T-Rex 250

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 26 lut 2010, o 10:00

Witam..

Tym razem przybliżę troszkę model śmigłowca HK-250GT. Ponieważ posiadam takowy sprzęt, już zdążyłem się z nim zaprzyjaźnić :)

Zestawik robi dość dobre wrażenie. Maleńkie pudełko mieści w sobie wszystkie potrzebne elementy do zmontowania mechaniki oraz bardzo fajne trzy wkrętaczki.. Aluminiowa kompletna głowica, oraz skrzynka śmigła ogonowego w połączeniu z węglową ramą i laminatową ładnie pomalowaną kabinką, czynią z naszego HK-250GT atrakcyjny wizualnie i technicznie sprzęt.
Obrazek

Wyposażenie naszej "ćwiartki" nie odbiera od standardów innych modeli nawet klasy 450. W moim "Haczyku" zabudowane są trzy serwa Turnigy9e na tarczę, oraz jedno maleńkie serwo Robbe na ogon. Z tyłu pod belką ogonową widoczny jest żyroskop HK-401 który świetnie się spisuje z serwem Robbe.. Jak widać - żyrko weszło prawie na styk, ale do małych ono nie należy.. Silnik (3800KV) dedykowany przez sklep HC radzi sobie doskonale z regulatorem Turnigy 18A. Całość jest zasilana pakietami 800mAh 3S 20C.
Obrazek

Na poniższym zdjęciu widać modelik zmontowany, ustawiony i gotowy do lotu..
Obrazek

A tutaj "ćwiartka" razem z "połówką" :) Widać wielką różnicę.. Obie - to wersje GT bo tylko taką warto brać pod uwagę..
Obrazek

Ogólnie "ćwiartka" jest wykonana całkiem przyzwoicie ale nie jest pozbawiona wad. W moim egzemplarzu był fabrycznie krzywy szpindel, oraz lekko pęknięta kabinka. Niestety jak to bywa w Chińskich modelach - koniecznością jest rozmontowanie wszystkich podzespołów i ponowny montaż z użyciem szczeliwa do gwintów.
Przyszli nabywcy muszą się liczyć z tym, że przy HK-250GT trzeba się troszkę napracować przy likwidacji luzu śmigła ogonowego. Jeśli tego nie zrobimy, to nasz heli będzie nieustannie "merdał ogonkiem" :) I nie pomoże tu ani zmiana żyrka, ani serwa.. Po usunięciu tej dolegliwości nasz tani jak barszcz żyroskop HK-401 wspólnie z serwem Robbe okiełzna ogonek :)
Kolejną moim zdaniem wadą, jest dolna płyta łącząca połówki ramy.. Jest ona niestety wykonana razem z pałąkami podwozia i po twardszym przyziemieniu i złamaniu jednego pałąka - musimy wymienić całą płytę.. Radzę zamontować w przysłości ten element od T-Rex'a 250..
Bolączki też nie minęły łopat głównych.. Łopaty posiadają bardzo ostre krawędzie - efekt niedoróbki w formie wtryskowej.. Koniecznie trzeba potraktować krawędź spływu i natarcia drobniutkim papierkiem ściernym. W moim egzemplarzu były bardzo duże różnice w wadze łopat..

Przyszłym nabywcą zwracam uwagę, że nie jest to model do nauki latania.. Ogólnie jest dość nerwowy i aż się rwie do typowego 3D ;)
Zestaw przychodzi niestety bez żadnej nawet szczątkowej instrukcji. Pomocny jest tutaj manual od T-Rex'a 250..

Podsumowując:
HK-250GT jest ciekawą alternatywą dla lotników chcących latać hardcorowo.. Części są dość tanie i praktycznie w 100% zamienne z T-Rexem. Niestety cena tego małego helika jest dość wysoka w porównaniu do jednego z największych z braci - HK-500GT
Różnica w cenie wynosi niecałe 10$.. No - ale precyzja wykonania i carbon musi kosztować.
Zatem czy warto? Uważam że tak. Choćby dla podtrzymania nawyków kiedy pogoda nie pozwala latać pod chmurką, a mamy możliwość skorzystania z np. hali sportowej w pobliskiej szkole ;)

Pozdrawiam wszystkich, a szczególnie zainteresowanych tym postem :)
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 26 lut 2010, o 14:43

Czy moglbys opisac dokladniej likwidacje luzu na ogonku? Moze jakies fotki, wolalbym sie przygotowac przed, co trzeba zrobic. Paczka z HK 250GT juz do mnie leci 8-)
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 26 lut 2010, o 18:12

Witaj.

Niestety fotkami elementów które generują luzy nie posiadam.. Z tego co wiem, w niektórych zestawach tych luzów nie ma.. Proponuję Ci zweryfikować swój model.. Może akurat u Ciebie nie trzeba nic robić..

Jeśli chodzi o ścisłość, to zbyt duże luzy są na okuciach śmigła ogonowego, oraz na ślizgaczu dźwigni zmiany skoku.. To trzeba usunąć.. najlepiej przez wymianę na Aligna. ( ja tak zrobiłem u siebie). Nie jest to duży koszt, a różnica jest zauważalna..

Oczywiście sugeruję zakupić jako części zapasowe łopaty, belkę ogonową, wał główny i szpindle..

Pozdrawiam,
Bartek.
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 26 lut 2010, o 18:38

Mozesz podac linki do odpowiednikow align?
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 26 lut 2010, o 19:18

I jeszcze jedno, czy HK 250GT jest klonem Trexa250 czy Trexa250SE? Bo jestem na stronie aligna i chce sciagnac instrukcje.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 26 lut 2010, o 19:52

Proszę bardzo:

http://www.align.com.tw/shop/product_in ... ts_id=2746

http://www.align.com.tw/shop/product_in ... ts_id=2724

A co do wersji.. Nie miałem nigdy T-Rex'a 250, ale wydaje mi się, że nie ma żadnej różnicy montażowej między 250 a 250SE..

Jeśli nie masz jeszcze instrukcji, to podaj maila do siebie - przyślę Manual'a :)
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 27 lut 2010, o 15:57

Witam, panowie,

U siebie też wymieniłem ślizgacz i ogonek jest oki,

Obrazek
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 3 mar 2010, o 16:43

Dzis przyszedl moj HK 250GT z mnostwem czesci, wieczorkiem zabieram sie za skladanie. Jezeli ktos moglby mi udzielic wskazowek na co szczegolnie zwrocic uwage :)
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 3 mar 2010, o 19:13

Gratulacje..! :) Wiem co czujesz.. ;) Jeśli mogę coś doradzić, to dokładność.. I ni c nie rób "po łebkach".. Wszystkie śrubki zabezpiecz szczeliwem do gwintów. Regulacja dość mozolna, ale wytrwałość procentuje w postaci stabilnego lotu.. I uważaj: - To jest mały nerwus.. ;)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 3 mar 2010, o 20:33

Karol, gratulacje!
A może mała "fotorelacja" ze składania?

Pozdrowienia!

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 3 mar 2010, o 23:05

No to moze taka mini nieprofesjonalna relacja :)
Po zapoznaniu sie z kiloma watkami odnoscnie HK250 jestem zaskoczony :) i to mile. Nie ma takich luzow z jakimi sie piloci spotykali. Na slizgaczu ogona luzow nie mam, tzn lekkie sa, ale i w kingu jak i w CX450 tez takie sa, wiec sie nie za bardzo nie przejmuje. A teraz fotki :)

na razie bardzo lekki sie wydaje :)
Obrazek

tutaj glowica ktora jak narazie nie ma wiekszych luzow. Jest to jednak zdanie bez uruchamiania :P zwroccie uwage na jeden uchwyt snapa - ale o tym pozniej :(
Obrazek

Obrazek

Obrazek

ogon, jak narazie wszystko mi pasuje :)
Obrazek

Obrazek

no i tak sie prezentuje z kabinka :)
Obrazek

Ok, wiec jest to wstepne zlozenie helika, tak chcialem sprawdzic jak sie prezentuje, mi sie podoba. Musze jednak zrobic jak narazie dwie przerobki, skrocic wal silnika, bo zachacza o przednie serwo, i rozwiercic otwory na sruby silnika w ramie. Napewno wyjdzie w praniu ze to nie jedyne przerobki, ale o tym bede Was informowal. Co mnie lekko zasmucilo, to ze musze zakupic Alignowskie uchwyty snapow i chyba same snapy tez, z jednym mam problem, gwint nie trzyma, wiec lepiej chyba bedzie wymienic na pewna robote firmy na A. No i cos mi kabinka, dziwna taka jakas jest.


Bebechy jakie beda w HK 250 GT

1. Zyrko Telebee GR302-AD
2. Serwo ogonowe InoLab HGD-201HB
3. Serwa na tarcze 3x XHT900
4. Regulator mystery 30A ale cos mysle juz o zmienie na jakis Turnigy
5. Silnik Turnigy 2627 Brushless Outrunner 3800kv

To na razie na tyle, jak spiluje wal silnika napisze dalsza relacje.:)
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 3 mar 2010, o 23:09

Karol, świetne fotki!
Co to za aparat, że taki mały OT wprowadzę..? ;)

Niezła robota, czekamy na dalej!

Zdrówka,

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 3 mar 2010, o 23:11

Dziekuje, lustrzanka PENTAX K100D Super. :)
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 3 mar 2010, o 23:12

Super super... widać po zdjęciach. Piękna jakość.
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 6 mar 2010, o 23:43

Witam, wiec dzis 2 etap montazu. Dzis kolej na serwa i silnik. Oczywiscie nie obylo sie bez przerobek, ale to przeciez tygryski lubia najbardziej. Dremlem (nowym nabytkiem) skrocilem wal silnika, tak aby serwo moglo sie zmiescic. Potem powiekszenie otworow w polce na silnik. To bylo easy. Klopot zaczal sie z serwami. Musialem poł ramy rozkrecac. I jedno serwo zeszlifowac, aby zmiescila sie rama z lozyskiem na wal glowny. Ponizej zdjecia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 9 mar 2010, o 21:28

Tak dalej Karol. Maszynka prezentuje się świetnie. Oczywiście czekam na relację z oblotu.
Pozdrawiam Destiny.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 mar 2010, o 14:45

No właśnie... Też czekam z niecierpliwością na film...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 15 mar 2010, o 21:52

Z tym filmem to jeszcze troche zejdzie. Na razie czekam na te malutkie czarne uchwyty na kulki. W jednej mam popsuty gwint i zamowilem z firmy na "A". Jednak nudzilem sie i zaczelem upychac kabelki w oploty. Calkiem niezla zabawa, wszystko ladnie wyglada :)

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
piotralski
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 13
Rejestracja: 04-03-2010
Lokalizacja: Pruszków
Podziękowano: 1 raz

Postautor: piotralski » 16 mar 2010, o 23:15

karol pisze:Z tym filmem to jeszcze troche zejdzie. Na razie czekam na te malutkie czarne uchwyty na kulki. W jednej mam popsuty gwint i zamowilem z firmy na "A". Jednak nudzilem sie i zaczelem upychac kabelki w oploty. Calkiem niezla zabawa, wszystko ladnie wyglada :)

Obrazek

Obrazek


A po co Ci odbiornik z satelita???? To zapewne AR7000...

Wystarczy 6100, badz 6100e...
Pozdrawiam Piotrek

Druine D31
Katana S50E
FunJET ULTRA
DogFighter MPX
... i kilka innych do poskładania :)
PhoenixRC
Jeti DC-16 2,4GHz
Khiledim
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 88
Rejestracja: 03-03-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Khiledim » 17 mar 2010, o 08:44

piotralski pisze:A po co Ci odbiornik z satelita???? To zapewne AR7000...

Wystarczy 6100, badz 6100e...

No do takiego maleństwa odbiornik z satelitą to hardcore :mrgreen:
Bartek, Olsztyn.

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron