Boeing 737-800 - symulator Flyspot...

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7511
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 3 gru 2018, o 01:26

Czyli ten:
https://737.flyspot.com

Taaak jest, jest to reklama, darmowa, w sensie nikt mi za nią nie płaci, więc mam nadzieję, że mnie forum za to nie wyjebie ze swoich ... no, bo po prostu trafiłem coś fajnego, więc o tym piszę.
Coś na zasadzie a'la zakupy na banggodzie albo innym aliexpressie.

No więc - do rzeczy.
Będę pisał o wszystkim co wydaje mi się istotne w kolejności chronologiczno - losowej.
Przepraszam, ale to jest wszystko na co mnie stać.
Bynajmniej nie ze względu na stan upojenia alkoholowego, bo bynajmniej.
Po prostu ... ilość wrażeń, jest... lekko przytłaczająca.
Dość powiedzieć, że spowodowała u mnie bardzo przyjemną bezsenność.
SERIO!!!

1. Pierwsze wrażenie - jeszcze zanim usiadłem na fotelu, tylko zobaczyłem TO MIEJSCE.
"O blać... to to nie jest ta taka kapsuła na siłownikach która symuluje również przeciążenia??"
:|

Serio, nie wiem czemu, ale myślałem, że za ta pieniądze to tak to będzie.
Nie wiem teraz po zastanowieniu się, po co by to miało być, bo zasadniczo mając doświadczenia z latania samolotami jako pasażer i jako pilot (w locie z instruktorem) wiem, że te przeciążenia raczej przeszkadzają niż pomagają (abstrahując od tego czy są przyjemne czy nie - bo to kwestia indywidualna człowieka), a to przecież jest symulator dla leszczy. Nie szkoleniowy dla prawdziwych pilotów, right? No to dajmy tym leszczom trochę się pocieszyć! Kto będzie po nich fotele czyścił??
Echhh...
Usprawiedliwia mnie pewnie to, że idąc tam kompletnie nie miałem pojęcia czego się spodziewać.
A czemu usprawiedliwia? Bo nie piszę tego w kategorii "jestem rozczarowany" tylko raczej w kategorii "o jaki ja głupi byłem".
A dlaczego tak?
A no to - czytajcie dalej.

2. Chwilę sobie posiedzieliśmy i popatrzyliśmy ...
...co inny mi podobny leszcz tam za tymi sterami wyczyniał.
Beczkę zrobił. Trochę krzywą, ale członek męski tam - pewnie gówno wie o lataniu, więc co on tam wie o robieniu beczki.
Mamy czas - spoko idziemy do tunelu, popatrzymy jak sobie tam ludzie się kręcą w tym tunelu.

3. TUNEL.
Bez najmniejszego cienia wątpliwości pójdę tam jeszcze kiedyś. Zjeść jednego z najdroższych lodów w Polsce, napić się najdroższego piwa, albo po prostu za friko popatrzeć sobie jak się ludzie kręcą w powietrzu. Jak spadając - latają.
Raczej nie spróbuję...
... ale Kasia spróbuje! I ja już nawet wiem kiedy.
Ja nie spróbuję ze względów różnych, zdrowotne są nimi między innymi.
Ale to nic.
Może to kwaśne winogrona, może wcale nie - stwierdzam, że tak naprawdę to mi na tym nie zależy.
...
Ale popatrzeć - jest zaje**scie.
A to NIC NIE KOSZTUJE!
Tak samo jak iść sobie pod płot lotniska na próg pasa i popatrzeć na samoloty - tak można i tu. Całkiem za darmo.
I od tej pory będę to czasem robił.

No i zawsze jest ten dreszczyk emocji: Wpadnie gołąb czy nie wpadnie?
Bo podobno kiedyś wpadł. W turbinę.
I nagle w tunelu wszyscy byli we krwi w mięsie i w piórach.
Takie tam flyspot legend.

4. SYMULATOR.
Nadszedł w końcu czas, żeby stawić się pod szklanymi drzwiami.
Na dzień dobry przywitało mnie lekkie opóźnienie, ale nie miałem pretensji.
Wszystkie emocje przyćmiła jedna obawa:
"Zdam?"
:vhappy:
Serio, czułem się raczej jak przed jakimś egzaminem. Na pewno nie jak przed wizytą w wesołym miasteczku.

Wychodzi dziadek który był przede mną. Coś tam marudzi, że mu się w głowie kręci.
"oooj łosiu" - myślę sobie - "Było najpierw wpaść na Reguły i polatać ze mną FPVka, to byś się przyzwyczaił, a tak to cierp i nie marudź!!"

Instruktor znika za kulisami.
Po chwili pojawia się, przedstawia jako Mikołaj i przeprasza za opóźnienie.
Zaprasza do środka.
Instrukcje zaczyna od "uwaga na głowę".
Wagę tej instrukcji doceniam zaraz po chwili kiedy nie zbyt boleśnie ...
... przypierdoliłem się głową w ten pulpit z przełącznikami który jest na górze.
Potem krótka instrukcja jak sobie ustawić fotel.
Ważne, żeby mieć pełny zakres ruchu wolantem "na siebie" i nie prasować sobie brzucha.

Samolot stoi na pasie.
Ciągnę wolant i sprawia on jakiś dziwny nierównomierny opór - raz mniejszy raz większy.
Ni cholery nie mogę wyczuć o co chodzi.
No ale ciągnę - do oporu, prawie, że z całej siły. Muszę przecież sprawdzić czy dam radę go zaciągnąć "na jaja" w razie potrzeby czy może siedzę za blisko.
Wolant zachowuje się dziwnie.
Dlaczego?
To dotrze do mnie trochę później.

Mikołaj w każdym razie jest bardzo dzielny.

Krótkie zapoznanie, czy latałem, ile tak mniej więcej w ogóle wiem o lataniu... Wychodzi, że nie jest tak najgorzej (już drugi raz to słysze w odniesieniu do moich modeli w zestawieniu z prawdziwym lotnictwem - pierwszy raz było od instruktora przed lotem zapoznawczym na AT-2 na Bemowie - fajnie, nie takie najgłupsze te moje modele jednak.)
Następne rzeczy, wszystkie rzeczy, które Mikołaj tłumaczy ... w zasadzie można podzielić na dwie kategorie:
- rzeczy które znam bardzo dobrze, albo mniej więcej i trochę sobie systematyzuję - tak czy siak - mam z grubsza poukładane w głowie i krótko daję mu znać, że może lecieć dalej z materiałem, bo szkoda czasu.
- rzeczy o których kompletnie nie mam pojęcia i nie mam szans zrozumieć i zapamiętać w sensownym czasie, więc krótko daję mu znać, że może lecieć dalej z materiałem, bo szkoda czasu.
;)

Nie, no dobra, aż tak różowo to nie było, wszystkiego słuchałem z uwagą, tym nie mniej, gdybym poszedł na ten symulator drugi raz - cisnąłbym raczej na latanie niż na teorię.

Ster kierunku - wiadomo, w nogach.
Hamulce - też ale, tego się raczej nie używa. Hamulce automatyczne są lepsze.
:)
- No dobra... A przednie kółko?
- Aaa nie nie, to nie jest tak jak w małych samolotach, to się nie skręca razem ze sterem kierunku. Tu na boku jest takie kółko którym się skręca przednie koło.

Sliniki, odwracacze ciągu, hamulce aerodynamiczne, klapy, podwozie - wszystko z grubsza jasne.
Sztuczny horyzont, ILS, autopilot - tu już trochę mniej jasne, ale spoko.

Przychodzi moment przygotowywania maszyny do startu, ustawiania rozmaitych parametrów i tak dalej.
Generalne wrażenie: Osz blać, jak to wszystko tutaj zaje**scie działa!!!
Np. taki impulsator do ustawiania kursu pasa, albo którykolwiek inny - no wiadomo, znamy to z różnych sprzętów i zwykle, przeważnie działa to tak sobie, mniej więcej dobrze. Kręcę w jedną - cyferki się zwiększają. Kręcę w drugą - się zmniejszają.
Ale nigdy tak na sto procent nie wiadomo, czy jak przekręcę o 10 klików to się zmienią o 10 czy możę o o 8 albo o 11.
Tutaj nie ma czegoś takiego.
Jak przekręcę o 10 to cyferki zmienią się o 10. KONIEC KROPKA.
Ja Cie... nie wiedziałem, że impulsator może tak zaje**scie działać.

No dobra!
To fru!
Odpychamy dźwignie silników i patrzymy przed dziób.
Jeszcze w trakcie rozpędzania się po pasie naciskam pedały żeby utrzymać się dokładnie na pasie centralnym.
Średnio mi to wychodzi, robię pięknego zygzaka po pasie.
Po doświadczeniach z AT-2 jestem zaskoczony tym jak czuły jest tu ster kierunku.
Kurde - on poprostu działa!!!
;)
V1 - przekładamy rękę z przepustnicy na wolant i zaraz potem ciągniemy do siebie.
I lecimy!!

Sprawdzam, tak trochę... poruszam ostrożnie wolantem, żeby sprawdzić jak statek reaguje.
Reaguje obłędnie... Przewidywalnie, grzecznie... dokładnie tak jakbym się tego spodziewał.
Gówno o tym wiem... Przecież gówno o tym wiem... A jednak mam jakieś odczucia i właśnie takie one są.
Nadal gówno o tym wiem, ale czuje, że zaczynam rozumieć dlaczego piloci tak lubią 737.

(Mikołaj nie lubi. Woli Airbusy.
No ale tutaj jest Boeing, więc... ^^)
...
AHA!!! To tylko symulator...?? No tak... trochę zapomniałem:D
Spoko, czyli można poszaleć?
Tamten łosiu robił beczkę.
- Mogę ja też?
- A pewnie! Tylko weźmy ... trochę wyżej... Taaa... i jeszcze uruchomię APU... Gdyby nam silniki zgasły, czego się nie spodziewam, to będzie je łatwiej odpalić...
...
- No to co... W lewo? W prawo?
- ...

Pierwsza beczka wyszła mi jak wyjdź stąd i idź po dwa wina.
W ogóle nie wyszła tak jak powinna wyjść beczka jeśli już się ją robi liniowcem. Na plecach odpychałem wolant.
Nie wiem, czy prawdziwy samolot by to wytrzymał... nie wiem na ile ten symulator jest realistyczny.


Potem zrobiłem drugą.
Druga wyszła ciut lepiej.
Ale dalej jak wyjdź stąd.

Beczka liniowcem... nie jest trudna. Tak generalnie.
Ale nie jest też niczym prostym.


Potem przyszedł czas na zabawę autopilotem.
Czas na zdjęcia, gadanie, ciekawostki, srutututu...
... trochę zmarnowany czas... Bo wolałbym polatać...
...
Ale wydawało mi się, że przecież mam tyle czasu!!!

W międzyczasie gdzieś tam po lewej stronie miga mi Bemowo, a razem z nim szaleńcza myśl:
- Dałoby się tam wylądować? Trochę krótki pas, co?
- Czy ja wiem... Klapy 30, 35... Możemy spróbować. Nikt jeszcze nie próbował.
- No to dawaj!!
- No to już.

Żadnych przyrządów, żadnej nawigacji, żadnego ILSa, żadnego autopilota - patrzę przez szybę i widzę co się dzieje.
Próbowałem już dziś lądować trzy razy, raz mi się udało.
Hehe:)
- Dobra, mów mi tylko co mam robić.
- Nooo... pas widzisz po lewej, jak skręcisz tam za tym zielonym parkiem albo nad nim to powinieneś się w miarę dobrze ustawić akurat na osi.

...

- Tylko uważajmy, żeby w "kerfa" nie walnąć...
- Oo, ooo!! .. chyba nie dużo brakowało... :D


YouTube

To był chyba najfajniejszy moment z całego tego "latania".

Ostatnie lądowanie tego dnia.
Wyszło naprawdę nieźle.

(Kowal - CICHO!!! Co Ty tam wiesz... Założę się, że dużym na Bemowie nigdy nie lądowałeś :P :swir: )


Generalnie jeśli chodzi o lądowania, to jestem BARDZO ALE TO BARDZO ZASKOCZONY ilością zapasu energii jaką ma 737 przy takim z grubsza podręcznikowym podejściu do lądowania.
Moje wyobrażenie było takie, że jak już jestem na tych <50 metrach nad pasem to zaciągam drążek i nie ma bata, żebym zaciągnął na mocno, bo prędkość jest na granicy przeciągnięcia, więc samolot zwalnia i sobie swobodnie opada mniej lub bardziej twardo.
A NIE!! To nie tak!!! Jak zaciągnę za mocno to samolot się wzniesie (w sumie to tylko dzięki temu nie walnąłem w tego "Kerfa") i to całkiem sporo.
I wtedy mam dwie opcje, albo odpuścić i próbować wylądować... no ale pas się robi krótki...
Albo szybko silniki na maksa i odejść... Ale silniki mają swoją bezwładność, to się nie dzieje od razu, więc nie musi sie udać.

Tak czy siak nie roztrzaskałem samolotu ani razu.
Nie widziałem swoich lądowań z zewnątrz, więc nie wiem jak wyglądały. Podwozia nie połamałem, w środku jakoś specjalnie nie trzęsło :twisted:

W głowie mi się nie kręciło.
Wprawki na FPVkach są warte więcej niż mi się wydawało.
W ogóle te wszystkie modele są warte więcej... a właściwie to właśnie dokłanie tyle ile mi się nieśmialo wydawało, że są.

W lataniu Boeingiem 737 nie ma nic nadzwyczajnego. Jest duży, reaguje tak jak po tej wielkośći można się spodziewać, że będzie reagować... i jednocześnie...
... latanie Boeingiem 737 jest czymś absolutnie nadzwyczajnym!!!
Normalnie, gdybym nie dostał takiego prezentu, pewnie nigdy bym sobie tego lotu nie kupił...
... No bo wiadomo - mogę sobie za to niezłą piaknę kupić, a za pięć takich lotów to już niezły helikopter...
...
ale teraz, to się zastanawiam, czy nie kupić sobie kiedyś znów.

POLECAM KAŻDEMU!!!
Każdy kto z lataniem jakimkolwiek ma cokolwiek wspólnego powinien tego chociaż raz w życiu spróbować.
I jest to nawyciągnięcie ręki.


5. To wszystko na dzisiaj. NA DZISIAJ!!
Dobranoc;)


Wspominałem już, że Mikołaj był dzielny.
Tak był bardzo dzielny.
Dopiero później powiedział mi, że kiedy siłowałem się z wolantem miażdzyłem mu nogę między jego wolantem a fotelem.
Głupi ja... co zrobiłem od razu jak tylko mi o tym powiedział?
Sprawdziłem jak w takim razie zachowuje się wolant... nie patrząc na to, że Chłopaczyna znowu siedzi w poprzek fotela.
Syknął z bólu, wycedził z uśmiechem przez zęby:
- O i znowu... spoko, jestem przyzwyczajony...

Moja głupota poraziła mnie tak bardzo, że nie wydusiłem z siebie nawet głupiego przepraszam.
Biedny chłopak.

Anyway, wypadałoby powiedzieć kilka słow o samym instruktorze.
Był to młody, jeszcze nie pilot, mega sympatyczny i sprzedający całą posiadaną przez siebie wiedzę w sposób maksymalnie przystępny dla zwykłych ludzi.
Definicja właściwego człowieka na właściwym miejscu.
Życzę mu z całego serca, żeby udało mu się spełnić swoje marzenia o zostaniu pilotem.
Znowu gówno o tym wiem, ale na czuja sądze, że ma wszelkie predyspozycje.
Czuć to po tym jak wielką jest to dla niego pasją.
W fotelu za stetrami - jakby się urodził.

No i cóż... Czas wracać do domu.
Zrobiło się późno, więc co...
Siusiu, ząbki... Może jeszcze chwilę popróbować sobie Gaukę ustawić w nowej apce, to by się może jeszcze jutro coś platało (ostatecznie gówno z tego wyszło, ale mniejsza o to)....
I fru!
Do łóżeczka.
Idziemy spać.
- Taaa... jasne! - to mój mózg - CHUJA nie Ci dam dzisiaj pospać!!
Wspominaj!! Przeżywaj!! Jutro już te wspomienia nie będą takie świeże!!! Myśl o tym!!! NIE ŚPIJ!!!
Pamiętasz te trymery? Fajny dźwięk wydawały jak się kręciły, nie? A te przyciski? Te wszystkie przełączniki...? Zajebiste co? Żeby tak chociaż z jeden zajumać i sobie w apce zamontować... byłby czad, nie?
No...
To myśl o tym. O wszystkim od początku. Jeszcze raz i jeszcze raz.
NIE ŚPIJ!!!!
Jutro odeśpisz.
A jak na Bemowie wylądowałeś, pamiętasz?
Hehe, fajnie było, co?
...
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 15778
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1460 razy
Podziękowano: 680 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 3 gru 2018, o 06:15

Kurła. Najpierw czytam i czytam a potem znowu muszę przewijać i przewijać w górę żeby ten adres znowu zobaczyć.

Już wiem co będę chciał jak ktoś będzie chciał mi coś dać
Pozdrawiam, Mirek

Trex 500X - trex ratio :) | Trex 470LM - cieszy... | 2x Devil X360 - tak jakoś wyszło... | Oxy 3 - nie po-byku | Oxy 2 - mały, ale wariat... | Reaktor 3D FPV - drugie życie pianki... | Lizard95 - że też mi się drona zachciało.... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2237
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 gru 2018, o 10:21

tl;dr

Ale na filmie wygląda spoko.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7511
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 3 gru 2018, o 10:59

mwx pisze:tl;dr

.


Que?
Awatar użytkownika
Piotr_T
Domownik forum...
Posty: 429
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Piotr_T » 3 gru 2018, o 17:10

O qrcze! Zaj...iste!!! Ciekawe co by się działo na Bemowie jakby im tam taki "737" naprawdę wylądował ;-).
Ale jak widać - jest to możliwe :-). Chyba...

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - Protos Mini 3S, WLT V977
Śmigła - LIDLolek w wersji RC-Electric
Koła - WLT A979
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7511
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 3 gru 2018, o 17:38

Jest możliwe, jestem o tym przekonany.
Tyle, że pewnie się nie zdarzy, bo po co by miało...
W okolicach rzutu kamieniem dwa duże lotniska, które po pierwsze przyjmują takie samoloty cały czas, po drugie mają całe wyposażenie i obstawę naziemną, więc jakakolwiek awaria czy cokolwiek - nie ma bata - ciągniesz na Okęcie albo do Modlina.
Awatar użytkownika
marketleader
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 85
Rejestracja: 23-10-2015
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: marketleader » 3 gru 2018, o 18:13

A ta godzina to godzina czystego latania czy łącznie z tym wprowadzeniem, instruktażem, itp.? A jak łącznie to ile wyszło czystego?
No bo jak mały pakket jest 20 minut to właściwie na nic nie wystarczy.
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7511
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 3 gru 2018, o 18:57

Czystej suchej teorii (do momentu pierwszego popchnięcia przepustnicy) było może kilka minut i odbywało się już na fotelach w kokpicie.
Godzinny pakiet to teoretycznie 60 minut w powietrzu i 20 minut wprowadzenia, ale w praktyce byłem w powietrzu chyba z 80 minut (byłem ostatnim klientem na ten dzień) a i tak było za krótko.
;)
Gadki szmatki miały miejsce w tak zwanym międzyczasie.
Najwięcej w czasie lotu na autopilocie - dlatego napisałem, że to taki trochę stracony czas ( z dużym naciskiem na TROCHĘ, bo jednakowoż fajnie i pouczająco było zobaczyć, że autopilot ogarnia tę maszynę lepiej niż ja ;) ).

20 minut to by było zdecydowanie za mało - aczkolwiek dobre i to!
Szacuje, że to wystarczy, żeby wystartować, zrobić kółko i wylądować... Za pierwszym razem się może nie udać, więc może ze ze dwa, góra trzy podejścia do lądowania - żadnych dłuższych lotów...
Więc, żeby tak nie zrażać się tą ceną, to można się szarpnąć i na ten pakiet starter.
Wtedy jest finansowo w miarę OK.
A ostatecznie de facto tak czy siak jest za mało ...
;)

Wszelkie upierdliwe procedury które długo trwają są ograniczone do minimum.
Nie ma jeżdżenia samolotem po płycie, nie ma tankowania, bo jest 5 ton paliwa w zbiornikach i jest tak ustawione, żeby tego paliwa nie ubywało.

No kosztuje to niestety sporo.
Jest kilka sposobów, żeby to sobie jakoś w miarę bezboleśnie sfinansować, zrzutkowy prezent od rodziny i przyjaciół jest jednym z takich sposobów... można sobie po stówie miesięcznie do słoiczka odkładać, albo ... No jak tam kto woli...
;)
Awatar użytkownika
marketleader
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 85
Rejestracja: 23-10-2015
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: marketleader » 3 gru 2018, o 19:16

Nie no uzbierać czy uskładać się da. Chodzi bardziej o świadomość, że "za tę cenę to ja mógłbym...".

Jednakowoż super relacja. Dzięki. I fffcale nie tl;dr ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/TL;DR
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7511
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 3 gru 2018, o 21:50

Aaaha.

@Markerleader - :nw:

@MWX - nie ma sprawy, zwalniam Cię z obowiązku czytania, chociaż dla mnie nie było to za długie, żeby napisać :gas:
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 15778
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1460 razy
Podziękowano: 680 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 3 gru 2018, o 23:31

A ja tam lubię wywody aikusa. Jeden post, trzy browary. Idealna proporcja.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 500X - trex ratio :) | Trex 470LM - cieszy... | 2x Devil X360 - tak jakoś wyszło... | Oxy 3 - nie po-byku | Oxy 2 - mały, ale wariat... | Reaktor 3D FPV - drugie życie pianki... | Lizard95 - że też mi się drona zachciało.... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 4 gru 2018, o 15:35

A jeszcze trzeba wiedzieć, że pisane z telefonu więc dla Niego to jeden post 13 browarów - dlatego końcówka pisana jest w innym stylu niż początek
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7511
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 4 gru 2018, o 16:59

Ajićciewch!
:gas:

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości