Devil 450 Pro V2 DFC

Devile i inne śmiglaki
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 4 sty 2019, o 19:46

Panowie, to musiałbym te kable skręcić o 45 stopni u samej nasady. Jak dla mnie to proszenie się o kłopoty - urwanie zasilania silnika. Czarny przewód (środkowy) wypada centralnie pod otworem mocującym, mocne skręcenie tych 3 grubych drutów może być problemem, w dół ich też nie wygnę, choćby nawet dlatego, że darłyby o rotor silnika. W Miniaku coś takiego pewnie by się udało, tu raczej nie - rama jest bardzo wąska.

Carson - regulację luzu łatwo uzyskam robiąc "w owal" otwory mocujące półkę w ramie. Delikatne podpiłowanie włókna węglowego nie jest problemem.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 4 sty 2019, o 21:56

Na moje oko da się
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 5 sty 2019, o 19:21

Ostatecznie rozpilowałem otwory w półce i w ramie. Silnik siedzi, możliwość regulacji jest. Mam jeszcze pytanie odnośnie mocowania piniona - robaczek z Loctite wystarczą, czy też lepiej dać jeszcze trochę zielonego Loctite między oś i pinion?

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 5 sty 2019, o 21:16

Wkręcone tylko robaczka. Wystarczy
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 7 sty 2019, o 06:20

Pytań ciąg dalszy - czy da się coś zrobić z krzywym (oscylującym góra - dół) kołem głównym (poza jego wymianą)? Co prawda o nic nie ociera, ale widać, że idealnie proste to ono nie jest, czyli prawie na pewno generuje jakieś wibracje. Poza tym teraz doceniam, jak cichym helikiem jest Protos Mini :-). No i jak ocenić, czy luz między pinionem i kołem jest właściwy, czy też nie? Ustawiłem to tak, że koło minimalnie daje się obrócić w ramach tego luzu (w instrukcji jest mowa o 0,1 mm luzu między zębami koła i piniona, ale jak to zmierzyć...).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 7 sty 2019, o 06:28

Luz ma być wyczuwalny ale nie za duży - niektórzy kartkę papieru stosują. Koło zębate popróbuj ponaginać, czasem udaje się je "wyprowadzić" - na pewno drgania jakieś powstają w związku z tą krzywizną natomiast po to pinion ma długie zęby żeby praca przekładni była dalej prawidłowa.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 7 sty 2019, o 06:38

Luz na oko. Jak pisze Dawo. Ja zawsze robie tak ze dociskam na chama a potem minimalnie cofam. Chodzi o to żeby ząbki atakujące popychały odbierające, ale żeby nie powstawały opory na skutek wciskania się w ciasne miejsca (to zostawmy pilotom na wieczór).

Na krzywe kolo główne możesz lać ciepłym moczem. W trexie 470 tez zakładam te od tarota bo akurat miał kiedyś Adam jak brałem i wszystkie są krzywe. Ostatnio założyłem tak pofalowane, że zostawiłem je tylko na jeden lot z ciekawości co się będzie działo :) a działo się tyle ze helik normalnie lata do dzisiaj a kolo z czasem jakby lekko się nawet wyprostowalo.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 7 sty 2019, o 09:08

Ja to krzywe kolo glowne doginam/odginam palcami do tej mniejszej zebatki ogonowej. Kilka obrotow-poprawek i jest idealnie rowne. Te kola sa ujowej jakosci. Zdarzaly mi sie nawet lekkie owale tak, ze regulując luz w jednym miejscu idealnie po obrocie w innym miejscu luz juz byl inny. Nawet przy rozkreacaniu wirnika bylo slychac, ze zebatka jest jajowata :D ale latal bez problemu
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 7 sty 2019, o 09:49

Latać będzie, ale generuje drgania. Ładnie to widać na logach po locie.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 sty 2019, o 10:12

Piotr_T pisze:Pytań ciąg dalszy - czy da się coś zrobić z krzywym (oscylującym góra - dół) kołem głównym (poza jego wymianą)? Co prawda o nic nie ociera, ale widać, że idealnie proste to ono nie jest, czyli prawie na pewno generuje jakieś wibracje.


Możesz zamontować wieniec zębaty na piaście w 4 konfiguracjach, może któraś jest bardziej optymalna od pozostałych. Śruby dokręcaj na krzyż, jak koła w samochodzie, najpierw lekko, potem mocniej. Jak już zauważyłeś - nie ma to dużego znaczenia, no ale jest zima, więc... :dance: możesz porzeźbić żeby poprawić wrażenia estetyczne i słuchowe.
Koło oscyluje z tą samą częstotliwością co wirnik główny, a on siłą rzeczy, choćby był idealnie wyregulowany i wyważony to podczas manewrów, musi generować wibracje (w końcu siły/momenty z wirnika na wał przenoszą się "pulsacyjnie" i nic na to nie poradzimy). Oczywiście zawsze lepiej jak trzęsie się mniej, ale współczesne FBLe radzą sobie z tymi częstotliwościami bez problemu.

Piotr_T pisze: No i jak ocenić, czy luz między pinionem i kołem jest właściwy, czy też nie? Ustawiłem to tak, że koło minimalnie daje się obrócić w ramach tego luzu (w instrukcji jest mowa o 0,1 mm luzu między zębami koła i piniona, ale jak to zmierzyć...).

Pozdrawiam,
Piotr.


Ja to robiłem na oko, czucie i słuch, ale na początek kartka papieru wkręcona między zębatki i lekki docisk to dobra metoda.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 sty 2019, o 10:47

A wachlowanie koła to standard. Był w HK, Align'ie więc i tu pewnie będzie jak nie pomoże metoda MWX'a
Helikoptery
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 7 sty 2019, o 22:43

Próbowałem zniwelować to falowanie, ale zbyt dużego sukcesu nie odnotowałem. Cóż... taka uroda tego sprzęta… może na kolejnym kółku będzie lepiej ;). Całe szczęście to falowanie chyba nie będzie zbyt mocno przekładało się na zachowanie się modelu w locie, a przynajmniej mam taką nadzieję.
Poza tym podgoniłem nieco robotę, jeszcze ogon i łopaty i będzie gotowy. Pozostanie strojenie FBL i programowanie regla. BTW - jakie najlepiej przyjąć maksymalne kąty dla skoku ogólnego i cykliki? Brain dla Miniaka sugeruje 12* skoku i 10* na cyklice, tu soft do V-Bara podpowiada 10 - 14 dla skoku (ustawiłem 12*) i tylko 8* dla cykliki. Nie za mało?
A ogólnie wrażenie z budowy mam takie, że największą bolączką jest wąska i mocno zabudowana rama, co poskutkowało tym, że odbiornik i fbl można było zamocować tylko na dwustronnej taśmie klejącej (nie mam jak zapiąć opasek, chyba że jeszcze pokombinuję), a przewód zasilanie / gaz idący z ESC trzeba było poprowadzić po wierzchu ramy (nie za ładnie to wygląda, ale przynajmniej mam pewność, że nie będzie szlifowany przez pinion silnika). Poza tym trzeba było przerobić półkę silnika i jej otwory mocujące w ramie. Estetyka wyszła więc na "3+", ale mam nadzieję, że reszta jest zgodnie z zasadami sztuki i że się nie rozpadnie ;).

Jutro mam zamiar skończyć go mechanicznie, to wrzucę jakąś fotkę.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 8 sty 2019, o 18:11

No to Chińczyki mnie załatwiły... ;)
Spakowali nieprawidłowy ślizgacz ogona - dali taki z kółkiem z rowkiem (koncept taki, jak w Miniaku - do ramienia dwustronnego, ze śrubkami wchodzącymi w ten rowek), a powinien być ślizgacz jednostronny z kulką. Pod taki ślizgacz pasuje załączona do modelu skrzynka ogonowa.
Muszę więc dokupić ślizgacz. Teraz pytanie - czy starczy to - https://rcforever.pl/product-pol-82-450 ... onowy.html, czy jak już muszę coś dokupywać, to lepiej zanabyć to - https://rcforever.pl/product-pol-1528-4 ... onowy.html. Ten pierwszy wygląda solidniej, kulka jest metalowa, ale drugi jest dwustronny hmm.

Co Wy na to? :help:

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 8 sty 2019, o 19:44

Piotr_T pisze:No to Chińczyki mnie załatwiły... ;)
Spakowali nieprawidłowy ślizgacz ogona - dali taki z kółkiem z rowkiem (koncept taki, jak w Miniaku - do ramienia dwustronnego, ze śrubkami wchodzącymi w ten rowek), a powinien być ślizgacz jednostronny z kulką. Pod taki ślizgacz pasuje załączona do modelu skrzynka ogonowa.
Muszę więc dokupić ślizgacz. Teraz pytanie - czy starczy to - https://rcforever.pl/product-pol-82-450 ... onowy.html, czy jak już muszę coś dokupywać, to lepiej zanabyć to - https://rcforever.pl/product-pol-1528-4 ... onowy.html. Ten pierwszy wygląda solidniej, kulka jest metalowa, ale drugi jest dwustronny hmm.

Co Wy na to? :help:

Pozdrawiam,
Piotr.


Ja bym kupił dwustronny. Zawsze lepsze podparcie.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 8 sty 2019, o 19:59

W 450 nie ma znaczenia - wszystkie starsze maluchy na takim latały
Helikoptery
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 9 sty 2019, o 07:53

Miałem oba. Dwustronny sprawia wrażenie działającego poprawniej, choć do doskonałości mu daleko. Jeśli zależy Tobie na czymś ciekawszym, poszukaj czegoś takiego:
https://rcmaniak.pl/pl/p/450-New-Dual-P ... ilver/3236
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 9 sty 2019, o 09:41

Właśnie taki ślizgacz znalazł się w moim zestawie :-). Szkoda tylko, że samo ramię jest do ślizgacza z kulką.
Zamówiłem ten jednostronny z metalową kulką, wygląda na precyzyjniej i solidniej wykonany. Powinno być OK, a jak nie, to będziemy przerabiać.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 9 sty 2019, o 09:45

Czyli to: https://rcforever.pl/product-pol-111-45 ... gacza.html?

No to wybrałeś najstarszy, najbardziej "wyluzowany" rodzaj :D Będzie działać, choć lepiej już iść w nowsze rozwiązania.

Rób foty i ślij do Chińczyka. Powinien wysłać Ci to czego brakuje.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 9 sty 2019, o 11:31

Nie, to - https://rcforever.pl/product-pol-82-450 ... onowy.html, choć to w zasadzie ten sam patent.
Ten dwustronny, mimo że ciągnie ślizgacz z dwóch stron, jakoś mnie zniechęcił tą plastikową kulką. Może niesłusznie.
A do Chińczyka chyba nie mam po co pisać - BG daje 3 dni na jakiekolwiek reklamacje, babol zauważony później jest już problemem klienta. Za dużo zabiegów jak na część za niecałe 30 zł, udowadniania, że się nie jest wielbłądem, a jeszcze do tego miesiąc czekania na paczkę. Chyba że napiszę bezpośrednio do ALZRC, bardziej w ramach poinformowania o problemie i zwróćenia im uwagi na to, co pakują, niż uzyskania jakichkolwiek części.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 10 sty 2019, o 09:10

@Piotr_T, jeśli oczekujesz minimalnych luzów i poprawnego działania rozważ proszę zakup kompletu oryginalnych części ALIGN'a, a szczególnie tulei ślizgowej i wałka wirnika ogonowego. Z tolerancjami wymiarów w zamiennikach bywa różnie. Ramie kątowe poruszające kulką ślizgacza warto zastosować z plastikową wkładką w gnieździe współpracującym z kulką.

Wróć do „Alzrc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron