Sentymentalnych pierdzieli terkotanie zimowe

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 8 sty 2019, o 19:57

Litr paliwa na litr pojemności to 1:6 wiec czy to ma sens to nie wiem, czy 166ml paliwa się zmieści do cylindra - zależy od stopnia sprężania - ale wygląda, że chyba nie bardzo.
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2019, o 21:07

No kuźwa Wojtek My o dupie Ty o zupie...
Czy tam na odwrót.

Wszystko się przecież zgadza!
Nijak tylko do tego pasuje litr paliwa na litr powietrza.

LITR PALIWA NA LITR POWIETRZA.

Piotr_T pisze:[...]Na jeden litr zassanego powietrza idzie wtedy litr paliwa :-).


Z tym się kłócimy, a nie z tym co Ty mówisz.
;)
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 8 sty 2019, o 21:33

aikus pisze: w takich normalnych silnikach spalinowych proporcje są nie wiem jakie, ale jakoś tam bardziej jak kropelka paliwa na metr sześcienny powietrza.

Stechiometryczna mieszanka powietrze-etylina to wagowo ok. 15:1. Przy oleju napędowym podobnie. Stechiometryczna to taka, że proporcje substratów utleniania są idealne, po spaleniu nie zostaje nadmiar ani powietrza, ani paliwa. Metr sześcienny suchego powietrza przy 1013 hPa i 20*C waży 1,205 kg (przy 12*C już prawie 1,30 kg), a litr benki PbF to przy 15*C realnie jakieś 0,75 kg/dm sześc.(0,720...0,775, zależnie od proporcji frakcji destylacji). Więc tak bardzo z grubsza to litr benzynki na meterek sześcienny powietrza wychodzi.
aikus pisze:Jak wtrysk bezpośredni wielopunktowy to spręża się tylko powietrze a dawkę paliwa - wtryskuje do komory spalania w stanie sprężonym pod ciśnieniem też wysokim

W benzyniaku (ZI - zapłon iskrowy) z wtryskiem przed komorą spalania to nie, wtrysk jest wyprzedzony i to znacznie, gdyż:
aikus pisze:(z pompy wtryskowej to jakieś setki atmosfer są chyba)...

2,5...4 bary to ciśnienie utrzymywane przez układ jego stabilizacji. W wielu silnikach na pełnym gwizdku wtrysk jest już ciągły.
W silnikach ZS ciśnienie wtrysku zależy od typu instalacji - czy to z pompy rzędowej, czy wielosekcyjnej, czy pompowtryskiwacze czy zespół Common Rail - obecnie powszechnie stosowany, z ciśnieniem wtrysku zazwyczaj w przedziale 600...1250 barów (spotykane powyżej 2000 barów) i wieloetapowym wtryskiem dla uniknięcia niepożądanych zjawisk towarzyszących spalaniu jednorazowo podanej dawki.
aikus pisze:Tłok w suwie ssania zasysa tak naprawdę głownie powietrze, paliwa są to śladowe ilości w dodatku w formie gazowej

Jak widzisz z powyższego to nie do końca prawda... Tak jest w Dieselku, w ZI spręża już mieszankę w końcowej fazie odparowywania kropelek paliwa. Tylko w silnikach ZI z bezpośrednim wtryskiem benzyny do komory spalania (Mitshubishi było tu na rynku pierwsze, potem Nissan chyba) wtrysk ten jest wysokociśnieniowy (30...70 barów) i niemal całe odparowanie dokonuje się w sprężonym powietrzu, tuż przed zapłonem. Mało czasu na to jest, więc ujawniają się wady systemu...
wojtekr pisze:Czyli 158 obrotów na sekundę, około 40 cykli ssania

To ośmiotakt jest ? W czterosuwie to ssanie jest co drugi obrót wału korbowego, jak każdy z pozostałych suwów. Więc chyba 79 zasysów na sekundę.
wojtekr pisze:Wtłaczamy do litrowego cylindra 5l powietrza, rozpylamy 31,25ml paliwa i ogień.

To przedwojenne silniki tak miały z tym, że paliwa dużo mniej.
wojtekr pisze:Zużycie 10l/sekundę

Przelicz to energetycznie, ciekawe rzeczy wyjdą. 42 MJ/kg jakby co, dżul to watosekunda - dla przypomnienia.
wojtekr pisze: pytanie jaki jest optymalny stosunek paliwa do powietrza

Podałem na górze.
wojtekr pisze: czy 166ml paliwa się zmieści do cylindra - zależy od stopnia sprężania - ale wygląda, że chyba nie bardzo.

Ano właśnie... Jest bomba ? Jest.
Jest sprężenie powietrza do nieskończoności ? Też.
Nagasaki zapewnione.
Nie wierz internetowi na ślepo, masz własny rozum - dużo lepszy ;).
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2019, o 22:10

omcKrecik pisze: litr benzynki na meterek sześcienny powietrza wychodzi.
[...]


:)
No, dzięki za doprecyzowanie, uściślenie, naprostowanie moich nie zawsze do końca prawdomównych uogólnień.
Tak czy siak "litr powietrza na litr paliwa" to w żadnym razie raczej nie tego.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 8 sty 2019, o 22:23

Może trochę niedoprecyzowałem - chodziło mi o stosunek powietrze - paliwo w mieszance. W typowych benzyniakach jest to AFAIR 14:1.
A dane na temat tych potworków wziąłem stąd - https://en.wikipedia.org/wiki/Top_Fuel i https://itstillruns.com/nhra-top-fuel-e ... 19073.html
A tu trochę ciekawostek - http://www.sccoia.org/articles/top-fuel ... ast-facts/

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 8 sty 2019, o 22:34

Już mi wytrzeszcz :shock: ustępuje... :)
@Wojtek, ułatwię Ci to liczenie. Czterysta dwadzieścia megawatów wychodzi i inaczej nie chce. 420 MEGAWATÓW. To chemiczna moc wejściowa, taka średnia elektrownia. Jeżeli ten silnik oddaje na wale 5MW, to jego sprawność wynosi 1,2 %. To niewiele :rotfl2:
Jak odprowadzić pozostałe 415 megawatów ciepła z tak mizernej objętości pojazdu ? Taka moc nagrzewa tonę stali do 1000*C (tysiąca stopni Celsjusza) w czasie jednej sekundy (1,08) *...


*- Cw stali = 450J/kg x *C ; dysponujemy energią 415 000 000 dżuli do wykorzystania w sekundę. Zaokrągliłem, w przybliżeniu - dla wyobrażenia, o czym tu mowa.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 8 sty 2019, o 22:41

Chłodzenie rozwiązali inaczej -nie ma go wcale :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 8 sty 2019, o 22:54

Dlatego czasami robią tak...


Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 8 sty 2019, o 23:05

Aaaa... :plask: To oni tak to robią :shock: (w 0:52...0:53 widać dokładnie: ogień pokazał się najpierw z prawego wydechu).
Po prostu 9,9 litra paliwa na sekundę rozpylają przez wydechy :vhappy:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 8 sty 2019, o 23:13

Nie no nie mogę...
Dotrwałem do 30 sekund jak usłyszałem, że wszyscy się zastanawiają co też się takiego stało, uznałem, że stawianie czoła takiemu debilizmowi nie jest na moje nerwy.
Jaki blać tu trzeba mieć niedowład umysłowy, żeby się zastanawiać co to się takiego stało??!?!
Ciekawe czy jak dolewają benzyny do ognia to też się potem zastanawiają co to się takiego stało.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 8 sty 2019, o 23:36

Zacząłem czytać od końca w nadziei, że ktoś rozwiązał problem liposkrzynki. Doszedłem do filmu i pierwsza myśl, to że ktoś spróbował zobrazować co się stało z autem Kruku. Ufff... czytam dalej, jestem na etapie że w gasserze potrzebuję pompkę na dolocie, tak?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 8 sty 2019, o 23:55

Toyota Kruku chyba ma się dobrze :-).
A doładowanie mechaniczne silników RC - okazuje się, że już ktoś się tym zajął - https://rbinnovations.com/collections/super-chargers

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 9 sty 2019, o 00:08

aikus pisze:Nie no nie mogę...
Dotrwałem do 30 sekund jak usłyszałem, że wszyscy się zastanawiają co też się takiego stało, uznałem, że stawianie czoła takiemu debilizmowi nie jest na moje nerwy.
Jaki blać tu trzeba mieć niedowład umysłowy, żeby się zastanawiać co to się takiego stało??!?!
Ciekawe czy jak dolewają benzyny do ognia to też się potem zastanawiają co to się takiego stało.


Artja pisze:Zacząłem czytać od końca w nadziei, że ktoś rozwiązał problem liposkrzynki. Doszedłem do filmu i pierwsza myśl, to że ktoś spróbował zobrazować co się stało z autem Kruku. Ufff... czytam dalej, jestem na etapie że w gasserze potrzebuję pompkę na dolocie, tak?



łazienka jest zamknięta.

:vhappy: :vhappy:
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 9 sty 2019, o 08:04

Piotr_T pisze:Toyota Kruku chyba ma się dobrze :-).
A doładowanie mechaniczne silników RC - okazuje się, że już ktoś się tym zajął - https://rbinnovations.com/collections/super-chargers

Pozdrawiam,
Piotr.


Doładowanie w 2-takcie to świetny pomysł. Do tego jeszcze magnetyzery, świece strumieniowe, naklejki mocy, zestaw paciorków na lusterko i mamy +280% mocy wyjściowej przy 1/4 zużyciu paliwa.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 9 sty 2019, o 11:43

Fakt, wygląda na to, że większe ciśnienie pod tłokiem wytworzone przez kompresor da chyba tylko tyle, że podczas przepłukiwania spaliny zostaną energiczniej wypchnięte z cylindra przez nowy ładunek. Ilość ładunku nad tłokiem w chwili zapłonu i stopień jego sprężenia pozostaną praktycznie bez zmian. Czy to da ten obiecywany kilkunastoprocentowy przyrost mocy? Eeee…. placebo? :-)

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 9 sty 2019, o 12:00

ja tam nie wiem, ale to przepłukiwanie tak patrząc intuicyjnie zawsze było dla mnie jakimś takim słabym punktem każdego dwusuwa.
Zawsze miałem wrażenie, żę tam to paliwo to się chyba tak trochę pali w spalinach poprzednika.
Oczywiście to na pewno głupie i nieprecyzyjne myślenie - to po pierwsze, po drugie, w czterosuwie dzieje się dokładnie to samo, tylko, stopień tego zjawiska jest ... tak mi się wydaje łatwiej skutecznie kontrolować.
Z trzeciej strony, bardzo skuteczne przepłukiwanie spowoduje zajebiste straty paliwa.
...
No ale cóż...
Spaliniarze mnie zajebią za to co teraz napiszę, ale od zawsze wiadomo, że spaliny to syf i tyle.

Na SIMRze kiedyś pewien prof. inż. zadał nam pytanie: Jaki silnik nie nadaje się do napędzania jakichkolwiek pojazdów?
Nikt nie wiedział.
Profesor opowiedział: Żaden silnik, który ma zerowy moment przy zerowych obrotach.
Nie wszyscy od razu zjarzyli o co chodzi, więc po chwili dowyjaśnił, że ta cecha dotyczy każdego silnika spalinowego.
I wtedy dopiero wszyscy zrobili wielkie oczy.
blać, jak to??
a no tak to.
Te silniki się nie nadają.
Błąd ewolucyjny z którego prędzej czy później będziemy sie rakiem wycofywać.
To było 20 lat temu.
blać, prorok, czy co??


:)

Tak, wiem, że samoloty i helikoptery to nie pojazdy trakcyjne.
Wiem o tym.
Lotnicy mogą być spokojni
<kłamca>
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 9 sty 2019, o 13:13

aikus pisze:ja tam nie wiem, ale to przepłukiwanie tak patrząc intuicyjnie zawsze było dla mnie jakimś takim słabym punktem każdego dwusuwa.
Zawsze miałem wrażenie, żę tam to paliwo to się chyba tak trochę pali w spalinach poprzednika.


Nie tak trochę, tylko całkowicie legalnie, realnie i z założenia. Około 20% ładunku to spaliny. Równocześnie koło 20% świeżej mieszanki spierdziela przez wydech nigdy spaloną nie będąc. Taki lajf, dlatego bogowie mechaniki dali nam 4-suwy z zaworami, w których udział spalin w ładunku był minimalny... do czasu aż ekolodzy wtrącili się w temat i powstały EGRy, ulubiony temat wszystkich kierowców samochodów z dieslem pod maską, zaraz obok drugiego 3-literowego cudu, czyli DPF.

aikus pisze:Spaliniarze mnie zajebią za to co teraz napiszę, ale od zawsze wiadomo, że spaliny to syf i tyle.


Za mało ich, nie są głupi żeby rzucać się na większość.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 9 sty 2019, o 14:12

aikus pisze:Profesor opowiedział: Żaden silnik, który ma zerowy moment przy zerowych obrotach.

I to jest prawda. Silnik cieplny o spalaniu wewnętrznym nie nadaje się do napędu pojazdów.
Najlepsze to elektryczny i parowy tłokowy.. Te startują full momentem od zera prędkości. I to właśnie one rozwinęły technicznie naszą cywilizację.
W pradziejach rozwoju motoryzacji pojazdy elektryczne początkowo miały przewagę nad kopciuchami. To ludzka natura jest winna - były ciche, bez szpanu i lansu wobec gapiów. Przegrały rynkowo z hałasującymi, zwracającymi na siebie uwagę kopciuchami. Tak jest do dziś - palenie gum i ryczący tłumik to nic wyjątkowego, tylko dowód... sami sobie dopowiedzcie czego.
Mamy za swoje.
aikus pisze:ja tam nie wiem, ale to przepłukiwanie tak patrząc intuicyjnie zawsze było dla mnie jakimś takim słabym punktem każdego dwusuwa.
Zawsze miałem wrażenie, żę tam to paliwo to się chyba tak trochę pali w spalinach poprzednika.
Oczywiście to na pewno głupie i nieprecyzyjne myślenie - to po pierwsze, po drugie, w czterosuwie dzieje się dokładnie to samo, tylko, stopień tego zjawiska jest ... tak mi się wydaje łatwiej skutecznie kontrolować.
Z trzeciej strony, bardzo skuteczne przepłukiwanie spowoduje zajebiste straty paliwa.

Tak, dwusuw przepłukiwany od dołu (i smarowany też od dołu) ma jakąś tam rację bytu tylko przez prostotę konstrukcji. Niemcy wschodnie zapłacili za zawierzenie mu wysoką cenę - motoryzowali się takimi dwusuwami.
Ale są też dwusuwy zaworowe, przepłukiwane sprężarką. Spotykane w lokomotywach i czasem w okrętach. Mają bodaj najwyższą sprawność ze wszystkich ICE (Internal Combustion Engine).
mwx pisze: do czasu aż ekolodzy wtrącili się w temat i powstały EGRy, ulubiony temat wszystkich kierowców samochodów z dieslem pod maską, zaraz obok drugiego 3-literowego cudu, czyli DPF.

A użytkownicy nagminnie te EGR-y omijają blokując zawór drutem, pomijając to, że są dość awaryjne. Dla niezorientownaych - EGR czyli Exhaust Gas Recirculation (lub Recycling) to plątanina rur z zaworem, kierujących część spalin z powrotem do komór spalania w celu obniżenia górnej temp. tego spalania. Dwutlenek węgla, którego dużo jest w spalinach pochłania dużo ciepła bo ma duże ciepło właściwe. Spadek mocy i sprawności silnika jest znaczący, ale zabójcze tlenki azotu znikają prawie całkiem ze spalin.
To teoria... Praktykę volkswagena (żeby tylko...) wszyscy znamy - 40 razy przekroczone dopuszczalne normy syfu w spalinach. Pomrzemy przedwcześnie, wszyscy.

Maciek, mógłbyś rozwinąć ten skrót DPF ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 9 sty 2019, o 14:26

omcKrecik pisze:
aikus pisze:Profesor opowiedział: Żaden silnik, który ma zerowy moment przy zerowych obrotach.

I to jest prawda. Silnik cieplny o spalaniu wewnętrznym nie nadaje się do napędu pojazdów.
Najlepsze to elektryczny i parowy tłokowy.. Te startują full momentem od zera prędkości. I to właśnie one rozwinęły technicznie naszą cywilizację.
W pradziejach rozwoju motoryzacji pojazdy elektryczne początkowo miały przewagę nad kopciuchami. To ludzka natura jest winna - były ciche, bez szpanu i lansu wobec gapiów. Przegrały rynkowo z hałasującymi, zwracającymi na siebie uwagę kopciuchami. Tak jest do dziś - palenie gum i ryczący tłumik to nic wyjątkowego, tylko dowód... sami sobie dopowiedzcie czego.
Mamy za swoje.


Ale nie tylko... W czasie jak powstawały silniki spalinowe, elektryki też się za bardzo nie nadawały - nie było ogniw o choćby mniej więcej dostatecznie dużej gęstości energii.
A teraz jesteśmy w czarnej dupie.
Bo globcio, bo CO2, bo ropa się kończy, a elektryki - gdyby jako, że przez ponad 100 lat były całkowicie olane - dziś też są trochę jeszcze w powijakach...
Natomiast co do szpanu ryczących tłumików i palonych gum to ... miałem tylko bardzo krótki okres w życiu kiedy mnie to rajcowało.
Mimo, że młodość ma swoje prawa - wstydzę się do dziś.
Dziś każdemu dumnemu ze swojej głośnej maszyny debilowi, jak tylko mam okazję - dosrywam "Jak se jeszcze naprawisz tłumik i opanujesz płynne ruszanie z jedynki to będzie wypas."



omcKrecik pisze:Maciek, mógłbyś rozwinąć ten skrót DPF ?


Ja mogę?

Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF lub gasoline particulate filter, GPF; fr. filtre à particules, FAP) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i benzynowych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek stałych, w skład których wchodzi głównie niespalony węgiel w formie sadzy, ...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz% ... a%C5%82ych
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 9 sty 2019, o 14:48

A!!! Krecik... a Ty dla odmiany mógłbyś mi jakoś przybliżyć budowę i działanie silnika dwusuwowego zaworowego?
Bo oprócz tego, że wiem, że takie coś istnieje to ni chu chu nie umiem sobie wyobrazić jak jest zbudowane i jak działa...

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

cron