T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 7 maja 2010, o 20:42

A więc powoli zaczynam się przymierzać do hk450 v2. co o nim sadzicie. Co sądzicie o całym osprzęcie, który zamierzam do niego zakupić. Osprzętem tym jest:
-silnik Turingy e500,
-ESC Turingy K-Force 40A,
-gyro ASSAN GA-410,
-serwa na tarczę HXT900,
-serwo na ogon GWS Park HPX,
-nadajnik HK-7X,
-obbiornik z 8 kanałowym odbiornikiem z zestawu (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10186&Product_Name=HK-7X_2.4Ghz_7ch_w/_5_Model_Memory_TX_&_RX_V2_%28Mode_2%29_)
Główne wymagania , jakie stawiam przed sprzętem to jego jak najniższa cena, gdyż mam bardzo niskie fundusze i w miarę dobre parametry.
Dziekuję Khiledimowi za ogromną pomoc przy wyborze tego sprzętu. Bez ciebie nie dał bym rady.
Za wszelkie odpowiedzi serdecznie dziękuję.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 7 maja 2010, o 20:48

Ja tylko chciałem się Ciebie zapytać, czy warto jest płacić za mało przyszłościowy nadajnik? Sam kiedyś zrobiłem ten sam błąd, w efekcie musiałem kupić za czas jakiś nową aparaturę.

Zastanów się nad JR DSX7 z RC711. Kosztuje nieco ponad 800 zł (tzn. kosztował zanim kurs oszalał kilka dni temu...). W efekcie dostajesz nieco lepiej wykonane DX7 za połowę ceny z polskiego sklepu. Po drugie RC711 ma wersję chodzącą w modulacji DSM2

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Khiledim
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 88
Rejestracja: 03-03-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Khiledim » 7 maja 2010, o 20:58

Luke pewnie że warto kupić lepszą.
Ale przy bardzo ograniczonym funduszu lepsze to niż nic :)

A Ty proponujesz apkę za kasę za jaką on chce kupić cały model z apką. Wiadomo że jakby miał kasę to by pewnie kupił :D

A może TEN nadajnik będzie lepszy? W sumie za podobną kasę, jak myślicie?
Bartek, Olsztyn.
Awatar użytkownika
sqymon
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 28-04-2010
Lokalizacja: Poznań / Wągrowiec
Podziękowano: 2 razy

Postautor: sqymon » 10 maja 2010, o 16:54

z radiem turnigy podobno jest różnie, zależy od partii, niektórzy chwalą niektórzy psy wieszają... dodatkowo dochodzi koniecznosc zakupu modułu co winduje cenę.
osobiscie uzywam HK-6X czyli poprzednika HX-7X i nie narzekam, na polu ma tez taką kolega i jestesmy jak narazie zadowoleni (jedynie brak funkcji expo ale nigdy z nią nie latałem także nie wiem co trace i sie tym nie porzejmuje :P)

twoja konfiguracja wydaje się OK tylko nie wiem czy dobry wybór to silnik E500... znany jest jako potwór i kosiarz pakietów, pakiety minimum 30C, kolega ma takiego i zamawai własnie 40C bo pozostałe puchną.dodatkowo silniki do 450tki powinny miec kv cos miedzy 3500-3800, ten ma 4000k, co daje nieprzyzwoite obroty na wirniku
HK450 V2 - szuka mocy: Typhoon 2218H -> Align 430L -> TP 2415-07T -> Turnigy 450/500 H2223
HK-6X 2,4GHz

Łopaty do góry
_________________
heli eventy - www.rcspot.pl
Awatar użytkownika
Qugar_
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 98
Rejestracja: 27-02-2010
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Qugar_ » 13 maja 2010, o 07:29

Jeżeli kupujesz wersje z plastikową skrzynką ogonową, to uważaj, bo mi chociaż miałem dokręcona na max ile fabryka dał potrafiła w locie obrócić się o parę stopni na belce przy ostry dodaniu gazu.
poskutkowało to oczywiście kretem :(
KDS 450SV
EasyGlider PRO
Futaba T8FG
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 maja 2010, o 09:31

sqymon pisze:nie wiem czy dobry wybór to silnik E500... znany jest jako potwór i kosiarz pakietów, pakiety minimum 30C, kolega ma takiego i zamawai własnie 40C bo pozostałe puchną.dodatkowo silniki do 450tki powinny miec kv cos miedzy 3500-3800, ten ma 4000k, co daje nieprzyzwoite obroty na wirniku

Widziałem Khiledim-owego Sporta na E500 i latał świetnie.... nie wiem co prawda jak pakiety to przeżyły - to musiałby powiedzieć Bartek.
Co do kV - wystarczy dać zębatkę o 10% mniejszą czyli np zamiast 13T dać 11T albo 12T - łatwo przeliczyć. Dodatkowo da to większą stabilność momentu obrotowego czyli przy dużych kątach będzie mniej zdychał albo w ogóle

Qugar_ pisze:Jeżeli kupujesz wersje z plastikową skrzynką ogonową, to uważaj, bo mi chociaż miałem dokręcona na max ile fabryka dał potrafiła w locie obrócić się o parę stopni na belce przy ostry dodaniu gazu.
poskutkowało to oczywiście kretem :(
Skrzynka się przekręciła na belce? Jak to możliwe? przecież tam nie ma momentów skręcających skrzynkę... :?:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Qugar_
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 98
Rejestracja: 27-02-2010
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Qugar_ » 13 maja 2010, o 09:44

Ramotny pisze:
Qugar_ pisze:Jeżeli kupujesz wersje z plastikową skrzynką ogonową, to uważaj, bo mi chociaż miałem dokręcona na max ile fabryka dał potrafiła w locie obrócić się o parę stopni na belce przy ostry dodaniu gazu.
poskutkowało to oczywiście kretem :(
Skrzynka się przekręciła na belce? Jak to możliwe? przecież tam nie ma momentów skręcających skrzynkę... :?:

Przepraszam Ramotny chyba się troszkę źle zrozumieliśmy, chodziło mi o cały tylny wirnik( cały mechanizm mocowany na belce) odchylił się o dobre 45 stopni śmigłem do dołu na moich oczach ,po czym helik wpadł w taką wibracje góra dół że nie byłem w stanie go posadzić.
KDS 450SV
EasyGlider PRO
Futaba T8FG
Awatar użytkownika
sqymon
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 28-04-2010
Lokalizacja: Poznań / Wągrowiec
Podziękowano: 2 razy

Postautor: sqymon » 13 maja 2010, o 10:35

potwierdzam przekręcanie się sałej skrzynki ogonowe. miełem to samo u sibie, na szczęście zauwazyłem jeszcze w czasie testów przed pierwszym lotem.

skąd moment skręcający?? nie wiem :) przypuszczalnie od obrotów łopatek :)

ja poradziłem sobie w ten sposób że nawierciłem mały otwór przez skrzynkę ogonową i boom i wkręciłem tam śrubkę. Podobnie też zrobiłem już po wymianie skrzynki na alu - po co ryzykować
HK450 V2 - szuka mocy: Typhoon 2218H -> Align 430L -> TP 2415-07T -> Turnigy 450/500 H2223
HK-6X 2,4GHz

Łopaty do góry
_________________
heli eventy - www.rcspot.pl
Awatar użytkownika
Qugar_
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 98
Rejestracja: 27-02-2010
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Qugar_ » 13 maja 2010, o 10:37

Ja też zmieniłem skrzynkę na alu od copterx i już moment skrętny nie występuje :)
KDS 450SV
EasyGlider PRO
Futaba T8FG
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 20 maja 2010, o 17:04

Postaram się tu zebrać wszelkie info moim zdaniem pomocne dla tych którzy chcą kupić lub już użytkują i chcą zmodyfikować swoja konfigurację CopterX CX 450. :ugeek: Zastrzegam że niektóre zawarte tu oceny są moim subiektywnym zdaniem. Większość linków odnosi się do sklepu ehirobo i HobbyKing które na chwilę pisania tego tekstu prezentowały najlepszy poziom cenowy dla wybranych komponentów.

Co to CopterX 450 V2?

CopterX 450 jest to bardzo udany klon helikoptera RC Align T-Rex 450SE V2. Obecnie model ten został zastąpiony przez T-REX 450 Sport V2 lub T-REX 450 PLUS DFC.Klonów takich jak CopterX jest wiele jednak ten posiada powszechnie opinie najlepszego i najlepiej wykonanego. Najbardziej popularną alternatywą dla CopterX jest HK-450 lub HK-450GT. Oprócz już wspomnianych istnieje na runku wiele innych mniej lub bardziej udanych kopii i klonów konstrukcji Aligna wśród których należy wymienić co najmniej Tarot V3.

Wersje CopterX 450

CopterX 450 jest sprzedawany w 3 podstawowych wersjach:

CopterX CX 450ME - powoli już wymierająca wersja z plastikowymi elementami wirnika głównego i ogonowego, stabilizatorami pionowym i poziomym oraz aluminiową ramą. Dostępna zarówno jako KIT bez elektroniki jak i RTF.
Zalety: cena
Wady: plastikowe elementy, otwarte mocowania przednich serw tarczy, aluminiowa i łatwo gnąca się rama

CopterX CX 450AE - nadal jeszcze popularna wersja pozbawiona plastikowych elementów wirników i stateczników. Posiada zamknięte gniazda montażu przednich serw tarczy, wykonane w całości w aluminium wirniki, aluminiową ramę i stateczniki. Dostępna w wersji KIT bez elektroniki lub RTF.
Zalety: ulepszona konstrukcja ramy w stosunku do wersji ME, brak elementów plastikowych
Wady: aluminiowa i łatwo gnąca się rama

CopterX CX 450SE - najwyższa wersja modelu różniąca się od wersji AE zastosowaniem karbonowych płyt ramy, stateczników i półki pod baterię. Dostępna w wersji KIT bez elektroniki lub RTF
Zalety: karbonowa rama, dobry stosunek jakość/cena
Wady: brak :D

CopterX CX 450PRO (V3) - to już nieco inna bajka. Pomimo mogącej mylić nazwy jest to praktycznie inny helikopter. Jest to klon Align T-Rex 450 Pro który nadal znajduje się w sprzedaży i ma się dobrze. Należy on do dej samej klasy wielkościowej "450" czyli o łopatach 325-335mm. Bardzo niewielki procent jego części jest wymienny z klasycznym CopterX CX 450 - nawet elementy głowicy pomimo mylnie podobnego wyglądu nie są kompatybilne. Do głównych różnic należy zaliczyć całkowicie inny projekt ramy składającej się jedynie z 2 płyt, inny sposób montażu serw tarczy, umiejscowienie serwa ogonowego wewnątrz ramy, zintegrowana półka na pakiet. Model ten domyślnie jest wyposażony w napęd ogona poprzez wałek co jest wydajniejsze energetycznie i pewniejsze mechanicznie ale potencjalnie może prowadzić do większych kosztów eksploatacji szczególnie dla początkujących pilotów ze względu na łatwe niszczenie zębatek napędu ogona zahaczając ogonem o ziemię. Z tego też powodu jak również dla zaspokojenia osobistych preferencji niektórych pilotów powstały wersje również z napędem na pasek. CopterX CX 450PRO sprzedawany jest jako kit pozbawiony elektroniki w wersji z napędem na pasek i w wersji z napędem na wałek oraz jako RTF z elektroniką w wersji z napędem na pasek i w wersji z napędem na wałek. Jest to kolejny model Aligna który jest chętnie klonowany przez np. Tarot, ALZRC, EXI, HK.

Wersje KIT i RTF

Wersja KIT to goła mechanika śmigłowca pozbawiona wszelkich elementów elektronicznych. Wersja RTF to śmigłowiec złożony i teoretycznie gotowy do lotu. Słowo teoretycznie jest tu bardzo istotne podobnie jak świadomość specyfiki i ograniczeń związanej z wersją RTF.

Wersja RTF jest wyposażana w bardzo tanią elektronikę. 6-cio kanałowa aparatura nadawcza jest programowalna ale pozbawiona wyświetlacza co sprawia że ustawienia należy wykonywać po podłączeniu jej do komputera. Jest też ona pozbawiona niektórych funkcji obecnych w lepszych nadajnikach jak np. zegara odliczającego czas lotu. Serwa zamontowane w RTF to typowe mikro serwa 9g (teoretycznie ważące 9 gramów), podobne do HXT900, posiadające plastikowe tryby podatne na uszkodzenia, charakteryzujące się ograniczaną precyzją i silą. Żyroskop jest piezoelektryczny co sprawia że może posiadać dryft czasowy i termiczny a jego precyzja i szybkość reakcji jest ograniczona. Regiel (ESC) 50A z wbudowanym BEC-em i silnik 3500Kv to prawdopodobnie najlepsze elementy wyposażenia RTF, ich jakość i parametry są zadowalające i wystarczające dla większości pilotów. Ponadto kupując RTF dostajemy również:
- przydatną i dobrej jakości walizkę do transportu helikoptera wraz z aparaturą
- jedną baterię LiPo 15C 2200mAh - 15C to bardzo mało ale na sam początek wystarczy
- ładowarkę do baterii LiPo - jest to prosta, nie komputerowa, ładowarka pozbawiona wyświetlacza i nie pozwalająca na właściwą kontrole procesu ładowania i stanu baterii.
- zestaw klei i smarów, gąbkę do łopat i kilka pomniejszych akcesoriów

Dlaczego RTF nie jest RTF? Helikoptery RC klasy 450 to całkiem już spore zabawki mogące zrobić krzywdę zarówno pilotowi jak i innym osobom i mieniu w pobliżu w związku z czym należy je traktować z odpowiednia ostrożnością i dbałością. Doświadczenie wielu osób mówi że tych dwóch cech często brakuje osobom składającym zestawy RTF. Otrzymując do rak zestaw RTF należy jeszcze przed pierwszym lotem sprawdzić następujące rzeczy:
- trzymanie wszystkich śrub zamontowanych na helikopterze i obecność na nich kleju do śrub
- wypoziomowanie pozycji neutralnych serw tarczy
- wypoziomowanie tarczy wirnika głównego
- wyważenie łopat
- kąty natarcia łopat (ustawienia krzywej pitch)
- torowanie łopat

Kiedy KIT a kiedy RTF. Wersje KIT powinno się wybierać w trzech przypadkach:
- chcąc samodzielnie skompletować i zamontować tania elektronikę według własnego gustu. Opcja dla osób dysponujących ograniczonym budżetem ale poszukujących indywidualnej konfiguracji i nie bojących się montażu zestawu.
- chcąc zamontować wysokiej klasy i kosztowna elektronikę, lepszą lub po prostu inną niż ta dawana w zestawach Aligna.
- chcąc jej użyć jako bazy części zamiennych dla posiadanego już helikoptera.
Wersje RTF powinno się wybierać mając świadomość jej wad i ograniczeń. Jest ona dla osób mających obawy czy będą w stanie samodzielnie zmontować helikopter oraz akceptujących dawane wyposażenie. Również osoby z obawami o montaż i wybierające RTF powinny jednak sobie zdawać sprawę z konieczności wykonania wspomnianych już wcześniej kontroli i ustawień.
Dla konfiguracji pośrednich pod względem ceny i jakości elektroniki zdecydowanie lepszym wyborem będzie kupno oryginalnego modelu Align.

Wybieram KIT i co dalej?

Zakładając ze decyduje się na wersje KIT brakuje jeszcze kilku komponentów do rozpoczęcia lotów. Będę tu podawał głównie linki do HobbyCity.

Silnik - cos z zakresu 3500 - 4000KV, o wale 3.17mm.
Wersja tania: TP 450-Size 2415-07T Brushless Heli Motor 3850kv lub podobny. Silniki bez markowe, przeznaczone do helikopterów klasy 450, o KV rzędu 3500-3900.
Wersja optymalna: Turnigy Typhoon 450H 2218H lub Turnigy Typhoon 450H 2215H. Ten drugi jest nieco mocniejszy i nieco bardziej prądożerny - kto co woli.
Wersja mocna: Turnigy E500 6T 4000Kv 200W lub Align 450M. E500 jest silny ale ciągnie sporo prądu i potrafi zamordować pakiet, 450M to nowy, wydajny silnik Aligna o bardzo dobrych parametrach. Uwaga - coraz częściej pojawiają się skargi że seria M silników Align ma poważne kłopoty z łożyskami i jest spore ryzyko trafienia na wadliwy egzemplarz, można kupić zestawy naprawcze ale...
Wersja ekstremalna: Turnigy H2223 3500KV lub Turnigy 2836 3700kv - bardzo mocne silniki za bardzo rozsądne pieniądze. Porównanie między innymi tych silników.
Inne opcje: Scorpion HKII-2221-6 lub Scorpion HKII-2221-8 albo ich odpowiedniki firmowane przez Hyperion różniące się podobno jedynie łożyskami - potężne, markowe silniki.

Regulator (ESC) - do silników bez szczotkowych 30-40A, najlepiej z wbudowanym BEC 3A
Wersja tania: HobbyKing Red Brick 50A ESC najprostszy regulator za niewielkie pieniądze z wbudowanym BEC. Inna opcja Hobbyking SS Heli Series 50-65A ESC - odrobinę droższy, BEC 3A, praktycznie nie programowalny.
Wersja optymalna: TURNIGY Plush 40amp Speed Controller używany przez wielu pilotów, sprawdzony i polecany. Wbudowany 3A BEC.
Wersja ekstremalna: Turnigy Super Brain 40A Brushless ESC lub TURNIGY K-Force 40A Brushless ESC/HobbyWing Platinum-40A (K-Force to rebrand HobbyWinga). Oba to świetne regle, Super Brain ma wbudowany logger, K-Force jest nieco starszy ale fantastyczny. Oba programowalne i wyposażone w BEC choć Super Brain ma tylko 2A.
Inne opcje: Align RCE-BL35X 35A - bardzo dobry regiel z wbudowanym BEC 3A, Castle Creations Phoenix Ice 50 - kolejna marka lub podobny choć całkowicie nie markowy Turnigy dlux 55A.
Raz na całe życie: KONTRONIK JAZZ 40 LV - cena kosmiczna ale boli tylko raz podobno.

Serwa na tarczę - wielki dylemat. Serwa klasy micro, ciąg min 1.6kg/cm
Wersja tania: Turnigy TG9e 9g, HXT900 lub dowolne inne serwa micro 9g z plastikowymi trybami. Są to serwa tanie i łatwo dostępne choć mało precyzyjne i słabe. Do ostrego 3D było by z nimi ciężko ale latać się da!
Wersja tania w metalu: Turnigy MG90S Metal Gear Servo lub HobbyKing 929MG Metal Gear Servo podobnie jak poprzednicy nie są to mistrzowie precyzji. Jakość zależna od partii i sztuki ale posiadające metalowe tryby i cenowo nie do przebicia a wymienione tu 929MG zbierają sporo pozytywnych opinii.
Wersja optymalna: Align DS415M lub Hitec HS-65HB Micro Karbo Gear Servo - Align to świetne serwo w metalu a Hitec w karbonicie (nie sugerujcie się ceną HS - można je dostać dużo taniej)
Wersja ekstremalna: Hitec HS-65MG Micro Metal Gear Servo lub ich cyfrowa wersja HS-5065MG. Najlepsze do klasy 450 za ludzkie pieniądze, bardzo wytrzymałe i precyzyjne.
Inne opcje: Savox SH-0257 MG - oryginał Aligna 410M który bierze od nich mechanikę, te są całkowicie cyfrowe, Turnigy TGY-375DMG - ciekawe parametrami, MKS DS95 - kosmiczna cena i takie też parametry lub tez ich podróba choć podobno odbiegająca nieco jakością TGY-306G Ultra Fast/High Torque MG Digital Alloy Cased Servo.

Serwo na ogon - czym szybsze tym lepsze, zdecydowanie cyfrowe.
Wersja tania: Turnigy TG9e 9g, HXT900 - może to nieco dziwne ale tak, te serwa od biedy można i na ogonie zamontować choć nie należy się zbyt wiele po nich spodziewać. Jeśli wszystko będzie dobrze zestrojone to ogon będzie zachowywał się znośnie.
Wersja optymalna: Turnigy DS480 Digital Servo dawniej zwane MKS DS 480, D922MG Digital Metal Gear Servo lub GWS Park HPX Servo - serwa szybkie, cyfrowe, wystarczająco mocne. Uwaga, serwo DS480 jest dosyć wybredne i nie współpracuje z żyroskopem Futaba GY520 oraz miewa problemy z Align GP750. Można tez montować wynalazki wielkości DS520/525 ale o niższej cenie, ciężko jednak przewidzieć na jaka sztukę się trafi HK15158A Digital BB/Coreless Mini Servo
Wersja ekstremalna: Align DS520/DS525M lub HGD digital 261HB - szybkie i mocne serwa cyfrowe renomowanych marek.
Inne opcje: Align DS420/DS425M - dobre serwo na ogon choć do 3D zbyt słabe, DS95-i - ponownie kosmos cenowy i jakościowy.
Opcja nieśmiertelna: Futaba GY401/520 Gyro & S9257 Digital Servo Combo - combo które dziala, działało i będzie działać po wieki.

Żyroskop - dobre kosztuje!
Wersja tania: Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro - legendarne, tanie, tanie, tanie.
Wersja optymalna: HobbyKing GA-250 - nie piezo tylko MEMS, rewelacyjna cena lub digitalGYRO 104-AL - POLSKIE, niedrogie (250PLN), dobre, z loggerem - czego chcieć więcej?
Wersja ekstremalna: Futaby GY520, GY611, czy nawet GY701 - jak szaleć to szaleć!
Inne opcje: SPARTAN QUARK - bardzo dobre i powszechnie chwalone!
Opcja nieśmiertelna: Futaba GY401 Gyro & S9257 Digital Servo Combo - combo które dziala, działało i będzie działać po wieki.

BEC opcjonalnie dla bezpieczeństwa.
Wersja tańsza: TURNIGY 3A UBEC tani ale dobry i dający bezpieczeństwo zasilaniu elektroniki.
Wersja droższa: pulseBEC153 lub pulseBEC163 - bardzo dobre, POLSKIE regulatory napięcia dla pewnego zasilania awioniki helikoptera.

Pakiety - 2200mAh, minimum 20C
Wersja tania: ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C - taniej już nie będzie! Jakość zależna od partii ale można kupić 3 sztuki za cenę jednego dobrego.
Wersja optimum: Turnigy 2200mAh 3S 30C Lipo Pac lub Rhino 2250mAh 3S1P 30C Lipoly Pack znośne pakiety w bardzo znośnych cenach. Potem przyjdzie czas na 35C lub 40C.
Wersja ekstremalna: Hyperion G3 EX 2200mAh 3S 45C lub Thunder Power 2250mAh 3S G6 Pro Power 65C - jak szaleć to szaleć, mocy nigdy dość!
Inne opcje: Voltz 2200mAh 3S 35C - bardzo dobre pakiety po rozsądnych cenach, Blue LiPo 2200mAh 3S1P, Sky Lipo 2200mAh 30C, GENS ACE 2200mAh 30C - zbierające świetne opinie pakiety z poza głównego nurtu
Turnigy nano-tech: Turnigy nano-tech 2200mah 3S 35~70C lub Turnigy nano-tech 2200mah 3S 45~90C - nowa technologia, niska cena i teoretycznie genialne parametry, opinie na ich temat są niestety raczej mało przychylne - LINK.

Lipo monitor - znowu bezpieczeństwo, aby paliwo się w locie nie skończyło
Wersja tańsza: Hobby King Battery Monitor 3S - tanio ale działa choć głusi twierdza ze cichy jest.
Wersja droższa: lipoGUARD3S - świeci, wyje, da się programować a i logger podłączyć można. Dobre bo POLSKIE!

Apka + odbiornik - każdy bierze to co lubi. 6 kanałów, 2,4GHz.
Wersja tania: Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx - coś podobne jak ta z RTF. Mało wygodne w ustawieniach, mało wyjściowe ale tanie i działa.
Wersja optimum: Spectrum DXi6 DSM2 - dobre radio dobrej firmy, sąsiad też je pewnie ma lub miał wiec jakby co zawsze może pomóc.
Wersja optimum na przyszłość: Spectrum DX7, JR DSX7, Futaba FF7 - wyśmienite radia 7-mio kanałowe na wypadek gdyby kiedyś spalinki się zachciało.
Wersja ekstremalna: Futaba 10CA, JR 11X i tym podobne tylko te ceny...

Potrzebne inne "akcesoria" - co to ja zapomniałem?
Aby poskładać helika do kupy potrzebne jeszcze będą:
zębatka na silnik - zależnie jaki silnik wybierzecie będzie w komplecie lub nie. Koszt niewielki a zawsze jest wybór pomiędzy dwoma ilościami zębów.
Złącza pakiet-regiel - jeśli kupujecie baterie w HobbyCity to z założenia dostaniecie na nich końcówki XT60, będzie wam brakować jednej do wlutowania w kable regla. Ten komplet starczy na regiel, ładowarkę, ładowanie 2x3S i jeszcze zostanie minimalny zapas.
Złącza regiel-silnik, lub wersja deLux - zazwyczaj silnik ma już wlutowane ale brak ich na reglu. Goldy 3.5mm mogą również służyć do łączenia pakietu z reglem (XT60 to właśnie one w plastikowej obudowie) choć jest to mniej wygodne i bezpieczne niż rozwiązanie powyżej.
Kątomierz do łopat - niezbędny do ustawienia krzywych katów i regulacji.
Zestaw kluczy - potrzebne są: imbusy 1,5mm i 2mm, klucze (najlepiej nasadowe) 4.5mm i 5.5mm, śrubokręt krzyżakowy. Przydatne tez będą małe szczypce, cążki i zestaw pilników.

Mam KIT i bebechy, jak to poskładać?

Składanie helika wbrew pozorom nie jest wcale takie trudne a na dodatek w sieci jest dużo filmów instruktażowych prowadzących krok po kroku jak należy go złożyć i jak poustawiać. Ja osobiście upodobałem sobie filmiki Finless-a z helifreak: link - trzeba się zarejestrować. Istnieją oczywiście również instruktaże po polsku choć tak po prawdzie to instrukcja od T-RexaSE V2(link z zasobnika) i trochę chęci wystarczy.

Na koniec powinno wyjść coś na kształt tworu widocznego poniżej.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I idziemy dookoła
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam nadzieje ze moje wypociny się wam przydadzą i spodobają. Wszelkie uwagi i poprawki mile widziane.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2013, o 22:14 przez miszcz_waw, łącznie zmieniany 9 razy.
Piotrek
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 21 maja 2010, o 10:15

W podziękowaniu za tak wspaniały post kolega Piotrek otrzymuje od zespołu Heli-Team.pl mikrokamerę z kartą pamięci microSD 2GB.

Obrazek
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 21 maja 2010, o 10:49

Dziękuję! :D
Piotrek
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 21 maja 2010, o 12:51

Miszczu, kopara do podłogi. Kawał dobrej roboty. Gratulacje!

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 6 cze 2010, o 18:31

Witam, walcze z tym tematem juz jakisc czas. Czasami sobie odpuszczam i latam, ale teraz przy okazji wymiany ramy oraz serw, znow powrocilem do rozkminiania. Problemem jest chyba .. tarcza. Jakby miala luz, poprzednio myslalem ze to krzywy wal. Teraz zalozylem wal aligna, serwa hiteca, nowy central hub. Wszystko co moglem wykluczylem. Mam bicia, strasznie mnie to denerwuje, nie wiem co robic, mysle nawet o zakupie taczy aligna. Ponizej zamieszczam 3 filmiki, moze Wy bedziecie cos mogli poradzic. Jest lekki luz na antyrotacyjnym uchwycie, ale tam raczej nie da sie tego wyeliminowac. Mam jeszcze kompletna zebatke aligna wiec ja tez zaraz wymienie, ale szczerze mowiac nie widze tu przyczyny




http://www.youtube.com/watch?v=EJIAxmlO5z8


http://www.youtube.com/watch?v=3SzsxQfFCaw


http://www.youtube.com/watch?v=LzwP6td-rFk
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 6 cze 2010, o 20:41

Na pierwszym filmie drgań nie widzę, na drugim jakiś minimalny luz, na trzecim tak jakby lekko sam hub chodził ale tarcza wydaje się być ok. Proponuje abyś kamerę postawił na czymś nieruchomo bo ciężko cokolwiek tam dostrzec.
Piotrek
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 6 cze 2010, o 20:49

Na drugim filmie tak jakby cały wał miał luz na łożyskach. A na trzecim... krzywa głowica?
Miszcz ma rację: sfilmuj z nieruchomą kamerą, bo wszystko na tych filmach lata ;)

Zdrówka!

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 6 cze 2010, o 21:21

Ok rozumiem, sprobuje to zrobic. Zrobilem jednak probe i zalozylem stary hub mial wieksze bicia. Zdecydowalem ze zaloze nowy hub i reszte zamontuje. Odkrylem tez ze musze chyba podkladki pod srubki mocujace szpindel dac, bo dawalo sie to wyginac w rekach. Gumki mam zwichrowane wymienie je. Jednak odczuwam ze cala glowica jest kiepskiej jakosci.

Wal nie jest krzywy (aling), mam 3 nowe i kazdy zakladalem, nie ma bicia, jak zdejme tarcze jest ok , jak zaloze to sa drgania minimalne w poziomie (ok 1mm). Zebatka (align) rowniez nowa. serwa nowe. Jutro postawie kamere na statywie i udostepnie filmik.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 6 cze 2010, o 21:36

karol pisze:...nie ma bicia, jak zdejme tarcze jest ok , jak zaloze to sa drgania minimalne w poziomie (ok 1mm)...


A może to właśnie tego jest źródłem twoich drgań/bicia. Zakładasz samą tarcze, ma ona lekki luz na wale przez co co chwila dostaje kontakt i go traci. Takie szarpanie może właśnie powodować widziane przez ciebie drgania. Pisałeś że w lataniu ci to nie przeszkadza a gdyby tarcza w locie wibrowała to powinno to powodować drgawkę helika ze hej. Czy jak założysz calą głowicę, powiedzmy bez flybara i łopat to tarcza dalej ma drgania? Jeśli nie to problemem będzie luz na ślizgaczu tarczy. póki nie przeszkadza to w lataniu to chyba nie ma co jej wymieniać.
Piotrek
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 6 cze 2010, o 22:31

Wlasnie stwierdzilem ze to chyb jednak tarcza ma luz. Wzialem recznie poruszalem tarcza i sa luzy. W tygpdniu sprawdze na innej tarczy, zobacze czy taki luz jest standardem czy trzeba go wymienic
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
d_a_r_o_
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 27-05-2010

Postautor: d_a_r_o_ » 6 cze 2010, o 22:38

Mam dwie kompletne głowice Coptera, z tego jedna nowa, nieużywana. Okazało się, że nieużywana ma dużo większy luz na tarczy niż ta, którą mam zamontowaną w heli. :?

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości