steru co doprowadziło do katastrofy to też może wina osobowości.
Tym razem dwa filmy, jeden film ze śmigłem 6 łopat, drugi z moim standardem - trzy łopatowe.
Właściwie zostało tylko pokrycie i kilka drobiazgów od spodu.
Awatar użytkownika
smekes
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 13-11-2015
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy

Postautor: smekes » 21 mar 2024, o 01:03

Ukończony, oblatany około 10 razy, dobrze rokuje - kilkukrotnie mierzona prędkość około 140km/h przy ciągu 880g( na filmie przekłamanie że 1kg), jak pójdzie 6s ma być około 1,5kg - czyli jaka może być prędkość maksymalna?
Przy idealnym opływie i zakładając że łopatki śmigła pracują przy całym zakresie prędkości tak samo efektywnie wyszłoby 238km/h.

Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 21 mar 2024, o 08:26

8-) 8-) 8-)
:thumb: :thumb: :thumb:
No trzymam kciuki!!
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 22 mar 2024, o 09:12

Kurde tak se jeszcze mysle... naprawde obledne sa te Twoje tekturoloty.
Niby takie jan sie patrzy to czlowiek ma wrazenie ze to sie ma ochote rozleciec pod wlasnym ciezarem a to takie predkosci wytrzymuje...
I ja tego dotykalem, wiec wiwm.
Mysle, ze to ma wszelkie szanse wytrzymac więcej niż nawet najlepsza pianka...

A dla pianek 200kmh to taka jakas magicznie nieprzekraczalna granica.
Kazdy kto probuje prsekroczyc 200km pianką konczy źle.
Tutaj to sie naprawde może udać!!
Awatar użytkownika
bjacek
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 79
Rejestracja: 23-08-2023
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy
Kontaktowanie:

Postautor: bjacek » 24 mar 2024, o 18:59

aikus pisze:Kazdy kto probuje prsekroczyc 200km pianką konczy źle.

Nie każdy - zobacz np. tutaj https://youtu.be/xd2LxbtyeMU?si=0PBz83c02RwDflvK
Co prawda, później rozbił ten model, ale tego dnia jeszcze latał tzn. startował i lądował.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 25 mar 2024, o 00:05

O 3,14rdolony....
Mike, widziałeś to??
:D
Szkoda, że nie pokazał konstrukcji płatowca... Wiesz jak tam miał np. lotki powzmacniane, albo w ogóle co i jak porobił? No bo stockowa pianka to to chyba nie była... Wiem co się dzieje ze stockowym FunJetem przy 250km/h - lotki mu się odrywają.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 25 mar 2024, o 09:15

aikus pisze: Wiem co się dzieje ze stockowym FunJetem przy 250km/h - lotki mu się odrywają.


Jest jeszcze FunJet ULTRA który się nie rozpada nawet przy 350kph. Więcej styropianu wepchali w formę czy coś.
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 25 mar 2024, o 20:23

aikus pisze:O 3,14rdolony....
Mike, widziałeś to??
:D.


Oczywiście, że widziałem, zerkam na kanał Wojtka - ma dużo ciekawych filmów :)

Niestety na razie (z oczywistych względów) porzuciłem dopierd@l@nie jak wściękniety, choć zrobię pewnie jeszcze podejście do funjeta 6S.
A co do rozpadania, to mój (nie ultra) wytrzymał 222 i jest ciągle w służbie czynnej :D
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 25 mar 2024, o 22:09

... a jakie to są oczywiste względy...? Brak lotniska?
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 26 mar 2024, o 00:16

Tak.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 26 mar 2024, o 07:54

:( No...
U mnie to samo. To juz nie niechota.
Patrze na samoloty i ciagnie mnie w przestworza ale jak mam jezdzic pol dnia i potem ma sie okazac ze krzywy whoy znalazlrm to 3 14erdole to...

Nie wrozy to dobrze.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 mar 2024, o 00:42

Kiedyś były czasy. Teraz już nie ma.

Wróć do „Delty, skrzydła, jety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości