miruuu pisze:Głupie nie głupie. Skąd ma nadajnik wiedzieć na którym kanale masz throttle?
Nooo... nie może, ale akurat najbardziej typowo, throttle masz w lewym drążku góra-dół, co z kolei w większości aparatur (posiadaczu OpenTX - shutthefuckup :> ) jest na sztywno zlinkowane z jednym z kanałów, najczęściej pierwszym (Graupner), lub trzecim (Spektrum, FlySky) ...
Więc wtedy już wie.
I własnie w tym rzecz, że to nie usprawiedliwia (jak dla mnie) traktowania kanału gazu inaczej niż wszystkich pozostałych.
miruuu pisze:Jak dla mnie logiczne jest -100 +100 bo pasuje do największości
I otóż własnie!
A jednak w niektórych miejscach kanał gazu jest skalowany od 0 do 100.
...
Ktoś nawet jakąś zgryzotę z tym miał, bo mu się wartości w brainie i na apce nie zgadzały czy jakoś tak i ni chu chu nie mógł pojąć dlaczego.
Po zobaczeniu mojej tabelki - eureka.
...
Z drugiej strony... tak sobie myślę, że tak czy siak warto mieć mniej więcej chociaż rozeznanie ile to jest procent gazu (a nie wartości kanału).
CZasami. choćby mniej więcej, orientacyjnie.
Warto np. wiedzieć, że samolotowi do poziomego lotu wystarczy ~50% mocy.
OK, można sobie wtedy powiedzieć, że no to przecież prosto, bo to będzie 0 na kanale.
No tak, ale jeśli mi przyjdzie "przeskalować sobie" 60% albo 80% gazu, to już tak łatwo być przestaje - można się w mózgu pogubić.
No i wtedy - tabelka.