Hydepark - czyli bardzo brudny brudnopis (idealne miejsce na bzdury :) )

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 7 sty 2019, o 07:19

tak ;) dobrze mi sluza od wielu wielu lat :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 sty 2019, o 09:11

Miałem:)
Potwierdzam, bardzo fajne kolumny.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 7 sty 2019, o 11:48

no poza tym ze ciagna 10W w trybie standby ;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 sty 2019, o 12:20

Bo tam nie ma Standby tylko jest "Mute" tak naprawdę.
Niestety - fakt, to wada, trzeba je wyłączać "z hebla".
Moje miały pstryczek z tyłu, więc wyłączałem całą listwę.

Nie no oczywiście nie były to kolumny bez wad, ale jak za taką cenę to grały naprawdę zaskakująco dobrze, a ostatecznie to jest w głośnikach najważniejsze.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 8 sty 2019, o 10:27

Aikus mozesz mi wytłumaczyc jakie sa roznice miedzy setupem 3s a 6s? tzn logiczne uzasadnienie pchania sie w setup 6s. Czy dobrze dobrany pakiet i kV silnika na 3s nie bedzie tak samo wydajny jak dobrze dobrany setup 6s? Mowie o helikach pokroju 450/protos mini i zalozeniu, ze helik nie bedzie trzepany w stylu tareq'a. Jak przegladam na forum stare wpisy to masa ludzi latala bezproblemowo na 3s a pozniej zaczela sie fala przechodzenia na 6s. Wiadomo, ze wyzsze napiecie to nizsze prądy, czy to oznacza, ze pakiety 6s maja lzej od 3s?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2019, o 10:48

Ogólna i nie zbyt dokładna teoria: wyższe napięcie to niższe prądy. Niższe prądy to mniejsze grubości kabli, rozmiary regli i mniejsze straty na tych elementach - ergo wyższa sprawność.
Brak znanych mi jakichkolwiek rzetelnych badań na temat faktycznej istotności przejścia z 3s na 6s.

Praktyka: Każdy, kto przechodzi z 3s na 6s mówi "aaaale teraz to jest moc!!! 6s to jest to!!"
Tylko, że:
- nikt nie porównuje przykładowo nowych pakietów tej samej klasy 3s 2200 40C z nowymi 6s 1100 40C, wszyscy porównują stare sklapciałe 3s z nowymi 6s - pierwsze potężne przekłamanie.
- nikt nie porównuje adekwatnych pojemności, nikt nie przechodzi z 3s 2200 na 6s1100, wszyscy z 3s 2200 przechodzą na 6s 1200 - 1450, - drugie potężne przekłamanie.

Więc tak jak mówiłem na wstępie nie ma (przynajmniej nie spotkałem do tej pory) żadnych rzetelnych badań na temat tego ile to faktycznie daje.
Wszędzie tylko puste przepychanki, gdybania i przypuszczenia.

Tym nie mniej - wszyscy przeszli.
Ja też.
Powód dla mnie był jeden: skoro zmieniam helika to po co mam robić na opak i w poprzek całemu światu? Tylko po to, żeby sobie utrudnić życie?
A utrudnienie życia miałbym ewidentne.
Latając gauką na 6s mam przetarte szlaki w kwestii regla, silnika i pakietu.
Latając Gauką na 3s - byłbym sam.
Sam musiałbym szukać silnika, regiel pewnie mógłby zostać ten sam (chociaż dopóki latałem na 40A ICE, to nie jestem pewien, czy przy 3s on by też to tak dobrze wytrzymywał, przy 6s nie miałem żadnych problemów z przegrzewaniem).

Jednak dopóki latałem 450tką i protosem mini - cały świat latał już na 6s a ja latałem na 3s i nigdy nie brakowało mi z tego powodu mocy.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2019, o 10:52

Aha i jeszcze Twoje ostatnie pytanie: czy pakiety 6s mają lżej.
Nie, nie mają.
Bo mając 3s2200 40C jesteś w stanie z niego pociągnąć 88A (TEORETYCZNIE!!!), a mając 6s110040C, jesteś w stanie z niego pociągnąć 44A (znowu TEORETYCZNIE).
Dwa razy wyższe napięcie, o połowę mniejszy prąd - moc ta sama.

Wszystko się POTENCJALNIE sprowadza do mniejszych strat - większej efektywności.
Potencjalnie, bo jak powtarzam po raz trzeci, nie spotkałem dotąd żadnych rzetelnych badań na ten temat.
Na pewno trochę to pomaga - tak, to oczywiste, ale na ile jest to mierzalne i na ile odczuwalne, a na ile placebo dla pilota - tego nikt nie jest w stanie autorytatywnie powiedzieć.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 8 sty 2019, o 11:07

Nooo wiedzialem do kogo skierowac pytanie! :thumb: Dzieki za konkretne wyjasnienia. Powinienes gdzies podkleic te informacje ;) Tak samo jak to gdzie wspominałes w ktoryms temacie, ze deklarowana moc regla nie jest ogranicznikiem maksymalnych prądów jakie moga przez niego przeplynac (a ja bardzo dlugo sądziłem ze tak jest).
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2019, o 11:19

Podkleić to by można było, jakbym porobił badania i miał konkretne wyniki...
A tak, to po co informować, że się czegoś nie wie...
;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2019, o 11:20

... wiesz ilu rzeczy ja jeszcze nie wiem...
;)
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 8 sty 2019, o 12:42

Ja bym zwrócił uwagę na moce silników. Cudów do łopat 325mm nie trzeba, no chyba, że ktoś chce. Do większych łopat trzeba większych mocy silników. Na 3S prądy byłyby za duże na przekroje i regle.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 918
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 8 sty 2019, o 13:39

mwx pisze:Pytanie kiedy kupno jakiegoś RWD do zajechania i wypad na tor okaże się tańsze niż symulator :P

Patrząc na obecne ceny podzespołów komputerowych może być, że to już.....
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2019, o 13:53

Adam12 pisze:Ja bym zwrócił uwagę na moce silników. Cudów do łopat 325mm nie trzeba, no chyba, że ktoś chce. Do większych łopat trzeba większych mocy silników. Na 3S prądy byłyby za duże na przekroje i regle.


Tak ale to po pierwsze oddzielna sprawa po drugie też dyskusyjna.
Tak czy siak porównując 3s do 6s porównujemy je w tych samych helikach.
Jeśli mówimy o różnych helikach to w ogóle nie ma o zym mówić.
Jak latalem moja pierwsza 600tka to miałem tam setup na 6s i mocy mi nie brakowało, udało mi się nawet zębate zerwać.
Dziś nikt w modelu powyżej klasy 500 nie rozważa nawet 6s.
Malo kto pamięta że stara 600 aligna była na 6s.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 sty 2019, o 14:19

Jakby wysokie napięcie nie miało sensu to byśmy mieli 12V w gniazdkach i kablach na słupach, a na dodatek nikt nie bawiłby się w stacje transformatorowe.

To nie moc , a duży prąd powoduje wydzielanie ciepła, a ciepło to straty.
Pozostając przy teoretycznie odpowiadających sobie 6S 1000mAh i 3S 2000mAh. Niby ta sama ilośą Wj. Ale czy ogniwo 2000mAh będzie miało 2x większe przekroje wszystkich elementów przewodzących prąd i 2x lepiej będzie odprowadzać ciepło? Nie wiem, ale wydaje mi się że jednak nie. Wysoka temperatura oprócz oczywistych strat powoduje też skrócenie życia ogniw

Silnik ma wyższą sprawność gdy zasilany jest wysokim napięciem - czyli mamy więcej energii mechanicznej z takiej samej "ilości" energii elektrycznej.

Regulator pod 3S musi być na większe prądy. Ma większy radiator radiator nie dla jaj, tylko dlatego że bardziej się grzeje - znowu straty.

Także moim skromnym zdaniem nawet gdyby pozostać przy identycznej ilości Wh to akumulator 6S będzie miał lżej. O ile oczekujemy podobnej mocy mechanicznej od jednego i drugiego układu napędowego.

aikus pisze:Dziś nikt w modelu powyżej klasy 500 nie rozważa nawet 6s.
Malo kto pamięta że stara 600 aligna była na 6s.


Zerknij do wątku o G570...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2019, o 14:38

mwx pisze:Jakby wysokie napięcie nie miało sensu to byśmy mieli 12V w gniazdkach i kablach na słupach, a na dodatek nikt nie bawiłby się w stacje transformatorowe.


No tylko, że tutaj skala jest ciutek inna, ale tak, zgadzam się.

mwx pisze:To nie moc , a duży prąd powoduje wydzielanie ciepła, a ciepło to straty.
Pozostając przy teoretycznie odpowiadających sobie 6S 1000mAh i 3S 2000mAh. Niby ta sama ilośą Wj. Ale czy ogniwo 2000mAh będzie miało 2x większe przekroje wszystkich elementów przewodzących prąd i 2x lepiej będzie odprowadzać ciepło? Nie wiem, ale wydaje mi się że jednak nie. Wysoka temperatura oprócz oczywistych strat powoduje też skrócenie życia ogniw

Silnik ma wyższą sprawność gdy zasilany jest wysokim napięciem - czyli mamy więcej energii mechanicznej z takiej samej "ilości" energii elektrycznej.

Regulator pod 3S musi być na większe prądy. Ma większy radiator radiator nie dla jaj, tylko dlatego że bardziej się grzeje - znowu straty.

Także moim skromnym zdaniem nawet gdyby pozostać przy identycznej ilości Wh to akumulator 6S będzie miał lżej. O ile oczekujemy podobnej mocy mechanicznej od jednego i drugiego układu napędowego.


Good! Sama prawda. Nie napisałeś niczego czego i ja bym wcześniej nie napisał.
W dalszym ciągu żadnych konkretów, żadnych pomiarów, wiarygodnych i rzetelnych badań.
Jest lepiej bo musi być.
Jest lepiej bo przecież wiadomo, że jest.
;)



aikus pisze:Dziś nikt w modelu powyżej klasy 500 nie rozważa nawet 6s.
Malo kto pamięta że stara 600 aligna była na 6s.


Zerknij do wątku o G570...[/quote]

Zerknę zaraz.
Awatar użytkownika
Zybidk
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 30-11-2015
Lokalizacja: Fanø (Dania)
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 55 razy

Postautor: Zybidk » 8 sty 2019, o 16:44

aikus pisze:
Adam12 pisze:Ja bym zwrócił uwagę na moce silników. Cudów do łopat 325mm nie trzeba, no chyba, że ktoś chce. Do większych łopat trzeba większych mocy silników. Na 3S prądy byłyby za duże na przekroje i regle.


Tak ale to po pierwsze oddzielna sprawa po drugie też dyskusyjna.
Tak czy siak porównując 3s do 6s porównujemy je w tych samych helikach.
Jeśli mówimy o różnych helikach to w ogóle nie ma o zym mówić.
Jak latalem moja pierwsza 600tka to miałem tam setup na 6s i mocy mi nie brakowało, udało mi się nawet zębate zerwać.
Dziś nikt w modelu powyżej klasy 500 nie rozważa nawet 6s.
Malo kto pamięta że stara 600 aligna była na 6s.

Aikus i tu cię zaskoczę. Składam g570 w setupie na 6s. Dla mnie i dla kumpla który ma taki sam setup wystarcza 6s. Mam 550 align także na 6s


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zybidk
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 8 sty 2019, o 17:24

aikus pisze:
Adam12 pisze:Ja bym zwrócił uwagę na moce silników. Cudów do łopat 325mm nie trzeba, no chyba, że ktoś chce. Do większych łopat trzeba większych mocy silników. Na 3S prądy byłyby za duże na przekroje i regle.


Tak ale to po pierwsze oddzielna sprawa po drugie też dyskusyjna.
Tak czy siak porównując 3s do 6s porównujemy je w tych samych helikach.
Jeśli mówimy o różnych helikach to w ogóle nie ma o zym mówić.
Jak latalem moja pierwsza 600tka to miałem tam setup na 6s i mocy mi nie brakowało, udało mi się nawet zębate zerwać.
Dziś nikt w modelu powyżej klasy 500 nie rozważa nawet 6s.
Malo kto pamięta że stara 600 aligna była na 6s.


Znaczy w sensie, że nie ma po co przerabiać 325mm z 3S na 6S. Szkoda kasy.
Chyba, że posiada się też model 380mm i można zunifikować pakiety. Mnie przeszkadzało rozładowywanie kilku 3S po glebie 450tki, bo drugi model był 6S i połowa pakietów wracała pełna :)
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 8 sty 2019, o 17:35

mwx pisze:Jakby wysokie napięcie nie miało sensu to byśmy mieli 12V w gniazdkach i kablach na słupach, a na dodatek nikt nie bawiłby się w stacje transformatorowe.

To nie moc , a duży prąd powoduje wydzielanie ciepła, a ciepło to straty.
Pozostając przy teoretycznie odpowiadających sobie 6S 1000mAh i 3S 2000mAh. Niby ta sama ilośą Wj. Ale czy ogniwo 2000mAh będzie miało 2x większe przekroje wszystkich elementów przewodzących prąd i 2x lepiej będzie odprowadzać ciepło? Nie wiem, ale wydaje mi się że jednak nie. Wysoka temperatura oprócz oczywistych strat powoduje też skrócenie życia ogniw

Silnik ma wyższą sprawność gdy zasilany jest wysokim napięciem - czyli mamy więcej energii mechanicznej z takiej samej "ilości" energii elektrycznej.

Regulator pod 3S musi być na większe prądy. Ma większy radiator radiator nie dla jaj, tylko dlatego że bardziej się grzeje - znowu straty.

Także moim skromnym zdaniem nawet gdyby pozostać przy identycznej ilości Wh to akumulator 6S będzie miał lżej. O ile oczekujemy podobnej mocy mechanicznej od jednego i drugiego układu napędowego.


To wszystko prawda. Z wyjątkiem:
mwx pisze:Silnik ma wyższą sprawność gdy zasilany jest wysokim napięciem - czyli mamy więcej energii mechanicznej z takiej samej "ilości" energii elektrycznej.

Nie mam pewności... Mógłbyś uzasadnić, czemu tak sądzisz (lub czemu tak jest) ?
IMHO dla modelarskich BLDC istnieje pewien kompromis, taki szczyt krzywej sprawności napędu vrs. napięcie zasilania. Jest to głównie skutek kwadratowo narastających strat komutacyjnych (przepięcia, gaszone w ESC) w funkcji indukcyjności uzwojeń silnika. Indukcyjność zaś jest kwadratową funkcją ilości zwojów każdej cewki.
Nie badałem helikowych napędów, ale samolotowych wiele. W sumie różnica pomiędzy tymi napędami niewielka. Wzmiankowany kompromis dla silników leży jeszcze powyżej 6S. Dla całej reszty ograniczeniem napięciowym jest ESC (mosfety, często w ESC na 12S ze zbyt małym napięciowym zapasem SOA) oraz objawiające się już przy 6S zagrożenie łukiem elektrycznym.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2019, o 18:05

Adam12 pisze:
Znaczy w sensie, że nie ma po co przerabiać 325mm z 3S na 6S. Szkoda kasy.


Zdroworozsądkowo - dokładnie tak uważam i jest prawdziwe IMHO dla 100% z nas.

Adam12 pisze:Chyba, że posiada się też model 380mm i można zunifikować pakiety. Mnie przeszkadzało rozładowywanie kilku 3S po glebie 450tki, bo drugi model był 6S i połowa pakietów wracała pełna :)


Jasne, ale wtedy mówimy już o innych aspektach, podobnych do tych dla których ja latam Gaui X3 na 6s a nie na 3s i o których pisałem wcześniej.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 sty 2019, o 19:50

Adam, ja w taliej sytuacji przelewam pakiety na polu i wylatuje dalej. Choc zdazalo się ze bralem 4 modele a
finalnie i tak wracalem z kilkoma lipolami pełnymi :D

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości