T-Rex 500

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
SeKLeS
Elita forum...
Posty: 1394
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 117 razy

Postautor: SeKLeS » 29 maja 2015, o 10:57

O matko. To serwo masz zamontowane kompletnie z czapki Jeżeli przykręcisz je z drugiej strony mocowania, orczyki będzie duuużo bliżej belki i popychacz będzie ładnie prosty. Popatrz na fotki w necie jak się montuje. Kwestia obrócenia serwa z mocowaniem na belce. Jakby się orczyk nie mieścił, to go przytnij.
Fotka dla zobrazowania:
Obrazek
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 66 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 29 maja 2015, o 16:37

Ojoj , cop za ułańska fantazja :-)

Co do odległości kulki od środka, to przy pełnym zakresie pracy ślizgacza serwo powinno się obracać +- 30st di +-45st
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Syfon
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 02-03-2015
Lokalizacja: Jaktorów
Podziękował: 57 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Syfon » 3 cze 2015, o 20:02

No dobra po poprawkach niestety jest dalej bez zmian a moja irytacja siega zenitu, bo juz nie wiem co jeszcze mozna zrobic. Dzis bylem zrobic test w polu i ogon jest dalej mułowaty. Piro w lewo jest ok, piro w prawo po zatrzymaniu ogon wraca spowrotem. Poza tym tak jak napisalem jest mułowaty i zwiekszanie czulosci zyra nic nie zmienia.
Czy czeka mnie wymiana calego ogona? tylko czy to cos zmieni? Naprawde nie wiem o co biega.

Ogon po poprawkach wyglada tak:
Obrazek
Obrazek
T-REX 450 SPORT DFC
T-REX 600N --> EL
AIR WOLF T-REX500 DFC
Cularis
Swish
HK Night Walrus
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 864
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 3 cze 2015, o 21:49

a kolega przypadkiem nie walną sobie jakiegoś travela lub dr dla kanału rudd lub gyro?
edit
i jeszcze jedno.. sprawdzałeś czy jest opr na hubie ogona przy zatrzymanym wirniku głównym? może któraś parasolka sie ślizga lyb hub nie dokręcony?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 66 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 3 cze 2015, o 22:01

A co masz za system FBL?
Jak się ustawiają łopatki tuż po zalogowaniu?
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Syfon
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 02-03-2015
Lokalizacja: Jaktorów
Podziękował: 57 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Syfon » 3 cze 2015, o 22:44

Mam braina. Travel ustawiony tak zeby miec ok w 3 zakladce +/-100%. Zadnego D/R.
Łopatki po zalogowaniu ustawiaja sie na jakies 8' dla obrotu w prawo.
Zalozylem nawet lopatki 85mm i tez bez zmian.
Mam braina w reksiu 600 i jest wszystko ok, mam beastxa w 450 i tez bez zarzutu, a tu kicha. Nie wiem nawet co jeszcze sprawdzic.
Obroty mam ustawione normal 2250 idle 2650, governor w brainie. Nie wiem czy tek HK jest jakis niedorobiony czy jak?
Czy to moze byc wina regulatora, bo mam Turnigy AE-65A?
T-REX 450 SPORT DFC
T-REX 600N --> EL
AIR WOLF T-REX500 DFC
Cularis
Swish
HK Night Walrus
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1263
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 96 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 4 cze 2015, o 08:05

Dziwna sprawa, ale przecież cudów nie ma. Jedyne co do tej pory widziałem, co można określać jako "czary" to gdy padała elektronika. A zakładam, że FBL masz OK (chyba, że masz jak go sprawdzić np. w innym modelu czy coś).

Sprawdzałeś czy na pewno ślizgacz chodzi gładko po wałku w obie strony podczas dużych obrotów? W sensie ze zdjętymi wszystkimi łopatami rozkręcasz model i próbujesz palcem przesuwać dźwignię pod skrzynką ogonową od końca do końca. Powinieneś być w stanie zrobić to bez problemu. Nadal mi to wygląda albo na zakresy, albo właśnie na fizyczny brak możliwości dosunięcia się ślizgacza to jednej z pozycji krańcowych. Sprawdź jeszcze, czy podłączony do prądu helik podczas ruchów drążkiem rudder jest w stanie przesuwać ślizgacz samodzielnie od końca do końca długości wałka ogonowego. Również na rozkręconym na maksa heliku (bez łopatek).

U mnie w Tarocie FBL pojawia się taki objaw jak u Ciebie - ale bardzo rzadko: w sytuacji gdy jestem ustawiony bokiem do silnego wiatru, i chcę skręcić w prawo. Tak jakby nie starczało miejsca na zrobienie jeszcze większego kątu łopatki ogonowej: łopatka musi mieć lekki kąt aby równoważyć siłę wirnika głównego, potem jeszcze większy kąt, aby zrównoważyć "dopychający" wiatr, a potem jeszcze dodatkowo trochę kątów żeby wykonać obrót, który "zarządził" pilot z aparatury. Może zwiększenie obrotów trochę pomóc, ale z tego co piszesz nie masz jakichś przesadnie małych. Ja latam na codzień na ok. 2600 (piszę ok. bo nie mam miernika) i nie mam problemów, ale testowo może podnieś je w idlu na chwilę na 2800 może. A w ogóle w zachowaniu ogona u Ciebie jest różnica między NORMAL a IDLE UP?
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC (1) | Tarot 450 PRO FBL (2) | Hisky HCP100S | "AFRONAZA" 250 Racing Quad FPV | "AFRONAZA" 180 Racing Quad FPV | 2x Kombat Skrzydełko | DX9 Black Edition
Awatar użytkownika
Syfon
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 02-03-2015
Lokalizacja: Jaktorów
Podziękował: 57 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Syfon » 4 cze 2015, o 10:22

Odpowiadajac od konca tak jest roznica w zachowaniu ogona miedzy normal a idle up. Przy idle up jest lepiej ale jednak ciagle mułowato.
Systemu FBL, mam braina, nie podejrzewam, moze raczej przesadzilem albo cos zle ustawilem, ale naprawde nie wiem co. Wczesniej robilem testy na brainie z reksia 600 i tez bylo tak samo. Wiec raczej wadliwosc systemu wykluczam. Stawiam ze mechanicznie jest cos jeszcze nie tak, ale skonczyly mi sie pomysly, co moze byc jeszcze nie tak.
T-REX 450 SPORT DFC
T-REX 600N --> EL
AIR WOLF T-REX500 DFC
Cularis
Swish
HK Night Walrus
Awatar użytkownika
Syfon
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 02-03-2015
Lokalizacja: Jaktorów
Podziękował: 57 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Syfon » 25 lip 2015, o 08:44

Po wielu kolejnych probach, z wymiana systemu FBL włącznie, znalazlem przyczyne moich niepowodzen. Otóż mechanicznie ogon jest niewydolny, ponieważ przy maksymalnym przysunieciu slizgacza do huba ogonowego, katy na lopatkach sa za małe! - porownalem z 600 i 450 i sa o jakas 1/3 mniejsze na oko. Nie mierzylem katomierzem :D Chyba bede musial sie podjac skrocenia tulejki na slizgaczu, zeby mogl sie przesunac blizej huba. No chyba ze koledzy moga podpowiedziec jak mozna to jeszcze inaczej moze zrobic?
T-REX 450 SPORT DFC
T-REX 600N --> EL
AIR WOLF T-REX500 DFC
Cularis
Swish
HK Night Walrus
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1263
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 96 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 25 lip 2015, o 08:58

Odwróć logikę ogona. W ten sposób aby te same kąty (które teraz są za małe) osiągało się przybliżając ślizgacz nie do huba tylko do skrzynki. Ramiona okuć ogonowych muszą sterować nadal łopatką od strony jej natarcia. No i pewnie zmienią się rewersy: RUD i rewers żyra.

Wysłane z tapatalk. Android forever.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC (1) | Tarot 450 PRO FBL (2) | Hisky HCP100S | "AFRONAZA" 250 Racing Quad FPV | "AFRONAZA" 180 Racing Quad FPV | 2x Kombat Skrzydełko | DX9 Black Edition
Awatar użytkownika
Syfon
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 02-03-2015
Lokalizacja: Jaktorów
Podziękował: 57 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Syfon » 26 lip 2015, o 10:28

Nie za bardzo wiem jak to zrobic zborecque. Ale czy ktos moglby mi podac jaki u siebie w heliku ma ten wymiar:
Obrazek

Wydaje mi sie, ze u mnie jest tu za krotko.
T-REX 450 SPORT DFC
T-REX 600N --> EL
AIR WOLF T-REX500 DFC
Cularis
Swish
HK Night Walrus
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1263
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 96 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 28 lip 2015, o 13:23

Chciałem zrobić fotki jak to wygląda z tą odwróconą logiką ogona, ale nigdy wcześniej w sumie tego nie próbowałem (polecałem to rozwiązanie, bo parę osób mówiło, że to rozwiązuje problem), ale jak zacząłem odwracać mechanikę u siebie to napotkałem problem: albo łopatki ogonowe wirują spływem (poprawione) do przodu (niedopuszczalne) albo trzeba nimi sterować od strony spływu (niepolecane). Wydaje się zatem, że żeby całkowicie odwrócić logikę ogona to trzeba właśnie albo przekręcić okucia o 180 stopni, a w nich przekręcić łopatki ogonowe w drugą stronę - ale w takim rozwiązaniu wystąpi właśnie niezalecane sterowanie kątem łopaty ogonowej od strony jej spływu. Można też nie przekręcać łopat w okuciach, ale za to odwrócić pasek w belce, aby wirnik kręcił się "do przodu" (czyli zgodnie z ruchem wskazówek zegara patrząc z prawej strony heli na ogon). Zadziała przy paskowych napędach, przy wałkowych nie sądzę, pewnie dużo przerabiania aby jedna z zębatek była po drugiej stronie...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2015, o 08:00 przez zborecque, łącznie zmieniany 1 raz.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC (1) | Tarot 450 PRO FBL (2) | Hisky HCP100S | "AFRONAZA" 250 Racing Quad FPV | "AFRONAZA" 180 Racing Quad FPV | 2x Kombat Skrzydełko | DX9 Black Edition
Awatar użytkownika
Syfon
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 02-03-2015
Lokalizacja: Jaktorów
Podziękował: 57 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Syfon » 29 lip 2015, o 07:44

Ponownie dzieki zborecque. U mnie tez ta odleglosc ma 10mm.
Poddalem sie. Kupilem uzywke Align 500 a HK zostawie na ewentualne czesci.
T-REX 450 SPORT DFC
T-REX 600N --> EL
AIR WOLF T-REX500 DFC
Cularis
Swish
HK Night Walrus
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1263
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 96 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 29 lip 2015, o 07:58

Zapomniałem dodać, że to jest w mojej 450 :) A nie 500. Więc proporcjonalnie u mnie jest więcej.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC (1) | Tarot 450 PRO FBL (2) | Hisky HCP100S | "AFRONAZA" 250 Racing Quad FPV | "AFRONAZA" 180 Racing Quad FPV | 2x Kombat Skrzydełko | DX9 Black Edition
Awatar użytkownika
Psychol
Stały bywalec...
Posty: 205
Rejestracja: 28-03-2015
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Psychol » 6 sie 2015, o 11:51

Cześć,

Niestety dość długo zwlekałem z założeniem tego wątku, ale dzięki krótkiej namowie Miruuu, dość dużej ilości czasu i weny twórczej, zdecydowałem się żeby to uczynić.

Generalnie pomysł na projekt wziął się stąd, że nie mogłem sprzedać mojego T-Rex 500 i zdecydowałem się go zostawić jako model do "rozbijania się po krzakach". A że mam do niego sporo części pomyślałem że fajnie byłoby zrobić dodatkową konwersję na Speeda.

Głównym założeniem jest minimalna ilość aluminiowych części które są drogie w wykonaniu, oraz prostota konstrukcji. Drugim jest możliwość zamontowania silnika klasy 550 (np. Scorpion 4020 lub 4025), oraz odpowiednia ilość miejsca na pakiet 3600-3800 mAh z reglem 100A. Ostatnim prostota kadłuba, łatwość jego wykonania i montażu (tu odpada system napinania paska w ogonie za pomocą węglowej belki jak w Goblinie Speed Competition, gdzie belka wraz z połową kadłuba jest nośna) oraz zrobienie wersji kadłuba do łopat 430 mm z ogonem na pasek oraz dłuższej na ogon z wałkiem do 470 mm.

Na pierwszy ogień poszło zmienienie geometrii serw. Dzięki takiemu ułożeniu są one blisko siebie, przez co blok serw z głowicą, tarczą i wałem są dość kompaktowe oraz pozwalają na umieszczenie silnika nad głównym kołem zębatym.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zrobiony i umiejscowiony silnik wraz z oryginalną płytą silnika i pinionem 12T. Oryginalna płyta ma 39mm szerokości, musiałem więc dorobić 0.5mm podkładki po obu stronach aby nie obciążać ramy przy skręcaniu wszystkiego razem. Dodałem również kulki snapów z nakrętkami i obejmę ustalającą wał główny oraz koło autorotacyjne. Teraz przyjdzie pora na ESC i pakiet 3600mAh. Nie będę co prawda projektował kabelków, ale będzie można sobie wyobrazić którędy będą poprowadzone.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Projekt płytki odpowiedzialnej za trzymanie ESC. Po bokach długie otwory do przyłapania regla trytkami lub rzepem, wycięte trójkątne otwory dla zmniejszenia masy i podłużne wypusty które będą trzymały płytkę w ramie nośnej.

Obrazek
Obrazek

Zastanawiam się nad pozycją ESC w ramie. Chciałbym mieć możliwie krótką i zwartą konstrukcję, jak i krótkie kable prądowe oraz fazy do silnika. Zobaczę jak wyjdzie z mocowaniem półki pakietu na długość. Jeżeli ESC nie będzie wystawał do przodu to chyba będzie leżał plasko. Ale pozycja 45 stopni wygląda fajniej.

Obrazek

Pakiet TURNIGY 3600mAh 6S 30-40C już zrobiony. Zastanawiam się nad sposobem jego mocowania w ramie. Chciałbym zrobić system z Battery Trayem, jak w Goblinach, ale nie mam pomysłu jak zamocować pakiet szeroki na 44mm w ramie 40mm. Coś wymyślę przez noc, przynajmniej mam taką nadzieję.

Obrazek

W tak zwanym międzyczasie zrobiłem wałek napędu paska wraz z pulley'em, zębatką i łożyskami. Czas na skrzynkę belki ogonowej i belkę ogonową.

Obrazek

Gotowa skrzynka belki ogonowej. Dość skomplikowany element, ale udało mi się go zrobić dość dobrze. Założyłem również węglową belkę ogonową.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz pora na pakiet. Wydaje mi się że najlepiej będzie go ustawić po kątem około 15 stopni względem osi podłużnej śmigłowca. Najłatwiej będzie go zabudować w aerodynamiczny kadłub i nie będzie wystawał daleko do przodu. Zmniejszyłem również kąt nachylenia ESC, aby mniej wystawał w górę. Takie ustawienie daje też większe możliwości na zaprojektowanie systemu mocowania pakietu.

Obrazek

Mam wstępny projekt ramy. Wygląda dość kanciasto, ale przynajmniej jest jakiś punkt zaczepienia. Zastanawiam się czy nie przedłużyć jej w dół żeby osłonić pakiet. Popracuję też nad wyglądem tej ramy, aby uzyskać bardziej opływowe kształty.

Obrazek

Dwa dni nad tym siedziałem, aż w końcu wykombinowałem o godzinie 2 w nocy, nigdy nie wiadomo kiedy wena twórcza trafi. Wygląda fajnie. I powinno również fajnie działać. Później będę jeszcze wycinał otwory pod śruby i do złapania kabelków trytkami. Może jeszcze jakieś odchudzenia, ale wolałbym nie osłabiać już tej ramy. Serwo ogonowe poszło tuż pod skrzynkę ogona, bateria będzie niestety bez Battery Traya, tylko łapana opaską z rzepem, ale za to będzie lżej. Powierzchnia tej ramy wynosi 184cm, a poprzedniej 140cm , więc jest cięższa, ale za to zakrywa pakiet od spodu i wygląda elegancko. Dorobiłem też dwie podkładki 0,5mm aby uzyskać odpowiednią szerokość skrzynki ogona.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Są gotowe podpory wału z CNC. Jutro przymierzę łożyska, serwa, wał główny z kołami zębatymi i głowicę z tarczą. Generalnie cały blok.

Obrazek

Projektowania ciąg dalszy. Teraz czekam na płyty 1,5mm na ramę i podkładki do serw oraz śruby M2 i M2,5 do poskręcania bloku.

Tutaj jest lista części które musiałem dokupić, dorobić lub zabrać z innego modelu (będzie uaktualniana):

-2x Podpory wału głównego (CNC, anodowanie)
-Śruby do serw 8x M2x6, 4x M2x12 (sklep ze śrubami)
-4x Węglowe podkładki do serw AIL i PIT (Frezarka)
-2x Plastiki mocujące SAB od G500 lub G570 (od SABa albo inne pasujące)
-2x Węglowe podkładki płyty silnika (Frezarka)
-1x Płytka pod ESC (Frezarka)
-2x Rama nośna
-1x Płytka pod pakiet
-2x Węglowe podkładki pod skrzynkę ogona
Ostatnio zmieniony 28 sie 2015, o 00:27 przez Psychol, łącznie zmieniany 11 razy.
Lataj nisko i powoli... tak mi mowili.
benji
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 17-03-2015
Lokalizacja: Pn-Pt: Strzelno; So-Nd: Swarzędz
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: benji » 6 sie 2015, o 11:59

Gratuluję pomysłu !
Bardzo sensowne założenia/cele projektu. :approve:
Początek wygląda bardzo profesjonalnie ... czekam z niecierpliwością na rozwój projektu/dalsze relacje. :thumb:
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2714
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 168 razy

Postautor: Jazz » 6 sie 2015, o 12:09

Leszek najpierw wrzuc zdjecia jakie torby na heliki robisz to niejeden chetny sie znajdzie :-)
Jazz
Dyplomata.
--------

Goblin 770 BT , Logo 550 , Protos 500, Protos 380 , Goblin mini comet, Oxy 2
Parkmaster
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 994
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 92 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: msheli » 6 sie 2015, o 12:22

Super pomysł Leszek! ;)
PS. Byłbym zainteresowany torbą do 450 ;D

Tapatalk
Gaui X3 (380) / Spektrum DX8 G1
Awatar użytkownika
Psychol
Stały bywalec...
Posty: 205
Rejestracja: 28-03-2015
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Psychol » 8 sie 2015, o 20:17

Cześć,

Jeżeli ktoś ma pomysł na inne rozłożenie pakietu, ESC i serwa ogonowego, albo ma ogólnie fajny pomysł na możliwie prostą i lekką ramę w podobnym układzie to chętnie wykorzystam go w tym heliku. Teraz mam zadowalający projekt, ale zawsze można poprawić coś żeby było lepiej (szczególnie jeżeli zobaczycie że gdzieś popełniłem błąd w sztuce)
Lataj nisko i powoli... tak mi mowili.
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1263
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 96 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 12 sie 2015, o 15:55

Świetny pomysł. Układ idealny pod lekki mod kabinki - aby np. zrobić w niej na przodzie (na wysokości ESC i nieco przed nim) oraz po bokach duże otwory do chłodzenia ESC i silnika. Otwór na przodzie chłodziłby ESC i górę silnika, a otwory po bokach kierowałyby powietrze na ścianki silnika. Gdyby je jeszcze domaskować jakąś siateczką/grillem/osłonami a'la Ferrari - to będzie mega wypas :)
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC (1) | Tarot 450 PRO FBL (2) | Hisky HCP100S | "AFRONAZA" 250 Racing Quad FPV | "AFRONAZA" 180 Racing Quad FPV | 2x Kombat Skrzydełko | DX9 Black Edition

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości