Pręty i rurki - węglowe

Łożyska, śrubki, nakrętki, farby, lakiery, smary i inne...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10512
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 868 razy
Podziękowano: 621 razy

Postautor: aikus » 28 kwie 2015, o 07:01

W sensie jakos na cieplo...
Kombinuje nad jedna rzecza i tak mi przyszlo do glowy - skoro daje sie kabinke z wlokna szklanego rozciagac na cieplo jak but na kopycie to moze i rurke/pret daloby sie po lekkim podgrzaniu wygiac?
Czy moze wlasnie po mocnym podgrzaniu? Tak zeby to szklo zrobilo sie plastyczne?
Ktos probowal?

Raczej mysle o szklanych, ale moze i na wegiel jest jakis patent, zeby nadac temu ksztalt jaki sie chce...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3146
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 106 razy
Podziękowano: 352 razy

Postautor: Artu » 28 kwie 2015, o 07:07

Szkło ma temperaturę "mięknięcia" ok.1400°C :masakra: No chyba, że jest to szkło boro-krzemianowe, to wtedy topi się w około 400°C :grin2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10512
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 868 razy
Podziękowano: 621 razy

Postautor: aikus » 28 kwie 2015, o 07:14

No i wlasnie pytanie jaka temperature niszczenia ma pret z wlokna szklanego... Bo rozgrzac szklo typu rurka szklana jakas taka laboratoryjna albo cos takiego, do takiej temperatury zeby mozna ja bylo ksztaltowac jak plasteline to jest pikus...
Ale moze nie tedy droga... moze wcale nie trzeba tego doprowadzac do temperatury miekniecia szkla?

Szklo, w sensie takiego preta czy rurki z wlokna szklanego to jakis kompozyt, tak? czyli bardzo duzo cienkich wiotkich, ale cholernie wytrzymalych na sciskanie i zrywanie wlokienek zlepionych ze soba... no wlasnie czym?
Moze czyms co zmieknie jak sie to cos podgrzeje?
Jakby to byla jakas zywica, to powinno sie dac... chyba...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 507 razy

Postautor: Kenobi36 » 28 kwie 2015, o 07:20

Artu pisze:Szkło ma temperaturę "mięknięcia" ok.1400°C :masakra: No chyba, że jest to szkło boro-krzemianowe, to wtedy topi się w około 400°C :grin2:


A co ma to tego temperatura topnienia szkła jak po żywicy zostanie już wspomnienie.

Ja próbowałem z prętami węglowymi, niestety jak żywica miękła to rurka się załamywała :-(
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 17951
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1632 razy
Podziękowano: 798 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 28 kwie 2015, o 07:53

Aikus jak chcesz łuk zrobić to są gotowe w go sporcie :)
A jak coś innego to może nam zdradzisz o co kaman? Nie żebym był ciekawy :D ale może da się obejść Twoja zagwoche innymi drogami..?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10512
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 868 razy
Podziękowano: 621 razy

Postautor: aikus » 28 kwie 2015, o 08:15

Probuje zmajstrowac unbreakable plozy do Protosa 500, bo z tym jest straszny kanal.
Golenie sa niezniszczalne, a plozy kruche.
Niestety nie mozna dokupic samych ploz - tylko w komplecie z goleniami. (mozna same golenie, zeby bylo ciekawiej).
A w zwiazku z moim wcozrajszym postanowieniem, ze od wczoraj laduje wylacznie na autosach, obawiam sie ze nie ma sensu kupowanie tych kruchych ploz ;)
No i ... postanowilem zmontowac cos w rodzaju niezniszczalnej Gorilli tyle ze do 500tki.

Oczywiscie pierwszym tropem byly podwozia do T-rexow starego typu, z plozami z rurek alu.
Ale okazuje sie, ze wcale nie tak latwo trafic gdzies takie cienkoscienne rurki, poza tym one wcale nie beda unbreakable...
No i zaczalem w glowie kombinowac ze szklem i weglem...
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 17951
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1632 razy
Podziękowano: 798 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 28 kwie 2015, o 08:23

Słuchaj, jeśli są kruche, to może inaczej zrobić spróbować...
Ja bym na tą środkową część (pomiędzy goleniami) nałożył kilka warstw koszulek termokurczliwych. Być może nas*ał bym między nimi jakiś klej elastyczny. Nastepnie wszystko skurczył mocno dociskając do płoty.

Wydaje mi się, że by wystarczyło. A jeśli miałoby nadal być zbyt słabe, to bym najpierw przykleił jakiś pręt(y) do płozy przez ubraniem w koszulki.

Wydaje mi się, że mogłoby pomóc. Jak zewnętrzna koszulka będzie czarna i w miarę równo ją ściśniesz nie będzie zbytnio widać.

Gdyby się okazało, że miejsce łączenia z goleniem jest najbardziej wrażliwe, to bym w goleniach od spodu podciął trzymaki i zrobił to na całej długości.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10512
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 868 razy
Podziękowano: 621 razy

Postautor: aikus » 28 kwie 2015, o 08:41

miruuu pisze:Słuchaj, jeśli są kruche, to może inaczej zrobić spróbować...
Ja bym na tą środkową część (pomiędzy goleniami) nałożył kilka warstw koszulek termokurczliwych. Być może nas*ał bym między nimi jakiś klej elastyczny. Nastepnie wszystko skurczył mocno dociskając do płoty.



Upierdzieli sie przy samej goleni tak samo jak to sei stalo z nie wzmocniona ploza.
Jeszcze sie musialem nakombinowac, zeby ten ulamany kawalek wyciagnac z goleni.
A jak wzmocnie ploze na calej dlugosci to nie wlezie w golen.
Poza tym mam juz tyko jedna ploze. Zeby miec dwie musialbym kupic cale podwozie ;)
Nie, nie, na kombinowanie z oryginalnymi plozami byl czas wczesniej.
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 28 kwie 2015, o 09:11

...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3146
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 106 razy
Podziękowano: 352 razy

Postautor: Artu » 28 kwie 2015, o 09:22

aikus pisze:Ale okazuje sie, ze wcale nie tak latwo trafic gdzies takie cienkoscienne rurki, poza tym one wcale nie beda unbreakable...

A jakiej średnicy te rurki som :dk:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10512
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 868 razy
Podziękowano: 621 razy

Postautor: aikus » 28 kwie 2015, o 09:38

@lin3e, ale to sa wlasnie golenie - golenie mam cale, sprawne, niezniszczalne.
@Artu - 5mm tak mniej wiecej. Tak jak od T-rexa 450tki, tylko te od 450tki sa oczywiscie za krotkie.
Spoko - zamowilem juz ... i rurki i prety szklane.. przyjdzie to bede kombinowal. Poki co ląduje na samych goleniach.
Pojechac sie nie da, ale startowac i ladowac spoko :thumb:
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 507 razy

Postautor: Kenobi36 » 28 kwie 2015, o 09:54

Może rurki pcv. Niezniszczalne nie są, ale są tanie, i będzie można wyginać na ciepło.


Tylko że to są golenie a potrzebne są płozy.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3146
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 106 razy
Podziękowano: 352 razy

Postautor: Artu » 28 kwie 2015, o 10:21

aikus pisze:@Artu - 5mm tak mniej wiecej. Tak jak od T-rexa 450tki, tylko te od 450tki sa oczywiscie za krotkie.

Pierwsza z brzegu: Rurka aluminiowa - 5mm(4,15)
Nieco dłuższy czas oczekiwania, i średnica nie znana :grin2:
Assault 700 DFC - Landing Skid Pipe (1pair)
HK600GT landing skid pipe (H60137)
KDS Innova 550 Landing Skid Pipe 550-67 (2pcs/bag)
KDS Innova 600, 700 Landing Skid Pipe 600-67TS (2pcs/bag)
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10512
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 868 razy
Podziękowano: 621 razy

Postautor: aikus » 28 kwie 2015, o 10:34

@Kenobi: rurka PCV - moze, ale skad wziac taka o srednicy 5mm ...

@Artu: Od 600ty i wiekszych - za grube - akurat sprawdzilem.
Od 550 - podejrzewam ze tez.
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 17951
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1632 razy
Podziękowano: 798 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 28 kwie 2015, o 10:44

Aikus, a ta rurka aluminiowa co podał Artu (lub jakakolwiek inna)?
Pęknąć szybko nie powinna, dociąć i wygiąć to minuta... Moze warto przetestować?
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 30 kwie 2015, o 07:49

Aikus, jeźeli tak rozwalasz płozy, to może je olać? Nie montuj ich i tyle. Też się da latać.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7791
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 kwie 2015, o 09:47

Ja stosowałenm pręt/rura węglowa z metra jako płozy do 450 ale olałem wyginanie
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 507 razy

Postautor: Kenobi36 » 30 kwie 2015, o 11:13

Nie można lądować ślizgiem :-(
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 17951
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1632 razy
Podziękowano: 798 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 30 kwie 2015, o 11:18

To można na przednią część tego pręta nałożyć kawałek wygietej PCV łki...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7791
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 445 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 kwie 2015, o 12:07

albo nabić mandarynki
Helikoptery

Wróć do „Płyty, listwy, pręty, kleje...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość