T-Rex 550

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 497
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Luke Skywalker » 19 mar 2010, o 13:46

Cześć pracy!

A może ktoś z Was spotkał się z informacją, czy planowany jest kit do przeróbki 500-tki na 550-tkę? Czy rama 500 - 550 będzie wspólna?

Pozdrawiam!

Luke
Lama 2V3
Outrage 550 ("Stock version")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 19 mar 2010, o 18:39

Witam, nie znam dobrze ramy T-rexa 500, ale z tego zdjęcia to chyba widać że ta rama jest inna, http://www.helituning.com/index.php/blo ... tures.html
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 497
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Luke Skywalker » 19 mar 2010, o 20:36

No to jeśli jest inna, to kiszka. Byłoby to dla przypadków jak mój ;) jedyne rozsądne uzasadnienie wejścia w klasę 550.
Jednak z drugiej strony bez odpowiedniej skali nie dowiemy się, czy naprawdę są różne. Na szybko widać, że nacięcia i użebrowania są trochę inne, jednak nie musi to oznaczać, że sama wielkość ramy się zmieniła.

Ł.
Lama 2V3
Outrage 550 ("Stock version")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 19 mar 2010, o 21:31

Znając życie tak to wykombinują aby zamienność części między 500 a 550 równała się 0. Pewnie już liczą przyszłe zyski ze sprzedaży 550 obecnym użytkownikom 500 tek. :roll:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 497
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Luke Skywalker » 19 mar 2010, o 22:44

Nie wypowiadam się broń Boże w imieniu wszystkich użytkowników 500-tek, ale sprzedaż 500-tki i zakup 550-tki to bezsens. Modyfikacja jak najbardziej, ale wymiana w moim odczuciu ma niewielką "wartość dodaną" :lol:

Przesiadka z 450-tki: aaa to co innego. Jak najbardziej.

Luke
Lama 2V3
Outrage 550 ("Stock version")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 21 mar 2010, o 11:11

Ja mam taką nadzieję że ramę zostawią, bo tak to byłby bezsens. W konwersji Atoma na 550 ma być tylko dłuższa rura, pasek, łopaty i szersze okucia łopat.
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 497
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Luke Skywalker » 21 mar 2010, o 23:18

No właśnie Arku o taką modyfikację mi chodzi... Poszedłbym w to.

Ł.
Lama 2V3
Outrage 550 ("Stock version")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2086
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 mar 2010, o 03:39

Szczerze to długo i cierpliwie czekałem aż Align wypuści update dla 500-tki i... nie doczekałem się. A raczej moje nerwy się nie doczekały. Dlatego podjąłem decyzję o zakupie Gigusia 425.

Faktycznie, przesiadka z 500-tki na ciut większy model to chyba tylko ze snobizmu ma sens, ale konwersja?
Proste i naturalne. Belka, pasek, łopatki flybara i główne. I pozamiatane :lol:

Możliwe, że A skupiło się na czymś innym i prowadzi linię tych największych w wersji EL i nie chcą sobie tyłka zawracać pośrednimi wątkami.
A że to większa kasa niż konwersje dla starych wyjadaczy 500-tek to jasne.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 25 mar 2010, o 21:37

Konwersje są proste n.p w LOGO ta sama rama w modelach 500, 500SE, 600 i nadchodzącym 600SE. Wał wirnika głównego wszędzie to samo 10 mm. Na bazie tej samej ramy można zbudować model z łopatami wirnika od 425 do około 690mm, Czyli od 500 do 700(w lekkim minusie) dłuższa rurka i jej średnica nowa skrzynka ogonowa pasek i po konwersji. Tak to powinno wyglądać..
Niestety u Aligna wybrano inną metodę (drenaż kieszeni). Pomijając ramę wystarczy spojrzeć na średnicę wału głównego wirnika coś na oko przypomina bardziej ten z 600sety jak istniejący w 500.
Konwersja będzie wyglądała następująco:
zakup ramy ,nowej głowicy, rury ogonowej , napędu ogona ,łożysk wraz z obudowami no i w tym momencie czar pryska pewnie kit wyjdzie taniej. Ale może się mylę :roll:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3262
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 25 mar 2010, o 22:14

Podobnie jest w GAUI - tam np G100 i G200 to z wyjątkiem belki ogonowej, paska i łopat reszta jest to samo. Tak samo jest z 425 i 550 - wymiana beli, paska i łopat i nowa wersja (większa/mniejsza).
Ale przecież na czymś trzeba zarabiać na gażę dla Alana S. :D
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2086
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 28 mar 2010, o 22:44

No tak, jak nie wiadomo, gdzie problem to zajrzyj do kieszeni...

Ale od tego są fora jak nasze, gdzie sumiennie będziemy informować potencjalnych klientów o potencjalnych możliwościach.
Czy to zabrzmiało poprawnie politycznie???
Się będzie teraz działo...

No dobra, ja szykuję dla Gaui cykl zwany roboczo "szkółka latania",więc nie bijcieeee.
Dla Gaui, bo jestem małym buntownikiem od urodzenia. I nie podoba mi się ta dominacja na wszystkich frontach.
A do tego nieuzasadnione często zmiany w konstrukcji, czy wymiarach. Nieuzasadnione, bo jest stare mądre przysłowie - " Lepsze często jest wrogiem dobrego".
Rzekłem, howk...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3262
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 29 mar 2010, o 08:54

Będziemy bić, będziemy ... będziemy bić brawo :D.
To co mi się podoba w GAUI to łatwa możliwość zmiany wielkości modelu przez wydłużenie/skrócenie belki i paska oraz zmianę łopat. Nie wiem co prawda jak wtedy jest z optymalnością doboru napędu ale unifikacja części różnych co do wielkości wirnika modeli jest super.
Czekam z niecierpliwością ...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 27 kwie 2010, o 03:32

Doliczcie teraz jeszcze Compassa ;)
Co do GAUI... Panowie ale przecież GAUI wprowadza nową linię śmiglaków. Nie wiadomo jaka będzie ta kompatybilność między wersjami i możliwości upgreadów ale na filmach już widać, że X5 z anonimowym pilotem bije na głowę Aligna razem z p.Szaboo. Align prowadzi taką politykę że niedługo skończy jak trochę lepszy E-Sky :lol:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3262
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 28 kwie 2010, o 14:58

Blade pisze:Align prowadzi taką politykę że niedługo skończy jak trochę lepszy E-Sky :lol:
:P
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 19 wrz 2010, o 09:15

Jezeli ktos mysli o modifikacji z 500 do 550 to ponizszy obrazek mowi sam za siebie 500 nie ma nic wspolnego z 550.

Obrazek



550 jest oparta na 600 (motor, glowica) jest to skurczona 600 z kilkoma nowosciami w mojej opini najlepszy Rex jaki Align wypuscil do tej pory :banana: bardzo stabilny, i zarazem bardzo agresywny :banana:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 600
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 19 wrz 2010, o 19:24

Max S pisze:550 (...) jest to skurczona 600 z kilkoma nowosciami w mojej opini najlepszy Rex jaki Align wypuscil do tej pory
A 450 Pro TT?
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 20 wrz 2010, o 10:18

jedrus pisze:
Max S pisze:550 (...) jest to skurczona 600 z kilkoma nowosciami w mojej opini najlepszy Rex jaki Align wypuscil do tej pory
A 450 Pro TT?



Mam 450 Pro TT i uwazam ze jest jeden z najlepszych o ile nie najlepszy w swojej klasie :D (opinia subiektywna bo lubie A :P ) 450 swietnie sie nadaje do latania gdzie nie ma za wiele miejsca i wiatr jest umiarkowany ale wieksze heliki sa bardziej stabilne i lepiej sie zachowuja przy mocniejszych wiatrach a 550 jest helikiem z super stabilnoscia i moca przez co jest bardzo uniwersalna mozna nia latac bardzo prcyzyjnie lub wymiatac kazde katy pod niebiosami :banana: oczywiscie jezeli pilot ma odpowiednie doswiadczenie :roll:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 26 mar 2011, o 11:58

Po sprzedazy pierwszej 550ki zakupilem kolejna czekala na poskladanie od kilku tygodni :( no i wreszcie sie doczekala jutro zabieram sie za skladanie :banana: tak ze przed tym zabiegiem in box.

Nie bede za duzo opisywal bo obrazki mowia za siebie.

Roznice pomiedzy ostatnim wydaniem i tym, pierwsze wydanie zdobylo 1sze miejsce za najlepsza konstrukcje na 3D Masters w 2009 :juppi: jezeli sie nie myle, plus jeszcze jedno ale dokladnie nie wiem w jakiej imprezie i jaka pozycja.
w tym wydaniu 550ka ma juz 3 nagrody na miedzynarodowych imprezach za konstrukcje, roznice jakie sa pomiedzy 1szym i 2gim wydaniem to ta 550ka ma silnik seri Align MX zamiast M i inaczej wygladajacy ESC z powiekszonym radiatorem ciepla (przez co ma byc bardziej wydajny) i to na tyle co do tej pory zauwazylem.

Mam jeszcze box z pierwszej 550 bo mialem w nim czesci zapasowe do innych helikow i dzieki temu mozemy zobaczyc roznice pomiedzy nimi :D


Obrazek


Obrazek




Gotowy do otwarcia :D

Obrazek


A to mamy w srodku

Obrazek


Rama, Kabinka, 3G unit i inne

Obrazek


Obrazek


Kabinka sie blyszczy i jest super wykonczona :banana:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


3G unit, glowica i "Mixing base assembly"

Obrazek


Rama, podwozie, czesci do ogona i inne drobiazgi

Obrazek



Zebatki Glowna i autorotacyjna, glowny wal, Swashplate, Tail Boom Case i lozyska do walu glownego w obudowach.

Obrazek


Obrazek


Obrazek



Serwa, ESC, Silnik

Obrazek


Obrazek


Silnik 600MX, 70Amp ESC z gov mode, 3 x DS610 i DS620 na ogon (jezeli sie nie myle to wszystkie serwa Aligna sa zrobione przez Futabe dlatego maja dosyc dobra opinie) w Rexie 600 DS610 maja zrobione ponad 350 lotow i nadal pracuja bez problemu :banana:

Obrazek



Lopaty, rura do ogona z tork tube

Obrazek


Obrazek



Instrukcja

Obrazek




Jak widzimy powyrzej wszystkie torebki z czesciami sa ponumerowane, tak ze raczej trudno cos pomylic, jezeli ktos zyczy sobie jakies extra zdjecia lub zblizenia niektorych czesci to prosze pisac postaram sie pomoc w miare mozliwosci.
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 600
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 26 mar 2011, o 13:07

Max S pisze:3 x DS610 i DS620 na ogon (jezeli sie nie myle to wszystkie serwa Aligna sa zrobione przez Futabe)
Małe sprostowanie - nie Futabę, ale Savox'a ;)
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 26 mar 2011, o 13:34

Z Futabą jest na upartego powiązanie -pasują orczyki i tu się wszelkie związki kończą :rotfl:

Poza tym piękny taki lśniący i błyszczący. :juppi:
Heli pilots live in a world full of vibration

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron