T-Rex 700

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 26 sie 2011, o 17:36

Dobra panowie, zostawmy zdecydowanie wątek odpowiedzi Edka bo zaczynamy robić śmietnik. Sprawa jest już wyjaśniona a Marek został pouczony. Kropka.

Co do autorotacji - uzupełnię dla pełnej jasności - Marek, coś ci się deczko pomieszało z tymi trybami lotu.
Governor nie jest niezbędny w początkowym etapie - cały czas przy tym obstaję - bo można ustawić sobie krzywą gazu np. 75-75-75-75-75 i masz podobny efekt. Z tym że prawdziwy governor steruje serwem gaźnika tak, aby obroty zbliżały się do tej zadanej wartości. Jednak ucząc się i tak nie będziesz długo potrzebował tego sterowania. Ale umówmy się, że to przydatne urządzenie jednak zbyt wiele na początku pokładamy nadziei w sztuczkach/dodatkach technicznych aby nadrobić braki w technice pilotażu. I jest to bardzo złudne.

Do autorotacji niezbędne jest nie tylko ustawienie sporych kątów ale jeszcze kliknięcie w apce wcześniej ustawionym pstrykiem Throttle Hold, co spowoduje zmniejszenie obrotów silnika do poziomu pyrkania (jak na ziemi przed startem) a co za tym idzie, zluzowanie wirnika przez odpięcie się sprzęgła. Poza tym silnik przestaje reagować na ruchy drążka gazu, którym możesz teraz zmieniać tylko kąty łopat.

Dzięki temu wirnik kręci się sam na ujemnych kątach podczas opadania modelu niezależnie od tego co robi w tym czasie silnik (może przecież przypadkowo zgasnąć).
Z mojej praktyki wynika, że kąty w normalu - typowo to -4..-5 na minimum - są za małe bo czasem może być potrzeba rozpędzenia wirnika gdy się np. zagapiliśmy lecąc na dodatnich albo... dostaliśmy się w bąbel termiczny :)
Wtedy przydaje się właśnie symetryczna krzywa kątów typu -10, 0, +10 w odróżnieniu od normala, np. -4, +4, +8.

I ostatnia uwaga - pamiętaj że żaden governor nie załatwi problemu źle wyregulowanego silnika, bo on nim tylko steruje, a nie go reguluje.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 26 sie 2011, o 21:49

Jeżeli ktoś nie ma tabletek na przeczyszczenie (żeby go rozluźniły), to dla rozluźnienia całości podrzucę Wam to:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Marek najpierw musisz zrozumieć, do czego służy governor. Później, na co on wpływa. Co się dzieje po zaciążeniu wirnika, co się dzieje przy odciążeniu wirnika.

Generalna prawda stanowi: posiadając wiedzę teoretyczną mniej się boisz, bo wiesz jak coś działa.
Do tego należy dodać analizę działania danego urządzenia i jego wpływ na wiatrak, samolot, ewentualny wpływ alkoholu itd.

Posiadając wiedzę teoretyczną, o której już wiele razy pisaliśmy, mniej będziesz potrzebował naszej pomocy.

Idę kimać, bo jutro znowu cza latać od rana :-/.

Niezdedy KTOŹ ograniczył rozmiar wrzucanych fotek..... :hammer:
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 27 sie 2011, o 00:12

Kowal pisze:Obrazek

Kowalu, materializujesz mi się jako mój pierwszy instruktor, który ciągle dusił do ziemi i zobacz, co ze mnie wyrosło? I chcesz, żeby Marek poszedł tą drogą??? :rotfl2:

Zapomniałeś cholero jedna dodać jakim to cudem w samolotach nie trzeba używać Lockite przy tylu śrubkach... he he he...
Często latam i często zerkam na tą wątłą konstrukcję skrzydeł, z których co rusz coś się jeszcze bardziej niż poprzednio wysuwa :vhappy: A jak to cholerstwo się ugina w locie to już bajka...

Ale tu przyłożę ci też piątkę - gdybym nie wiedział jak to jest zrobione i jak działa, to bym latał chyba w przedziale bagażowym :wow2:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 27 sie 2011, o 22:55

Nie myśl sobie o mnie zbyt ciepło. :?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 27 sie 2011, o 23:39

... Ale nadal nadajemy na częstotliwości żartów mam nadzieję ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 28 sie 2011, o 12:32

A już miałem nadzieję.... :-/
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 30 sie 2011, o 08:15

MAREKROSOMAK pisze:OK to co byś wymyślił na ten problem z ustawieniem , jak ustawić governor krok po kroku. Opisz to na prosty język nowicjusza

Są urządzenia które regulują silnik - nazywają się carbsmarty i regulują skład mieszanki (obracają igłą) tak by utrzymać pożądaną temepraturę silnika. Tak jak napisali poprzednicy - governor nie reguluje silnika - to tak tak tempomat w aucie który próbuje utrzymać stałą, zadaną prędkość obrotową silnika. Regulacja silnika to coś na co gov nie ma wpływu. I najlepiej jest najpierw wyregulować silnik normalnie a dopiero jak pracuje poprawnie włączyć/dołożyć governor.

Nie wiem czy jest jakakolwiek różnica w ustawianiu governora z silnikami zaawansowanymi jak HZPS a z silnikami prostymi ale raz że nie ma tam co ustawiać a dwa że nie sądzę by taka różnica była więc napiszę jak ja miałem ustawione.
Kabel sterowania gova zapiąłem na wolnym kanale odbiornika (7, AUX2) a w apce założyłem sobie mikser na ten kanał żeby dodatkowym pokrętłem mieć możliwość płynnej zmiany nastawy gova. Dzięki temu mogłem go włączać/wyłączać a dodatkowo płynnie zmieniać utrzymywaną prędkość obrotową - oczywiście ta zmiana nie wynikała z krzywej gazu która przy govie jest nieaktywna a ze zmiany parametru regulacyjnego (kan 7) gova.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 3 paź 2012, o 15:59

Słyszałem jakieś plotki że spalinowe zabawki mają być zabronione ze względów bezpieczeństwa i ekologii chyba też.
Prawda to? :dk:
Awatar użytkownika
basing
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 86
Rejestracja: 18-06-2010
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękowano: 3 razy

Postautor: basing » 4 paź 2012, o 08:37

crash pisze:... ekologii chyba też.
Prawda to? :dk:

Ja ta nie za bardzo wiem o co chodzi z tą ekologią ale alkohol metylowy używany w paliwie to czysta ekologia, olej rycynowy to też produkt naturalny. No może nitrometan to troszku truciciel (produkcja). A z drugiej stroni nikt nie pisze ile zanieczyszczeń powstaje przy produkcji akumulatorów Litowopolimerowy (wydobycie litu i toksyczność produkcji) i nie wspomnę ,że po zużyciu akku należy go oddać do odpowiedniego przedsiębiorstwa by został zutylizowany. Kto z modelarzy to robi ?? :kopara:
crash pisze:Słyszałem jakieś plotki że spalinowe zabawki mają być zabronione

Chodzi tylko i wyłącznie o hałas by używać odpowiednich tłumików.
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 4 paź 2012, o 14:11

Akurat niestety w paliwach zamiast rycyny jest zazwyczaj olej syntetyczny.

A co do lipoli, to akurat ten rodzaj baterii jest praktycznie nieszkodliwy i nie wymaga utylizacji. Pakiety te nie mają w sobie kwasu ani metali ciężkich typu nikiel, kadm czy ołów.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 4 paź 2012, o 21:43

nie wiem czy chodzi o bezpieczenstwo (duza moc, wybuchy czy pożary - to samo dotyczy elektrycznych) czy jednak o dźwięki, mieszkam w Belgii i tu nawet gdybym chciał kupić jakieś nitro to nie da rady bo już się trzeba z tego wycofywać... sklepy już nie sprowadzają i tyle. ot co.
w razie czego na razie nie kupujcie spalinówek...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 5 paź 2012, o 09:03

crash pisze:mieszkam w Belgii i tu nawet gdybym chciał kupić jakieś nitro to nie da rady bo już się trzeba z tego wycofywać... sklepy już nie sprowadzają i tyle. ot co.

Czyżby oznaczało to, że będą w Belgii dostępne modele spalinowe w baaaardzo okazyjnych cenach hmm :juppi:
crash pisze:w razie czego na razie nie kupujcie spalinówek...

Zanim ten przepis dojdzie do Polski, to będą już w sprzedaży modele z napędem jądrowym :vhappy:
Nasze władze ratyfikują co prawda rożne durne przepisy unijne, ale takiej głupoty chyba jednak nie wprowadzą :masakra:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 5 paź 2012, o 11:22

Artu pisze:
crash pisze:mieszkam w Belgii i tu nawet gdybym chciał kupić jakieś nitro to nie da rady bo już się trzeba z tego wycofywać... sklepy już nie sprowadzają i tyle. ot co.

Czyżby oznaczało to, że będą w Belgii dostępne modele spalinowe w baaaardzo okazyjnych cenach hmm :juppi:
crash pisze:w razie czego na razie nie kupujcie spalinówek...

Zanim ten przepis dojdzie do Polski, to będą już w sprzedaży modele z napędem jądrowym :vhappy:
Nasze władze ratyfikują co prawda rożne durne przepisy unijne, ale takiej głupoty chyba jednak nie wprowadzą :masakra:


oj nie zdziwilbym sie... w Polsce wszystko jest mozliwe a szczegolnie jezeli chodzi do dostosowywanie i blyskanie do EU
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 19 lis 2012, o 11:42

Wszystko fajnie ładnie że wypuszczają nowe zębatki... Tylko jest jeden problem.
W 700cie nie ma problemu z koszeniem zębatek: jest za to problem z pękającymi wałami ogonowymi w miejscu przewężenia na hub.
Nie za bardzo rozumiem tych działań, no chyba że jakoś magicznie wzmocnili miejsce przejścia z 6 na 5mm.
Dino na helifreaku napisał że niby ma to pomóc, według mnie niestety nie jest to rozwiązaniem ;)
Pozdrowionka
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 lis 2012, o 11:50

maczar pisze:Wszystko fajnie ładnie że wypuszczają nowe zębatki... Tylko jest jeden problem.
W 700cie nie ma problemu z koszeniem zębatek: jest za to problem z pękającymi wałami ogonowymi w miejscu przewężenia na hub.
Nie za bardzo rozumiem tych działań, no chyba że jakoś magicznie wzmocnili miejsce przejścia z 6 na 5mm.
Dino na helifreaku napisał że niby ma to pomóc, według mnie niestety nie jest to rozwiązaniem ;)
Może również sam wałek jest z lepszej stali...
maczar pisze:Nie za bardzo rozumiem tych działań
"tych" tzn których? zmiany materiału zębatek?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 19 lis 2012, o 13:41

Tych to znaczy zmiany materiału. Problem jest w tym przejściu, niestety fizyka tutaj działa i wałki łamią się w miejscu przewężenia. Zamiast sie nad tym zastanowić ci robią mocniejsze zębatki aby po pęknięciu wału gleba nei uszkodziła nam zębatek :twisted: Mnie odpukać! wał nie pękł i tego sie trzymam. Hub z dziura 6mm rozwiązałby sprawę permanentnie.
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 lis 2012, o 13:58

maczar pisze:Tych to znaczy zmiany materiału. Problem jest w tym przejściu, niestety fizyka tutaj działa i wałki łamią się w miejscu przewężenia. Zamiast sie nad tym zastanowić ci robią mocniejsze zębatki aby po pęknięciu wału gleba nei uszkodziła nam zębatek :twisted: Mnie odpukać! wał nie pękł i tego sie trzymam. Hub z dziura 6mm rozwiązałby sprawę permanentnie.

Tak dopytuję, bo NIGDY nie zdarzyło mi się złamanie wałka ogonowego - zginanie owszem ale nigdy złamanie. Natomiast sypanie się zębatek przy najlżejszym "tknięciu" gleby było prawie standardem w T500 ...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 19 lis 2012, o 14:03

Powinno rozjaśnić temat:
http://helifreak.com/showthread.php?t=445050
Polecam, ładnie się rozpadają ;)
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 lis 2012, o 14:15

No coż... klasyczny błąd mechaniczny (technologiczny) - zamiast płynnego przejścia zrobili karb i stąd kłopoty. Poza tym po przełomie widać że marna stal (krucha) jest użyta... Ech ci chinole...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 2 gru 2012, o 16:01

Cześć!
Myśle że powinniście wiedzieć, iż align wypuścił nowe wałki ogonowe oraz HUBy do 700ty DFC:
http://www.align.com.tw/shop/product_in ... ts_id=4707
Ma to zapobiec samozniszczeniu modelu w locie ;)
Są też dostępne zębatki przednie, te tylko zwiększają wytrzymałość.
http://www.align.com.tw/shop/product_in ... ts_id=4711

Pozdrowionka ;)
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości