Cessna 182 (Lanyu Hobby) - nieco większy styropian :)

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 8 maja 2012, o 09:55

miruuu pisze:Wszystkie ledy podłączone są pod jedno urządzenie, które przetwarza prąd na słabszy niż płynie z odbiornika i dodatkowo powoduje mruganie ledów. Od tego urządzenia odchodzi kabelek z wtyczką, która pasuje do tej białej wtyczki balancera w pakiecie. Pod to podłączasz. Na pewno nie polecam podpinać oświetlenie bezpośrednio pod odbiornik. Ja tak zrobiłem (bo nie chciałem żeby mrugało) i spaliłem ledy - fajny smrodek poszedł :ugeek:. Poszły mi dwa, ale wymienie w bliżej nieokreślonej przyszłości :)

Ale ja bym chciał żeby mrugały ledy - czyli mam podłączyć pod pod pakiet zgadza się ??
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 maja 2012, o 10:13

stuf pisze:Ale ja bym chciał żeby mrugały ledy - czyli mam podłączyć pod pod pakiet zgadza się ??

Tak.
Awatar użytkownika
Miron
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 64
Rejestracja: 11-01-2011
Podziękował: 3 razy

Postautor: Miron » 8 maja 2012, o 10:21

1, 8 , 9
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 8 maja 2012, o 11:14

2
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 maja 2012, o 13:10

mati0412 pisze:Co do przedniej goleni właśnie na tym białym mocowaniu do wręgi powstaje luz ale to dopiero po kilkunastu lotach powstał większy . I zmieniłem gumy na kavan .

Na razie dokręciłem wszystko własnymi (czasem większymi) śrubkami i trzyma. Zobaczymy jak będzie po kilku lądowaniach...
A koła zmieniłeś ze względów praktycznych czy wizualnych?
Zastanawiam się czy nie zamontować z przodu jakiegoś bardzo miekkiego, żeby pochłaniało odrobinę siły przy lądowaniach.
A docelowo pewnie zmienię całe mocowanie przedniego koła - zastanawiam się tylko od jakiego modelu by się sprawdziło..
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 8 maja 2012, o 19:06

Mirek serwa na co wklejałeś ? Myślałem po prostu o cienkiej taśmie dwustronnej. Po destrukcji delty nie mogłem oderwać ich hmm
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 maja 2012, o 19:14

Taśma puści albo poluzuje. Odradzam!

Miałeś problem z demontażem bo dałeś prawdopodobnie za dużo kleju.
Serwa, które są zamontowane w kadłubie wkręciłem na śrubki w gotowe dziurki w drewnie. Dodatkowo oblałem punktowo klejem - wyłącznie po widocznej stronie na krawędzi łączenia serwa z podłożem. Bez problemu je zdejmę, a mam pewność, że się nic nie poluzuje. Na samych śrubkach bym nie polegał.
W skrzydłach klasyczny uhu por, ale jest tez klej w zestawie, którego możesz użyć bo też nie najgorszy.

Tak czy siak, serw bym między modelami nie przekładał, bo wiążą się z tym też ustawienia, trymowanie itd... Tym bardziej biorąc pod uwagę cenę serw, które Ci zaproponowałem...
Co innego regulator czy odbiornik - te właściwie w każdym modelu mam na rzepie.
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 8 maja 2012, o 19:41

Nie.. nie zrozumiałeś mnie chyba.. Nie mogłem oderwać serw z rozwalonej delty - były przyklejone na taśmę dwustronną - naprawdę mocno trzymało.
Serwa w kadłubie zauważyłem że śruby i klej.. a w skrzydłach wklejałeś na uhu por ?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 maja 2012, o 19:58

Mimo wszystko jakoś ciężko mi się przekonać do taśmy... :dk:
Serwa w skrzydłach mam na uhu pora. Wszystko co się da mam na niego - taki fetysz... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 9 maja 2012, o 10:02

Jeszcze jeden film z oblotu :)

Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 9 maja 2012, o 10:17

:shock: czemu latałeś cały czas na klapach ?? Myślałem że one są jedynie do lądowania.. :wall:
w/g http://pl.wikipedia.org/wiki/Klapy_%28lotnictwo%29 jest opisane do czego służą...
Nie rozumiem czemu w symku latając na klapach samolot gorzej reaguje na ster a nie tak jak opisane w wiki.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 9 maja 2012, o 10:34

stuf pisze::shock: czemu latałeś cały czas na klapach ?? Myślałem że one są jedynie do lądowania.. :wall:

Bo chciałem zobaczyć jak się zachowuje z klapami :)
Z reguły klap używam zarówno przy lądowaniu (wysuwam całe klapy) jak i przy starcie (częściowo wysunięte).

stuf pisze:Nie rozumiem czemu w symku latając na klapach samolot gorzej reaguje na ster a nie tak jak opisane w wiki.

Modele w których mam klapy lub klapolotki, tracą na sterowności gdy używam klap/klapolotek - podobnie jak u Ciebie w symku.

Być może autor miał na myśli, że łatwiej wylądować, bo się wolniej leci..? hmm
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 10 maja 2012, o 17:12

Skończyłem skręcać.. może dzisiaj oblot..
Ale..

WADY:
-maskownica silnika - masakra założyć
-przednie koło a raczej goleń to jakaś pomyłka
-ramię skrętu przedniego koła musiałem podciąć bo nie równo skręcało - chyba że jest jakaś śrubka regulacyjna o której nie wiem
-statecznik pionowy niemalże na chama musiałem wciskać
-nie zapakowali dwóch śrubek do mocowania dźwigienek lotek
-nie wiem po co dają instrukcję - jest fatalna
-śrubki kiepskiej jakości

ZALETY:
-Duuuuuży model :juppi:
reszta po oblocie
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 maja 2012, o 20:27

stuf pisze:Skończyłem skręcać..
Już doszedł? Szybko!
Mógłbyś podać jaki ostatecznie zastosowałeś osprzęt?

stuf pisze:może dzisiaj oblot..
Może jakaś fotorelacja?

stuf pisze:-maskownica silnika - masakra założyć
Chodzi Ci o to, że ciężko ją wcisnąć?

stuf pisze:-przednie koło a raczej goleń to jakaś pomyłka
Podokręcałem wszystko na większe śrubki i dużo mocniej, być może będzie trzymało - dam Ci znać jak polatam

stuf pisze:-ramię skrętu przedniego koła musiałem podciąć bo nie równo skręcało - chyba że jest jakaś śrubka regulacyjna o której nie wiem
Nic nie trzeba podcinać. Też miałem takie wrażenie na początku, rozkręć całe koło na części i skręć samemu bardzo mocno, ale na innych śrubkach. Powinno chodzić.

stuf pisze:-statecznik pionowy niemalże na chama musiałem wciskać
I dobrze - będzie trzymał :)

stuf pisze:-nie zapakowali dwóch śrubek do mocowania dźwigienek lotek
U mnie to samo... Klapy są opcjonalne w tym samolocie, może Chińczyki wyliczyli że 50% użytkowników montuje klapy więc wkładają do każdego zestawu 50% śrubek?? :grin2:

stuf pisze:-nie wiem po co dają instrukcję - jest fatalna
Zgdadzam się :)

stuf pisze:-śrubki kiepskiej jakości
Ja już większość wymieniłem i polecam to każdemu przed rozpoczęciem składania...

A naklejki już dałeś? Czy planujesz malować?
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 11 maja 2012, o 06:37

-Silnik, regiel w/g Twojego zalecenia jedynie serwa dałem wszystkie te 91 r coś tak.. no wiesz :mrgreen:
-Fotorelacji nie będzie bo by była identyczna z Twoją
-Filmiku nie będzie dopóty nie nauczę się latać :oops:
-Maskownica średnio pasuje i ciężko wcisnąć
-Planuje malować aerografem o ile:
Wcześniej mnie jasna cholera nie trafi...
Po pierwszym locie tak przykreciłem że pękła sklejka gdzie jest mocowany silnik oraz goleń koła się pogieła. Model ogólnie pięknie lata jest przewidywalny ale ja jako żółtodziób potrzebuję porządnego lotniska z placykiem betonowym do lądowania.

Teraz mam zgryz bo nie wiem jak naprawić tą sklejkę. Myślałem o 1mm blaszce z dospawanymi 4 szpilkami - śrubami, przykręconej do tej sklejki (postaram się wrzucić zdjęcie uszkodzenia - może ktoś podrzuci jakiś pomysł). Koło przednie a raczej goleń będę sam rzeźbił. Zastosuję znacznie większe i miększe kółka bo rezygnuje z tego durnego przedniego "amortyzatora".

Odechciewa mi się tego... zamiast mieć radochę to mam nerwy :(
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 11 maja 2012, o 07:02

Spokojnie.. 8-) Nie denerwuj się, bo to nic nie ułatwi. Podeślij zdjęcie uszkodzenia i coś wydumamy..
A Luke - swoją Cessnę oblatał bez przedniego kółka, i nawet model ocalał :rotfl: Nie było żadnych uszkodzeń..

Podrzuć zdjęcia.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 11 maja 2012, o 11:04

stuf pisze:Maskownica średnio pasuje i ciężko wcisnąć
U mnie po kilku założeniach wchodzi już ok. Czyli dobrze, że ciasna bo inaczej teraz by była za luźna ;)
stuf pisze:Po pierwszym locie tak przykreciłem że pękła sklejka gdzie jest mocowany silnik oraz goleń koła się pogieła. Model ogólnie pięknie lata jest przewidywalny ale ja jako żółtodziób potrzebuję porządnego lotniska z placykiem betonowym do lądowania.
Ewentualnie lotniska z krzaczorami, w które można kłaść model :) A tak poważnie, moim zdaniem prawidłowe lądowanie to najtrudniejszy etap lotu. Warto poćwiczyć na jakimś bardziej odpornym modelu. Ja intensywnie trenuje lądowania Czajką i KI-61. Są dzikie a jednocześnie bardzo odporne...
stuf pisze:Teraz mam zgryz bo nie wiem jak naprawić tą sklejkę. Myślałem o 1mm blaszce z dospawanymi 4 szpilkami - śrubami, przykręconej do tej sklejki (postaram się wrzucić zdjęcie uszkodzenia - może ktoś podrzuci jakiś pomysł).
Nie takie rzeczy się naprawiało - daj fotki, coś zaradzimy. Będzie łatwo, szybko, bezboleśnie...
stuf pisze:Koło przednie a raczej goleń będę sam rzeźbił. Zastosuję znacznie większe i miększe kółka bo rezygnuje z tego durnego przedniego "amortyzatora".
Ten amortyzator i tak nic nie daje - fajny bajer, ale nie działa... Poza naprawą są jeszcze dwie opcje:
1. Kadłub najprawdopodobniej produkowany jest też do innego modelu. Jak pewnie zauważyłeś można założyć podwozie w taki sposób, że podwozie z podwójnym kółkiem motujesz z przodu a z pojedynczym kółkiem z tyłu. Są już gotowe wyprowadzenia do popychacza. Trzeba jedynie przerobić mocowanie pojedynczego kółka. Model nie wygląda już tak realistycznie, ale jest znacznie mniej podatny na złe lądowania - podwójne podwozie jest niezwykle odporne i będzie wszystko zbierać.
2. Możesz również zamiast pojedynczego kółka założyć drugie podwozie z dwoma kółkami :) Masz wyprowadzone mocowanie. Ino dokupić drugie podwozie i wkręcić. Cessna będzie czterokołowcem ;) ale bardzo odpornym na toporne lądowania :)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 11 maja 2012, o 11:50

Niezły patent z tymi 4 kołami .. bynajmniej na razie zanim się nie nauczę latać.
Tylko że jak dociążę ją jeszcze przednimi kołami to może być kicha z środkiem cięzkości - a jak dojdzie jeszcze blacha do mocowania silnika to już w ogóle..
Skąd w ogóle dorwać te dodatkowe części do cessny ?
Jak miałbym niby umocować te tylne kółko skrętne ?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 11 maja 2012, o 12:15

Podwójne dodatkowe podwozie nie wpłynie istotnie na środek ciężkości. Jest cięższe, ale będzie znacznie bliżej środka niż obecne, więc różnice się powinny mniej więcej zniwelować.

Skąd wziąć części? Nie wiem. Chyba na pfmrc w którymś temacie dot. cessny, ktoś napisał, że ma w sklepie części do niej. Ale nie pamiętam dokładnie gdzie to było. Sam jestem ciekawy... Możesz też zapytać z abc-rc. Być może mają jakiś uszkodzony, z którego sprzedadzą części...

Jeśli chodzi o montaż kółka z tyłu, nie zrobisz tego z części które posiadasz. Trzeba coś pokombinować... Poszukaj modelu, który ma montowane podobnie. Chociaż szybciej powinno Ci wyjść jak sam coś skonstruujesz. Jest mnóstwo duperelków w sklepach, z których można coś sklecić. Są też gotowe mocowania goleni. Jeśli będziesz miał problem z montażem, zawsze możesz darować sobie opcję skrętu - będzie o wiele łatwiej.

A co do wręgi pod silnik - wstrzymaj się i zrób fotkę. Myślę, że sprawę można łatwo rozwiązać bez dodatkowego obciążenia modelu...
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 11 maja 2012, o 12:19

I tak też myślę... dopóki się nie nauczę zrobię bez skrętu.. imo średnio potrzebny gadżet. :dk: Teraz tylko dorwać taki sam zestaw z kółkami
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości