Twin Star II Multiplex

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 3 gru 2014, o 16:37

Możliwe też że miał jakiś kontroler wspomahgający lot. W takim przypadku mógł głupieć lub chciec na siłę wyrównywać jednym silnikiem prędkość lotu.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 3 gru 2014, o 17:42

Jazz, ty latałeś lekkim modelem, małą ilość ciągu wystarczała pewnie aby leciał.
Ale jak się obciąży model sprzętem FPV i pakietami do długiego lotu to ciąg może być spory potrzebny i wtedy mogą się pojawić problemy.
Nie twierdzę że się nie da, może jakby gość próbował z małą ilością gazu może też by doleciał, ale on podczas lotu chyba nie wiedział co się stało i dawał full gaz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
rawro
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: rawro » 7 gru 2014, o 11:30

Jazz miał racje by odrazu zrobic lepsze,mocniejsze i wygodniejsze wręgi.
Padł mi wczoraj jeden silnik i by go wyjac musialem wycinać całą komorę silnikową wraz z silnikiem i wręgą.

Druga sprawa to znalazłem fajne silniki emaxa. 1300kv 309W i 59g wagi za 70zl sztuka.
Problem taki ze max prąd to 24,5 A a ja mam regle 20A.
Co sie stanie jak zmienię tylko silniki a regle zostawie ?
T-Rex 450 pro
T-rex 450 long 360 świecąca choinka
WL V977
Akrobaty: Redbull edge 540 mini, Multiplex Gemini :)
Combaty: Yak 3
Ciężkie: Twin Star 2
Drony : DJI SPARK ----- odlotowa zabawa
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 7 gru 2014, o 12:54

Jak "Dasz w palnik", to może się z nich ulotnić "magiczny dymek", który jest podstawą ich działania :grin2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 gru 2014, o 13:15

:vhappy:
Dobre!!:)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 gru 2014, o 21:50

Po pierwsze regle mają pewien peak power.
Moj sunrise 40A wytrzymuje do 80A
Po drugie jak się nie da odpowiednio dużego śmigła które odpowiednio obciąży silnik to silnik nie pociągnie dużego prądu. Jak się zastosuje silnik dwa razy mocniejszy ale o tym samym kv co poprzedni to pobór prądu pozostanie mniej więcej taki sam przy tym samym śmigle.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 gru 2014, o 21:59

... chyba ze poprzedni silnik byl przeciązany...
Dobrze mysle?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 gru 2014, o 22:04

Patrząc w drugą stronę , jak zamontujemy dwa razy słabszy o tym samym kv to przy tym samym śmigle piciągnie ten sam prąd co ten mocniejszy. Jeśli mocniejszy był wysterowany na pełną moc to ten słabszy puści magiczny dymek :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 gru 2014, o 22:25

Kenobi36 pisze:Patrząc w drugą stronę , jak zamontujemy dwa razy słabszy o tym samym kv to przy tym samym śmigle piciągnie ten sam prąd co ten mocniejszy.



No wlasnie... na pewno? Bo on sie nie rozkreci do pelnych obrotow... nie da rady. Wiec moc bedzie chyba jednak troche mniejsza... Oczywicie bedzie za duza i silnik sie spali, ale nie bedzie tak duza jak bylaby na wiekszym silniku...
Tak mysle... ale moge sie mylic.

Anyway: prosta zasada jest taka, ze zarowno silnik jak i regiel musi miec moc >= potrzebnej, bo inaczej grozi przegrzanie/spalenie, przy uwadze takiej jak napisales, ze np regiel 40A potrafi CHWILOWO wytrzymac duzo wiecej.

Nie wiem czy to nie Marcin opowiadal kiedys o jakims 100 amperowym Castlu, ktory w logach mial piki cos pod 300A :>
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 gru 2014, o 22:28

Czym niższe obroty tym większy prąd.
W słabszym silniku będą niższe obroty ale tylko rzędu kilku procent z powodu ciut większych strat.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2014, o 22:36 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 gru 2014, o 22:34

W sumie racja... przekombinowałem...
Awatar użytkownika
rawro
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: rawro » 7 gru 2014, o 22:38

Ok to zacząłem walkę z wymianą wręg i chyba zostane jeszcze przy tych silnikach ( bo mam ich kilka po combatach)

mała relacja z dziś :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
T-Rex 450 pro
T-rex 450 long 360 świecąca choinka
WL V977
Akrobaty: Redbull edge 540 mini, Multiplex Gemini :)
Combaty: Yak 3
Ciężkie: Twin Star 2
Drony : DJI SPARK ----- odlotowa zabawa
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 gru 2014, o 22:50

O kurde... to tak trzeba??
Trzeba ciąc gondole i przyklejac tą wręge do czoła?
To sie nie urwie?
Zrob tam jakies kotwy czy coś...
Awatar użytkownika
rawro
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: rawro » 7 gru 2014, o 22:53

no nie trzeba :) ale ja sobie to tak wymyśliłem :) by był lepszy dostęp i mocniejszy silnik miał mocne trzymanie.
do tej pory latałem na oryginalnym mocowaniu i dawał radę (były tylko mocne drgania )
źle to złozyłem i teraz jak padł silnik to okazało sie ze wkleiłem za dużo elementów i musze ciąć by wyjąć silnik :( mój błąd

tak wyglądało w oryginale :)

Obrazek
T-Rex 450 pro
T-rex 450 long 360 świecąca choinka
WL V977
Akrobaty: Redbull edge 540 mini, Multiplex Gemini :)
Combaty: Yak 3
Ciężkie: Twin Star 2
Drony : DJI SPARK ----- odlotowa zabawa
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 gru 2014, o 22:57

Mfmm... no dorba dokuemntuj, dokumentuj - bede wiedzial gdzie siegnac jak w koncu kupie tego TwinStara... Tam Jazz na poczatku cos zdaje sie tlumnaczyl jak to zrobic...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 gru 2014, o 22:59

Coś strasznie przekombinowałeś.
Robisz otworek z boku, wkładasz imbus i odkręcasz silnik od łoża, potem odkręcasz łoże jak chcesz wymienić na inny rodzaj silnika.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
rawro
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: rawro » 7 gru 2014, o 23:02

dwie dziurki z boku juz zrobiłem na przyszłość :) przy tych plastikowych wregach cały silnik sie ruszał.
Tutaj mam nadzieje że bedzie bardziej stabilnie. jest lekkie bo to cieniutka sklejka :) wycinalem to zwykłymi nozyczkami :)
dlatego zrobiłem 3 warstwy i czwarta na mocowanie silnika .. zobaczymy jak sie sprawdzi
T-Rex 450 pro
T-rex 450 long 360 świecąca choinka
WL V977
Akrobaty: Redbull edge 540 mini, Multiplex Gemini :)
Combaty: Yak 3
Ciężkie: Twin Star 2
Drony : DJI SPARK ----- odlotowa zabawa
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 8 gru 2014, o 19:54

aikus pisze:prosta zasada jest taka, ze zarowno silnik jak i regiel musi miec moc >= potrzebnej, bo inaczej grozi przegrzanie/spalenie

gwoli ścisłości to dotyczy regla. silnik jeśli będzie miał moc>potrzebnej (cokolwiek to znaczy) to najwyżej będzie mógł polecieć pionowo do gory. natomiast review rzeczywiście musi mieć "zapas". no i trzeba poczytać jakie i jak długie piki wytrzyma.
Z tego co zauważyłem na forach zagranicznych to 400-500W wystarczy żeby TS2 latał pionowo (oczywiście zależy od setup silniki-śmigła vs masa)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 gru 2014, o 21:07

No tak tak, ale zakladajac ze masz dobrze dobrany setup, smiglo, regiel, i silnik o jakims tam kv i teraz poprostu zmieniasz ten silnik na slabszy o tym samym kv, a cala reszte zostawisz, to silnik spalisz.

A co do regli to jedynym wyznacznikiem prawdziwej wytrzymalosci ich sa fora i opinie ludzi.
Jeden regiel 20A bedzie sie mocno grzal jak mu damy ciaglym ogniem 20A a przy piku 25A sie wezmie i spali.
A inny regiel uczciwie zrobiony z napisem 20A bedzie wytrzymywal 20A bez mialkniecia, zniesie piki po 40A i wyzionie ducha dopiero przy 50.

Wracajac do meritum czyli do pytania Rafala:
Nie wiem jakie tam masz regle a nawet jakbym wiedzial to nie wiem jakie one sa, ale ... zanim je wymienisz, moze zrob tak:
Ogranicz sobie gaz do 80% i skontroluj temperature po locie. Jak nie bedzie parzyc w palec to daj 100% i poprostu obserwuj te regle. Jak sie pianka zacznie wytapiac wokol ktoregos z nich ... no to znaczy ze jest zle...;)
Warto w kazdym razie poprobowac, bo moze sie okazac, ze one narpawde wystarcza.
2x20A to jest badz co bardzo calkiem typowo dobrana moc do tej wielkosci platowca. Ja mam w bixlerze 40A i jest zimny. Calkowicie zimny.

Wiec moze warto poeksperymentowac... Tylko z rozwaga. Regla spalic szkoda, bo regle są drogie...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 10 gru 2014, o 15:35

del - pytania niekatualne.
Dzieki Kenobi (zaocznie)
:)

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości