Hydepark - czyli bardzo brudny brudnopis (idealne miejsce na bzdury :) )

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3120
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 98 razy
Podziękowano: 352 razy

Postautor: Artu » 7 mar 2019, o 12:20

Nie, do pudełka z regulatorami, a jest ich wiele :juppi:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9676
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 835 razy
Podziękowano: 586 razy

Postautor: aikus » 7 mar 2019, o 13:16

No ale fajnie by było ten regiel przeprogramowac z powrotem a normalnie...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 216 razy
Podziękowano: 82 razy

Postautor: omcKrecik » 13 mar 2019, o 11:00

Wie ktoś coś bliżej na temat przyczyn spadnięcia Benka 737max8 w niedzielę [*] ? Całą przestrzeń nad Euro zamknęli dla typu, a w Seattle coś o oprogramowaniu mówią :?:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9676
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 835 razy
Podziękowano: 586 razy

Postautor: aikus » 13 mar 2019, o 13:14

Chyba wszyscy na razie wiemy tyle samo.
Dwa samoloty spadły w krótkim czasie, więc oczywiste, że zrobiła się ruchawka i słusznie, że się zrobiła.
Wczoraj z ciekawości trochę sobie o tym pogooglałem... Oczywiście dalej nic wiem na pewno i prędko się nie dowiemy, bo śledztwa w takich przypadkach potrafią trwać latami,
(do tej pory nie wiemy co się stało w Indonezji) natomiast...
... tak generalnie zbierając fakty (IMHSO istotne).

1. MAX 8 jest nowoczesnym samolotem, dużo nowocześniejszym niż np. 737-800, unowocześnienie to m.in. silniki (ekonomiczniejsze, mocniejsze, z większymi wentylatorami), do tego wzmocniona konstrukcja, wydłużony zasięg (i to znacznie - o ok. 20%) oraz MTOM o 2 tony (jak dla mnie to trochę nadużyciem jest łączenie starszych 737 i MAXa w jedną serię, bo to zupełnie inne samoloty, ale może to tylko moje wyobrażenie)
2. świadkowie mówią, że huk i dym był PRZED upadkiem samolotu.
3. Boeing poprawia soft.
4. Lista katastrof wszystkich Boeingów 737 rozkłada się mniej więcej pół na pół pomiędzy kraje zachodu i wschodu, tyle, że w krajach zachodu tych samolotów lata na oko 10 razy więcej.
5. Obydwa MAXy spadły w krajach które jakby nie kombinować określiłbym raczej jako wschód niż jako zachód :)


Więc ... jak dla mnie, tak na czuja to najprawdopodobniejsze są dwa scenariusze:
1. coś z silnikiem - za tym przemawiają trzy pierwsze punkty (jestem sobie w stanie wyobrazić, że bug w sofcie powoduje eksplozję na silniku) (wykluczam bombę, bo ... jakoś tak bomba mi w żaden sposób nie pasuje tu do sytuacji geopolitycznej)
2. W krajach wschodu o te samoloty się po prostu należycie nie dba i to była bezpośrednia przyczyna katastrofy w Etiopii.

Natomiast zaznaczam, że to tylko moje takie tam sobie pitolenie, praktycznie bez żadnych podstaw, bardzo możliwe, że opierające się na błędnych założeniach.
Po prostu niezobowiązująco przelałem swoje rozmyślania na papi... tfu! Na klawiaturę, bo skoro zapytałeś, no to ...
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1642
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 129 razy

Postautor: SeKLeS » 13 mar 2019, o 16:43

Odnośnie niedbania się zgadzam. Oglądam od dłuższego czasu kanał TheFlightChannel na YT. Koleś robi zajebiaszczą robotę. Z wielu filmów (opartych na faktach!) można wywnioskować, że w dzikich krajach podróżowanie samolotem jest bardziej ryzykowne.
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 216 razy
Podziękowano: 82 razy

Postautor: omcKrecik » 13 mar 2019, o 17:57

Niedbanie to mało obrazowo powiedziane... Z uwagi na ostatni boom antyrasistowski wypada mi napisać, że Arabowie to geniusze techniczni i pewnie takiego Benka to sprzątaczka zna tam na wskroś.

Inna rzecz, że nie będąc jakoś szczególnie zacofanym czy "konserwą" w temacie współczesnej elektroniki mam dość ograniczone zaufanie do procków i wszystkiego dookoła nich. Znam z grubsza technologię wytwarzania i trochę mnie dziwi, że są... aż tak niezawodne. Nieswojo się czuję, gdy powierzam własne życie takim systemom, a czynię to co dnia jak każdy z Nas. Jednak próbuję to ryzyko jakoś minimalizować jeśli się da.
Od pewnego czasu obserwuję i rejestruję zderzenia czołowe pojazdów, które nastąpiły z bliżej nieokreślonych przyczyn - nagły skręt pojazdu na przeciwny pas i jeb :masakra: Niektórych marek wcale to nie dotyczy, to im się nie zdarza...
Rozdłubałem kilka układów kierowniczych z elektrycznym wspomaganiem bezpośrednim (bez hydrauliki). Nie dopatrzyłem się w konstrukcji żadnego takiego czegoś, co gwarantowałoby, że to zawsze zadziała. Co gorsza - odwrotnie też ...

I jeszcze konfrontacja człowieka geniusza-nie geniusza z takim systemem mającym współpracować... Szczekociny mi się przypomniały, tylko konstruktorzy wagonów uratowali pewnie ze sto istnień.
I jeszcze spektakularne Baby... Ewidentnie spaprany system, nie naprawiony po katastrofie, dwie kolejne o włos aż znalazł się odważny, co powiedział "pierdolę, nie jadę, dawajcie komisję, a zdjęcia wyświetlanych sygnałów już są w necie, możecie sobie zabrać obie prywatne kamerki :P ".
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9676
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 835 razy
Podziękowano: 586 razy

Postautor: aikus » 13 mar 2019, o 18:01

SeKLeS pisze:Odnośnie niedbania się zgadzam. Oglądam od dłuższego czasu kanał TheFlightChannel na YT. Koleś robi zajebiaszczą robotę. Z wielu filmów (opartych na faktach!) można wywnioskować, że w dzikich krajach podróżowanie samolotem jest bardziej ryzykowne.


No tak, przy czym na YT można znaleźć różne rzeczy o tyle oficjalne statystyki to już mocna przesłanka, żeby uznać, że tak jest.
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3120
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 98 razy
Podziękowano: 352 razy

Postautor: Artu » 23 mar 2019, o 07:36

WINCETÓW 2019...
czy ktoś wybierający się na zlot, ogarnia taki FC KFC32F3_INAV, i pomógłby ulotnić Vento na zlocie hmm
Oczywiście moja wdzięczność będzie wymierna :piwo2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 4738
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 266 razy
Podziękowano: 460 razy

Postautor: Artja » 23 mar 2019, o 08:40

Miałem ten wynalazek przed APM'em, z pamięci ciężko coś pomóc po 5 latach nie używania, ale jakbym miał w rękach plus kompa i soft to pewnie bym sobie przypomniał. FC jest dość popularny i dobrze udokumentowany, nie powinno być wiekszych problemow
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3120
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 98 razy
Podziękowano: 352 razy

Postautor: Artu » 23 mar 2019, o 08:48

Artja pisze:...jakbym miał w rękach plus kompa i soft to pewnie bym sobie przypomniał...

To do zobaczenia (mam nadzieję) w Wincentowie :dance:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7770
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 23 mar 2019, o 08:53

Mam to w dwóch modelach i działa mi lepiej niż apm

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3120
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 98 razy
Podziękowano: 352 razy

Postautor: Artu » 23 mar 2019, o 09:37

wojtekr pisze:Mam to w dwóch modelach i działa mi lepiej niż apm

Mam nadzieję, że się spotkamy w Wincentowie hmm :grin2:
Ostatnio zmieniony 23 mar 2019, o 09:47 przez Artu, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 4738
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 266 razy
Podziękowano: 460 razy

Postautor: Artja » 23 mar 2019, o 09:42

O kórwa będzie afera. czerwony kolor jest zarezerwowany dla administracji :grin2:
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7770
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 23 mar 2019, o 10:05

oj sorry, poprawiłem
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7770
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 23 mar 2019, o 10:07

Zobacz tylko czy widzi Ci GPS'a i kompas prawidłowo. Bo tam jest transmisja po i2c, która wymaga podciągnięcia obu sygnałów do zasilania. W a tanich GPS'o/Kompasach tego nie ma.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3120
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 98 razy
Podziękowano: 352 razy

Postautor: Artu » 23 mar 2019, o 11:58

Kalibracja accelerometru wykonana :banana:, GPS był "widoczny" :grin2: wgrany najnowszy 2.1.0 KFC32 INAV :juppi: Dzisiaj montuję go do Vento :thumb:
Coś mi się obiło o uszy, aby magnetometru nie podłączać w parapecie... hmm

2019-03-23 09_31_11-INAV - Configurator.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3120
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 98 razy
Podziękowano: 352 razy

Postautor: Artu » 14 kwie 2019, o 07:50

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9676
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 835 razy
Podziękowano: 586 razy

Postautor: aikus » 14 kwie 2019, o 08:57

Łooo blać....
Krecik, żyjesz?
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 216 razy
Podziękowano: 82 razy

Postautor: omcKrecik » 14 kwie 2019, o 13:51

Spoko, żyję jakoś... Nic wielkiego w sumie, trochę ściółki u sąsiada niedaleko się sfajczyło, ale mogło być nieciekawie gdyby nie własna Straż. Sucho w lesie jest niemożebnie, jakby się rozprzestrzeniło to byłoby nie do opanowania. Jak widzieliście na filmiku i fotkach, sprzęt stosowny na takie niespodzianki posiadamy.
Pomyśleć, że jeszcze 20 lat temu takie historie kończyły się często na cmentarzu... A dziś - alarm z czujników, szybki telefon do kogokolwiek we wiosce (tak! - tu nie ma wstępnych pierdolonych procedur), alarm syreną i w ciągu pojedynczych minut wyjazd ekipy. Zawsze skład jednego zastępu jest w gotowości, sprzęt także.
Jak przystało na łelepśtryka, Krecik też ma działkę w zadbaniu o wóz bojowy. Teraz myślę o jakimś zwiadowczo-rozpoznawczym FPV do szybkiej lokalizacji miejsca pożaru. Właśnie z tym bywają problemy, bo osoba zgłaszająca często nie potrafi zrozumiale wytłumaczyć najlepszego dojazdu (albo wcale nic nie potrafi wytłumaczyć :masakra: ), a rajdy kilkunastotonową bryką po wąskich działkowych alejkach z ciasnymi skrętami nie są ani łatwe, ani bezpieczne, ani właściwe - można się władować w ślepą w danych warunkach dla takiej bryczki albo wręcz utknąć. A tereny rekreacyjne tylko wokół tej wiochy są dość rozległe, ponad 300 posesji na kilkudziesięciu km. kw. W dodatku nie w każdym miejscu jest dobry zasięg BTS-ów. Nie każdy kierowca zna każdy zaułek na pamięć - z wyjątkiem Naszych, ale to często za mało. Przykład miałem ostatniej jesieni, smartolotem prowadziłem konwój wozów z Pułtuska do dymiącego jak wędzarnia domku kilkaset metrów ode mnie. Temat na osobną relację, gdyby pies nie wyczuł to dwie ludzkie wędzonki byłyby na bank.
Więc to FPV w zamyśle powinno dawać obraz sytuacji z góry wprost do dowódcy akcji w wozie. Z nocnymi ciemnościami zwłaszcza też dobrze byłoby sobie jakoś poradzić...
MR czy helik ? MR ma szybszy cykl rozruchowy, ale intuicja nasuwa mi pewne wątpliwości...
Macie jakieś podpowiedzi ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 9676
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 835 razy
Podziękowano: 586 razy

Postautor: aikus » 14 kwie 2019, o 14:09

No blać powiem ci że dopóki się nie odezwałeś To już tak różnie sobie myślałem...
Spoko.
Według mojego rozeznania to tylko multirotor.
Co więcej tylko gotowe rozwiązanie firmy DJI.
Co oczywiście niestety kosztuje i to dużo ale gra jest warta świeczki. Pogadaj z artja Ile zębów zjadł na różnych MR własnej produkcji które latały z większym lub mniejszym powodzeniem i jak wygląda jego latanie dronem w sensie MR teraz kiedy ma DJI.
Bo to nie chodzi o to żeby przy czymś dłubać kombinować żeby się w końcu udało tylko żeby mieć coś to po prostu działa.

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości