T-Rex 600N

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4368
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 352 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 17 lis 2019, o 21:11

Nigdzie. Nie możesz legalnie jako osoba fizyczna posiąść substancji o zawartości nitrometanu ponad 20%. Dlatego .55 zastąpiła .50, a 105 .91.

Nie rób sobie kłopotu z Yamadą, bierz OSa. Moc ta sama, a latasz zamiast regulować.

.50 można nieco pobudzić do życia zmieniając timing wydechu i odciążając wał. Gdzieś to opisywałem. Ma wtedy więcej mocy przy wyższych obrotach, ale zaczyna żreć paliwo prawie jak .55. Nadal nie jest tak elastyczna jak .55, ale podejrzewam że to głównie kwestia gorszego gaźnika.
Awatar użytkownika
oki188
Domownik forum...
Posty: 335
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: oki188 » 17 lis 2019, o 23:04

Redline 53H z gaźnikiem os 50 też fajnie pracuje leje 20% nitro i mocy nie brakuje
Z chęcią zamienił bym os50 na drugiego redlajna z czarną głowicą.
T-rex 600N-DFC / T-rex 450L-DFC / Spektrum DX9 Black
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4368
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 352 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 lis 2019, o 00:11

No tak, ale jak będziesz potrzebował tłoka, pierścienia albo szklanki to będzie lipa.

Do OSa są przynajmniej części, a "nowa" .55 bardzo dobrze radzi sobie z 600.
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 280
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 18 lis 2019, o 20:49

Nigdzie. Nie możesz legalnie jako osoba fizyczna posiąść substancji o zawartości nitrometanu ponad 20%
:shock:

Nawet o tym nie wiedziałem.... takto bym kupił z 30 litrów na zapas... :)

Chętnie bym kupił Yamade bo raz ustawiona nie wymaga żadnej ingerencji. Widziałem, macałem, sprawdzałem naocznie....

Tylko niestety ta cena....

Jeżeli nie Yamada to oczywiście OS 55 z pompą.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4368
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 352 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 lis 2019, o 21:21

Nie ma takich silników które raz ustawione nie wymagają regulacji. Sorry, ktoś Ci nagadał głupotek.

Jak już to bliższy temu opisowi jest OS, chociaż nadal nie ma opcji żeby to było optymalnie ustawione na każde warunki. Serio, Yamada jest super ale tylko w rękach (i uszach) na prawdę doświadczonego tunera.
Zamęczysz się.
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 280
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 19 lis 2019, o 07:55

Dzięki mwx za opinię. Wezmę to pod uwagę :)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 4976
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 269 razy
Podziękowano: 470 razy

Postautor: Artja » 19 lis 2019, o 14:07

Mam od wielu lat Yamade 56SR i potwierdzam opinie, że to wspaniały i trochę trudny silnik. Długo uczyłem się regulacji. Teraz trzeba będzie to sobie przypomniec, bo nie ma już paliwa 30% nitro. Ten silniczek lubi dużo nitro bo zdecydowanie nie lubi wysokich temperatur. Aktualnue latam ba resztkach rapicon 20% i trzeba będzie przejść na gorsze soczki typu bekra, a do tego lepszy jest OS max który dzielnie znosi mocniejsze grzanie.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4368
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 352 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 lis 2019, o 14:40

Yamada lubi nitro i zupełnie inaczej brzmi, bo ma inny timing wydechu. Przez to ma więcej mocy na wyższych obrotach, ale jest bardziej kapryśna i czuła na regulację. Zachowuje się jak odprężony OS. Jak ktoś ma ucho wyregulowane pod OSy to regulacja iglic YS jest trudna. No i o ile OSa można odprężyć z myślą o lataniu na wyższej zawartości % nitro, to niestety YS "doprężyć" będzie ciężko.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4368
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 352 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 lut 2020, o 15:40

Moja 600n przez ostatnie 11 lat przeszła dość długą drogę.
Najbardziej zmieniła się przez ostatnie 3 lata.

Aktualnie zaserwowałem jej już chyba ostatnie modyfikacje - uważam projekt za skończony.

1. Skróciłem wał o 10mm
2. Zamieniłem łącznik podpór na lekki i bardziej estetyczny (druk by Miruuu™ dezajn by JA© )

glowica600n.jpg


3. Przemalowałem rurę ogonową na czarny mat

4. Założyłem rurę FunTech B320 3D, dedykowaną do .55, przemalowaną na czarno

funtech.jpg


2. Dorobiłem ramionka v3 - długie dla uzyskania odpowiedniej rozdzielczości serw, wygięte w dół po to żeby możliwe było zastosowanie SABowych łączników tarczy z okuciami z 700

ramionka.jpg


okucia na stole.jpg



Lata bardzo przyjemnie. Ostatnim modem będzie wymiana serw na mocne, szybkie HV i Braina na HD. NIe dlatego że aktualnym coś brakuje, ale dlatego że akurat mam zestaw serw HV i będe mógł wyeliminować BEC z całego układu.
Masa na sucho to 3250g - w dobie klocowatych eletryków latanie tą 600 stanowi ciekawe doznanie. Zdecydowanie polecam Rapidy w tym rozmiarze.

Teraz mogę już wpakować go w glebę albo sprzedać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2020, o 00:25 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 18410
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1671 razy
Podziękowano: 821 razy

Postautor: Don Mirson » 18 lut 2020, o 16:24

Fajny model, fajnie zrobiony. Miło popatrzeć i pewnie polatać też :)
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1270
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 94 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: msheli » 18 lut 2020, o 16:30

Pięknie! :)

Tapatalk
XL Protos 380 / FrSky Taranis X9D Plus SE
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1501
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 158 razy
Podziękowano: 49 razy

Postautor: Carson » 18 lut 2020, o 17:31

Super. Belka w czarnym macie wyglada mega. Wydaje mi sie, ze optycznie wyglada na grubsza niz w czarnym polysku co jest oczywiscie na plus :) Powiedz cos wiecej o tej tarczy i czy mocno czuc w locie skrocenie walu. Strzelam, ze mocno bo przysunales srodek cięzkości blizej wirnika.
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4368
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 352 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 lut 2020, o 18:19

Na ten moment nie czuje różnicy bo aktualnie mam fazę na latanie z niewielkimi prędkościami rotacji (tylko ogon mam ustawiony szybko).

Jak wrócę do szarpaniny to zobaczymy.
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 159
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Sulim » 18 lut 2020, o 20:44

Kabina od XN'a pasuje bez dłubania ??
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4368
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 352 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 lut 2020, o 21:06

Z lekkim dłubaniem.

https://photos.app.goo.gl/9fJawbBbH24xsnGm9

1. Kołeczki mocujące przeniesione niżej - wkręcone na długie gwinty M2.5 w mocowanie belki (bez wiercenia nowych otworów w ramie
2. Kabina lekko wydłużona w obrębie przedniego dolnego mocowania (niekonieczne, ale lepiej leży)
3. Góra wycięta pod tarczę i prowadnicę.
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 159
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Sulim » 18 lut 2020, o 21:15

Mam starą 600-tkę. Bardzo starą. Mam sentyment do niej i raczej ma u mnie dożywocie.
Dłubnąłbym coś przy niej, tym bardziej, ze mam tam fajny zestaw. Yamada sr60 i tłumik taki, jak Twój.
Ma flybara, a ja wolnego CGY. No więc kombinuję.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4368
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 352 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 lut 2020, o 00:21

Nie chcę podcinać Tobie skrzydeł, ale 600N to chyba najgorszy model do przeróbki na FBL. Gadalismy juz na ten temat - mowa o tych dźwigniach zwiększających zakres ruchu serw.
Bez customowych ramion w głowicy będzie latać średnio - jak ta nieudana przeróbka Aligna czyli 600N DFC.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4368
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 352 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 maja 2020, o 13:29

Dotarł do mnie absolutnie kluczowy dla zakończenia tego projektu element.

97621147_3596832213666600_7236354397167419392_n.jpg


Bez tego nie dało się latać :mrgreen:

PSX_20200514_142706.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 18410
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1671 razy
Podziękowano: 821 razy

Postautor: Don Mirson » 14 maja 2020, o 14:22

No, tez bym nie założył czarnych do tej kabiny
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1501
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 158 razy
Podziękowano: 49 razy

Postautor: Carson » 14 maja 2020, o 14:25

No to teraz mozna jebnac :D
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron