Light Aircraft 182 (78cm)

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 23 lut 2011, o 22:13

No Panie Kolego.. Teraz to jesteś nasz.. :D Cessna całkiem ładna a jarzmami się nie przejmuj.. Każdy modelarz heli będzie raczej nieufnie podchodził do takiego rozwiązania.. Ale zapewniam Cię - wytrzyma.. Jak będziesz u mnie, to pokażę Ci jak i na czym się trzyma statecznik poziomy i pionowy w prawdziwej ceśnie.. :masakra: Czasem straszę tym niezbyt zdyscyplinowanych pilotów ;)

A.. No i chciałeś ster kierunku - no to masz..! :D

Całkiem mi się to podoba.. Fajny trenerek :)
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 23 lut 2011, o 22:24

Tia... a tak się broniłem. Wszystko przez Ciebie! :masakra:
A faktycznie, nawet King w porównaniu z tą Cessną miał pancerną konstrukcję. Jak to ma latać?! Toż te jarzma wyrwie już podczas kołowania :vhappy:

Jeśli pozwolisz, to oblot na EPKA pod Twoim kierownictwem?... 8-)

Do miłego!
Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 23 lut 2011, o 22:36

Pas dwa-dziewięć lub jeden-jeden do Twojej dyspozycji w każdej chwili..! :) A teraz to mamy mega super nawrotnie..! :banana:
Idealne miejsce dla modelarzy.. Mój SU-34 wreszcie się zmieści na pasie :D
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 23 lut 2011, o 23:02

No to się nareszcie doczekałeś... :juppi:
Wywal od razu te owiewki do pierwszych lotów.
A co do osprzętu... Zawsze możesz sięgnąć do torebek i założyć osprzęt po rozbitym Kingu :banana:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 23 lut 2011, o 23:22

serwa- wolne, słabe - jakość podobna do esky 8g
regulator. NIe wiem jak u Ciebie ale mój przy logowaniu gra z 15s (pikanie + muza co naprawde irytuje)
bateria - nie wiem czy posiadasz ich baterię. Jeśli tak to lepiej nie używaj :masakra:
silnik - może w samolotach jest ok ale w heliku WaspV4 tak jakby sporo mocy brakowało...
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 23 lut 2011, o 23:31

Serwa: zgadzamy się w opinii: po samym obmacaniu przyszły mi na myśl Eskaje. Ale chyba do takiego "przecinaka" wystarczą.
Regulator: a niech se pika, trudno. Nie pali mi się (mam nadzieję, że regiel też...)
Bateria: mam dwa wolne Rhino 3S 1750 mAh 25C po Ś.P. Kingu. Będą w sam raz. Ich baterii nie mam.
Silnik: w tej Ceśce zbiera dość pochlebne opinie. Podobno ma spory zapas mocy.

Dzięki, zdrówka!
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 24 lut 2011, o 23:10

Witajcie.
W zasadzie nie tyle relacja z montażu (bo co tam jest do montowania...) co relacja z paćkania klejem. Nie dla mnie te samoloty... :wall: Dłubanie w styropianie i maźganie po nim klejem jakoś nie jest sexy. Motywuje mnie to, że może kiedyś ten parapet oderwie się od ziemi, dlatego walczę :dk: Składając helika mam do czynienia z porządnymi materiałami: karbon, aluminium, plastik, G10. Śruby i wkręty, wszystko się trzyma i pasuje jak trzeba. Precyzja wręcz zegarmistrzowska. A tu montując statecznik poziomy... ech. Nie dość, że można go osadzić tak albo śmak, przesuwać w każdą ze stron a to wszystko próbując nie ufajdać wikolem reszty samolotu.

Błe. :mad2:

No dobrze, tyle z frustracji starego Skywalkera. A teraz krótka relacja z moich postępów dzisiaj.
Zacząłem od poprawienia naklejek na skrzydle. Doszedłem do wniosku, że usunę z klap szerokie pasy czerwonych naklejek. Pewnie znaczenie niewielkie, ale nie chciałem, aby na powierzchniach sterowych było cokolwiek naklejone i to dość niechlujnie.
Obrazek

Teraz czas na nacięcie końcowej części kadłuba celem wsunięcia statecznika poziomego.
Obrazek

Statecznik na miejscu. I tu konsternacja: producent pamiętał o wycięciu POD sterem, ale zapomniał o wycięciu u góry!!! W efekcie ster odchyla się tylko w dół! :wall:
Obrazek

Skalpel z czołowym ostrzem oraz pilnik pozwoliły na wykonanie podcięcia w piance
Obrazek

Zbliżenie na owo podcięcie
Obrazek

W efekcie ster swobodnie porusza się także w górę
Obrazek

No i teraz maźganie klajstrem i próba dociążenia całości, żeby klej "złapał". Dramat...
Obrazek

Efekt był mizerny, po dwóch godzinach klej niczego nie skleił. Rozmontowałem, wyczyściłem i ponownie nałożyłem klej. Tym razem POD statecznik w szczelinę pianki wcisnąłem trytki (również upaćkane klajstrem), które nieco usztywniły konstrukcję. Rozcięcie kadłuba jest dociśnięte dzięki naklejonej tymczasowo taśmie.
Obrazek

I efekt dnia dzisiejszego. Z daleka zupełnie nieźle, prawda? Żeby tylko ten cholerny klej chwycił!
Obrazek

CDN!
Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 lut 2011, o 02:53

Oj Lukaś... Esteta się znalazł... :gas: Paluszki się pobrudziły? Czy przy okazji koszula i spodnie? :wow2:
A od kiedy wikol wiąże po dwóch godzinach? To wodny klej a nie żywica i trzeba trochę dłużej poczekać. A swoją drogą mogłeś użyć właśnie żywicy 30 min.. i byłoby po ptokach.
A z tym podcięciem to może tak celowo? Model sam startuje a ty miałeś tylko lądować? :vhappy:

PS. Wydawało mi się, że nazwa to Skyline
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 25 lut 2011, o 08:29

Oj Gmeraś, ja w Ciebie chlebem, Ty we mnie kamieniem.
Wiem, wikol poleżał przez noc i model wykazuje pierwsze oznaki "usztywnienia"...
Co do nazwy: ja też najpierw z automatu napisałem "Skyline", ale na pudle jako żywo stoi "Skylane" :dk:

Baaarteeeekk!!! Help! Jak w końcu nazywa się taka Cessna?!

Zdrówka!
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 25 lut 2011, o 08:54

Luke Skywalker pisze:Jak w końcu nazywa się taka Cessna?!


Cessna 182 Skylane. A jak ma sprężarkę to Skylane TC. Dopisz sobie na modelu TC, bo z takim motorem to ona jest co najmniej TC jak nie twinTC ;-).

Fajnie, że ma klapy. Będziesz miał czym się dodatkowo pobawić w czasie latania :-)
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 25 lut 2011, o 09:19

Dzięki Piotrek.
Gmeraś - nie przywalaj się z definicji, Panie Encyklopedia... :vhappy: ;)
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 25 lut 2011, o 09:36

Uważnie się przyglądam.. :)
No i Gmeraś miał rację.. Do styropianu używaj lepeij żywicy.. Wikol jest dobry, ale do papieru i konstrukcji drewnianych ;) A poza tym już nie ma takiego wikolu co kiedyś.. teraz to jest jakiś dziegć nazwany przez producentów "wikol".. A w rzeczywistości to jest winacet (przeźroczysty po wyschnięciu i ciągnie się jak guma), albo jeszcze inny szajs który po wyschnięciu robi się biały jak proszek (tak jak przemrożony oryginalny wikol) a to też jest złe.. Nie ma pełnej wytrzymałości..

To tyle na temat wikolu.. Jest to temat który mnie drażni, bo wciskają ludziom kit, a nie klej ;)

Pamiętaj o zachowaniu symetrii.. No i kąta zaklinowania statecznika poziomego.. Ma być 0 stopni..
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 25 lut 2011, o 10:03

Ten mój klej to jakiś szuwaks z zestawu z tej Ceśki. Biała paćka i pachnie ewidentnie jak wikol.
Teraz mi mówisz o stateczniku?! No dobra... może trafiłem... :wall: A tak serio, to symetrię zachowałem (sprawdzałem), a kąt jest taki, jak producent zrobił nacięcie w kadłubie.

Zdrówka!
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 25 lut 2011, o 11:35

Pamiętaj jeszcze o skłonie i skosie silnika :-).
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 25 lut 2011, o 11:39

A dajcie mi święty spokój! Szmyrgnę zaraz to w kąt i to będzie jej pierwszy i ostatni lot (ale jaki efektowny...) :mad2:
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 25 lut 2011, o 12:08

Tiaa. I bardzo krótki i kosztowny.. :P

I pamietaj jeszcze o kącie zaklinowania skrzydeł, o wzniosie a przede wszystkim o kącie wychylania lotek.. Pamietaj, że lotki wychylają się w przypadku tego profilu o inny kąt w górę niż w dół..
No i wyważ model, zadaj odpowiednie wychylenia sterów i pamiętaj o powstawaniu momentu w wyniku raptownego dodania gazu.. No i bym zapomniał.. Trzeba model wyważyć.. A.. I nie zapomnij naładować pakietu. :P
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 lut 2011, o 13:20

Bartoszko pisze:I pamietaj jeszcze o... i pamiętaj o... No i bym zapomniał... I nie zapomnij...

No teraz sam powiedz, ja się czepiam??? :juppi:

Nie żebym nie chciał zobaczyć tego w locie, ale trochę mnie wystraszyła ta jakość. Co do wycięcia w ogonie - na poważnie - robi się to zazwyczaj tak, że lotki SW łączy się prętem, listewką lub rurką na natarciu i wtedy nie trzeba prawie nic wycinać. Ale już wkleiłeś na ten wikol to poczekaj, aż statecznik odpadnie po pierwszych próbach, będziesz mógł poprawić i wkleić na żywicę. :masakra:
Aby to latało trzeba będzie się nim jeszcze pobawić. Na wesoło czy na smutno, ale pomożemy... :thumb:

PS. Kiedyś na parakurs zabrałem kombata z balsy. Raz tak nim szmyrgnąłem że części leżały tak z 50 metrów od siebie. Pół nocy, żywica, taśma i model latał. Twój jest łatwiejszy w naprawie. :nw:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 25 lut 2011, o 13:51

Dzięki chłopaki, fajowo. Wiecie, jak mnie zmotywować. Czy już mam iść do sklepu po żywicę?...
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 lut 2011, o 17:48

No nie martw się aż tak bardzo. Model nie jest taki zły, z ogonem miałeś w sumie najwięcej zabawy. Tylko jak u ciebie jest zrobione mocowanie podwozia? Zrób fotkę proszę.

Miałem tą Ceśkę z silnikiem 6,5 ccm. Ona praktycznie sama lata. Nawet klap nie potrzebuje :thumb: Małe obciążenie powierzchni, górnopłat... Ląduje sama, zdejmujesz gaz pod wiatr, byle trzymać kierunek i nie przeszkadzać. Będziesz latał na pół gazu to czasy niezłe nabijesz.
Jako model rekreacyjny doskonały do zabawy.

PS. Lukaś, a jakoś nie widzę instalacji świateł pozycyjnych... Noooo? Bo cię Bartek na pas nie wpuści :hammer:
Aha, chyba nie muszę dodawać, co każdy prawdziwy pilot powinien powiedzieć przed uruchomieniem silnika?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 25 lut 2011, o 21:35

Patrz: płomień! :rotfl: :rotfl2: :juppi:
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości