Pojawiło się kilka pytań tu i tam odnośnie mojego stretch-a, więc opiszę w tym wątku moja doświadczenia.
Generalnie całego stracha można zrobić na częściach stockowych z 450L Dominator, więc potem w przypadku kreta nie ma problemów z dorabianiem części, a dokładniej:
1. Belka z wałkiem + popychacz ogonowy (powód oczywisty):
http://www.align.pl/product-pol-18083-T ... lkiem.htmlhttp://www.align.pl/product-pol-18094-T ... owego.htmllub zamiast popychacza mocowanie serwa na ogonie:
http://www.align.pl/product-pol-2474-T- ... owego.htmlw celu przesunięcia środka masy bardziej na ogon.
2. Szpindel + łożyska oporowe w głowicy (standardowe na łopatach 325mm się potrafią rozlecieć, więc z 360mm bym nie ryzykował):
http://www.align.pl/product-pol-18085-T ... t-Set.html3. Metalowe okucia łopatek ogonowych (powód j.w.):
http://www.align.pl/product-pol-18074-T ... -NEW-.html4. Łopaty 360mm (RJX lub align) i na ogonie 68mm:
http://www.align.pl/product-pol-18097-T ... we-68.htmlTo tyle jeśli idzie o samego stretch -a, u mnie doszła jeszcze przeróbka z 3s na 6s, którą moim zdaniem warto przy łopatach 360mm zrobić, a że też nie chciałem za wiele inwestować w starego 450Pro to osprzęt 6s był made by HK, czyli:
1. Silnik -Turnigy SK3 1700kV:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... heli_.html2. ESC - YEP 40A:
https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=450193. Zębatka na wał 3,17mm (zamiast 3,5mm którą zakłada się na 450MX).
Dodatkowo używam kabinki od sporta zamiast pro (jakoś tak zawsze bardziej mi się podobała), co pozwala zmieścić pakiety 6s rzędu 1400mAh i współdzielić je z GAUI X3.
Co ostatecznie wygląda obecnie tak:
Zalety 360mm w porównaniu do 325mm:
+ model zdecydowanie lata jak większy, przy dość nie znacznym wzroście rozmiaru - bardziej przewidywalny,
+ lekkość w powietrzu - tic-toci dużo łatwiej,
+ szybkość, zwrotność,
+ autosy bajka w porównaniu do 325mm (bliżej im do trexa 550 niż 450Pro na 325mm) - można bezstresowo poćwiczyć,
Minusy:
- ogon wymaga lepszego serwa niż przy łopatach 325mm. To co działa na 325mm nie koniecznie będzie też działać dobrze na 360mm. U mnie po długich walkach z ustawieniami lekarstwem okazał się MKS DS95i,
- model z pakietami 1300-1400mAh jest lekko ciężki na nos. Przeniesienie serwa ogonowego na belkę nie wiele dało, może dlatego, że MKS do najcięższych nie należy,
- większe koszty kretów - dłuższe łopaty i serwa przy nich bardziej dostają niż na krótszych łopatach.
Jak na razie po streachu mam obecnie 85 lotów na nim i nic jak na razie się jeszcze nie rozleciało.
Czy warto przerabiać z 325mm na 360mm - moim zdaniem tak, ale taki stretch nie każdemu musi się podobać. Mogę tylko dodać, że jak się ma 450Pro i do tego jeszcze z setupem 6S to zdecydowanie warto.