Devil 380

Devile i inne śmiglaki
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 2 kwie 2018, o 17:11

Oblatalem 420. Tzn pakiet wisielczy ;) Miodzio. Coś dla Mirka. Można latac na mniejszych obrotach. Nie czuć ciężkości modelu. Ładnie i stabilnie, całkiem czuć inna klasę modelu. Jest jednak jeden minus. Na pakiecie 2200mah lata troszkę krócej.

Jedna rzecz dziwna się pojawiła po zmianie z 380 na 420 i dodaniu napinacza. Pojawił się taki niski dzwięk o niskiej częstotliwości. Takie łuuułuuuu. Muszę prześledzić co jest powodem. Roztorowania nie widac, wibracji też nie. Zobaczymy jak będzie lepsza pogoda - slonce i przed zachodem ;)
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2018, o 19:15 przez MacGyverek, łącznie zmieniany 1 raz.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
wojtanek
Domownik forum...
Posty: 456
Rejestracja: 18-11-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: wojtanek » 2 kwie 2018, o 17:26

To rolki napinacza taki dźwięk wydają

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
DX8 IIG: KDS CHASE 360, KDS AGILE5.5, GOBLIN 500, GOBLIN 700, DEVIL X360 x2 , 2x SAMOLOT

Pozdrawiam
Wojtek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 kwie 2018, o 20:59

Czyli energia idzie w generowanie "łuuuułuuu" ;P
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 2 kwie 2018, o 22:23

Ogólnie to dzięki napinaczowi są mniejsze opory niż na naciągniętym pasku. Luźniej wirnik chodzi.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 3 kwie 2018, o 21:40

Ale gafę zrobiłem. :wall2: :masakra:

Napinacz nie z tej strony założyłem. Jakoś tak obrazki oglądałem i coś mi się napatoczyło, że ma być napinacz z lewej. Sprężyna z lewej działa na rozciąganie (rozkrecanie) a nie na ściaganie (skręcanie). Dopiero napinacz z prawej strony odpowiednio zostaje skręcony i sprężyna naciągnięta. Musiałem dziś rozkręcać na nowo i jeszcze raz napinać. Teraz pasek jest z większą siłą dociskany.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 18 kwie 2018, o 21:15

Taka ciekawostka z eksperymentu jaki przeprowadziłem dzisiaj.
Dotyczy to Devila 380, może w 420 będą inne wartości, a mianowicie ustawienia prekompensacji wirnika ogonowego.

Fabrycznie wartości zadane Vbar/Kbar to:
- Collective 22
- Cyclic 9

Dla poprawnego zachowania się modelu są one za małe.

Ustawiłem:
- Collective 28
- Cyclic 14

Dopiero po zmianie tych wartości na wyższe ogon stoi w miejscu np: przy tic-toc'ach szczególnie bocznych.
Zaobserwowałem to zjawisko nie tylko przy swoim Devilu, na lotnisku mamy ich kilka.

Warto z tym poeksperymentować ;)
Zaznaczone czerwoną elipsą:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1490
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 73 razy

Postautor: msheli » 18 kwie 2018, o 21:30

Dzięki za podpowiedź, też się muszę tym pobawić ;)
XLPower 550 / Goosky S2

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 kwie 2018, o 22:05

Próbowałeś podnieść I gain bez podkręcania prekompensacji?

Ja tych prekomp. nie lubię za bardzo podkręcać bo zależnie od sytuacji czasem potrafią "przestrzelić" w tak dopowerowanym heliku.

Oczywiście każdy kręci cyferkami wedle własnego uznania.
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 20 kwie 2018, o 08:40

Kolejne zmiany i obserwacja modelu.
Poszedłem za radą Macieja i zmniejszyłem Prekompy do Collective 25, Cyclic 12 oraz podniosłem I Gain do 65, jest faktycznie jakby ciut lepiej.
Muszę dzisiaj jeszcze pokombinować. W każdym razie jest progres i helik coraz bardziej klei się do drągów.
Na ustawieniach fabrycznych da się latać i to bezproblemowo, ale przy bardziej wyszukanych manewrach lepiej sobie dopieścić parametry.
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 20 kwie 2018, o 08:56

Jak lubisz model "przyklejony do drągów" to skręć agility w okolice 70 albo nawet mniej.

Tylko wtedy manewry są bardziej "kanciaste", bo idzie dokładnie za drągiem.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 kwie 2018, o 09:08

angry trex pisze:Na ustawieniach fabrycznych da się latać i to bezproblemowo, ale przy bardziej wyszukanych manewrach lepiej sobie dopieścić parametry.

Takie obserwacje miałem przy każdym modelu. Oczywiście na deafulcie się da latać, tylko w defaulcie nie wybieramy jakim modelem latamy (poza rozmiarem łopat), a jednak heliki, jakby nie było, nie są takie same... ;)
Default jest dobry dla niewymagających oraz tych, którzy nie potrafią połączyć praktycznie wszystkich paramerów z konkretnymi zachowaniami modelu. Jest tez dobry jako punkt wyjścia do pierwszego oblotu. Nic więcej...

To se pojechałem mądrościami niczym nasz forumowy Mędrzec ;)
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 20 kwie 2018, o 12:25

A ja za namową Mirka i z własnej ciekawości ponownie zacząłem eksperymentować a Agility. Takie tu superlatywy na temat obniżenia piszecie, że zacząłem szukać dziury w całym.

W kilku heli zrobiłem sobie 3 setupy extreme 3d różniące się tylko agility 90, 70, 50.

Latam pstrykam i szczerze wielkiej różnicy nie widzę a jeśli to nawet na gorsze.

Jedyne co odnotowałem to może, że heli bardziej trzyma zadaną pozycję na 90 a po obniżeniu jakby go prostuje. Piszę może bo i tego nie jestem pewien.


Robiłem speedy, lejki, przodem, tyłem, tic toci i jakoś obniżenie nic dobrego nie daje.

Podajcie mi proszę jakieś konkretne manewry gdzie będę mógł odczuć najlepiej różnicę (tylko błagam nie tic toc).

Jestem gotowy zmieniać setup w trakcie manewru aby coś zauważyć :)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 20 kwie 2018, o 13:17

Jak jest wysokie to pozwala helikowi na więcej swobody w temacie bezwładności. Model jest bardziej flybarowy, mniej symulatorowy.

IMHO najwięcej czuć to przy ćwierćpiroflipach (bo pełnych nie umiem :P) i ogólnie przy flipach wszelkiego rodzaju.

Moim zdaniem mocniej czuć różnicę na niskich obrotach niż na wysokich - niskie agility powoduje to że na małym headspeedzie nadal można dość dynamicznie szarpać helikiem w powietrzu (prawym drągiem, na pitcha to nie ma wpływu)
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 20 kwie 2018, o 18:33

mwx pisze:Jak jest wysokie to pozwala helikowi na więcej swobody w temacie bezwładności. Model jest bardziej flybarowy, mniej symulatorowy.

IMHO najwięcej czuć to przy ćwierćpiroflipach (bo pełnych nie umiem :P) i ogólnie przy flipach wszelkiego rodzaju.

Moim zdaniem mocniej czuć różnicę na niskich obrotach niż na wysokich - niskie agility powoduje to że na małym headspeedzie nadal można dość dynamicznie szarpać helikiem w powietrzu (prawym drągiem, na pitcha to nie ma wpływu)


Dzięki - bardzo klarowne wytłumaczenie.
Ćwierćpiroflipy i półpiroflipy też zaczynam robić jak nikt nie patrzy więc będę miał na czym sprawdzić :)

Moje modele są ogólnie sztywne i bez luzów a z gainami podjechałem ostatnio do 60 na suwaku ogólnym we wszystkich modelach (prócz warpa, który ma głowicę na sztywnym hubie).
Nic się nie trzęsie więc tak zostawiłem. Suwakiem ogólnym już się wyżej iść nie da a w zaawansowanych na razie gaina dalej nie podbijałem.
Tak sobie myślę, że nie czuję różnicy po zmianie agility bo te moje modele są już i tak mega sztywne i idą za każdym ruchem drąga.

Posprawdzam jeszcze na tych piroflipach choć w tej figurze nie będę pstrykał zmiany w trakcie ;)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 20 kwie 2018, o 23:31

Rób przewrót np. przez dziób i szybko ustawiaj drąga na 0. Powinieneś zobaczyć różnicę w zatrzymaniu z rotacji.
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 22 kwie 2018, o 20:06

mwx pisze:Rób przewrót np. przez dziób i szybko ustawiaj drąga na 0. Powinieneś zobaczyć różnicę w zatrzymaniu z rotacji.


Dzięki! W tych fikołkach faktycznie widać różnicę szczególnie na wolnych obrotach. To nie są duże zmiany ale efekt obniżenia mi się podoba :)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
angry trex
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 28 razy

Postautor: angry trex » 22 kwie 2018, o 20:14

mwx pisze:Rób przewrót np. przez dziób i szybko ustawiaj drąga na 0. Powinieneś zobaczyć różnicę w zatrzymaniu z rotacji.

Dzisiaj to testowałem i działa jak gadasz/piszesz

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Likwidacja hobby
Awatar użytkownika
Pietrek
wcześniej: Piotr G
Posty: 970
Rejestracja: 13-07-2015
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: Pietrek » 22 kwie 2018, o 20:20

Również tak z ciekawości pobawiłem się agility. :)
Zjechałem z wcześniejszych 75 na 40 i różnica jest wyraźnie odczuwalna. Zjechałem jeszcze z 40 na 20 ale tu już nie za bardzo wyczuwałem różnicę.
Zostawiłem więc finalnie na 40, podoba mi się ten efekt "robotyczności" przy szarpaniu gimbalami. :)
Pozdrawiam...
Piotr
--------------
nie potrafię ale spróbuję się nauczyć...
XL power 380 / XL power 550 / DX9 / Traxxas e-revo 1:16
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 22 kwie 2018, o 20:34

:piwo2: no i extra. Wydzielmy to do tematu o vbarze/kbarze.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 23 kwie 2018, o 09:05

Ale Pietrek lata na brajanie :)

Wróć do „Alzrc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości