T-Rex 600

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 11 wrz 2014, o 09:09

A ramę do mini quada dałoby sie wyciąć?
Myślisz, że koszt wycinki byłby podobny?
Jak wygląda kwestia projektu? W jakimś konkretnym programi musi być przygotowany?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 11 wrz 2014, o 10:39

Ja robię w Corelu i exportuje do formatów CAD
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 11 wrz 2014, o 17:50

Cena materiału w wersji węglowej to około 150zl wiec trochę sensu brak
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 12 wrz 2014, o 09:21

Ale jaki duży płat wegla jest w tej cenie? Te małe ramy do kopterów (klasa 250) kosztują w wersji węglowej od 30 do 60$ a są na prawdę niewielkie. Tzn na tą chwile nie potrzebuję ramy bo mam, ale z ciekawości dopytuję i tak...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 wrz 2014, o 11:22

Zgrubsz na te kawałki. Nie wiem ile kosztuje węgiel w Chinach- pewie taniej :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 wrz 2014, o 09:02

Mocowanie silnika:

Bloki trzeba tak dorobić aby przytknięte do karteru miały wymiar 54mm- wtedy odpada na mierzenie i ustawianie silnika w płaszczyźnie prostopadłej do wału a
zostaje tylko regulacja wzdłużna, która jest banalna gdyż w obudowie silnika otwory na mocowanie są owalne.

Mocowanie osłony wentylatora

trzeba zrobić to dosyć precyzyjnie gdyż luz wentylatora wewnątrz osłony jest około 1mm.
Po podcięciu osłony w okolicach świecy, głowicy i gaźnika tak aby miała luz i po zamocowaniu silnika w helikopterze
należy ustawić osłonę tak aby obracający się wentylator nie obcieraj w żadnym miejscu.
Ponieważ standardowa szerokość tulejek mocujących w osłonie 700N DFC wynosi 50mm a szerokość ramy 600n ma 54mm,
więc użyłem na czas mocowania i mierzenia tulejek 54mm tak aby osłonę dało się ustawiać bez luzu.

Po ustawieniu osłony należy wymierzyć otwór 5mm od krawędzi. Przewiercić trzeba bardzo precyzyjnie, chociaż potem można trochę przesuwać rozpiłowując otwór iglaczkiem w odpowiednim kierunku. Ja musiałem zrobić to w przypadku tylko jednego otworu.

Obrazek

Obrazek
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 wrz 2014, o 19:04

Ta wersja helikoptera mia mieć serwa w wersj HV więc aby zminimalizować burdel w kablach postanowiłem zrobić specjalną przejściówkę:

tak wygląda płytka: 3 porty w wersji 5V i 4 porty HV - u mnie gaz jest tez na HV

Dodatkowo możliwość podłączenia 5V BEC'a i wyprowadzenie DATA port z Braina do złącza BT

Obrazek

Dzięki temu do FBL'a prowadzi minimu kabli a co za tym idzie mniejsze wibracje przekładane na moduł FBL
- w jednej wiązce idzie 6 kabli sygnałowych
- dwa zdublowane przewody masy
- dwa zdublowane przewody +2S LiPo

Obrazek

a obudowę do tego modułu zrobiłem z 1mm lexanu, pomalowanego od środka (po zmatowieniu normalną farbą) i oklejoną etykietkami z drukarki atramentowej.
Wygląda tak:

w domowych warunkach ciężko zrobić bardziej estetycznie (wygląda jak tani chiński regulator :))

Obudowa pełni dodatkową funkcję- blokowania złącz przewodów serw przed przypadkowym wysunięciem. W Brainie zastosowałem złącze 7 pinowe wiec samo też się nie wysunie, jedyne co trzeba by pomysleś o przyklejeniu złącz +-PW SPL gdyż są tylko dwoma przewodami.

Obrazek


i dla wygody z boku wyprowadzenie złącza z rastrem 0.1" na podłączenie modułu BT do Braina
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 23 wrz 2014, o 16:45

No to praktycznie skończyłem, jeszcze tylko kabinka i w górę.
Ostatecznie dałem wszystkie serwa HV w związku z tym BEC'a nie mam w cale.

Obrazek

tak wybrnąłem na razie z tematu konwersji zbiornika nitro na benzynowy:

Obrazek

odpowietrzenie zbiornika

Obrazek

Obrazek
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 23 wrz 2014, o 20:28

I jeszcze temat podłączania modułu BT do Braina.

w Brain'ie/IKON'ie mamy wyjście serwisowe RS: (to białe)

od góry:

VCC -zasilanie
TXD transfer podłaczamy do RXD modułu BT
RXD odbiór podłączamy do TXD modułu BT
GND

Ja używałem popularnego modułu Crius BT.

Wskazane jest aby podłączyć ten moduł do PC i skonfigurować transfer, BT hasło etc.
W tym celu podpinamy moduł do PC za pomocą FT232 (nie są napięcia ze standardu RS-232 tylko TTL więc do PC potrzeba TFTD (w sumie kto ma jeszcze RS’a))
lub podobnego układu i za pomocą terminala: putty, termit, lub windowsowego hyper terminala wysyłamy komendy konfigurujące:

AT, AT+NAMERC-MANIAK, AT+BAUD8
Baud był 8-115200 i taki ma być do Braina.

Nie działało u mnie AT+PIN, AT+RESET i wiele innych

Coś podobnego jest do konfiguracji w programie PC MSH Brain ale nie testowałem.

!!!!!

i ważna rzecz dla użytkowników Adndroid i softu MSH Brain. Przewód TX musis trafić na RX i RX na TX inaczej aplikacja pod androidem wywala się i wali komunikatem, że aplikacja została zamknięta. standardzie RS nie ma zdefiniowanego mastera i slavea więc te przewody odpowiedzialne za transmisje danych muszą być skrzyżowane.

i jeszcze jedna sprawa- wygląda na to, że można użyć modułu BT z Tarota ale trzeba sprawdzić samo podłączenie.

tu więcej o BT BRAIN

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNp ... 30&start=0


i chyba tyle

w
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 26 wrz 2014, o 18:33

Podczas pierwszych lotów wystąpił problem z serwem gazu. Dziwne jest, ze tylko z nim. Dostaje jakichś zakłóceń i potrafi sam dać MAX i potem MIN.

Czytałem sporo relacji na ten temat ("GAS thtottle servo glitch", "ignition throttle servo interference") i właściwie nie ma żadnej konkretnej dobrej rady. Może ktoś z Was się spotkał z tematem.

Problem występuje w dwóch takich samych modelach, z MSH Brainem i różnymi serwami gazu. Również różnie zasilanymi etc.

To co zrobiłem:

- doprowadziłem dodatkową masę do silnika
- wymieniłem świecę na NGK CM-6
- skręciłem przewody serw

Jakieś pomysły?
Helikoptery
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 28 wrz 2014, o 12:58

Czy zakłocenia występują tylko kiedy silnik pracuje?
Jak zasilany jest moduł zapłonowy - wspólnie z odbiornikiem czy oddzielnie?
Na zdjęciu przewody zasilajace moduł są długie i prowadzą przez cały model - zatem stanowią znakomitą antenę dla wypromieniowania potencjalnych zakłóceń.
Możesz spróbować zastosować koralik ferrytowy + dobrej jakości kondensator blokujący zasilanie modułu, albo przemieścić moduł w inne miejsce, w ostateczności zaekranować przewody zasilające moduł, przewody serw itd...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 28 wrz 2014, o 15:16

Tak, zasilanie jest wspólne.

Po zastosowaniu serwa z metalowa obudową TGY 306 problem zniknął. A możne to po prostu lepsze jakościowo serwo a obudowa nie ma nic do tego?

Z testów wynika, ze problem również istnieje przy podłączeniu jedynie zasilania do serwa i modułu zapłonowego i odsunięciu ich od siebie na ponad 50cm
Helikoptery
Awatar użytkownika
piotr0777
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 27-09-2014
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: piotr0777 » 29 wrz 2014, o 12:55

Widziałem już gotowy w zeszły weekend na Pałacowej. Wygląda super :) Zrobienie go musiało kosztować wiele czasu. Czekam żeby go zobaczyć w akcji po dotarciu.
T-Rex 600 Pro DFC | T-Rex 450 Sport V2 | Spektrum DX8
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 29 wrz 2014, o 13:36

dzięki, trochę to rzeczywiście trwało- takie hobby. Ale powoli rodzi się pomysł na nowy :)

mbrawanski

jakie ferryt i jaki kondensator? Rzędu nF, pF czy uF? DO regli dają taką płytkę z uF (500-2000 nie wiem dokładnie) ale to jest do odkłucania impulsowych a nie wysokiego napięcia.
Helikoptery
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 29 wrz 2014, o 16:37

koraliki ferrytowe:
Obrazek

Pojemność kondensatora to 0.1 do max kilku mikrofaradów, ważne aby był dobrej jakości (miał możliwie małą indukcyjność pasożytniczą).
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 29 wrz 2014, o 16:40

czyli małe elektrolity LOW ESR?
Helikoptery
Awatar użytkownika
mbrawanski
Stały bywalec...
Posty: 104
Rejestracja: 26-03-2010
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: mbrawanski » 29 wrz 2014, o 17:03

Raczej zwykły przeciwzakłóceniowy, elektrolity nie lubią wysokich temperatur.
Oczywiście możesz wypróbować dobrej jakości kondensator elektrolityczny (low ESR) - pewnie da radę .
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 wrz 2014, o 07:07

Podchodziłem sceptycznie do tego pomysłu ale po tym jak zważyłem mojego 600G i wyszło 4,2 to natchnęła mnie idea zrobienia ultralight'a 600N.

- Głowica Align DFC
- Pasek zamiast wałka- nie tylko ze względu na wagę
- pakiety 1800
- zbiorniki łącznie około 350ml
- itd

Zobaczymy kiedy uda mi się ruszyć z tematem.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 30 wrz 2014, o 07:49

wojtekr pisze:Podchodziłem sceptycznie do tego pomysłu ale po tym jak zważyłem mojego 600G i wyszło 4,2 to natchnęła mnie idea zrobienia ultralight'a 600N.

- Głowica Align DFC
- Pasek zamiast wałka- nie tylko ze względu na wagę
- pakiety 1800
- zbiorniki łącznie około 350ml
- itd

Zobaczymy kiedy uda mi się ruszyć z tematem.

Myślę że pakiet tez można zmniejszyć. Ja na 600N miałem 1000/3s do BL6 (czy jak tam się nazywa) i na 10 lotów wystarczyło.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 wrz 2014, o 08:24

wywalę BEC'a więc 2s do HV- oscylowałem w okolicach 100g
Helikoptery

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości