Kleje - ogólnie

Łożyska, śrubki, nakrętki, farby, lakiery, smary i inne...
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 21 lip 2015, o 21:56

Jak wiadomo cyjaki występują w trzech rodzajach (albo może dwóch) - rzadki, średni i gęsty. Czy któryś z nich mocniej wiąże? Jest jakaś tego typu zależność? Obiło mi się też o uszy że jeżeli zależy nam na mocniejszej spoinie to lepiej nie używać przyspieszacza...? Potrzebuję akurat kleić dwa kawałki aluminium a w temacie cyjanoakryli jestem zielony, także gdyby ktoś coś wiedział to piszcie. Pozdr
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 lip 2015, o 22:54

Moim zdaniem wszystkie 3 trzymają podobnie. Na tyle podobnie ze nigdy nie zauważyłem praktycznej roznicy w ich wytrzymałości.
Ja osobiście wybieram ta gęstość która jest najwygodniejsza do klejenia konkretnego elementu.

Co do przyspieszacza to tez nie zuwazylem różnicy w wytrzymałości. Nie wnikam z jakiekolwiek procesy chemiczne, ale tak zwyczajnie w użytkowaniu.

Główne wady przyspieszacza:
- klej zmienia kolor i wygląda źle. Dlatego jak kleje coś na widoku i mi się nie spieszy to nie używam
- podnosi mocno temperature kleju. Epp wytrzymuje, ale mi które pianki mają nieźle nadrzerki po takim zabiegu.

Do dwóch płaskich kawałków gładkiego aluminium użyłbym gęstego.

A w ogóle to bym rozpatrzyl uhu pora do pianek I styropianu, nie sugerując się nazwa. Trzyma dobrze też elementy Alu itp. Jego zaletą w porównaniu do CA jest duża elastyczność (nie pęka, nie kruszy sie). Przy klejenia powierzchni płaskich dobrze jest nie nasrac go zbyt dużo.
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy