Optyczny wskaźnik e-paliwa

Bo modelarze prądu potrzebujo...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 gru 2011, o 13:32

Zgodnie z zapowiedzią z 10 października przedstawiamy dokładniejszy review tego urządzenia

Obrazek



Opakowanie
W opakowaniu znajdziemy instrukcję, samo urządzenie, gotową wiązkę zlutowanych przewodów oraz dwie grubaśne opaski.

Obrazek


To pierwsza rzecz, którą wrzuciłem do modelarskich zbiorów wszystkiego-co-się-może-kiedyś-przydać...

Podłączenie
Kabelki kabelki... Wszędzie ich pełno... Instrukcja opisuje wszystko przejrzyście, ale najwazniejsza sprawa to dobrze przemyśleć GDZIE to ma być a po tym JAK to podłączyć.

Obrazek


Widzicie na dole te długie przewody wskaźnika? To wszystko za chwilę pójdzie pod nóż ;)
Sam wskaźnik jest pokaźny i na prawdę dobrze widoczny. A że wychodzi z niego tylko jedna mała wiązka przewodów, wszystko będzie wyglądać estetycznie.

Obrazek



Bierzemy napięcie mierzone PRZED BEC-em (jeżeli jest zewnętrzny to z jego linii zasilania), a napięcie zasilania urządzenia za BEC-em (czyli to, co idzie do odbiornika).

Obrazek


Obrazek


Ponieważ przewiduję demontaż na wypadek kretów, założyłem małe przejściówki na przewód zasilający i podpiąłem drugi przewód do odbiornika. Jednak plątanina kabli mnie dobiła, więc rozbroiłem miejsce połączeń przewodów chcąc je poskracać pod ten konkretny model.
Wystarczy przelutować obcięte przewody i cała ich garść odpadła.

Obrazek


Obrazek



Wyposażenie
Z boku znajdują się zworki którymi ustawiamy ilość cel w naszym zasilaniu głównym modelu (przed BEC-em), czyli dla modelu klasy 450 będzie to 3S, dla 500-tki 6S i tyle. Drugi switch służy do wyboru napięcia baterii NiMH. Odnosi się głównie do spalin, gdzie wozimy osobny pakiet do zasilania elektroniki. Wtedy wskaźnik będzie pokazywał napięcie pakietu NiMH. W przypadku elektryka nie ma to znaczenia i wystarczą domyślne ustawienia (4C). Gniazdo BATT to właśnie napięcie które bedziemy mierzyć, czyli przed BEC-em.

Obrazek



Z drugiej strony znajduje się przełącznik góra-dół, jeżeli będziemy montować wskaźnik do góry nogami

Obrazek



Montaż
Oczywiście zgodnie z modą, reklamą, sugestią instrukcji przymierzałem się do belki ogonowej, ale jakoś to koślawo wyglądało. w końcu znalazłem odpowienie miejsce na kadłubie, kwestią pozostałą był trwały montaż bez użycia śrub czy rzepów. Obudowa ma przewidziane szczeliny do trytrytek.

Obrazek



Ja użyłem węższych, przechodzących przez kadłub i zapiętych na serwie ogonowym.

Obrazek


Obrazek



Efekt po zamontowaniu na modelu był zadowalający. Pozostało tylko zrobić porządek z przewodami.

Obrazek



Działanie
Po podłączeniu zasilania wskaźnik loguje się testując źródło zasilania, po czym wyświetla napięcie mierzone umowną wartością jednocyfrową. Cyfra "9" dla napięcia 4,2 V/celę (LiPo), a cyfra "0" dla napięcia 3,3 V/celę.

Obrazek



Spieszę się z ładowaniem pakietów bo dziś jest chyba już ostatni bezwietrzny i słoneczny dzień w tym roku nad Kanałem La Manche. Sprawdzę widoczność w praktyce i w pełnym słońcu, o czym niezwłocznie napiszę.



EDIT: Wróciłem z lotów. Tego modelu już nie ma w postaci z fotek powyżej :wall:
Za długo to nie trwało, bo po dwóch spokojnych locikach zachciało mi się zrobić autosa na pleckach... Za bardzo go zdusiłem przy odwracaniu i łupnął na podwozie. Poszło wiele rzeczy ale tylko na zewnątrz ramy, juz dawno nie miałem takiego paskudnego kreta...

Obrazek



Cóż bywa... Kretów nie mają ci co nie latają :thumb:

A co do wskaźnika - na tle ziemi czy drzew rozpoznawanie do ok. 20 metrów, na tle pogodnego nieba w zasadzie nic nie widać (to raczej normalne, bo zbyt jasne tło i oko nie jest w stanie tego wyłowić).
Od poziomu "3" w dół wskaźnik miga dając znać o potrzebie lądowania. W sumie nic nie zastąpi praktyki i stopera, ale przy różnych markach i pojemnościach daje on pojęcie o tym, co się dzieje z pakietem w trakcie. Wystarczy przelecieć w miarę blisko i nisko.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 10 gru 2011, o 14:27

jak dla mnie bajkowe urządzenie, podaj link :nw:
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 10 gru 2011, o 19:43

Adam, ty leniuszku... Na początku jest odnośnik do artykułu Ramotnego ze żródłem... :hammer:
Ja akurat kupiłem w UK bo blisko i szybko się takie rzeczy pokazują, ale nie mam pojęcia czy w Polsce ktoś to prowadzi.

A po krótkim googlowaniu masz np. to:

http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=36853
http://www.kingslynnmodelshop.co.uk/Helicopters_&_Spares-Helicopter_Tools_&_Accessories/c33_290/p3291/LED_Battery_Power_Monitor_-_Ideal_for_Heli_or_Aircraft/product_info.html
http://www.fast-lad.co.uk/store/thunder_tiger_power_monitor_tt8086-p-15966.html
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 10 gru 2011, o 20:23

podziękować :nw:
Adam®
www.adam-rcmodel.eu

Wróć do „Elektro-narzędzia i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości