MiG-29 EDF

I inne wydziwaczenia...
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 10 lut 2012, o 18:24

Dzieki Sławku..

Oswiec mnie proszę, co to S-Bus..? Tylko proszę się nie śmiać! :oops:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2083
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 lut 2012, o 19:40

S-Bus to system połączeń serw przez koncentrator (hub) w celu podłączenia wielu serw do wspólnej linii przesyłowej (zasilanie + sterowanie). Eliminuje stosowanie uciążliwej ilości taśm z przedłużaczami do serw.

Obrazek



http://www.futaba-rc.com/sbus/index.html
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 10 lut 2012, o 20:37

Piękne dzięki Sławku, ale nic pojąć nie mogę.. :wall:
Nawet nie wiem jak to podlączyć i z czym, a patrząc na to urządzenie, to wydaje mi się, że wyważam otwarte drzwi..

Jesli możesz.. Opisz proszę co z czym połączyć i jak zastosować do mojego modelu..
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2083
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 lut 2012, o 21:13

Eee tam Bartek... :hammer: Zażartowałem że zamiast tej całej plątaniny przydałoby się takie rozwiązanie, które oferuje FUTABA :nw:.
Ale ty nie masz Futaby więc i tak już po jabłkach. A nawet jeżeli byś miał, to już skleiłeś kadłub wcześniej mocując te kilometry przewodów misternie wyciętymi uchwycikami :masakra:
Możesz się tylko oblizać smakiem i pozazdrościć kolejnej fajnej cechy mojej wypasionej jak cholera Futabki :banana:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3262
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 10 lut 2012, o 21:51

Bartek ma za mały samolot na S-BUS-a. Jak by miał ze 2m rozpiętości to tak... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 253 razy

Postautor: Kowal » 10 lut 2012, o 22:37

Powiem Wam, że jak sobie człowiek pchnie manety, to wszystkie busy tracą na znaczeniu............
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 10 lut 2012, o 22:45

Ramotny pisze:Bartek ma za mały samolot na S-BUS-a. Jak by miał ze 2m rozpiętości to tak... :)

A to nie jest moje ostatnie słowo 8-)


Gmeracz pisze:Eee tam Bartek... :hammer: Zażartowałem że zamiast tej całej plątaniny przydałoby się takie rozwiązanie, które oferuje FUTABA :nw:.
Ale ty nie masz Futaby więc i tak już po jabłkach. A nawet jeżeli byś miał, to już skleiłeś kadłub wcześniej mocując te kilometry przewodów misternie wyciętymi uchwycikami :masakra:
Możesz się tylko oblizać smakiem i pozazdrościć kolejnej fajnej cechy mojej wypasionej jak cholera Futabki :banana:

Zaczyna mnie złościć ta cała Fjutaba :twisted: Czy ona musi ciągle udowadniać, że może więcej..? :shock:

Kowal pisze:Powiem Wam, że jak sobie człowiek pchnie manety, to wszystkie busy tracą na znaczeniu............

Oo.. Tak..! Z całą pewnością.. Zawsze pozostaje tramwaj :twisted:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2083
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 lut 2012, o 00:42

Bartoszko pisze: Zaczyna mnie złościć ta cała Fjutaba :twisted: Czy ona musi ciągle udowadniać, że może więcej..? :shock:

Ano dużo może... Przynajmniej nie muszę ciągle kombinować z jakimiś satelitkami jak Spectrumowcy :ugeek: I ty też na szczęście 8-)
Wyobraź sobie, że oprócz całej tej kabelkologii musiałbyś wmontowywać ze dwie satelity co by wąsy sterczały w każdą stronę. No bo a nóż ptak się zesra na model albo pierdnie w powietrzu znacznie ograniczając zasięg, albo propagacja fal nie będzie odpowiednio dobra i satelitka powie pa pa?
A ty Bartuś bidoku patrzysz bezradnie i z przerażeniem, jak ja kiedyś na glajcie nad twoim lotniskiem, jak model kręcąc korka wbija się w okolice cmentarza? :wow2: :nono: :masakra:
Bo był o jeden wąs za daleko... :rotfl: :rotfl2:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 253 razy

Postautor: Kowal » 11 lut 2012, o 10:02

Bartoszko pisze:
Kowal pisze:Powiem Wam, że jak sobie człowiek pchnie manety, to wszystkie busy tracą na znaczeniu............
Oo.. Tak..! Z całą pewnością.. Zawsze pozostaje tramwaj :twisted:


Zmieniłem zdanie od kiedy zacząłem zabawę z dużymi. Jest co robić, zwłaszcza na czarterach, chociaż nigdy nie będę chciał porzucić mniejszego lotnictwa. Jednak K150 + mapa musi być, żeby była pełnia szczęścia.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2083
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 12 lut 2012, o 16:35

Hehe... Nawet niektóre kobiety twierdzą, że rozmiar jednak ma znaczenie :vhappy: hmm
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 11 cze 2012, o 00:51

Ulotniles?
Gdzie masz SC? tak jak instrukcja 790 czy na chwalonym 830?
Pytam bo tez stalem sie posiadaczem owego cuda
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2083
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 16 cze 2012, o 23:56

No co ty... Bartek zajęty po pachy lotnym sezonem...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
ciosany
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 6
Rejestracja: 30-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: ciosany » 24 cze 2012, o 10:50

Witam!
Mam małe pytanko do Bartoszko, w jakim sklepie można nabyć ten wspaniały model.
Te ciacho zrobiło na mnie wrażenie, muszę go mieć.
Pozdrawiam
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 26 cze 2012, o 14:40

Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 10 lip 2012, o 12:25

Gmeracz - racja.. Wessało mnie jak co roku, ale zawsze znajdę czas na "rzut okiem" co się dzieje na forum:)
ArabaT - gratuluję zakupu..! :) Widzę, że przybywa MiGów 29 i cieszy mnie to niezmiernie. Ja swojego jeszcze nie oblatałem, choć jest już gotowy. SC u mnie jest dokładnie 830mm tak jak tu:
Obrazek
ciosany - najlepiej i najtaniej jest kupić tą maszynę tutaj
No i co najważniejsze - dostępne są części zamienne. Sklep sprawdzony przeze mnie i mojego kolegę - pilota prawdziwego MiG'a-29 :)
Awatar użytkownika
Szelma
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 87
Rejestracja: 26-11-2011
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Szelma » 10 lip 2012, o 12:49

Kolega emerytowany pilot może ?
Pseudonim Toyo ?
:D
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 10 lip 2012, o 12:55

Tak. Kolega emerytowany pilot "alek" z Malborka :)
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 26 paź 2012, o 10:14

Witajcie.! :D Można by powiedzieć - "wreszcie"..! :).

MiG-29 już oblatany, niestety drobna usterka (spalił się jeden 100A regulator) uniemożliwiła dalsze próby w locie. Po drugie niestety - nie było żadnego paparazzi, gdyż oblot wykonałem dość spontanicznie, w chwili wolnego czasu. Tak na prawdę miałem sobie troszkę pokołować i nacieszyć oko, a wyszło jak zwykle.. :mrgreen:
W kilku punktach postaram się opisać wrażenia z lotu:

1. Start – króciutki. Tak jak SU-34, ale nie tak nerwowy.
2. Ustawiłem sobie do pierwszego lotu ruch dysz nieco mniejszy niż powierzchni sterowych – i wyszedł tak poczciwy i spokojny samolot, że chciałoby się latać bez przerwy, ale niestety źródło prądu obsługujące naście serw i potężne silniki 1600W każdy jest niewystarczajace do długiego lotu ;).. Sam lot nie stwarza poczucia większego stresu. :mrgreen:
3. Praktycznie ustawienia wychyleń sterów nie musiałem korygować, choć po starcie miał tendencję do zakręcania w lewo. Trymery załatwiły sprawę.
4. Prędkość modelu – Hmm.. J Bajka! Minimalną prędkość można osiągnąć taką, że szybszym krokiem można mu dorównać (!) Wisi na dyszach (po części dość duży nadmiar mocy to zapewnił) i nie ma tendencji do walenia się na skrzydło. Prędkość maksymalna natomiast jest imponująca.. Chwilami, to zastanawiałem się, czy jak pociągnę na siebie, to nie odejdą skrzydła.. :wow2: Ale nic się nie działo. Przy dużej szybkości model jest dość zwinny..
5. Lądowanie. Jak wypracuje się długą prostą, to ująć gaz i pięknie szybuje.. Nad ziemią ostrożnie zaciągnągnąć, ale trzeba uważać, bo i przy malutkiej prędkości potrafi wypuchnąć do góry.. (Duża powierzchnia).
Nie używałem spadochronu hamującego, bo o nim zapomniałem. :roll: Podwozie działało tak sobie. Raz się nie domknęło (chyba z powodu klapki luku podwozia) i wyglądało to koszmarnie.. ale wyszło bez problemowo. Amortyzacja – bajka.. Jestem ciekaw, jak długo wytrzymają te plastikowe golenie, bo według mnie kółka są za małe i strasznie hamują same w sobie.. W końcu coś puści.
6. Wychylenie steru kierunku – zmniejszyłem do minimum. Jest nieprzydatne (Luke zapewne tego nie pojmie :lol: ) za bardzo, a utrudnia sprawę przy starcie kiedy chce się utrzymać kierunek przy większej szybkości. Spowolniłem też skręt przedniego koła.
7. Długotrwałość lotu w moim przypadku to 3 minuty.. Niestety.. W około 4 minucie czuć było, że modelik nie ma już takiego kopa. Ustawiłem więc timer na 3 minuty i po sprawie.
8. Widok modelu – BEZCENNY..! To jest piękny model, a szachownice dodają mu piękna..
9. Dźwięk – przepiękny na tych 10-cio łopatowych turbinkach.. W połowie gazu słychać jak prawdziwego miga na zdławionych obrotach :banana:

Niestety przed kolejnym lotem testowym spalił się Chiński 100 amperowy regulator (Sky Wing). Po podłączeniu zasilania nawet nie zdążyłem pokołować na pas jak zaczęło śmierdzieć spalenizną.. Obiecałem sobie w związku z tym, że nigdy już nie wezmę do ręki takiego g..na Najbardziej mnie denerwuje, że będzie trzeba model pruć i rozwalać częściowo elektrykę w celu wymiany obu regli.. Nienawidzę takiej roboty.. :mad2: Teraz mam dylemat - jaki regulator wybrać..

Oczywiście stalo się tak, że mój ukochany SU-34 znalazł nowy dom (prawie nad morzem), aparatura (JR PCM9xII) która do tej pory była niezastąpiona - także powęrowała śladem SU-34 stanowiąc nierozerwalny komplet :)
Ja mam teraz dylemat:
- JR 11x Zero, czy (coraz bardziej mi to chodzi po głowie) Futaba 8FG (14ch).. hmm

Może kolega Gmeracz podpowie co lepsze.. :nw:
No i pytanie zasadnicze: Czy W Futabce 8FG jest możliwość spowolnić ruch serw? :?:

Pozdrawiam..!
Awatar użytkownika
maxnet
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 13-03-2011
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 4 razy
Kontaktowanie:

Postautor: maxnet » 26 paź 2012, o 17:26

No trochę Ci zeszło z tym. Szkoda, że nie dałeś znać, byśmy jakiś film nakręcili.

Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2
Pozdrawiam
Mariusz Kielce
sp7udb
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 26 paź 2012, o 18:56

Zdążymy nakręcić.. Oblot był przeprowadzony w chwili napięcia emocjonalnego :mrgreen:

Wróć do „Delty, skrzydła, jety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości