Powrót do przyszłości.

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 2 lip 2017, o 07:58

Witam,

od kilku lat nie latam, mój heli 600 leży w torbie na strychu, a ja nie wiem co się zmieniło.
Ostatni mój kontakt z forum był w czasach gdy wystąpiła migracja z epheli :)

Powiedzcie proszę, czy szał na heli nadal trwa? Tak dużo ludzi jak kiedyś nadal lata?
Czy może teraz większość pilotów zamieniło łopaty na obecnie modne drony?

Latamy jeszcze na pakietach 6S? Co diametralnie się zmieniło od czasów FBL, beastx? Czy lata się teraz łatwiej? Dłużej?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lip 2017, o 08:50

Trochę się zmieniło. Trexy kiedyś dominujące na polskich polach zostały zastąpione goblina mi, gałkami i protosami.
Moje takie ogólne spostrzeżenie jest takie ze producenci w dużym stopniu poszli w moc i obroty. Zdecydowanie mniej obecnie modeli lekkich, wolnoobrotowych. Noi paski wróciły do łask.
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 2 lip 2017, o 09:14

z mniejszych modeli, tak jak wspomniał Miruuu to Gauki i Protosy. Jeśli Gaui to X3 , często w strechu do 380mm i na 6S.
Ostatnio zmieniony 2 lip 2017, o 10:38 przez lin3e, łącznie zmieniany 1 raz.
...
Awatar użytkownika
dismalK
Domownik forum...
Posty: 272
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 20 razy

Postautor: dismalK » 2 lip 2017, o 10:00

Cos w tym jest. Ja po 2 latach zamienilem poczciwego i w sumie bardzo udanego T-Rexa 500 na Goblina Black thundera 700. Moze chec latania wiekszym modelem wziela gore przy wyborze? Rexa w klasie 700 kupilbym spokojnie za mniej niz polowe kasy, za ktora zlozylem setup BT ale Align mi sie znudzil zwyczajnie. Cos tam kombinuja nowego, spowrotem wracaja do FBL zamiast DFC, ktorego tak sie kurczowo trzymali.... znow robia paski zamiast walow. Zalezy kto czego szuka.
Jezeli cbodzi o zainteresowanie helikami powiem na przykladzie mojego miasta jakim jest Radom - latam tylko ja z kumplem. Tak. Jest nas 2 w miescie, w ktorym mieszka ponad 250tys osob. Za to zainteresowanie makietami i ogolnie samolotami czy dronami jest spore. Mamy nawet jakis aeroklub z tym zwiazany, ale my jako "wiatrakowcy" ze sprzetem o wartosci 30 styropianowych modeli nie jestesmy tam mile widziani co daje sie odczuc na imprezach. Taka polska rzeczywistosc...
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum iX12, Msh Brain, VTX Blades...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 2 lip 2017, o 10:53

Oldtimery też jeszcze latają np Raptory, kilkuletnie Aligny itd... Dodałbym, że na 6S w mniejszych helikach nie lata się "jeszcze", lecz głównie. Obecnie trudniej o dobre 3S do klasycznej 450'tki niz byle jakie 6S na których ona poleci pewnie tak samo dobrze.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 2 lip 2017, o 13:56

A systemy fbl to głównie teraz Brainy i trochę Beastx w zasadzie innych to mało widziałem - popularne zyxy odeszły w niepamięć. Quady to kolejna odnoga tego hobby zwanego RC która odciąga od helikopterów.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lip 2017, o 15:13

Artja pisze:Obecnie trudniej o dobre 3S do klasycznej 450'tki

A jeszcze trudniej o klasyczną 450tke...
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 2 lip 2017, o 21:55

Centralna FR, wpadam na lokalne lotnisko, dwa heliki klasy 700. Oba na pręcie, nitro, Aligny...
P. S. Mam zamiar się z chłopakami trochę pokumać. Warunki obłędne do heli i płatowców.
P. S. II Pierwszy raz na oczy widziałem model klasy chyba gigant, Bell 222 napędzany turbiną. Umarłem... I nie mam zdjęcia Obrazek

Wyjsrapatalkowane po zbóju ;)
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 2 lip 2017, o 22:27

A panowie widzę w słusznym wieku ;) w dużej części.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 3 lip 2017, o 07:14

I jakie stanowiska ze stolikami mają - prawie jak na Pałacowej :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 3 lip 2017, o 07:52

Patrząc po filmikach z różnych zagramanicznych lotnisk klubowych oraz z tego co widać u nas na dzikich polach, to standardowa średnia wieku wśród parapeciarzy, Hardkorowi piloci helików to raczej młodzież na tym tle, ale już posiadacze makiet i turbinek to siwy włos i wypchany trzos :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 3 lip 2017, o 12:54

Z tym siwym włosem akurat kula w płot. Kolo ma myślę raptem 4 z przodu, ale ciężko było ocenić walutę i ilość cyferek w wypłacie. Nie zmienia to faktu, że maniak totalny...
Natomiast parapeciarze, wszystko się zgadza. Głównie makieciarze.
Również po raz pierwszy w życiu widziałem stanowisko do modeli na uwięzi i gościa, który tam nieźle szalał. Sprzęt profeska i jakie tam można fikumiku robić!
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 4 lip 2017, o 06:50

I jakoś samochodu przy nodze, przy helipadzie nie widać, jest za to siatka bezpieczeństwa. I chyba nikt w tym towarzystwie nie nie ląduje przy bagażniku,"bo nie chce mu się chodzić".
Dobra, pouczająca fota.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 4 lip 2017, o 16:08

Artz, wracajac do meritum watku i nawiazujac troche do wszystkiego co zostalo powiedziane: ogolna tendencja to wzrost stosunku mocy do średnicy rotora.
Twoja 600 na pakiety 6s jest dziś unikatem. Co nie znaczy ze to zly model. Kwestia tylko oczekiwan.
Na pewno znaczy to ze jest to model rzadki... Wiec szkoda by było go rozbic, tym bardziej ze AFAIR czesci do tego modelu w oficjalnej dystrybucji Aligna beda doatepne tylko do konca przyszlego roku a juz dzis pewnie nie sa dostępne latwo.
Anyway: dzis, kto chce miec lekki model to kupuje to co jest i robi stretcha. Taka dziwna moda ze najpierw produkujemy latające cegly z kosmicznymi setupami a potem je stretchujemy zeby zaczelo sie to znowu zachowywac jak helikopter.
To glowna zmiana jesli chodzi o tendencje.
No i druga: chyba nie ma juz seryjnie produkowanego modelu z flybarem.
A tak poza tym to... Kreci sie i lata, jak dawniej.
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 5 lip 2017, o 11:53

Dziękuję za podsumowanie.

Czyli kreci się tak samo jak dawniej? Brain2 4 razy szybszy, lepszy itp. nie ułatwia latania ? Myślałem że kertów w tych czasach jest mniej...

Nie pomyślałem też że części do mojej 600 przestaną być produkowane. W sumie to 600 powinna już mieć żółte blachy jak zabytki. Teraz Gobil 380? Kit za 1300PLN to jeszcze do przełknięcia na poczatek.

Krzysztof z rcmaniak.pl jeszcze lata? Albo Adam z rcforever.pl ?
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 5 lip 2017, o 12:11

Panowie chyba myśleli, że wyszedłeś z jakiejś jaskini, po 30 latach przerwy :)

Krzysiek lata - choć pochłonęły go wielowirnikowce. Zresztą na pewno to przeczyta ;)
Adam tyż lata, ale już chyba tylko hobbystycznie. Jednak ręki nie dam sobie uciąć.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 5 lip 2017, o 12:31

Tak się czuję, jak po 30 latach przerwy w jaskini. Gdy latałem śmigłowcem, miałem też hexe ręcznie robioną :O A drony były bardzo mało popularne...Phantomy słyneły z ucieczek.
Dziś dorny kupujemy w kiosku, a ich możliwości przerastają wyobraźnię.

Szkoda że takiego postępu nie ma w śmigłowcach, bo to śmigłowce dają najwięcej zabawy, a odgłos łopat to miód na uszy.
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 5 lip 2017, o 12:50

Patrząc na to, co robią mistrzowie współczesnymi helikmi można utwierdzić się w przekonaniu, że to my jako piloci nie jesteśmy w stanie nadążyć za postępem w sprzęcie ;)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 5 lip 2017, o 16:04

Pan Byku pisze:Panowie chyba myśleli, że wyszedłeś z jakiejś jaskini, po 30 latach przerwy :)

Krzysiek lata - choć pochłonęły go wielowirnikowce. Zresztą na pewno to przeczyta ;)
Adam tyż lata, ale już chyba tylko hobbystycznie. Jednak ręki nie dam sobie uciąć.

W sumie od wypuszczenia phantoma 1 do wersji 4, nie upłynęło tak wiele czasu. Ręcznie robiona hexa - dziś też dłubie się ramy z drewna - na to swoje plusy nie tylko w kosztach :).
Jestem dosyć świeży w temacie RC, ale zdobywając wiedzę, nie raz musiałem przebrnąć przez jakieś archaiczne tematy. O czym dowiadywałem się po czasie, ale warto było. Chociażby taka sytuacja - moim pierwszym heli miała być Big Lama ;). A zaczynałem raptem 2 lata temu.
Ale co chcę powiedzieć?
Rozwój heli stanął na FBL i wariacji na temat w DFC. Koniec kropka. Czy to źle? Z mojej perspektywy - nie. Absolutnie. Jest to dziedzina, która wymaga i uczy cierpliwości. Progres jest powolny. Oczywiście uzależniony od godzin poświęconych na ćwiczenia, ale tak jest ze wszystkim. Jednak mimo wszystko w helikach x10 :). I to daje niesamowitą satysfakcje. Heli dzięki temu są wyjątkowe. Służą czemuś innemu, niż nagrywaniu filmów, lotom autonomicznym, czy wyścigom. Owszem, na upartego da się. Ale traci to sens, bo lepszymi platformami są wielowirnikowce. Masz wybór i to jest fajne.
Pytanie czego spodziewałbyś się po heli? W sensie rozwoju? bo zdaje się, że zrobiłeś sobie przerwę... kiedy? 7-10 lat temu, gdzie prym wiodły jeszcze spaliny?
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 5 lip 2017, o 18:07

Myślę, że jakość aku poszła do przodu i jeśli nie masz parcia na 12s to mógłbyś spróbować np sls quantum na które Adam w wątku gdzieś poniżej zbiera teraz zamówienia. Pozdrawiam

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

cron