Delta z Castoramy ;)

I inne wydziwaczenia...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 mar 2012, o 12:33

stuf pisze:Miruuu ale ja potrzebuję zakupic śmigło do delty i do kombata... a o ile się nie mylę do delty idzie inne a inne do kombata.

Dobra to inaczej..
Poproszę Cie zatem o konkretna oraz kompletną listę zakupów tudzież linków z tego sklepu.

dzięki :nw:

Tylko musisz być świadomy, że kompromis pomiędzy dwoma modelami wyklucza optymalne dobranie. Problem polega na tym, że Delta potrzebuje więcej mocy, silniejszych serw itd... A kombat z nimi będzie za ciężki.

Silnik, śmigła, serwa, regulator które Ci podałem są optymalne pod kombata oraz ujdą w delcie (ujdą bo u mnie uszło a miałem podobnie). Idealnego sprzętu pod deltę nie podam, bo na chwilę obecną sam testuje różne rozwiązania. Wiem tylko, że silnik z kombata wystarczy do latania deltą, ale nie będzie z niej torpedy.

Zastanów się, który model chcesz robić jako pierwszy i kiedy ruszysz z następnym. Pomiędzy modelami możesz szybko podmieniać odbiornik i regulator (np. mając na rzepa). Resztę gratów przełożysz dopiero jak uśmiercisz pierwszy model, ponieważ montujesz je na klej...

Może jednak warto osobno dobrać do obu modeli serwa i silniki a przekładać jedynie odbiornik i regulator?
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 8 mar 2012, o 12:41

A może chociaż da się do kombata wpakować silnik który zrobi z delty w miarę przecinaka ? Delta ofc pierwsza potem kombat. Serwa nie są strasznie drogie wiec mozna dokupić pod kombata w przyszłości.
Edit:
Jak możesz zrób liste zakupów oddzielnie do delty i oddzielnie do kombata.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 mar 2012, o 13:04

KOMBAT

Silnik:
Jestem bardzo zadowolony z silnika, który mam w KI-61 EPA:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=14732
Pomimo teoretycznie zbliżonych parametrów do klasycznych dzwonków, tak na oko daje ok 30% więcej mocy niż te, które mam/miałem w pozostałych kombatach.
Więc kombat będzie zapierniczał jak dziki, a delta też powinna być ok. W sumie, jeśli to Twój pierwszy model nie-helik to i tak nie będziesz odczuwał braku mocy w delcie.
Jedyna wada silnika - czas oczekiwania z HK.
Ewentualnie:
http://www.cyber-fly.pl/produkt-1872.html
Deltę też pociągnie, ale bez nadmiernej rewelacji.

Regulator:
W HK za grosze. W Polszy drożej, ale np.
http://cyber-fly.pl/produkt-1838.html
Wybrałem trochę mocniejszy, będzie rezerwa na ewentualny mocniejszy silnik, a waży 2 gramy więcej niż 25A.

Serwa:
3 x 5 gram:
http://www.cyber-fly.pl/produkt-1164.html

Śmigła:
http://www.cyber-fly.pl/produkt-1035.html
http://www.cyber-fly.pl/produkt-1036.html

Piasta:
http://cyber-fly.pl/produkt-303.html

Pakiety:
Poszukaj sam żeby było tanio, ale trzymaj się parametrów:
1000-1300 mAh
3S
min 30C.
Jak myślisz o lataniu w zawodach, to kupuj 1000mAh, bo lżejsze a czasu wystarczy. Jak dla siebie to 1300, żeby nie lądować tyle.
W Modelarni mają teraz pakiety z HK. Wiadomo, droższe niż u źródła, ale i tak w dobrej cenie.
Ostatnio widziałem między innymi turnigy:
1000 3S 30-40C - ceny nie pamiętam
1300 3S 20-30C - 41pln
Ale były tez inne.



DELTA:
Silnik:
Spróbowałbym z tym co ma iść do kombata. Jak Ci będzie mało, to wtedy bym poszukał mocniejszego. Ale na tym polatasz na pewno, nie żeby nie uciągnął czy cuś...

Regulator:
Ten co w kombacie.

Serwa:
2 x 9 gram
http://www.cyber-fly.pl/produkt-1662.html

Pakiety, Śmigła, Piasta - te same co kombat.
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 8 mar 2012, o 14:39

miruuu pisze:[...]Pakiety, Śmigła, Piasta - te same co kombat.

Podziękował. Jeszcze dwa pytania.
- Jak takie same śmigła mają pasować do kombata jak i do delty ?? :kopara: Przecież kombat ma napęd ciągnący a delta pchający, prawda ?? serio nie kumam tego :masakra:
- Podawałeś wcześniej link : http://cyber-fly.pl/produkt-991.html. Silnik z tego linku ma chyba takie same parametry jak ten z HK: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=14732 ... albo ja znowu nie trybię :dk:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 mar 2012, o 15:05

stuf pisze:
miruuu pisze:[...]Pakiety, Śmigła, Piasta - te same co kombat.

Podziękował. Jeszcze dwa pytania.
- Jak takie same śmigła mają pasować do kombata jak i do delty ?? :kopara: Przecież kombat ma napęd ciągnący a delta pchający, prawda ?? serio nie kumam tego :masakra:
- Podawałeś wcześniej link : http://cyber-fly.pl/produkt-991.html. Silnik z tego linku ma chyba takie same parametry jak ten z HK: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=14732 ... albo ja znowu nie trybię :dk:


- Śmigła te same. Zakładasz na odwrót. Tzn. patrząc z punktu widzenia silnika, zakładasz na odwrót, patrząc z punktu widzenia delty - prawidłowo. Wiesz o co mi chodzi?

- Ten z Cyber-Fly jest 140W, ten z HK jest 180W. Parametry parametrami, a wydajność wydajnością... Sam się zdziwiłem, jak uruchomiłem tego z HK :)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 8 mar 2012, o 16:30

Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 mar 2012, o 17:08

Jeśli dobrze pamiętam to 170W.
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 8 mar 2012, o 18:23

Faktycznie ma 170 W. Szukam i chyba kiepsko to robię.. czy on jest bez szczotkowy ?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 mar 2012, o 18:36

Tak, wszystkie, o których pisaliśmy są bezszczotkowe. Innych nie brałbym pod uwagę :)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 9 mar 2012, o 18:29

Biorę się jutro za Deltę a właściwie za sam depron.
Nie rozumiem kilku rzeczy.. na tym zdjęciu http://imageshack.us/photo/my-images/228/50578623.jpg/ z tematu http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=18674&start=0 widać że jest wklejony pasek w poprzek.. nie wiem za bardzo po co (czyżby ma być coś w rodzaju skrzydła - wypukłość ?). U Ciebie z kolei jest wzmocnienie listewkowe.. no i głupi teraz jestem.

-Poza tym kupiłem klej do tego paskudztwa (drewno i styropian) i się zastanawiam czy nie mógłbym olać tej taśmy dwustronnej ?
-Tylne lotki są w tym temacie pojedyncze a u Ciebie zaś podwójne
-Apropo tylnich lotek to oczywiście mam tak ustawić popychacze aby ruszały się pod takim samy kątem ujemnym jak i dodatnim prawda ?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 mar 2012, o 08:25

1. U mnie też wypukłe jest skrzydło... Moim zdaniem powinno być wypukłe, ale moge się mylić. Ja się bardziej skoncentrowałem na wytrzymałości konstrukcji. Ale jak pisałem wcześniej, przy kolejnej delcie zrobie to inaczej...

2. Tylne lotki - zrobiłem podwójne bo:
- łatwiej mi było zamontować
- moim zdaniem łądnej wygląda i jest bardziej opływowy kształt, jak lotki mają grubość skrzydła na łączeniu

3. Tylnie lotki: tak. Ale powinny być tak ustawione, żeby obie lotki były lekko podniesione do góry w pozycji neutralnej. I do takiej pozycji dopasuj środek ciężkości (tak ktoś pisał, chyba na pfmc i u mnie się sprawdziło)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 10 mar 2012, o 08:34

miruuu pisze:1. U mnie też wypukłe jest skrzydło... Moim zdaniem powinno być wypukłe, ale moge się mylić. Ja się bardziej skoncentrowałem na wytrzymałości konstrukcji. Ale jak pisałem wcześniej, przy kolejnej delcie zrobie to inaczej...

Jeśli to nie tajemnica .. co planujesz?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 mar 2012, o 08:08

stuf pisze:
miruuu pisze:1. U mnie też wypukłe jest skrzydło... Moim zdaniem powinno być wypukłe, ale moge się mylić. Ja się bardziej skoncentrowałem na wytrzymałości konstrukcji. Ale jak pisałem wcześniej, przy kolejnej delcie zrobie to inaczej...

Jeśli to nie tajemnica .. co planujesz?


1. Nie zrobie jednego wzmocnienia wzdłuż (po środki), tylko dwa równoległe w odstępie takim, żey pomiędzy nie upchnąć pakiet, regulator i odbiornik. Nic nie będzie wystawało na zewnątrz, tylko będzie w środku. Będzie ładniej i bardziej opływowo.

2. Puszczę wzmocnienie dalej do tylu (bliżej łączenia z lotkami), bo jak trzymam deltę za tylnią część, to mam wrażenie, że lekko się gnie. Nie powinno to wpłynąć na jego latanie, ale mam taką fanaberię, żeby była równo sztywna na całej powierzchni.
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 12 mar 2012, o 13:56

miruuu pisze:
1. Nie zrobie jednego wzmocnienia wzdłuż (po środki), tylko dwa równoległe w odstępie takim, żey pomiędzy nie upchnąć pakiet, regulator i odbiornik. Nic nie będzie wystawało na zewnątrz, tylko będzie w środku. Będzie ładniej i bardziej opływowo.

2. Puszczę wzmocnienie dalej do tylu (bliżej łączenia z lotkami), bo jak trzymam deltę za tylnią część, to mam wrażenie, że lekko się gnie. Nie powinno to wpłynąć na jego latanie, ale mam taką fanaberię, żeby była równo sztywna na całej powierzchni.

Szczerze to tak tez planuję. Zastanawiam się czy ta tylnią listwę dawać do samego / równo brzegu czy wpuścić (ile ewentualnie odstępu od krawędzi)? Martwi mnie troszkę waga.. :evil: Zwiększy się..
ciekaw jestem czy regiel się nie będzie grzał..
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 mar 2012, o 14:00

Waga się aż tak istotnie nie zmieni od kilku cm listwy. Zastanów się natomiast nad łączeniem górnej i dolnej części delty. Tak, żeby "stelaż" Ci nieczego później nie utrudniał ani nie rozrywał przy wygięciu. Ja zostawiłem od tyłu część bez listwy dlatego, że całość łączyłem taśmą dwustronną o szerokości ok 4cm. Więc w jej okolicach nic nie mogło wystawać nadmiernie...
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 12 mar 2012, o 15:02

miruuu pisze:Ja zostawiłem od tyłu część bez listwy dlatego, że całość łączyłem taśmą dwustronną o szerokości ok 4cm. Więc w jej okolicach nic nie mogło wystawać nadmiernie...

No ja mam klej więc mogę skleić i przy krawędzi.. pytanie tylko czy to nie zmieni właściwości lotnych.. ?? O ile się nie mylę płat skrzydła jest z przodu wyższy i zwęża się ku tyłowi.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 mar 2012, o 15:41

Teoretycznie tak. Ale praktycznie nie powinno mieć to wpływu. Moja delta jest już nieźle poturbowana (np. czubek mocno zadarty do przodu i w bok, pokrzywione pionowe stateczniki, złamana lotka... :) ) i lata jak latała. Więc tym bym sie nie przejmował...
Byle tylko sie dobrze wszystko trzymało po sklejeniu...
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 13 mar 2012, o 18:11

Zaśmiecę Ci jeszcze temat. Googlowałem ale nie mogę coś się doczytać.

Pytanie: jak znaleźć środek ciężkości Delty ??

Ja sobie wykombinowałem w ten sposób:
Po prowizorycznym sklejeniu górnej warstwy i zamocowaniu tylnich lotek (zero elektroniki itp) postawię ją na linijce i zaznaczę. Następnie po zainstalowaniu całej elektroniki będę regulował pakietem by środek ciężkości wypadł w miejscu uprzednio zaznaczonym. Proszę o korektę Szanowne Grono :nw:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 mar 2012, o 22:37

Pakiety mam w piwnicy, ale na szybko zamiast pakietu postawiłem telefon :) i sprawdziłem gdzie mam środek ciężkości.
Wychodzi mi mniej więcej w połowie (nie licząc lotek), może odrobinę przed połową.

Więc możesz wykombinować tak:
1. Założyć wstępnie, że środek znajduje się kawałek przed środkiem (jakby to dziwnie nie brzmiało ;) )
2. Zamontować odrobinę dłuższego rzepa na pakiet (żeby można było ułożeniem pakietu korygować później)
3. Po złożeniu i zamontowaniu wszystkiego niezbędnego do lotu rzuć nią kilka razy bez gazu i zobacz jak się zachowuje.
4. Jak będzie ok, to wykonaj próbny lot, po którym przesuniesz pakiet do przodu lub cofniesz.

Najłatwiej będzie Ci doregulować po pierwszym oblocie. Ciężko mi jednoznacznie podać gdzie jest środek ciężkości dlatego, że moje obie lotki w pozycji neutralnej są lekko zadarte do góry (ktoś tak gdzieś, być może na pfmrc, sugerował, a ja nie zastanawiając się czy to ma sens, posłuchałem :mrgreen: ). Pytanie więc, czy również tak zrobisz. A jeśli tak, jak bardzo je wychylisz...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 mar 2012, o 22:52

Jeśli to delta wykonywana w/g projektu z PFMRC, to kolega opisał:
"kolejną czynnością będzie wycięcie miejsca na pakiet, ale wykonujemy je dopiero w momencie gdy wiemy w którym miejscu powinien się znaleźć aby delta była właściwie wyważona, środek ciężkości powinien się znajdować 26 cm od dziobu modelu"
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"

Wróć do „Delty, skrzydła, jety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości