T-Rex 600

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Clad
Domownik forum...
Posty: 278
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Clad » 11 wrz 2019, o 07:27

mwx pisze:Popatrz na ten układ i wyobraź sobie co się dzieje jak oś szpindla próbuje odchylić się choć trochę od osi idealnie prostopadłej do osi wału głównego.

Hmmmm szczerze mówiąc to nie bardzo rozumiem co się ma dziać. Według mnie nie odchyli się bo sztywno trzymają ramiona dfc przez co helik może być jedynie bardziej precyzyjny niż przy głowicy fbl. Przy głowicy fbl możemy się nabawić więcej luzów, bo jest więcej połączeń. Możesz wyjaśnić bardziej szczegółowo wyższość fbl nad dfc?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4076
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 329 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 wrz 2019, o 07:59

1. Bez amortyzacji wszystkie te cykliczne ruchy przenoszone są na całą mechanikę i elektronikę
2. Jak już się tam wyrobi jakiś luz to ramiona są bardzo obciążone i coś się tam zazwyczaj łamie/urywa w locie
Awatar użytkownika
oki188
Domownik forum...
Posty: 278
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: oki188 » 11 wrz 2019, o 08:33

Bez przesady u nas kolega lata 550 z głowicą DFC i zrobił nią już ponad 300 lotów do tej pory nic się nie urwało, skrzywiło, pękło a głowica nie ma luzów więc ja bym się aż tak nie bał tej głowicy. Faktycznie przenosi większe drgania z wirnika na model dlatego wirnik i opaty muszą być idealnie wyważone a łopaty wytorowane by jak najmniej tych drgań przenosić. Niestety tego u mnie nie było i zemściło mi się to ogłupieniem systemu od drgań. Sporo ludzi lata na tej głowicy jedni chwalą inny gardzą i taka to polityka.
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX9
Awatar użytkownika
HeliPilotRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 51
Rejestracja: 11-07-2019
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 2 razy
Kontaktowanie:

Postautor: HeliPilotRC » 11 wrz 2019, o 16:25

Tak się wtracę - DFC to lipa, najlepszy przykład to SAB z Goblinem. Na początku były super DFC które tak kończyły:
https://m.youtube.com/watch?v=U4d5OR4x6Tw
Potem wypuścili HPS (chyba tak to się nazywało) która to jest zwykła głowicą FBL. Reszta to jakieś tam zmiany w kosmetyce tylko.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4076
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 329 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 wrz 2019, o 20:27

oki188 - oszalał Ci FBL w modelu z tą głowicą, ale nadal twierdzisz że jest spoko. Musi wybuchnąć żeby nie była spoko?

Po prostu DFC nie ma żadnych zalet, a ma poważne wady, dlatego nie ma najmniejszego sensu ryzykować.
Awatar użytkownika
Clad
Domownik forum...
Posty: 278
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Clad » 11 wrz 2019, o 20:42

A co amortyzuje w głowicy fbl? No bo ona przecież też jest tak naprawdę sztywna i nic sie w niej nie poddaje ani nie ugina. Jak to działa?

mwx pisze:oki188 - oszalał Ci FBL w modelu z tą głowicą, ale nadal twierdzisz że jest spoko.

A czy są na to jakieś dowody, że to przez głowicę dfc system oszalał? Może poprostu "elektronika" zawiodła jak to czasem bywa? Ostatnio pisałeś chyba o ikon'ie i tak samo ktoś mógłby napisać że to przez drgania głowicy (nie ważne jakiej).
Ps. Nie sprzeczam się, tylko pytam z ciekawości ;)
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2019, o 20:51 przez Clad, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
HeliPilotRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 51
Rejestracja: 11-07-2019
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 2 razy
Kontaktowanie:

Postautor: HeliPilotRC » 11 wrz 2019, o 20:46

Clad pisze:A co amortyzuje w głowicy fbl? No bo ona przecież też jest tak naprawdę sztywna i nic sie w niej nie poddaje ani nie ugina. Jak to działa?

W FBL są dwa przeguby na połączeniu okucia z tarczą, a w DFC tylko jedno - przy tarczy. Czy jakoś tak ;-).
Awatar użytkownika
Clad
Domownik forum...
Posty: 278
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Clad » 11 wrz 2019, o 20:53

HeliPilotRC pisze:
Clad pisze:A co amortyzuje w głowicy fbl? No bo ona przecież też jest tak naprawdę sztywna i nic sie w niej nie poddaje ani nie ugina. Jak to działa?

W FBL są dwa przeguby na połączeniu okucia z tarczą, a w DFC tylko jedno - przy tarczy. Czy jakoś tak ;-).


No dobrze, niech będzie nawet 10 przegubów, ale dalej to wszystko jest sztywne. Mogą być na nich luzy, co nie oznacza to, że tam jest jakaś amortyzajca.
Awatar użytkownika
Carson
Elita forum...
Posty: 1236
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 98 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: Carson » 11 wrz 2019, o 21:07

Wedlug mnie amortyzuje odchylki szpindla w glowicy przy mocnych manewrach. W DFC jest on sztywno spiety z tarcza. W zwyklej glowicy masz na okuciach lopat kulki i snapy co pozwala na wieksza swobode ruchow.
LOGO 480 (520mm) / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 733
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 77 razy
Podziękowano: 99 razy

Postautor: AdamP » 11 wrz 2019, o 21:34

Chodzi o to, że w DFC popychacz pełni dwie funkcje. Primo- jako element sterujący okuciem, sekundo- jako zabieraka tarczy, przy czym jego długość jest podobna do długości popychacza w zwykłej głowicy. Dzięki temu jest bardziej poddatny na naprężenia i złamania.
W zwykłej głowicy mamy zastosowane ramiona "zabierające" tarczę, które są krótsze przynajmniej o połowę i mają łatwiej obracać naszą tarczę a popychacze robią tylko swoją robotę _szampan
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
oki188
Domownik forum...
Posty: 278
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: oki188 » 22 wrz 2019, o 17:03

Czy u was w 600 też się blokuje łożysko jednokierunkowe. Już drugi raz się zablokowało po locie.
Mocniejszą siłą udało się odblokować. To normalne czy coś jest nie tak po pierwszym razie zmieniłem na drugie inne i to samo dziś się stało.
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX9
Awatar użytkownika
Clad
Domownik forum...
Posty: 278
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Clad » 22 wrz 2019, o 18:00

U mnie w hk 600 nie bylo problemu. Trexem malo latalem ale do tej pory nie mialem problemu.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4076
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 329 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 22 wrz 2019, o 18:55

oki188 pisze:Czy u was w 600 też się blokuje łożysko jednokierunkowe. Już drugi raz się zablokowało po locie.


Nigdy nie miałem z nim problemów a moja 600 ma 10 lat.
Posmarowałeś je dokładnie smarem który align dodał do zestawu?
Awatar użytkownika
oki188
Domownik forum...
Posty: 278
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: oki188 » 22 wrz 2019, o 22:06

Tak posmarowane oba
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX9
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4076
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 329 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 22 wrz 2019, o 22:16

Masz tam markowe łożysko (NTN, INA, FAG) czy jakiegoś Chinola? Może przycięli koszty...
Awatar użytkownika
oki188
Domownik forum...
Posty: 278
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: oki188 » 22 wrz 2019, o 23:03

Nie wiem jutro zobacze co tam siedzi
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX9
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4076
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 329 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 22 wrz 2019, o 23:16

Jeszcze jedno - OWB dostaje mocno w dupę jak zespół sprzęgła i wiatraka nie jest wyważony. Wtedy może nawet puszczać w locie.
Awatar użytkownika
HeliPilotRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 51
Rejestracja: 11-07-2019
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 2 razy
Kontaktowanie:

Postautor: HeliPilotRC » 23 wrz 2019, o 05:54

Ja jak jeszcze miałem kiedyś T-600 to też mi się blokowało, wymiana na nowe pomogła w moim przypadku.
Awatar użytkownika
oki188
Domownik forum...
Posty: 278
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: oki188 » 23 wrz 2019, o 14:11

No to u mnie wygląda to tak że oryginał zblokował się nie wiem kiedy dokładnie bo nie myslałem że to nastąpi a drugie które mam (nie wiem czy zamiennik czy oryginał) też się zblokowało w drugim locie ehhh.
Ale do rzeczy.
Cały zespół pójdzie jeszcze raz do sprawdzenia na wyważarkę bo wydaje mi się że w byłym rapciuchu fakt drgania były mniejsze od silnika ze sprzęgłem.
do sprawdzenia.jpg


W oryginalnym kole siedzi łożysko INA Germany.
koło oryginał.jpg

koło oryginał2.jpg


W tym drugim tylko oznaczenie HF1216
Koło zamiennik.jpg

Koło zamiennik2.jpg


Obecnie nasmarowałem łożysko w oryginalne smarem Aligna BG71041 oraz dałem nową tuleje po złożeniu helika będę co lot sprawdzał czy się blokuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX9
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 276
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 23 wrz 2019, o 15:37

U mnie w 600 e się blokowało. Wymieniłem na nowe, upgrade Aligna, który wypuścili. Pomogło, ale po locie i tak się czasem przytnie.
Natomiast w 600 nitro nigdy się nie blokowało.

Pamiętam stara 550 miała ten sam problem i wymiana na nowe nie pomagała. Później Align wypuścił właśnie upgrade i trochę to pomogło.

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość