T-Rex 450L

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 3 paź 2014, o 13:13

A tak z ciekawości mechaniki....dlaczego nie w środku?? Wałek jest długi i podparty na obu końcach tak samo na łożyskach. Więc racjonalnie myśląc powinno łożysko być na środku i "podpierać" jednakowo tę samą długość wałka.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 3 paź 2014, o 13:16

MacGyverek pisze:A tak z ciekawości mechaniki....dlaczego nie w środku?? Wałek jest długi i podparty na obu końcach tak samo na łożyskach. Więc racjonalnie myśląc powinno łożysko być na środku i "podpierać" jednakowo tę samą długość wałka.


Podobno wpada wtedy w jakieś rezonanse. Nie zgłębiałem tematu. Do 600-ty dają w zestawie taką rurkę plexi, co by na odpowiedniej długości umieścić łożysko, więc do sprawy podchodzą poważnie.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 3 paź 2014, o 13:24

przy podparciu trójpunktowym w równych odległościach obie połówki struny (pręta) mają tą samą częstotliwość rezonansu. Przy różnych długościach różną i co prawda może dochodzić do rezonansu ale na wysokich harmonicznych które 1) są znacznie wyżej i ich nie osiagamy 2) mają znacznie mniejszą amplitudę drgań.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 paź 2014, o 15:17

Z tego powodu pręty podtrzymujące ogon też są połączone w około 1/3 a przynajmniej nie w połowie :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 715
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 3 paź 2014, o 21:22

Pojawiło się kilka pytań tu i tam odnośnie mojego stretch-a, więc opiszę w tym wątku moja doświadczenia.

Generalnie całego stracha można zrobić na częściach stockowych z 450L Dominator, więc potem w przypadku kreta nie ma problemów z dorabianiem części, a dokładniej:
1. Belka z wałkiem + popychacz ogonowy (powód oczywisty):
http://www.align.pl/product-pol-18083-T ... lkiem.html
http://www.align.pl/product-pol-18094-T ... owego.html
lub zamiast popychacza mocowanie serwa na ogonie:
http://www.align.pl/product-pol-2474-T- ... owego.html
w celu przesunięcia środka masy bardziej na ogon.
2. Szpindel + łożyska oporowe w głowicy (standardowe na łopatach 325mm się potrafią rozlecieć, więc z 360mm bym nie ryzykował):
http://www.align.pl/product-pol-18085-T ... t-Set.html
3. Metalowe okucia łopatek ogonowych (powód j.w.):
http://www.align.pl/product-pol-18074-T ... -NEW-.html
4. Łopaty 360mm (RJX lub align) i na ogonie 68mm:
http://www.align.pl/product-pol-18097-T ... we-68.html

To tyle jeśli idzie o samego stretch -a, u mnie doszła jeszcze przeróbka z 3s na 6s, którą moim zdaniem warto przy łopatach 360mm zrobić, a że też nie chciałem za wiele inwestować w starego 450Pro to osprzęt 6s był made by HK, czyli:
1. Silnik -Turnigy SK3 1700kV:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... heli_.html
2. ESC - YEP 40A:
https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=45019
3. Zębatka na wał 3,17mm (zamiast 3,5mm którą zakłada się na 450MX).

Dodatkowo używam kabinki od sporta zamiast pro (jakoś tak zawsze bardziej mi się podobała), co pozwala zmieścić pakiety 6s rzędu 1400mAh i współdzielić je z GAUI X3.

Co ostatecznie wygląda obecnie tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zalety 360mm w porównaniu do 325mm:
+ model zdecydowanie lata jak większy, przy dość nie znacznym wzroście rozmiaru - bardziej przewidywalny,
+ lekkość w powietrzu - tic-toci dużo łatwiej,
+ szybkość, zwrotność,
+ autosy bajka w porównaniu do 325mm (bliżej im do trexa 550 niż 450Pro na 325mm) - można bezstresowo poćwiczyć,

Minusy:
- ogon wymaga lepszego serwa niż przy łopatach 325mm. To co działa na 325mm nie koniecznie będzie też działać dobrze na 360mm. U mnie po długich walkach z ustawieniami lekarstwem okazał się MKS DS95i,
- model z pakietami 1300-1400mAh jest lekko ciężki na nos. Przeniesienie serwa ogonowego na belkę nie wiele dało, może dlatego, że MKS do najcięższych nie należy,
- większe koszty kretów - dłuższe łopaty i serwa przy nich bardziej dostają niż na krótszych łopatach.

Jak na razie po streachu mam obecnie 85 lotów na nim i nic jak na razie się jeszcze nie rozleciało.

Czy warto przerabiać z 325mm na 360mm - moim zdaniem tak, ale taki stretch nie każdemu musi się podobać. Mogę tylko dodać, że jak się ma 450Pro i do tego jeszcze z setupem 6S to zdecydowanie warto.
Ostatnio zmieniony 3 paź 2014, o 22:13 przez niebochod, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 3 paź 2014, o 21:35

Jeżeli chodzi o części, jestem przygotowany.
Teraz czekam na.... pretekst.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 3 paź 2014, o 21:37

Jeśli dałeś dłuższe łopatki na ogon, to szorujesz nimi po trawie? Czy podwyższyłeś też podwozie?

Jak go chcesz dociążyć na ogonie, to może warto zainwestować w węglowy popychacz - pewnie trochę cięższy, ale za to sztywny przy pchaniu.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 3 paź 2014, o 21:56

Z tymi łopatami ogonowymi i podwoziem to ALIGN wg mnie zrobił błąd. Podwozie nadaje się tylko do lądowania/startowania z asfaltu/chodznika....albo z pola golfowego. Ja wrzuciłem podwozie z 500ty i jest ok. Niektorzy się z tego smieją, a inni mówią coś ty mu zrobił - taki fajny model był.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 3 paź 2014, o 22:02

łopatka o 7 mm dłuższa to nie powód do zmiany podwozia na te od 500tki :nono:
nieco dłuższy statecznik wystarczy
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 715
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 3 paź 2014, o 22:15

Hehe.. faktycznie, jeszcze jedna drobna modyfikacja była potrzebna - wydłużyłem statecznik pionowy doklejając na CA kawałek złamanego:

Obrazek

i jest OK :D
Pewnie statecznik od dominatora byłby ładniejsz:
http://www.helidirect.com/align-450l-ve ... -36038.hdx
ale nie ma go w kraju, a "doklejka" też działa ;)

Podwozie główne to gorilla do 450Pro - czyli ten sam rozmiar tylko bardziej elastyczne.
Wyższe, większe podwozie ma jedną zasadniczą wadę - zwiększa masę.

Co do węglowych popychaczy to nie przepadam, bo się psują przy krecie i trzeba je wymieniać, a drucik prostuje i jest OK :)
Jedyne sensowne rozwiązanie jakie mi jeszcze przychodzi z tym wyważeniem to przesunięcie serwa ogonowego bardziej na tył - czyli potrzebny byłby jeszcze krótszy popychacz.
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 3 paź 2014, o 22:29

Łopatki ogonowe w moich 450tkach zawsze ocierały się o trawę, ale to nie jest problem - wystarczy przy starcie znaleźć miejsce na trawie gdzie ogon nie bije w ziemię a jest lekko podniesiony. Ląduję zawsze z holdem i w momencie zetknięcia z ziemią obroty są na tyle małe że nawet jakbym niefortunnie wybrał miejsce i zahaczył nimi o ziemię to nie ma strat.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 3 paź 2014, o 22:40

nie podoba mi się serwo na belce, ale bez jakiegoś specjalnego powodu
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 3 paź 2014, o 22:45

Powód może być taki że DS95i nie pasowało do standartowego mocowania w 450PRO?
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 3 paź 2014, o 23:07

Niebochod pisał, że wyważenie
Tarot ma przejściówkę serwa mini>micro więc bez problemu dałoby chyba radę.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 715
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 3 paź 2014, o 23:07

telemaniak pisze:Powód może być taki że DS95i nie pasowało do standartowego mocowania w 450PRO?

Chodziło mi bardziej o przeniesienie środka masy bardziej na tył, ale ciągle pakiet na dziobie trochę przeważa - idealnego wyważenia nie ma.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 4 paź 2014, o 08:37

niebochod pisze:
telemaniak pisze:Powód może być taki że DS95i nie pasowało do standartowego mocowania w 450PRO?

Chodziło mi bardziej o przeniesienie środka masy bardziej na tył, ale ciągle pakiet na dziobie trochę przeważa - idealnego wyważenia nie ma.

z dwojga złego to lepszy przypadek bo na ogonie większa dźwignia więc i ewentualny cieżarek mniejszy
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 715
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 5 paź 2014, o 20:06

Specjalnie dla Was taki mały filmik pokazujący bohatera wątku w powietrzu i po "twardszym" lądowaniu ;)

Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 5 paź 2014, o 20:21

Wow - gratuluję - to z dzisiaj?
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 5 paź 2014, o 20:36

Na końcu lotu wydaje się że poszedł ogonem w ziemię i spodziewałbym się zmasakrowanej belki a tu raptem łopaty (i być może wał)... Mało... :thumb:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 715
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 5 paź 2014, o 20:57

Lot jest z wczoraj (podjechałem potem na Brodzką).

Co do strat to z oględzin bez rozkręcania: łopaty, zębatka główna, jedna ogonowa, lekko skrzywiony wał główny i popychacz w głowicy. Ten ostatni do odprostowania :)

Co uszkodzeń ogona to nie widzę nic - myślę że klapnął bardziej na podwozie i się przewrócił.

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości