MiG-29 EDF

I inne wydziwaczenia...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 28 paź 2012, o 02:45

Fajnie że w końcu poleciałeś :thumb: :approve:
Niefajnie, że się regler zjarał, a roboty będzie w pytę żeby to ładnie zrobić... :wall: :masakra:

T8FG niestety nie ma spowolnienia serw, ja pakuję do samolotu reglery Turnigy z obsługą przeciwbieżnych serw podwozia. Malutkie to to jak paznokieć i załatwia sprawę.

Obrazek



Co ja ci mogę poradzić? Zależy czego teraz byś oczekiwał od apki. Ja tam jestem ze swojej super zadowolony ;)

BTW. Ostatnio Futaba zrobiła "podróbę" T8FG bo dodała do tego samego pudła telemetrię. Co do zmian w sofcie jeszcze nic nie wiemy
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 28 paź 2012, o 07:43

Aa.. Witaj Sławku :approve:

Futaba - sprzęt ciekawy, ale ni jak nie pojmuję - jak mogli walnąć takiego babola i nie zrobić spowalniania serw?! :wall: Poza tym strasznie mnie intryguje możliwość tego urządzenia.. I nieodgadnionym pojeciem jak na razie jest dla mnie s-bus.. :mrgreen: Czyli że jak podłączę np. SBE-1 pod odpowiedni kanał w odbiorniku R6108SB, to uzyskam naście kanałów :?: I można będzie zapewne ograniczyć plątanine kabli w MiG'u.. hmm Czy dobrze myslę..? A owe urządzenie SBE-1 wymaga swojego zasilania, aby nie obciążać odbiornika.. Tak to wygląd? Bardzo Cię proszę Sławku o porady, gdyż we wtorek zamierzam zakupić 3 letnią T8FG z rozszerzeniem do 14 kanałów.. Cena za aparaturę (prawie "nowa", bo mało używana) z odbiornikiem R6108SB to 1250zł.. To chyba dobra cena.. Jak uważasz..?
MiG doczekałby się modernizacji awioniki :banana:
Ciekaw tylko jestem, czy nie zginę w programowaniu..

Niestety - okazało się, że muszę w MiG'u mieć jeszcze jeden kanał (do odpalania świec dymnych), a na to mój ulubiony JR już nie pozwala.. Miałem dylemat: JR 11x Zero, czy T8FG.. I podjąłem decyzję, że spróbuję teraz Futaby :mrgreen:
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 28 paź 2012, o 10:30

Ja mam teraz dylemat:
- JR 11x Zero, czy (coraz bardziej mi to chodzi po głowie) Futaba 8FG (14ch)..

Może kolega Gmeracz podpowie co lepsze..
No i pytanie zasadnicze: Czy W Futabce 8FG jest możliwość spowolnić ruch serw?


Wiem że " każda pliszka swój ogonek chwali" ale możesz jeszcze rozważyć Sanwę SD-10G (sam posiadam), nie mogę złego słowa powiedzieć:
- ma dziesięć proporcjonalnych kanałów
- nowa jest tańsza od futaby
- jej programowanie jest praktycznie nie ograniczone, ustawisz każdy model śmigłowca, szybowca, makiety i co tylko sobie wymyślisz
- posiada spowalniacz ruchu serw
- ma najszybszą transmisję na rynku itd. itp.
Dodatkowo kupując u Polskiego dystrybutora dostajesz pełną instrukcję w języku Polskim.
To tylko taka moja drobna sugestia do dalszych rozważań...
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 28 paź 2012, o 10:47

Dzięki za podpowiedź kolego, ale Sanwa (jaka by nie była) tak samo przemawia do mnie jak Hitec :roll: To z całą pewnością porządny sprzęt, ale każdy ma swojego ulubionego producenta, któremu zaufał :mrgreen:
Gdyby nie to, że brakuje mi kanału - nie pozbywałbym się JR'a.. A Futaba - pomijając że nie ma funkcji spowalniania serw - daje możliwości kosmiczne. Z uniknięciem plątaniny kabli włącznie, a jak widziałeś na przykładzie MiG'a - to dość cenna zaleta :)
Cóż.. Zobaczę jak to wygląda. Przecież ślubu z Futabką nie biorę.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 28 paź 2012, o 19:40

Wiem że to duża obsuwa że nie dali spowalniacza, jednak myślę że to sprawa nie tyle zaniedbania a planu produkcji. Np. kiedy pojawiła się T8FG wiele osób czekało na update zawierające telemetrię, a tu pstryk i jest "nowy" model z tele fabrycznym...

A sam spowalniacz i owszem... JEST ;) Ale nie w nadajniku a w serwach s.bus-owych. I te serwa można zaprogramować według woli. I tu się chyba kryje odpowiedź, dlaczego nie ma tego T8FG. Ale niektórzy zatwardziali grzebacze już zapowiedzieli testy nowego softu na T8FG. Może się okazać, że za friko będzie można zaaplikować tele do tego modelu. Spowolnienie to kwestia tylko softu. BTW. napisałem do Futaby z tą propozycją w nowym update.

Wracając do s.busa - ma to sens jedynie w dużych modelach. Cały myk z tym systemem polega generalnie na redukcji okablowania, bo zamiast prowadzić przedłużacze od każdego, ciągniesz 1/3 majdanu do odbiornika. Ale po zastosowaniu pewnego tricku, ponieważ system jakoś musi wiedzieć, które serwo co ma robić i na jakim kanale pracuje.

I tu jest cały sprytny trick. Jeżeli używasz serwa s.bus, musisz zaopatrzyć się w moduł programatora serw:

Obrazek



Pokrętłem na górze ustawiasz numer kanału, podpinasz serwo s.bus i wciskasz pstryka aż dioda pokaże że serwo jest zaprogramowane na dany kanał. I to jest najlepsze rozwiązanie, bo do późniejszego połączenia serw s.bus w całość wystarczy prosty koncentrator (hub) łączący 3 serwa bezpośrednio do Rx albo dwa serwa do kolejnego huba.

Obrazek



Jeżeli chcesz lub musisz używać serw standardowych, trzeba zastosować dekoder, który sam będzie adresował poszczególne serwa (maks. 3 szt.):

Obrazek



Jeżeli istnieje taka potrzeba, do połączenia wielu hubów w jedną wiązkę można dodatkowo zastosować programowalnego huba 4-portowego:

Obrazek



A na koniec mały, ale bardzo przydatny drobiazg - rozgałęźnik:

Obrazek



Ten mały pierduł jest jednocześnie miejscem, gdzie możemy wpiąć w sieć dodatkowe źródła zasilania, co jest logiczne bo przecież sam odbiornik nie uciągnie kilkanaście serw cyfrowych. W efekcie mamy kilka różnych węzłów, rodzajów serw, wiele możliwych kombinacji w zależności od wielkości i skomplikowania modelu. W ten sposób można łączyć dowolną ilość serw (np. duble na lotkach pod jeden wspólny kanał), a ich separacja kanałowa jest ograniczona tylko nadajnikiem:

Obrazek



Odbiorniki s.bus posiadają tryb pracy solo "A" oraz tryb "B", kiedy można je połączyć szeregowo kablem i pracują jako jeden wielokanałowy (do 16-tu kanałów). BTW. Zamiast programatora serw i osobnego dla "huba 4" można użyć moduł USB, którym zapanujesz nad wszystkim razem z poziomu oprogramowania PC:

Obrazek



I teraz pozostaje kwestia kalkulacji i oceny, co się bardziej opłaca? Huby + nowe serwa s.bus czy stare serwa + dekodery = trochę więcej kabli ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 28 paź 2012, o 20:17

:banana: Alle jazda..! Genialny wykład..! Chylę czoła za wiedzę.. Coś pięknego.
Bardzo Ci dziękuję Sławku..! Klamka zapadła: Biorę tą trzyletnią Futabę T8FG..
W prawdzie mam zwykłe serwa w MiG'u, ale już kupiłem SBE-1 i będę kombinował.. Może się okazać, że jednen będzie nało..
Ależ to fajne urządzenie.. hmm

Oczywiście jeszcze pewnie nieraz zaatakuję Cię pytaniami.. :mrgreen:

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 29 paź 2012, o 01:41

Bartek, miło mi że teraz ja mogę się podzielić z Tobą jakimś tam doświadczeniem.
A najważniejsze, że nam obopólnie to daje przyjemność z latania...

BTW. A czy wiesz, że właśnie minęło 12 lat, jak mnie przeleciałeś pierwszy raz u Dynamita w tandemie w Masłowie?... :juppi:
Od tego czasu latam tylko z laskami, które same się wręcz proszą, aby je ktoś przeleciał... hehehe... w tandemie... no bo jak inaczej???
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 29 paź 2012, o 09:01

To już 12 lat.. hmm A w pamięci mam jakby to było tydzień temu :rotfl:
Cóż.. Epoka stawia wymagania, Świat paralotniarstwa się rozwija niemalże w tempie kwadratowym i po ostatnie naszej rozmowie uświadomiłem sobie, że mogę się od Ciebie uczyć. Latanie w tandemie - genialna sprawa. Jest do kogo zagadnąć :)

Wracając do Twojego doświadczenia - jest dla mnie niezwykle cenne. Szczególnie, jeśli chodzi o "nowinki" techniczne ze Świata modelarskiej elektroniki..

Jutro biorę tą Futabę o której wspominałem, więc tym bardzie będę Cię gnębił pytaniami :grin2:
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 1 lis 2012, o 13:45

Bartoszko pisze:będę Cię gnębił pytaniami

O tak, dawaj Mu ile wlezie a, ze dobrze prawi to wielu sie przyda

Ja zamiast swiec podlaczam odpalanie rakiet
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 1 lis 2012, o 14:25

ArabaT pisze:
Ja zamiast swiec podlaczam odpalanie rakiet

:shock: W MiGu 29?? A skąd u Ciebie MiG??? :)
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 1 lis 2012, o 16:01

W mysliwcu musza byc rakiety a jak jeszcze same lataja na pstryczek to full wypas
hmm no ze sklepu ... prawie. Pierwszego od goscia z W-wy jako nowka sztuka w pudelku teraz juz poskladany, oblatany, sluzy do testow jako pierwszy edf w rodzinie) a drugi z trade4me.de bedzie poskladany dopiero po przeprowadzeniu wszytkich mozliwych poprawek w pierwszym
a co do spalenia reg, sprawdzales ile te turbiny ciagna pradu w modelu? Ty masz 2500kv to bankowo mniej ale u mnie przy 2800kv tez cyclone potrafily targnac 128A (2500W) ale to chyba regulator wiecej juz nie dawal (85/100)
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 1 lis 2012, o 16:15

No to kilka pytan: Gdzie latasz? Miales jakies problemy w pierwszym locie? Jakich pakietow uzywasz i ile starczaj? Turbinki masz fabryczne, czy Change- Sun? Aparature uzywasz jaka? Musiales uzywac managera zasilania? Mozesz podac nr telefonu? Pogadamy.. Uff... To jeszcze nie koniec pytan.. ;)

Już wiem.. Kiedyś ktos miał takie MiGi w Wawie (po około 1500zł z fabrycznym radiem).. Już sobie przypomniałem.
Wrzucę niedługo fotki finalne.. Po zakończeniu składania.
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 1 lis 2012, o 17:44

Ale to nie ja mialem isc do tablicy.
Od zadawania pytan to ja jestem, uzurpuje sobie te prawo jako najmlodszy stazem :lol:
To jak masz zamiar jeszcze pyatc to zaczne opisowo.
Loty w Bydgoszczy na czyms co my nazywamy laczka, chociaz blizej temu do chwastnika otoczonego lasem.
Ta sztuka nie dosc, ze pierwszy edf to jeszcze pechowy. Przy pierwszych testach kolowania po asfalcie zaciagnal kamien i fabryczna turbina zostala z jedna lopatka mniej. No i zaczely sie testy. Przyszla siatka ochraniajaca wloty co bylo WIELKIM bledem. Ostatecznie zostalem przy WEMOTEC Mini Fan PRO, Cyclone Power CS480-2800, Cyclone Power Areo 85 ESC. U kogos bez doswiadczenia w lato przy temop ok 28C w modelu dawaly ok 1750g ciagu przy 64-68A kazdy.
Pierwszy lot dokonywal miejscowy oblatywacz (start i ladowanie na waskiej drodze asfaltowej miedzy kukurydza i swiezo oranym z krzakami i drzewami w poboczu), dostal apke ktrotki wykaz klawiszologi stosowanej i do gory. Lot poprawny, minimalne trymowanie, ustawianie timera. W trzecim locie nie otworzylo sie lewe podwozie, udalo sie juz tylko schowac i silniki zamarly. pierwsze ladowanie na brzuchu. jeden lipol spadl o przeszlo 0,5v nizej od drugiego. Wywalilem oryginalne i nawet przez krotka chwile byly zamontowane alu i to lzejsze ale ostatecznie zostana do drugiej sztuki a tu poniewaz start z deski i ladowanie na chwastniku zamiast podwozia zalaminowalem tunele.
2*3S 4000mAh nano-tech 40-80C
2*3s 3700mAh dualsky 45C to jeden z tych zawiodl (reklamacja) po locie sa wyraźnie chlodniejsze od nano
beda jeszcze 2*3s 5000mAh nano-tech 40-80C
i zastanawiam sie nad dualsky 5000mAh 45C
Timer mam ustawiony na 2:15 proporcjonalnie, po locie 3,78 do 3,82v. odciecie przy 3,3v wiec jest jeszcze troche zapasu
Szczerze powiedziawszy to jak zobaczylem Twoj manager to tez chcialem sobie zrobic ale poniewaz moja koncepcja byla troche inna, brak zdecydowania i latac sie chce to sobie odpuscilem. mam ubec foxy 6A ustawiony na 5,5v i jest OK
Mam wzmocnione plaskownikiem weglowym skrzydla bo wpadaly we flater. reszta pomyslow dopiero w trakcie planowania i realizacji. najpierw beda rakiety
Apka jak w podpisie 8kanalow :mad2: to duzo za malo jak na ten model zwlaszcza, ze "pracuje" teraz nad an-124 wiec kanalow nigdy za malo
tel na priv
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 1 lis 2012, o 18:06

N o jakże mi sie micha cieszy..! :banana: Wreszcie ujawnił się jeszcze jeden pilot MiG'a -29 :grin2:
Dzięki za wyczerpujące info. Cóż.. Mój egzemplarz po czwartej minucie łapał juz zadyszkę, więc realnie biorąc - trzy minuty to wszystko..
No nie powiem - bpo zasunąłeś panie takie motorki, że za chwilę przekroczysz predkość 1Ma. :approve: Co do podwozia - fabryczne przypomina z lekka dno :evil: Radzę też zaeksperymentować z samymi turbinkami CS (10 łopat). Widziałem "na sztuki" w hobbycity.com
Mój kolega z Malborka raz zassał szmatkę, innym razem torbę foliową.. Ot - taka dokuczliwość "odkurzaczy" :mrgreen:
A gdzie masz zrobiony środek ciężkości..? Bo ja musiałem dołożyć nasadkę "10" i było git.
Faktycznie - skrzydła są troszkę wiotkie - szczególnie przy dużych szybkościach. Próbowałeś, czy Twoja maszyna zechce wznosić się w pionie?

Aha.
Dzięki za numer telefonu. - Zadzwonię pogadać jutro jeśli mogę :)

No panie kolego.. Ostro grasz.. :thumb: Pierwszy EDF i taki.. Piękny..!
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 1 lis 2012, o 19:08

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AEvf33uCS8A&[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CZsvR0e8Hm0&[/youtube]

starty z lotniskowca, mozesz zobaczyc jak idzie. nie probowalem nawet isc pion do gory bo zbyt szybko znika :lol: mocy jest nadmiar. w zawisie polowa na drazku lekko opada w dol w sam raz do cobry, a na 3/4 idzie juz powoli w gore.
Do CS jeszcze wroce za ok miesiac moze dwa, podwozie kupilem w HK ale jak pisalem nie dane bylo spr jak sie sprawuje i ile wytrzyma ale za sam wyglad nalezalo zmienic
ArabaT pisze: taka dokuczliwość "odkurzaczy"

ale jaki czysty dywan :vhappy:
SC mam tak jak rcgroups zaleca ;), czyli to co wstawiales wczesniej, wywazenie bez grama balastu (tak z podwoziem jak i bez) ale lipole w kabinie, bez spadochronu i katapulty.
skrzydla radze wzmocnic, zaczniesz sie bawic w 3d to zobaczysz o czym mowie, petle robi w miejscu a jak zrobisz to na predkosci to mig macha skrzydlami niczym czapla przy ladowaniu.
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 1 lis 2012, o 19:35

Rozumiem, że MiG'a obsługuje Turnigy 9x.. Kurcze, szkoda, że nie masz bliżej do Kielc.. Pasa betonowego do woli, spokój i cisza ;)
Kapitalnie lata Twój mig.. Mój jest ustawiony tak, że ma lekkiego muła. Czy dysze ustawiłeś tak, że wychylają się proporcjonalnie do SW? No i nie widziałem zmiksowanych lotek z SW.. Chyba, że czegoś nie dopatrzyłem..
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 lis 2012, o 19:39

Piękny ten model. Sie na chwile zawiesiłem :)
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 1 lis 2012, o 19:53

Mirek - był taki model z aparaturą, nielatany za 1100zł.. Mogę zapytać, czy jeszcze jest..
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 lis 2012, o 19:58

Dzięki za propozycję. Na razie przygotowuję MLP pod budżet związany z FPV... Dzisiaj przybyła z Honk Kongu platforma... Ups... Nic nie mówiłem :roll: Najpierw INBOX trzeba przygotować.

W każdym razie, na chwilę obecną pozostaje mi jedynie oślinić monitor... :masakra:
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 1 lis 2012, o 20:04

Jesli chodzi o ten z okolic Krakowa to juz nieaktualne. Zeby ten model dobrze latal to nieoplaca sie kupowac gotowca bo wiekszosc gratow i tak trzeba wymienic.
Fotka z pierwszego oblotu
Obrazek
A ta wyjasnia wszystko, start bez dysz, potem przy sterach na 60% zakresu, dysze osiagaja 100% i zaczyna sie zabawa
Obrazek
Pozdrawiam, Łukasz

Wróć do „Delty, skrzydła, jety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości