Co dziś zrobiłeś ze swoją (nie tylko) latającą maszyną

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 23 mar 2019, o 20:11

Albo słabo przewijasz, albo słabo pamiętasz...
Polsat jest szkodliwy dla zdrowia, szczepionek na to nie rozdają. Ponoć osłabia pamięć do nie-reklam :masakra:
;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 23 mar 2019, o 20:30

No dobra dobra marudź marudź...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 mar 2019, o 22:33

Dzisiaj z pomocą "Majka dwieście po mieście" zmierzyłem prędkość mojego DogFightera.
Wyszło .. Majki ile to? 179?? Chyba tak. 179km/h.
Początkowo byłem w szoku, nie dowierzałem i myślałem, że majki coś pochrzanił z tym pomiarem, bo ten DF naprawdę jakoś tak ... nie zbyt szybko lata.
ALE... potem zadałem sobie odrobinę trudu policzyłem prędkość teoretyczną i mi wyszło 219km/h (przy zerowym uślizgu, dla napięcia 11V).
Więc... łaski to ten DF, że tak powiem nie robi, że leci te niecałe 180.

Poza tym należy dodać dla uczciwości, że była to prędkość maksymalna, jaką uzyskałem lecąc z wiatrem i stromo w dół.
Więc tak realnie to myśle, że 160 to jest taka jego normalna maksymalna prędkość.

No szybki jest skurczybyk, ciężki...
... Nie jest takim modelem jakim chciałem żeby był.
NIe jest i nie może być.
Waga samej pianki to wyklucza.

Ale to nic!
Mam fajną zapierdalałkę.
Czas pozbyć się skrzydełka, a za jakimś lepszym wolno latającym lekkim kombatem - trzeba się po prostu rozejrzeć.
... No albo jednak wziąć jeszcze jednego kombata z NPN tylko tym razem przyłożyć się co nieco do jego wykończenia - wyszlifować piankę na gładko, popracować nad krawędziami natarcia i spływu w sterach i skrzydłach i tak dalej.
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 24 mar 2019, o 22:44

Mam taki podstępny plan.... przeleżał w pudełku ze trzy lata i mocno się pobrudził bo kadłuby były poklejone i wstępnie oszlifowane, no i w pudełku już się nie pomieściły.
WhatsApp Image 2019-03-18 at 15.51.29.jpeg

WhatsApp Image 2019-03-18 at 15.51.29 (1).jpeg

Powoli go będę sobie szykował :banana:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 24 mar 2019, o 22:55

Całkiem fajne fruwadełko może z niego być :) . Tylko nie sadzaj na jeden lot do kabin baby i chłopa, bo się rozdzielą zaraz po starcie :lol:
aikus pisze: to prędkość maksymalna, jaką uzyskałem lecąc z wiatrem i stromo w dół.

Mierzyliście GPS-em ? Trójwymiarowym ?

Przewietrzyłem dziś Easy Stara. Wczoraj coś mi się pozapominało z wyważeniem i trymowaniem, więc pięknie zaje... zaliczyłem kreta zanim zdążyłem dotknąć paluchem drąga po leniwym zamachu. Szkoda mi trochę zasłużonego przez dwa sezony śmigła, które przy szansach 1:10000 pociachało odfruwającą kabinkę. Nie mając w zapasie takiego samego śmigła, a mając wkur... wielką chęć na polatanie mimo bliskiego zmierzchu, szybciutko przyciąłem nożycami większe, jeszcze szybciej przestawiłem wyważniki (regulowane sobie wystrugałem, zbawienne się okazały :) ) silnika i śmigła bo dygotu i buczenia nie zdzierżyłbym, pofatygowałem się sprawdzić wyważenie całego samolociku i w taką już ciemnawą szarówę w górę !
Wyszło, że to amputowane nożycami śmigło ma większy ciąg od nieamputowanego, pewnie przez szersze łopaty i skok większy o pół cala (4,0 vrs. 3,5 cala).
Tak sobie latałem i próbowałem ten bałagan w powietrzu jakoś uładzić, aż się zapomniałem i troszkę za daleko mi się odfrunęło... Próbowaliście kiedyś na słuch odróżnić nurka od windy ? Się da, wróciłem z dalekiej podróży...

A dziś już na widno wszystko było OK., tylko paluchy mi zmarzły trochę...
Sezon rozpoczęty :juppi: !!!
Ostatnio zmieniony 24 mar 2019, o 23:13 przez omcKrecik, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 mar 2019, o 22:58

.... a istnieje GPS dwuwymiarowy?? Pytam serio, bo się z takim cudem nie spotkałem.
GPS podaje zawsze trzy wymiary, więc ... Trzeba by dodatkowych obliczeń, żeby mierzyć tylko składową poziomą prędkości, nie sądzę, żeby jakikolwiek GPS to domyślnie robił.

@OSA, co to za cudo?!?!?! :o :o :o _olaboga _olaboga
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 24 mar 2019, o 23:07

A to tylko Twin Mustang. Drugie podejście do niego robię.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 mar 2019, o 23:21

To jest hydroplan?
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 24 mar 2019, o 23:31

Dlaczego hydroplan? Uchlastalbym kabinki w tych mustangach, dał kadłub w centroplacie, smuklejsze ogony i może byłby z tego p38 lighting hmm
Myślałem kiedyś o opakowaniu 600N w budke Bety 1300, wyglądało nieźle :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 24 mar 2019, o 23:39

aikus pisze:. a istnieje GPS dwuwymiarowy?

Tak.
Artja pisze: Uchlastalbym kabinki w tych mustangach, dał kadłub w centroplacie, smuklejsze ogony i może byłby z tego p38 lightning

Całkiem niezły design... Ale jak przedłużyć te ogony bez bólów ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 24 mar 2019, o 23:43

omcKrecik pisze:Ale jak przedłużyć te ogony bez bólów ?

Zwezic skrzydła :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 25 mar 2019, o 01:03

aikus pisze:Dzisiaj z pomocą "Majka dwieście po mieście" zmierzyłem prędkość mojego DogFightera.
Wyszło .. Majki ile to? 179?? Chyba tak. 179km/h.


Niechętnie potwierdzę ;) , że wlaśnie tyle było, ale...


aikus pisze:Poza tym należy dodać dla uczciwości, że była to prędkość maksymalna, jaką uzyskałem lecąc z wiatrem i stromo w dół
Więc tak realnie to myśle, że 160 to jest taka jego normalna maksymalna prędkość.


no więc trzeba powtórzyć pomiar, na płasko, przy bezwietrznej pogodzie :D



aikus pisze:Czas pozbyć się skrzydełka, a za jakimś lepszym wolno latającym lekkim kombatem - trzeba się po prostu rozejrzeć.
... No albo jednak wziąć jeszcze jednego kombata z NPN tylko tym razem przyłożyć się co nieco do jego wykończenia - wyszlifować piankę na gładko, popracować nad krawędziami natarcia i spływu w sterach i skrzydłach i tak dalej.


też myślę żeby odchudzić bixa3, zwlaszcza po tym jak dziś sam latał, tym bardziej że u mnie jest z czego odchudzać, a setup przełożyć do jakiegoś małego popierdalacza.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 25 mar 2019, o 01:15

Artja pisze:
omcKrecik pisze:Ale jak przedłużyć te ogony bez bólów ?

Zwezic skrzydła :)

EUREKA !!!
:vhappy: :vhappy: :vhappy:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 25 mar 2019, o 07:03

Lightinga już miałem, gdy jeszcze miałem ploter termiczny dostępny.
Teraz pora na Twin Mustanga
Twin_mustang.jpg


Twór cokolwiek dziwny ale istniejący naprawdę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 27 mar 2019, o 08:29

Nasz kolega Msheli obiecal wyciąć mi rame z laminatu wg mojego projektu za co bardzo mu dziękuję! Zaczałem juz ogarniać program do rysowania i tak wygladają pierwsze zarysy mojej ramy:
Obrazek
a tak wyglada aktualnie:
Obrazek
Cel jest taki zeby usztywnic cala konstrukcję, poprawić geometrie tylne serwo-tarcza, lepsze mocowanie pakietow (albo szeroka polka z przepem i 2 oringami albo pakiety wsuwane w zatoke), pochylenie helika do przodu o kilka stopni. Miedzy dwiema dolnymi czesciami planuje zrobic rozpórkę z dwoch plytek w ksztalcie X tak zeby wzmocnic rame w przypadku bocznych uderzen. Jest sporo dlubania bo jako punkt odniesienia mam troche pogiete kawalki ramy a otwory montazowe trzeba zgrac idealnie zwlaszcza ze rama jest 4 czesciowa. Jestem dobrej mysli! :mrgreen: Jak sie uda to ostatecznie do helika trafi silnik na 6s tak zebym mial wspolne pakiety do 450 i x360. A po co to wszsytko?! Bo heliki to nie tylko latanie i dlubanie w apkach! :banana:
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 mar 2019, o 09:27

Ciężkie to będzie. Pamiętaj że przy glebie energia musi się gdzieś zmarnować. Jak nie na łamanie taniej i prostej w podrobieniu ramy, to na łamanie i gięcie całej reszty.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 27 mar 2019, o 09:33

Ja do tłuczenia miałem HK-450 z aluminiową ramą.
To był genialny patent.
Się gięło ja prostowałem.
Się gięło ja prostowałem.
Się gięło ja prostowałem.

i tak ad usranium :D

Edit: literówki
Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, o 09:46 przez aikus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 27 mar 2019, o 09:39

mwx pisze:Ciężkie to będzie. Pamiętaj że przy glebie energia musi się gdzieś zmarnować. Jak nie na łamanie taniej i prostej w podrobieniu ramy, to na łamanie i gięcie całej reszty.


No pewnie troche cieższa niz obecenie bedzie ale nie spodziewałbym sie dramatu. Laminat nie jest jakos dużo cięższy od wegla. Co do rozproszenia energii przy uderzeniu to zgadza sie, tyle ze energia dziala i na helika i na drugie cialo (w tym przypadku gleba/trawa). Mozna miec 1kg kruchego helika a mozna miec 1kg wzmocnionego helika. Ten drugi mocniej przemodeluje glebe, w ktora się wbije. Wyjdzie w praniu. Bedzie za ciezki to wystrzeczuje na 480 (belka, pasek, lopaty) ;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 mar 2019, o 10:06

Lepiej mieć 0,8kg helika niż 1.0kg helika z tą samą mocą i łopatami.

Odpuść strecza, będzie Ci brakowało mocy, zajedziesz się z ogonem szalejącym przy przydychaniu napędu. Do spokojnych lotów jeszcze OK, ale jakieś szaleństwa wystreczowaną do oporu starą 450 raczej odpadają. Świstak przerabiał temat i nawet pomimo przeróbki na 6S to była rzeźba w gunwie.

Moim skromnym zdaniem dolna część ramy niepotrzebnie jest tak masywna. Jej jedynym zadaniem jest trzymanie ESC i podwozia. Jak chcesz fajnie przemodelować tę ramę to pomyśl o uproszczeniu - rezygnacji z 2 szerokości ramy i zrobieniu całości opartej na 2 połówkach, tak jak w nowszych 450.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 27 mar 2019, o 10:17

Tez myslalem o tym zeby wzmocnic gore a dol maksymalnie odchudzic ale niestety oprocz tego co wymieniles dolna rama trzyma tez czesciowo plyte mocujaca silnik. Faktycznie dwuczesciowa rama w nowszych 450 jest juz zdecydowanie lepiej zaprojektowana niz te stare 4 czesciowe ale poszerzajac rozstaw ramy nie bede mogl uzyc monobloku walu glownego i skrzynki mocującej belke ogonowa (z napedem paska). No nic, moze jeszcze nad tym posiedze...

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości