mwx pisze:Pytanie kiedy kupno jakiegoś RWD do zajechania i wypad na tor okaże się tańsze niż symulator
Adam12 pisze:Ja bym zwrócił uwagę na moce silników. Cudów do łopat 325mm nie trzeba, no chyba, że ktoś chce. Do większych łopat trzeba większych mocy silników. Na 3S prądy byłyby za duże na przekroje i regle.
aikus pisze:Dziś nikt w modelu powyżej klasy 500 nie rozważa nawet 6s.
Malo kto pamięta że stara 600 aligna była na 6s.
mwx pisze:Jakby wysokie napięcie nie miało sensu to byśmy mieli 12V w gniazdkach i kablach na słupach, a na dodatek nikt nie bawiłby się w stacje transformatorowe.
mwx pisze:To nie moc , a duży prąd powoduje wydzielanie ciepła, a ciepło to straty.
Pozostając przy teoretycznie odpowiadających sobie 6S 1000mAh i 3S 2000mAh. Niby ta sama ilośą Wj. Ale czy ogniwo 2000mAh będzie miało 2x większe przekroje wszystkich elementów przewodzących prąd i 2x lepiej będzie odprowadzać ciepło? Nie wiem, ale wydaje mi się że jednak nie. Wysoka temperatura oprócz oczywistych strat powoduje też skrócenie życia ogniw
Silnik ma wyższą sprawność gdy zasilany jest wysokim napięciem - czyli mamy więcej energii mechanicznej z takiej samej "ilości" energii elektrycznej.
Regulator pod 3S musi być na większe prądy. Ma większy radiator radiator nie dla jaj, tylko dlatego że bardziej się grzeje - znowu straty.
Także moim skromnym zdaniem nawet gdyby pozostać przy identycznej ilości Wh to akumulator 6S będzie miał lżej. O ile oczekujemy podobnej mocy mechanicznej od jednego i drugiego układu napędowego.
aikus pisze:Dziś nikt w modelu powyżej klasy 500 nie rozważa nawet 6s.
Malo kto pamięta że stara 600 aligna była na 6s.
aikus pisze:Adam12 pisze:Ja bym zwrócił uwagę na moce silników. Cudów do łopat 325mm nie trzeba, no chyba, że ktoś chce. Do większych łopat trzeba większych mocy silników. Na 3S prądy byłyby za duże na przekroje i regle.
Tak ale to po pierwsze oddzielna sprawa po drugie też dyskusyjna.
Tak czy siak porównując 3s do 6s porównujemy je w tych samych helikach.
Jeśli mówimy o różnych helikach to w ogóle nie ma o zym mówić.
Jak latalem moja pierwsza 600tka to miałem tam setup na 6s i mocy mi nie brakowało, udało mi się nawet zębate zerwać.
Dziś nikt w modelu powyżej klasy 500 nie rozważa nawet 6s.
Malo kto pamięta że stara 600 aligna była na 6s.
aikus pisze:Adam12 pisze:Ja bym zwrócił uwagę na moce silników. Cudów do łopat 325mm nie trzeba, no chyba, że ktoś chce. Do większych łopat trzeba większych mocy silników. Na 3S prądy byłyby za duże na przekroje i regle.
Tak ale to po pierwsze oddzielna sprawa po drugie też dyskusyjna.
Tak czy siak porównując 3s do 6s porównujemy je w tych samych helikach.
Jeśli mówimy o różnych helikach to w ogóle nie ma o zym mówić.
Jak latalem moja pierwsza 600tka to miałem tam setup na 6s i mocy mi nie brakowało, udało mi się nawet zębate zerwać.
Dziś nikt w modelu powyżej klasy 500 nie rozważa nawet 6s.
Malo kto pamięta że stara 600 aligna była na 6s.
mwx pisze:Jakby wysokie napięcie nie miało sensu to byśmy mieli 12V w gniazdkach i kablach na słupach, a na dodatek nikt nie bawiłby się w stacje transformatorowe.
To nie moc , a duży prąd powoduje wydzielanie ciepła, a ciepło to straty.
Pozostając przy teoretycznie odpowiadających sobie 6S 1000mAh i 3S 2000mAh. Niby ta sama ilośą Wj. Ale czy ogniwo 2000mAh będzie miało 2x większe przekroje wszystkich elementów przewodzących prąd i 2x lepiej będzie odprowadzać ciepło? Nie wiem, ale wydaje mi się że jednak nie. Wysoka temperatura oprócz oczywistych strat powoduje też skrócenie życia ogniw
Silnik ma wyższą sprawność gdy zasilany jest wysokim napięciem - czyli mamy więcej energii mechanicznej z takiej samej "ilości" energii elektrycznej.
Regulator pod 3S musi być na większe prądy. Ma większy radiator radiator nie dla jaj, tylko dlatego że bardziej się grzeje - znowu straty.
Także moim skromnym zdaniem nawet gdyby pozostać przy identycznej ilości Wh to akumulator 6S będzie miał lżej. O ile oczekujemy podobnej mocy mechanicznej od jednego i drugiego układu napędowego.
mwx pisze:Silnik ma wyższą sprawność gdy zasilany jest wysokim napięciem - czyli mamy więcej energii mechanicznej z takiej samej "ilości" energii elektrycznej.
Adam12 pisze:
Znaczy w sensie, że nie ma po co przerabiać 325mm z 3S na 6S. Szkoda kasy.
Adam12 pisze:Chyba, że posiada się też model 380mm i można zunifikować pakiety. Mnie przeszkadzało rozładowywanie kilku 3S po glebie 450tki, bo drugi model był 6S i połowa pakietów wracała pełna
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości