Cessna 182 (Lanyu Hobby) - nieco większy styropian :)

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 4 cze 2012, o 19:29

miruuu pisze:I jak się sprawuje ta opcja z podwoziem? Sporo o niej rozmawialiśmy - jestem ciekawy jak wyszło w praktyce...
Jest wystrzymalszy? Widzę, że lądowałeś i startowałeś z trawy. W klasycznej wersji jest to bardzo ryzykowne, bo kółko gnie się jak chce...
Daj koniecznie szczegółowe fotki tylniego kółka...
Kurde... A może też tak zrobie? hmm
Dawno nie latałem. Jak się nie sprawdzi u mnie wzmocnienie kółka, też tak zrobie, bo na razie w gre wchodzi wyłącznie start z drogi...


Mireczku jest znacznie wytrzymalszy... 2 lądowanie z 4, ciutkę mi nie wyszło i dość mocno przygrzmociłem w planetę. Podgiął się nieznacznie przedni pałąk - wyprostowałem na miejscu :banana:
Pierwszy lot poszedł z ręki.. potem już z lotniska.. i właśnie dlatego jestem tak zadowolony z tych kółek.. Imo wizualnie nie są za duże a robotę robią ! O przednim kole nawet szkoda gadać.. to pomyłka.
Jedyne wyjście jakie mogę zaproponować i ewentualnie zastosuję w przyszłości to: http://www.ef3m.pl/1301,podwozie-golen- ... m-4mm.html
Wydaje mi się debilo odporne. Model pewnie będzie się odbijał jak piłka :rotfl2:
pzdr.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Szokos
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 10
Rejestracja: 20-05-2012
Lokalizacja: WLKP

Postautor: Szokos » 4 cze 2012, o 20:20

Rewelacja :D dzięki za fotorelacje ja spróbuje zastosować patent z linku http://www.ef3m.pl/1301,podwozie-golen- ... m-4mm.html ,chciał bym po prostu zachować oś przednią skrętną.
Lama V4 ,
HK 450 V2 w budowie :D
Cessna 182
FlySky Th-9XB
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 4 cze 2012, o 20:33

Szokos pisze:Rewelacja :D dzięki za fotorelacje ja spróbuje zastosować patent z linku http://www.ef3m.pl/1301,podwozie-golen- ... m-4mm.html ,chciał bym po prostu zachować oś przednią skrętną.

Spoko. Jednak że weź pod uwagę zalety lądowania w/g mojego wykonania..
no chyba że masz od mnie lepsze zdolności (w co nie wątpię) i lepsze lotnisko od tego co ja latam.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 5 cze 2012, o 13:01

stuf pisze:Mireczku jest znacznie wytrzymalszy... 2 lądowanie z 4, ciutkę mi nie wyszło i dość mocno przygrzmociłem w planetę. Podgiął się nieznacznie przedni pałąk - wyprostowałem na miejscu :banana:
Pierwszy lot poszedł z ręki.. potem już z lotniska.. i właśnie dlatego jestem tak zadowolony z tych kółek.. Imo wizualnie nie są za duże a robotę robią ! O przednim kole nawet szkoda gadać.. to pomyłka.
Jedyne wyjście jakie mogę zaproponować i ewentualnie zastosuję w przyszłości to: http://www.ef3m.pl/1301,podwozie-golen- ... m-4mm.html
Wydaje mi się debilo odporne. Model pewnie będzie się odbijał jak piłka :rotfl2:
pzdr.

Super. :thumb:
Ciesze się, że pomysł wypalił. Zrobie tak samo. Na skręcie kółka mi nie zależy będzie można startować z trawy!
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 26 cze 2012, o 21:22

A ja pozwole sobie wrócić na chwile do tematu Cessny.
Malowanie skończone. Przyznaje się bez bicia, że to nie moja robota :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 26 cze 2012, o 21:23

Żeby nie powtarzać, efekty malowania znajdziecie tutaj :)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 27 cze 2012, o 05:50

Ładnie wyszło :)
Te kółko z tyłu w obudowie śmiesznie wygląda :vhappy: zastanawiam się czy te z przodu nie są za małe.. zawsze można zmienić :thumb:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 cze 2012, o 06:50

Generalnie kółka w tym układzie wyszły nieco śmiesznie. Jakoś pokracznie to wygląda. Wyszedłem jednak z założenia, że lepiej mieć pokrakę niż bluzgać po kazdym lądowaniu prostując przednie koło... :wall:

Na razie koła zmieniłem w taki sposób, żeby móc w każdej chwili wrócić do stanu początkowego.
1. Przednie (wcześniej tylne) powozie jedynie przekecone śrubkami.
2. Tylnie koło (wcześniej przednie) odkręciłem i razem z ośką wbiłem z tylu w kadłub. Dla wzmocnienia potraktowałem je nieco uhu porem. Więc w każdej chwili moge je odciąć i przykręcić z przodu. Rzeczywiście wygląda troche śmiesznie. Pewnie przy najbliższym zamówieniu dokupie koło bardziej pasujące na tył...

Z przodu rzeczywiście przydałyby się większe koła, ale będzie wiązało się to z demontażem owiewek, które mi się podobają. Zobacze jak teraz się będzie zachowywać i być może tak juz wystarczy. Nie zależy mi, żeby ruszać z trawy. Najważniejsze, żeby nie prostować ośki po każdym locie... :)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 27 cze 2012, o 07:06

Z tyłu mam zastosowane koło z przodu. Imo jest idealnej wielkości. Co do przednich mam większe (jak już pisałem). W Twoim przypadku pokusił bym się o wyżłobienie owiewek kół. Z tego co pamiętam te co dokupiłem wlazły by po nieznacznym powiększeniu owiewek. Tak czy siak bym zdjął tą owiewkę z tyłu :rotfl:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 cze 2012, o 07:57

stuf pisze:Tak czy siak bym zdjął tą owiewkę z tyłu :rotfl:
Przekonałeś mnie :)
Tej nie będe demontował, żeby był komplet na przód. Dokupie kółko i wymienie.
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 27 cze 2012, o 08:12

miruuu pisze:
stuf pisze:Tak czy siak bym zdjął tą owiewkę z tyłu :rotfl:
Przekonałeś mnie :)
Tej nie będe demontował, żeby był komplet na przód. Dokupie kółko i wymienie.

Kurde połowy nie zrozumiałem :hammer:
Z tylnego koła zdejmujesz owiewkę tak ?
Na przednich zostawiasz, powiększasz wnęki i montujesz większe koła tak ?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 cze 2012, o 08:24

stuf pisze:Kurde połowy nie zrozumiałem :hammer:
Z tylnego koła zdejmujesz owiewkę tak ?
Na przednich zostawiasz, powiększasz wnęki i montujesz większe koła tak ?

Z tyłu zmontuje koło bez owiewki.
Z przodu powieksze koła jeśli obecne okażą się za małe. Wcześniej nie miałem okazji zwrócenia na to uwagi, zbyt mocno zaabsorbował moją uwagę przedni wyginacz koła ;)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 27 cze 2012, o 08:47

No i słusznie.. polać Ci !!! :banana:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 18 lip 2012, o 22:55

Przyszła pora na prezentacje Czesławy po liftingu..

Nie wiem czemu ale lepiej wygląda na żywo :dk: :vhappy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jest niestety masa niedociągnięć, niektóre udało mi się zlikwidować, aczkolwiek to pierwsze malowanie modelu.. :masakra: następne muszą wyjść lepiej. :banana:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 18 lip 2012, o 23:36

Czepiasz się, bardzo ładna! :thumb:
Piotrek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 lip 2012, o 09:00

Śliczna!
Cessna 180? Widzę uwzględniłeś zmianę podwozia w nazwie :)
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 19 lip 2012, o 12:19

Gratuluję modelu. Malowanie jest spoko.
Stuf, oglądając film odniosłem wrażenie, że masz trochę przeważenie na ogon. Poza tym lądowanie wyjdzie krótsze jeżeli będziesz lądował pod wiatr :vhappy: Używałeś już klap?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 lip 2012, o 12:22

Gmeracz pisze:Gratuluję modelu. Malowanie jest spoko.
Stuf, oglądając film odniosłem wrażenie, że masz trochę przeważenie na ogon. Poza tym lądowanie wyjdzie krótsze jeżeli będziesz lądował pod wiatr :vhappy: Używałeś już klap?

Z tym modelu wiatr niewiele zmienia. Ostatnio na klapach, z wyłączonym silnikiem zrobiłem 3 kółka wokół ep3 zanim samolot zwolnił do prędkości nadającej się do wylądowania...

Stuf, tak jak rozmawialiśmy - testuj hamulec :)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 19 lip 2012, o 12:37

Mirek dokładnie tak zrobię :vhappy:
Gmeraś czy ja wiem czy przeważona na ogon ?? wydaję się na żywo ok.. :dk:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 lip 2012, o 14:08

miruuu pisze:
Gmeracz pisze:Gratuluję modelu. Malowanie jest spoko.
Stuf, oglądając film odniosłem wrażenie, że masz trochę przeważenie na ogon. Poza tym lądowanie wyjdzie krótsze jeżeli będziesz lądował pod wiatr :vhappy: Używałeś już klap?

Z tym modelu wiatr niewiele zmienia. Ostatnio na klapach, z wyłączonym silnikiem zrobiłem 3 kółka wokół ep3 zanim samolot zwolnił do prędkości nadającej się do wylądowania...

Stuf, tak jak rozmawialiśmy - testuj hamulec :)
Ja mam taki jeden model że zanim zobaczyłem jak lata to od razu zaprogramowałem mu klapolotki. I próba lądowania na "klapach" zawsze kończyła sie przeskoczeniem "pasa". Co gorsza nawet bez "klap" to g...o nie chce lądować więc od jakiegoś czasu mam "klapy ujemne" i dopiero teraz daje się jakoś rozsądnie lądować.
Niestety klapy dodatnie mają w tym wypadku jedną aczkolwiek zasadniczą wadę - jak się zwalnia do rozsądnej prędkości poziomej to model robi się bardzo niestateczny i łatwo zwala na skrzydło. Wolę nie ryzykować koziołka...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron