Skymaster V2 Plug and Fly Trainer Airplane Balsa/Ply 1005mm

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 27 lut 2016, o 08:53

Jazz pisze:Klapolotki to syf i nie warto w ogóle tego uzywać.
Bez klap w takim modelu sobie poradzisz, to nie szybowiec porządny który bez silnika zasuwa hektar pola.
Klapy w każdej postaci zwiększają ryzyko przeciągnięcia modelu i jeśli nie masz wprawy bezpieczniej jest lądować bez nich.

Nareszcie jakaś sensowna wypowiedź w temacie klapolotek przy krawedziowych lotkach.
Jeśli wychylisz lotki w dół przy lądowaniu, przyciągnięcie i zwalenie się na skrzydło masz prawie gwarantowane. Jak sie ma krawedziowe klapolotki to wychyla się je W GÓRĘ żeby zmniejszyć doskonałość i umożliwić podejście na większych kątach.
Apeluję do wszystkich latających samolotami - poczytajcie choć minimum teorii...

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 lut 2016, o 09:18

Teoria teorią, a w kombatach sobie robilem niektórych klapolotki (tez lotki na calych skrzydlach) i dawalo rade. Model mogl utrzymywac nizsze predkosci, choc latanie wymagalo większej ostroznosci.
Pomijam kwestie teoretyczne bo zawsze koncentrowalem sie na osiaganej radosci niezaleznie od glebszego bądź plytszego sensu...

Tak czy srak, jak mowilem wczesniej, w tym modelu klapolotek nie bedzie.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2135
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 27 lut 2016, o 09:28

Ooo to miruu masz problem z głowy z klapolotkami... Przy metrowej rozpiętości to rzeczywiście ten model nie będzie mistrzem szybowania... Mi na początku bardzo przeszkadzało w funcubie - jak nie miałem podpietych klap, że model nie hamowal przy podejsciu do lądowania. Z klapami jest bajka, teraz mam tak z Kataną że leci i leci przy podejściu.
Co do teorii to na pewno macie rację i poczytać na pewno by nie zaszkodziło ale trzeba na to mieć czas, którego nadmiaru niestety mam.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 27 lut 2016, o 09:43

Mirek będzie wychylał jedną w górą, drugą w dół przy lądowaniu.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 27 lut 2016, o 09:58

Chłopaki mają rację, teoria jest superważna. Więc gdybyś Mirek zrobił mikser, który zwalnia zaczep skrzydeł, to teoretycznie możesz zostać mistrzem świata w spot landing :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 27 lut 2016, o 10:01

Mirek będzie lądował w punkt wbijając się w niego.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 27 lut 2016, o 10:07

Nie czytałem, nie znam nawet minimum teorii, tylko praktyka.
Wiem jak co działa bo sie sam przekonałem :-)
Wpływ klap czy też klapolotek jest inny w różnych modelach - ma na to wpływ wyważenie modelu, rozpiętość , wielkość sterów, pracujące śmigło.
Inaczej reaguje mając podwozie , inaczej bez.
Ogólna tendencja jest taka jak opisałem - widziałem sporo uszkodzeń modeli przy lądowaniu z klapami (przeciągnięcia i próby ich korekt :-) )
W klasycznym trenerku czyli górnopłacie uzywając klap zawsze lądowałem na silniku , choćby na minimalnych obrotach , mozna wtedy usiąść harrierem bardziej.

Btw. jutro moze wezme Tucana, bo długo stoi w hangarze - to jest dopiero przerąbany model do lądowania.
Cięzki , małe stery, bardzo łatwy do przeciągnięcia , podwozie 3 punktowe (z przednim kołem) :-)
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 27 lut 2016, o 10:45

Jazzu, masz tego Tucana Mpxa?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 27 lut 2016, o 10:53

Tak, mam go rok i zrobilem nim z 10 lotow :D
Dzis go wezmę na 2 loty .
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lut 2016, o 14:45

Dzisiaj z ranca oblatalismy balsiaczka. Lata fajnie. Podoba mi sie, to tak ogolnie, a szczegolniej to tak:

1. Śmigło - na HK w opiniach wszyscy polecali zeby zamienić smiglo na 9x4.7SF od razu bo na nim bedzie duuzo lepiej. Na nim była totalna wujnia. Wróciłem do stockowego 8x6sf i na nim jest ok, tyle ze jakos tefo stockowego śmigła jest straszna. Gnie sie i po prostu wyje co konstrukcja jeszcze dodatkowo poteguje. Slepemu moznaby wmówić ze lata spalina ;) czyli zostaje przy 8x6 ale kupuje inne, jakies porzadne. Kiedys hk miał takie drewniane i tu by ki sie bardzo podobalo wizualnie, ale ostatnio juz nie bylo, a szkoda.

2. Power - powiem tak. Jak na trenerka jest po prostu ok. Ale jak ktod lubi traktować trenerka jak akrobata (ja tak lubie) to czuc niedosyt. Na pelnym gazie, bez zwalniania, wznosi sie na oko pod katem 60 stopni. Pozniej juz czuc ze zwalnia. Petle itp mozna robic, ale zawisu nie ma szans.

3. Pakiety: na razie wzialem od Jazza 6 szt starych gensow 1300 3S i na nich lata poprawnie. Latajac z timerem na 5 minut, konczylem na 3.85v.
Na nastepne latanie skołuje jakies 1500mah i zobacze jal bedzie. Nie chce dorzucac mu wagi, ale fajnie byloby jim polatac troche dluzej. Skoro wiec na akrobacje nie ma szans to byc moze go troche dociaze pakietem. Wyjdzie w testach.


4. Charaktetystyka lotu - stricte trenerkowa. Jest stabilny, ladnie "szybuje". Ladowanie jest mega przyjemne bo mozna leciec dlugo nisko i powoli, ale po takiej przerwie jaka mialem w samolotach czuje ze musze popracowac nad ladowaniem. Popracowac po to, zeby moc je skrocic bo ebany nie chce sie zatrzymać ;)
Jesli chodzi o latanie na pleckach, jest nieco utrudnione przez wznios skrzydeł, ale daje radę.

5. Balsa/pianka - zawsze chcialem miec balsiaka i mam i sie ciesze. Ale jesli chodzi o jakosc latania to w sumie nie wiem w ktorym momencie mialbym poczuc tą podniete z super lotu. Jak dla mnie, lata tak jak kazdy inny trenerek, ktorym latalem, czy to byl z epp, gównopianki czy podkładów pod panele. Wiec pod tym kątem czar prysl. Pozostala radość wizualna i konstrukcyjna bo mi sie po prostu podoba, ale ta radosc raczej nie wynika z przewagi mozliwosci lotniczych wynikajacych z niepiankowości.

6. Lotki - w moim odczuciu zbyt małe. Musialem ustawic dry na 120% zeby zachowywaly sie tak jak lubie. Ale to moze byv tylkpoj problem bo moje leniwe paluchy nieblubia zbytnio sie ruszac i preferuje takie ustawienia, ktore umożliwiają sterowanie w okolicach neutrum...

7. Podwozie. Jest wielkie. Na początku wydawalo mi sie zbyt wielkie. Ale jest bardzo praktyczne i z tego podowu nie bede go zmienial. Fajnie sie ląduje, startuje i krąży po pasie, tym bardziej ze tylne kolko polaczone jest ze sterem kierunku.

To tyle. Podsumowujac... lata sie fajnie. Model na pewno zostaje we flocie. Bede jeszcze jednak testował śmigła i prawdopodobnie po tych testach zdecyduje sie na podmiane silnika na mocniejszy, który umozliwi lot pionowy do góry jednak... da rade to zrobic bez wymiany regla, ktory ma 30A.

Za tydzien albo dwa dojdzie jeszcze gyro. Jestem ciekawy jak bedzie wtedy...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 28 lut 2016, o 19:27

Bardzo fajny. Poczekam aż będzie w promo :)
A co jak uderzę takim pionowo w dół? Dajmy na to z 10 metrów?
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 28 lut 2016, o 19:44

Pan Byku pisze:A co jak uderzę takim pionowo w dół? Dajmy na to z 10 metrów?
Rozpałka do grilla :vhappy:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lut 2016, o 19:57

O ile będzie sienkomus chcialo tą rozpalke zbierac ;)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 28 lut 2016, o 20:49

miruuu pisze:...Za tydzien albo dwa dojdzie jeszcze gyro. Jestem ciekawy jak bedzie wtedy...

Co pomoże żyro w samolociku który jest stabilny sam z siebie? :) Jeśli już, to razem z żyrem było zamówić kilka balonów żeby wiatru w okolicy narobić... :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lut 2016, o 20:56

Nie wiem co pomoze bo nigdy nie miałem. A wlasnie dlatego chce przede wszystkim zalozyc.

Jezeli dobrze rozumiem jego działanie, to:
- pomoze jak bedzie wiało
- ulatwi latanie na pleckach - te przez wznios trzeba mocno kontrowac bo samolot ma dużą tendencję do odwracania. Nie ma obecnie szans zeby obrócić na plecki i zostawić.
Awatar użytkownika
Bazant
Domownik forum...
Posty: 360
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Za Piasecznem :)
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Bazant » 28 lut 2016, o 21:48

Ciesze sie Twoim szczesciem.
Moim zdaniem nadal wyglada slabo ten model, jakis taki pokraczny. FunCub z guwnopianki ladniejszy byl :)

*i te krzywe zdjecia... :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 29 lut 2016, o 08:19

Zastanawiam się jeszcze o co chodzi z silnikiem.
Na śmigle 9x4.7SF latał zdecydowania gorzej niż na smigle 8x6SF.

Z opisu tego silnika wynika, że bardziej by mu pasował nawet większe śmigło...

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 200kv.html

Tiny but mighty!
A well made and nicely finished outrunner. Excellent for small foamies and indoor shockflyers.

Spec.
Weight: 39g (with wire & sticker etc)
Shaft: 3mm
Motor Length: 46mm
Diameter: 28mm
Stator Size: 22x10mm
Suggested prop: 9~10inch
Voltage: 11.1v (3S)
Kv: 1200RPM/V

Data ;
Prop size: 10x5
RPM: 7100
Max Curr: 14.5A
Thrust: 710g (1.51lb)

Prop size: 10x4.7 SF
RPM: 6100
Max Curr: 14.5A
Thrust: 745g (1.64lb)


Może w takim razie spróbować 10x5? hmm
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2135
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 29 lut 2016, o 08:54

Spróbować zawsze możesz - na tym śmigle dzwonek nie powinien się upalić... ale temperatura po locie może być znaczna :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 29 lut 2016, o 09:21

Nie patrz na to co wypisuja w necie na temat śmigieł, tylko eksperymentuj.
Śmigła są tanie, więc dużo się nie wykosztujesz.
W tym modelu masz super solidne podwozie, wysokie więc nie ma ryzyka że przy lądowaniu przywadzisz o glebe - wyjeb więc te gumki i załóz normalna piastę, będzie dużo lepiej.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 29 lut 2016, o 10:45

Tak. piaste tez kupie chociaz chyba gdzies mam jeszcze jakies. sprawdze oske i jak bedzie pasowac od razu zmieniam. tutaj musialbym pionowo jebnąć żeby śmigło rozwalić, ale wtedy śmigło miałbym najbardziej w dupie akurat.

Większe śmigła chyba mam z tych 10x5 ale apc, które są dość ciężkie i toporne.
Jutro puszcze zamówienie z różnymi i będą testy.

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości