Forum helpdesk - samochody

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 5 lis 2016, o 20:07

Jak pisałem, jeżdżę na Michelinach i przekonały mnie do nich nie tylko moje setki tys. km bez niespodzianek ale też fakt, że budowałem i uruchamiałem instalację zasilającą parą autoklawy w Michelin Olsztyn (autoklaw to taka prasa wulkanizująca opony). Przy procesie wulkanizacji krytycznie ważne jest utrzymanie odpowiedniego ciśnienia i temperatury pary. Moje zabawki stabilizują właśnie te parametry.
Przy okazji strojenia instalacji gadałem z technologiem i ustaliliśmy reżimy pracy.
Zapytałem, co będzie jak w czasie wulkanizacji coś się zesra i parametry wyjadą poza widełki normy? odpowiedział, że jeśli to Michelin, to cała seria z maszyn idzie na przemiał. Jeśli to Kormorany to... Idą do sprzedaży w niższej cenie ;)
Jak widać cena nie bierze się z kosmosu ale z norm jakie produkty muszą spełniać.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 5 lis 2016, o 21:11

Kula pisze: jeśli to Michelin, to cała seria z maszyn idzie na przemiał.

W sensie przemiał jest realizowany prze polskich kierowców :-)
W zeszłym roku zakupiłem Michelin PRIMACY 3 225/60R17 99 V, facet wrzuca pierwszą na felge , druga oponkę, jak fantastycznie wyważone, wrzuca trzecią i sraka, nie pamiętam ile musiał dołożyć ale było tego stanowczo za dużo i reklamowałem, reklamacja była uznana ale trochę to potrwało.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 5 lis 2016, o 21:23

Może to jedna była z odpadów ;) ja nigdy nie miałem problemów z wyważaniem ale zawsze może się zdarzyć. Dobrze że uznali reklamację.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2135
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 5 lis 2016, o 21:24

Z tego co gadałem z wulkanizatorem - koleś w moim wieku to dają ołów do max 40-50 gr później robią tzw. optymalizację i raczej da się opony wyważyć innego przypadku nie miałem... co do norm produkcyjnych to na pewno Kula ma rację, mam micheliny letnie i działają, nokianów nie miałem i zobaczę jakie będą.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 5 lis 2016, o 21:52

Kula pisze: ...Michelin Olsztyn ...

To hasło niezmiennie przywołuje mi wspomnienia opony giganta przed wejściem do biurowca. Rozmowy w zakresie konstrukcji hal produkcyjnych, posadowienia maszyn i wymagań tamtejszych technologów oceniam bardzo wysoko i w pełni profesjonalnie. Panowie wiedzą co mówią i czego oczekują, nie ma lipy. Natomiast handelek produktami schodzącymi z taśmy to już inna bajka ;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 6 lis 2016, o 14:24

Artja pisze:Rozmowy w zakresie konstrukcji hal produkcyjnych, posadowienia maszyn i wymagań tamtejszych technologów oceniam bardzo wysoko i w pełni profesjonalnie. Panowie wiedzą co mówią i czego oczekują, nie ma lipy.


Dzięki Jacek, doceniam komplement hahaha
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 gru 2016, o 14:29

Taki filtr powietrza jak na zdjeciach ponizej, to jaki moze miec mniej wiecej przebieg i wiek?
Interesuje mnie jakikolwiek szacunek - chocby +- 5tys. km albo +- 5 lat.

Zalozenie: samochod jezdzil bardzo duzo po polnych wiejskich drogach i statystycznie duzo w ulewnych deszczach.

Celowo narazie nie powiem nic wiecej zeby nic nie sugerowac.

Obrazek

Obrazek

Bede wdzieczny za kazda odpowiedz.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 14 gru 2016, o 14:34

Na podstawie tylko wyglądu filtra i zabrudzenia trudno ocenić ALE poszlaką są przebarwienia - na moje oko ok 3-4 lat przy stosunkowo niewielkim przebiegu
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 14 gru 2016, o 15:12

aikus pisze:samochod jezdzil bardzo duzo po polnych wiejskich drogach...

Zgadzam się z przedmówcą, czyli dużo wiosen, a przebieg w okolicach 10Kkm. Mój tak wygląda (jeśli chodzi o "zapylenie") właśnie po takim przebiegu po wiejskich drogach.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 gru 2016, o 15:51

blać... nie pocieszacie mnie...
Ten filtr u mnie zrobil 20tys od kwietnia tego roku z czego okolo 5tys po autostradach, (tak sie sklada, ze prawie zawsze w ulewnych deszczach) reszta po miescie i po polach.
Zastanawiam sie czy i ile zrobil przed moja kadencja.
Mam rachunek na to, ze w serwisie Fiata (w Warszawie na Felinskiego) mi go wymienili w kwietniu, ale niestety od reki nie sprawdzilem... Bo jakos srednio sobie wyobrazam sprawdzanie kazdej pierdoly po kazdej wizycie w serwisie.
... a teraz ... tak sie ... zastanawiam...
Oczywiscie po takim czasie to juz umarl w butach, ale blać...
Jesli tam mnie orzneli na filtrze ktory kosztuje paredziescia zlotych to ciekawe...
Skasowali mnie tam tez za wymiane rozrzadu.
Wymienili ten rozrzad, czy nie?
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 14 gru 2016, o 16:00

Masz łańcuch czy pasek? Zawsze rządaj starych części, trochę im to utrudnia sprawę z przygraniem w pręta
...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 14 gru 2016, o 16:17

Pewnie włożyli nowy ten filtr, ale w magazynie to się on musiał wyleżeć :grin2: Pudełko od niego pewnie się samo zutylizowało se starości :vhappy:
Jeśli chodzi o rozrząd, to z tym żartów nie ma. Jak pęknie pasek, to może wiele "bałaganu" narobić :masakra:
lin3e pisze:Masz łańcuch czy pasek?

Z moich skromnych 30 letnich doświadczeń łańcucha się nie wymienia... no chyba, że po przebiegu 500tyś km :rotfl2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 14 gru 2016, o 16:29

Zależy od modelu, łańcuchy mogą przeskoczyć o ząbek np w mercedesie C
...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 gru 2016, o 16:48

@Lin3e: Pasek kurdelebęc, jakbym mial lancuch to by nie bylo tematu... (Zywotnosc wspolczesnych lancuchow wynosi mniej wiecej tyle ile silnikow)

A to jest nie dosc ze pasek to jeszcze rozrzad DOHC na plywajacych kolach - malo ktory nieautoryzowany mech potrafi ten rozrzad wymieniac.
Wymieniaja, robia bez blokad, maja swoje teorie, co jedna to mądrzejsza i wszystkie sprzeczne ze soba wzajemnie, potem silnik zle chodzi, rozsypuje sie po 20 tysiacach, a potem te silniki maja opinie ze sa gowniane badziewne i nikt ich kijem nie chce dotykac. A tak naprawde sa poprostu trudne w serwisie.
Poza tym - dla mnie zaje**sty silnik. Niech mi ktos pokaze drugi taki samochod ktory bedzie palil na trasie ponizej 6 litrow... W Zyciu nie mialem tak oszczednego samochodu! To pali mniej niz Uniak.
Plus jest taki, ze ASO Fiata jest wzglednie tanie no i jedno czego jestem pewien, to ze oni POTRAFIA to dobrze zrobic.

Stare czesci - tak, good point, tylko wiesz... co potem z nimi robic?
Nie wyrzuce przeciez do kosza... Z tego powodu ich nigdy nie chcialem.
Ale w sumie to wystarczy ze poloze przed blokasem i same znikną z zlomiarze beda wdzieczni.
... chyba jedyne wyjscie na przyszlosc...
Bo o ile sprawdzic filtr powietrza na szybko na parkingu jest jeszce w miare latwo, o tyle zdjac oslone rozrzadu w tym samochodzie to masakra.
Jakbym zobaczyl pasek to sam bym poznal czy jest nowy czy nie, ale tam jest tak wszystko zabudowane ze zgroza.

No i co... pozostaje liczyc ze wymienili ten rozrzad... Przeciez nie bede teraz w ciemno wymienial drugi raz... to prawie poltoraka kosztuje...


@Artu, wiem, ale praktyka pokazuje, ze wymiana rozrzadu kosztuje tylko troche mniej niz remont silnika po rozpieprzeniu sie rozrzadu...
Poza tym gdzie pojade wymienic ten rozrząd? No gdzie?
Do jedynego mecha do ktorego mam zaufanie i on akurat otwartym tekstem mi mowi, ze do tego silnika sie nie chce dotykac?
No to sorry, z cala sympatia i szacunkiem, ale ja juz wszystko wiem o jego wiedzy na temat tego silnika.
I nie! Nie pojade do Niego.
Pojade do ASO Fiata. <bezradny>

...
Najlepiej to bym sam to wszystko robil.
Wiedza lezy dostepna w necie za free.
Odrobina pomyslunku i wiem, ze bym ogarnal co i jak. Jakbym spieprzyl to mialbym pretensje do siebie... a wiem, ze bym nie spieprzyl.
Ale robilem kilka podejsc... Wymienialem sobie sam czujniki polozenia walu i tego typu pierdoly... Kurde - sorry, to nie moja bajka.
Nie mam warsztatu, nie mam narzedzi, nie mam wprawy... robota ktora powinna mi zajac 5 minut zajmuje mi dwie godziny... Zawsze mi sie w koncu udalo, ale tez po ktoryms razie sobie obiecalem ze juz nigdy wiecej.

:dk:

Ja moge serwisowac komputery... ewentualnie helikoptery i samoloty.
Samochodami niech sie fachowcy od tego zajmuja...


lin3e pisze:Zależy od modelu, łańcuchy mogą przeskoczyć o ząbek np w mercedesie C


O ffuck... Serio?
dobre... O pasku to wiem, ze moze sie zdarzyc, ale lancuch?
Skubany... i co ten silnik chodzi po takim przeskoczeniu? nie ma jeszcze kolizji? Da sie doturlac do serwisu?
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 14 gru 2016, o 17:09

Mój pali poniżej 6 litrów :-p.

Aikus. Zobacz sobie "Garaż braci Polak" w Wilanowie na Królewicza Jakuba. Mam do nich zaufanie. Robiłem u nich 3 samochody.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 gru 2016, o 17:18

Volvo D5 186KM palił poniżej . Fajny silnik

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 14 gru 2016, o 17:19

wojtekr pisze:Volvo D5 186KM palił poniżej . Fajny silnik

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka



Ja mam Diesla 2l. 150km, ale ja jeźdzę jak stara babcia. Tak do 120km/h pali mi poniŻej 6ciu.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2135
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 14 gru 2016, o 17:27

Co do łańcuchów to w Mesiach i Bemkach też pękają... mam dwa takie przykłady
1.Mesio E klasa na fabrycznej gwarancji, pękł łańcuch przy przebiegu około 60 tys. km... reklamacja uwzględniona nowy silnik dali za notabene 30 -50 tys. zł (nie pamiętam dokładnie) ale koszty wymiany w serwisie już kazali płacić - 10 000 zł... hehe

2.BMW x5 z lat koło 2005 silnik 2,0 diesel - w serwisie mówią że mają bezobsługowy rozrząd na łańcuchu - no i pech chciał że przy 220 tys. km pękł łańcuch bezobsługowo :) co prawda egzemplarz ponoć dobrze gnieciony w pedał gazu... a wymiana rozrządu w mojej Bemce to koło 5 tyś zł

Generalnie to łańcuchy zawsze najpierw słychać później się rozsypują, paski działają cały czas jednakowo tylko albo przeskoczą albo się zerwą w pewnym momencie :)

Dodam też moja BMka 520d 170KM pali w cyklu mieszanym 7.5l/100km, w trasie 6l waży 1,5tony
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 gru 2016, o 17:52

No ja rozumiem, tyle ze jak bym kupowal samochod za >100k. to bym raczej mial troche bardziej w dupie ile on bedzie palil.
A jak kupilem samochod za 7k to mnie jego spalanie troche badziej obchodzi.
Wiadomo - prawda powszechnie znana nie od dzis: Trzeba byc najpierw bogatym, zeby kogos bylo stac na to, zeby byc biednym:>
Albo inaczej: Bogaci maja taniej, biedni - drozej.
Ale to jest wbrew pozorom OK, bo to utrzymuje stala tendencje w swiecie, staly porzadek, staly podzial na bogatych i biednych.
Gdyby bylo odwrotnie, to bogaci i biedni na swiecie co chwila by sie zamieniali miejscami i by sie robil pierdolnik.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2135
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 14 gru 2016, o 18:18

Bardziej chciałem ująć stwierdzenie że łańcuch nie jest żadną gwarancją - jak "daje znać" to nie ma zmiłuj.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości