T-Rex 700

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 14 maja 2013, o 17:41

Chciałbym się poradzić odnośnie łopat Rail 716 +106 na ogon.
Czy nie będą kolidować ze sobą , bo trochę to wszystko blisko siebie.
Aktualnie posiadam Rail716 i na ogonie 105 align , nie próbowałem jeszcze bo pogoda nie sprzyja, no i trochę budzi to we mnie obawy :?
Latał ktoś na takim zestawieniu ?
Pozdrawiam

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 4 cze 2013, o 15:35

I jak udało się ? nie było problemu ?
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 19 cze 2013, o 21:00

No i zamieniłem ślizgacz na nowy w 600-tce, dałem też nowe okucia V2 (z łożyskami oporowymi) i łożyskowane łączniki między motylkiem ślizgacza a okuciami z helioption. Efekt niestety nieciekawy :/ Jakkolwiek dało się trochę podnieść czułość to pojawiły się blowouty ogona przy silnych pompkach. W 600E Pro jest to znany problem, bo obniżono obroty wirnika ogonowego.
Sam mechanizm ślizgacza chodzi fantastycznie, płynnie w całym zakresie, dużo lepiej od oryginalnego. Jednak zmienił się zakres ruchu ślizgacza. By uzyskać pełen zakres kątów musiałem dać dłuższy orczyk na serwie - 1 dziurka dalej niż poprzednio. Ponieważ ramię ślizgacza ma dwa miejsca na kulkę, to może tu pokombinuje jeszcze. W tej chwili jest w dalszym otworze, co zapewnia, że popychacz jest dokładnie w osi belki ogonowej. Jak dam bliżej ślizgacza, to zejdzie z osi.
Wadą kombinacji dłuższy orczyk + praca w osi jest zawadzanie popychacza o uchwyt podtrzymujący na środku belki - popychacz idzie trochę do góry w stronę serwa niestety i trze lekko o górną część otworu.
Ustawiłem nawet w ZYX-ie kompensacje collective->tail i ogon ładnie stoi w tictocach i odlocie na maksymalnych kątach, ale próby pompki już nie wytrzymuje. Poprzednio pompke z trudem, ale dawał radę. W międzyczasie zmieniłem też firmware w reglu CC 80 HV, co może mieć wpływ na pracę governora i obciążenie momentem ogona, choć wydaje mi się to mało znaczące. Obroty na głowicy 2240 wg regla.
Zastanawiam się co teraz spróbować:
1) Zamontować łopatki 105 mm zamiast 95 mm i liczyć że nie przywalę dłuższym ogonem przy lądowaniu
2) Odwrócić okucia ogonowe, w 450-tce pomagało, ale tu nie widzę takiej asymetrii kątów ogona
3) ???
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 20 cze 2013, o 12:46

Wystarczy że ustawisz endpointy w apce dla ogona, lub w konfiguracji swojego FBL-la
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 20 cze 2013, o 12:49

Neomutant pisze:Wystarczy że ustawisz endpointy w apce dla ogona, lub w konfiguracji swojego FBL-la


Nie no endpointy na max na poprzednim orczyku nie dawały pełnych kątów, dlatego musiałem kulkę przesunąć. Może to wina łączników okuć helioption, bo są dość uniwersalne 550-700.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 21 cze 2013, o 16:29

Sam się zastanawiałem czy możliwe jest podpięcie do 700tki 1150mm łopat po zmianie ogona, tymczasem natrafiłem na filmik makiety na bazie 700tki która rozwiała moje obawy.. :)


Na pierwszym filmiku widać rozmiary tego monstrum, natomiast na drugim jak majestatycznie szybuje przecinając nieboskłon.



Bell 429 RC-Helikopter Air Zermatt Superscale 1/6 T-Rex 700E-1000(Heck)
Rumpf: RC Aerodyne Mod. 2013 1,9m Rumpflänge
Mechanik: T-Rex 700E mit Verlängerung des Starrantrieb auf 1000mm(Eigenbau).
Rotorblätter: Helitech S-Schlag 4-Blattsatz 840mm Heck: 4-Blatt EDGE 115mm
Rotorkopf: 4-Blatt Peter Schmid GmbH
Stabi: Robird G31
Zahnräder alle Schrägverzahnt Mod.1
Motor: Align 750MX
Regler: ICE2 120A
Akku: 10S 5800mAh
Servos: Taumel 3x Align DS610, Heck: Futaba BLS 254
Drehzahl: 1200U/min
Gewicht: ca.10Kg
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 21 cze 2013, o 17:02

Setup jak z mojego Goblina 750MX i 120HV2, tylko waga inna...
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 24 cze 2013, o 09:10

W tych wielkich modelach zawsze najbardziej podoba mi się to jak brzmią :approve:
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 24 cze 2013, o 18:44

Kolejne wielkie RcHeliPtarzysko tym razem 20 kilogramowe.
Które brzmi w najbardziej zbliżony do oryginału sposób. Oraz kolejny heli (film po prawej) którego nie trzeba przedstawiać

Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 24 cze 2013, o 19:30

ten jest dopiero duży



Obrazek
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 13 paź 2013, o 10:12

Następne bardzo ładnie prezentujące się "bydle"

Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 3 lis 2013, o 14:19

Z cyklu krowa - tym razem dla odmiany samolot, w dodatku bombowiec.
O ile mnie oczy nie mylą to jeden silnik padł w trakcie lotu.

Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 lis 2013, o 22:00

Jak wrażenia po czasie? Przymierzam się do tego:

H60252

Obrazek

Shacker możesz napisać coś za lub przeciw?
Neo Ty zmieniłeś w końcu w 700?
Helikoptery
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 30 lis 2013, o 22:47

wojtekr pisze:Jak wrażenia po czasie? Przymierzam się do tego:

H60252

Obrazek

Shacker możesz napisać coś za lub przeciw?


Generalnie ślizgacz super, najlepszy jaki jest. Mam w 450 i w 600. W 450-tce skok jakościowy jest olbrzymi, w 600-tce oryginalny ślizgacz chodzi bardzo dobrze, więc ten upgrade jakoś dużo nie zmienił, poza kulturą pracy całości.
Główny luz i tak powstaje na tych łącznikach między ślizgaczem a okuciami. Mam założone łączniki łożyskowane (jednostronnie) z helioption (poprzednio pisałem że Tarot, bo u Adama kupowane, ale to helioption jest). No i o ile w 450-tce jest całkiem ok, o tyle w 600-tce luz na tulei ślizgowej (czyli tej drugiej niełożyskowanej stronie) jest spory. Także od tego elementu zależy luz całości.
Sam ślizgacz polecam, bo tak to powinno być wykonane od początku - ramie tulei ślizgacza zawsze jest prostopadłe do wałka. Czy warto się o ten ślizgacz w 600-tce zabijać? Nie warto. Jak masz kasę to zakładaj, jak ci szkoda kasy i się zastanawiasz, to pewnie lepiej wydać ją na coś potrzebniejszego, bo ogon jak działał dobrze, tak dalej działa dobrze.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 lis 2013, o 22:52

W moim przypadku sprawa jest bardziej skomplikowana bo mam klona 600N (AHF), w której nie pasują alignowe zębatki. Więc albo kupuje oryginały albo zmieniam skrzynkę i wtedy pasują alignowe.

Nie pasują tez alignowe wały, łożysko autorotacji. Nie wiem jeszcze jak belka i wał belki.

Natomiast helikopter jest fajny, tani i niesamowicie dobrze spasowany/wykonany:

Obrazek
Helikoptery
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 30 lis 2013, o 22:55

Jak masz zmieniać skrzynkę, to nową jak najbardziej warto brać. A no i nie widziałem części zamiennych do tego ślizgacza, więc jak przy krecie padnie to ..... :gas: wniosek - nie kretować :D
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 30 lis 2013, o 23:02

Potwierdzam, nowa skrzynka jest cacy w 600 nitro FBL (brain)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 30 lis 2013, o 23:12

wojtekr pisze:Neo Ty zmieniłeś w końcu w 700?

Niestety nie, nie ruszałem tego tematu od "w tedy"
Awatar użytkownika
HelicopterZ
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 30
Rejestracja: 22-11-2014
Lokalizacja: Wa-wa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: HelicopterZ » 23 lis 2014, o 00:21

lethe pisze:W tych wielkich modelach zawsze najbardziej podoba mi się to jak brzmią :approve:

Mnie tez. Dlatego nie lubie latania w semulatorze :)
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 16 mar 2016, o 08:06

Chłopaki, mam pytanie odnośnie głowic DFC. Średnio podoba mi się to rozwiązanie konstrukcyjne, zdecydowanie bardziej ufałem głowicy 3G. Któraś firma juz wcześniej wydała na świat podobną glowicę i za dużo z tego nie było. Chcę kupić do swojego T700 głowicę FBL, żeby mieć dwie, flybarową i fbl'ową, ale DFC mnie nie przekonuje.

Co Wy sądzicie? Jak je się użytkuje?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości