Devil 450 Pro V2 DFC

Devile i inne śmiglaki
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 30 gru 2018, o 20:31

Trzeba wszystko złożyć samemu. To nie są finalne złożenia
Awatar użytkownika
Pietrek
wcześniej: Piotr G
Posty: 970
Rejestracja: 13-07-2015
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: Pietrek » 30 gru 2018, o 20:33

potwierdzam ;)
Pozdrawiam...
Piotr
--------------
nie potrafię ale spróbuję się nauczyć...
XL power 380 / XL power 550 / DX9 / Traxxas e-revo 1:16
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 30 gru 2018, o 20:43

Tak jak myślałem :-).
Ale... klej do śrub jest, smar silikonowy jest, narzędzia są. Dam radę :-).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 31 gru 2018, o 00:30

Ja od siebie jeszcze dorzucę że warto wymienić śrubki M2 na porządniejsze. Szczególnie jeśli masz gdzieś w modelu te z soczewkowymi łbami - one mają bardzo płytkie gniazdo pod klucz a materiał jest mięciutki. Wczoraj właśnie z takimi walczyłem w D380
W ogóle lepiej zabrać się za budowę z zapasem śrubek i podkładek M2,M2,5, M3 - w moim D380 kilku brakowało.

Kulki wkręcaj na klej z wyczuciem, nie za mocno, bo też są dość miękkie.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 31 gru 2018, o 00:50

Dzięki za ostrzeżenie, tym bardziej, że generalnie mam tendencję do przykładania zbyt dużego momentu podczas dokręcania śrub :-).
Co do ukompletowania zestawu, to wygląda, że wszystkie śruby i podkładki są. Wstępnie skręcone są nie tylko elementy, o których już pisałem, ale również rama, razem z podłogą, mocowaniem silnika i łożysk wału głównego oraz przekładnią ogona od strony ramy (BTW - będę ją rozbierał, a przynajmniej luzował, bo mam wrażenie, że obraca się zbyt ciężko - chyba ma zbyt mały luz).

Generalnie model coraz bardziej mi się podoba :-).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 31 gru 2018, o 10:32

Zwroc uwage na mechanizm skoku lopat tylnego wirnika. Ja juz drugi zestaw musialem poprawiac bo po skreceniu ramiona chodzily ciezko w okolicy skrajnych kątów lopat ;)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 31 gru 2018, o 10:34

To prawdopodobnie masz krzywe ramionka sterujące slisgaczem. Dobrze je lekko nagiac. Jak jedno (górne lub dolne) bardziej dociska do wykrzywia slisgacz i pojawiają się opory w krancowych pozycjach (zwłaszcza jak slisgacz dochodzi do belki/skrzynki), które mocno potem psują trzymanie ogona.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 31 gru 2018, o 10:37

Tak jak mowisz :) plus to ze tulejki w ramionach byly idealnie na grubosc materialu. Zeszlifowalem z 0,2mm plastiku na ramionach i teraz chodza tak lekko, ze opadaja pod wlasnym ciezarem bez podpietego serwa.

Piotrek kiedy oblot? :)
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 31 gru 2018, o 13:24

Kiedy oblot? Zobaczymy :-). Jako że na żadne sylwestrowe balety się nie wybieram (grudzień był dla mnie średnio wesoły), to mam nadzieję, ze do Trzech Króli złożę go mechanicznie i poupinam kable. Później regiel (może da się go ustawić z aparatury, a jak nie, to będę musiał poczekać na mirkowy programator :-) ) i wstępnie FBL i będzie można myśleć o podniesieniu go w górę (jak pogoda pozwoli). Generalnie nie śpieszy mi się, ale trzymać go w nieskończoność w pudle też nie mam zamiaru. A do oblotu mam jeszcze finalną wersję LIDLola :-).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 sty 2019, o 10:08

Piotrek, dasz na pw adres do wysyłki?
Za Tobą w kolejce stoi następna juz osoba wiec moja karta podróżniczka niebawem będzie chciała ruszyć w drogę do Ciebie :)
Awatar użytkownika
JurekG
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 91
Rejestracja: 21-05-2018
Lokalizacja: Mielec
Podziękowano: 3 razy

Postautor: JurekG » 1 sty 2019, o 14:24

W moim ALZRC 450 Devil pro V2 FBL na tzw śrubce "Jezusowej" pomiedzy głowicą a wałem mam delikatny luz. Nie wiem jak go można zlikwidować, ewentualnie czy jest dopuszczalny. I w oryginalnym modelu i z wałem z RCForever jak i od kitajców bez zmian, luzik jest. Jest na to recepta ?
Mam w sumie dwie głowice ALZRC i na obu to samo z tymi wałami.
Pozdrawiam, Jurek

ALZRC 450 Devil pro V2 FBL x 2 gotowe do lotu, V977, V911, wszystko z Flysky FS-TH9X z ER9X.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 sty 2019, o 14:40

A tam nie ma takich bocznych śrubek do dokręcania?
U siebie docisnąłem imadlem teoche i juz jest ok ;)
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 1 sty 2019, o 15:17

Też to zauważyłem jak zacząłem serwisować swoją 450. Poradziłem sobie z tym tak jak radzi Miruu czyli dokrecilem mocniej dwie boczne śruby głowicy.
Awatar użytkownika
JurekG
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 91
Rejestracja: 21-05-2018
Lokalizacja: Mielec
Podziękowano: 3 razy

Postautor: JurekG » 1 sty 2019, o 15:57

Będę próbował dokręcić te dwie śrubki, obym ich nie urwał.
Rozumiem że po dokręceniu ich luzu nie powinno być w ogóle, na zero ?
Pozdrawiam, Jurek

ALZRC 450 Devil pro V2 FBL x 2 gotowe do lotu, V977, V911, wszystko z Flysky FS-TH9X z ER9X.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 sty 2019, o 16:07

Nie powinno być tego luzu. On daje te same efekty co luz na tarczy albo rozklekotane serwa.

Najlepiej imadelkiem ścisnac lekko na wyjetym wale. Można też srubkami, ale ta głowica jest dość sztywna. Dobrze dać dobre śrubki bo te alzrc mogą okazać się za słabe i se wtedy narobisz roboty niepotrzebnej ;)
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 1 sty 2019, o 16:56

miruuu pisze:Piotrek, dasz na pw adres do wysyłki?

PW poszło.

BTW - mam pytanie - czy któreś z łożysk (za wyjątkiem łożyska podpierającego wałek napędu ogona w belce ogonowej) musi być wklejone "na stałe"? Moje "obawy" dotyczą głównie łożysk wału głównego - wchodzą one w swoje gniazda dość luźno, a żadnych pierścieni blokujących, takich jak w Mini, tu nie widzę, chyba że za ich ustabilizowanie ma odpowiadać ta mała fazka na wale głównym (od góry) i kółka napędu (od dołu). Model, bez dwóch zdań, jest fajny, ale do manuala (zestawiając go z dokumentacją montażową Miniaka) naprawdę można się przyczepić.

Pozdrawiam,
Piotr.
Ostatnio zmieniony 1 sty 2019, o 18:10 przez Piotr_T, łącznie zmieniany 1 raz.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 sty 2019, o 18:00

Pw przyszło
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 1 sty 2019, o 18:18

Zdecydownie wklejaj, ja przy ostanim serwisie 450 zauwazylem na stole, ze powyzej pewnych obrotów gorne lozysko zaczelo sie obracac w gniezdzie ;) Ale moze niech sie wypowiedza starzy wyjadacze! :)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 sty 2019, o 19:32

Właśnie dlatego lepiej wkleic na odrobinę zielonego loctite. Nie za dużo, żeby dało się to jeszcze kiedyś wymienić
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 1 sty 2019, o 20:13

To dam trochę Loctite do łożysk. Te łożyska wchodzą na tyle luźno, że bez kleju lub innej "blokady" sobie ich nie wyobrażam.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X

Wróć do „Alzrc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron