T-Rex 600

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 5 mar 2010, o 00:24

Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
d_adam
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 42
Rejestracja: 26-02-2010
Lokalizacja: Bytom
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: d_adam » 5 mar 2010, o 14:56

:mrgreen:
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 5 mar 2010, o 15:05

Dzięki Adam za czujność! Już poprawiliśmy, super! :)

Łukasz

PS.: Natomiast nie zmienia to faktu, że zdarza się nawet w najlepszej rodzinie: vide moje przejścia z dwoma kompletami do 500-tki pod rząd...
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
kareks
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 14-06-2010
Podziękował: 1 raz

Postautor: kareks » 19 cze 2010, o 08:03

Mam problem z poprawnym ustawieniem tarczy w t-rexie 600 ESP jak mam orczyki na serwach i popychacze prawidłowo to nie mam łopat na zero w 50% (kąty orczyk-popychacz sa wszedzie 90 tam gdzie powinny), pozatym zakres kątów mam -7 do +14. a nie -10 do +10. Potrzebuję informacje w jakiej odległości jest tarcza na zerowych ustawieniach od górnego łozyska oraz odlegość gdy tarcza jest na samym dole możliwych ustawień też od gónego łożyska(wszystko chodzi bez ocierania). od górnego łozyska oraz czy może długości popychaczy powinny być inne niż w instrukcji. Może ktoś wrzuci jakąś fotke wczoraj spędziłem sporo czasu i bez subtrimów nie mogę usawić tego mechanicznie na 0. Zmiana swoshmix nic nie daje bo tarcza wyjeżdza za dużo do góry juz przy 68% na pitch i serwa piszczą.
Pozdrawiam
Arek K
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 cze 2010, o 09:17

Generalna zasada jest taka: nie wierzyć bezkrytycznie w to co jest w instrukcji - traktować to jako punkt wyjścia do dalszej regulacji - mam na myśli długość popychaczy.

Ja co prawda ESP nie mam ale mam Nitro ale zasady są te same: orczyki serw i dźwignie pośrednie prostopadło-równoległe (dolna połowa sterowania) a miksery dolne (kompensatory), górne ramka, padle i łopaty poziomo - na zero - oczywiście dotyczy pozycji gazu 50% w idlu (zakładając że krzywa kątów w tym miejscu jest na zero z zakresu -100 : 0 : +100). Można sobie ułatwić regulację ustawiając na czas regulacji skoku 0-50-50-50-100. Wtedy nie trzeba bardzo precyzyjnie ustawiać drążka w okolicy środka i zachowujemy skrajne kąty.

Dalsza regulacja to:
- popychacze łopat długie (dokładne) i krótkie (zgrubne) - żeby uzyskać poziom (zero) łopat
- łączniki ramki z kompensatorami (miksery dolne) - żeby "wypoziomować" kompensatory.

Tu uwaga - wszystkie te poziomy, symetrie itp są potrzebne gdy chce się latać 3D czyli żeby heli zachowywał się "symetrycznie" a jeśli jesteśmy na poziomie zawisów i prostych lotów postępowych można całą tę symetrię sobie darować. Oczywiście jeśli zrobimy to jak należy teraz to nie będziemy musieli przeregulować wszystkiego i nie zmienią się reakcje modelu jak zaczniemy "fikać".
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 19 cze 2010, o 13:29

A tu troszkę zdjęć z opisem- http://www.marksfiles.net/headsetup/
Heli pilots live in a world full of vibration
kareks
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 14-06-2010
Podziękował: 1 raz

Postautor: kareks » 19 cze 2010, o 13:30

Dzięki pomogło.
Poregulowałem popychaczami według tego co napisałeś i pomogło, mam +10 na 95% w apce 0 na 50,5% i -10 na 5 % więc jest idealnie symetrycznie, nie obeszło się jednak bez małych subtrimow 6-8 ale jest OK.
Trochę zmęczył mnie ten helik, Align daje bardzo skąpe te instrukcje w hirobo to można przepisacć ustawienia z instrukcji do apki i wszystko śmiga:)
A swoją drogą chłopaki ze Strefy bogli by jakąś instrukcję z sugestiami dorzucić do zestawu, dorzucili tylko paragon :)
Pozdrawiam
Arek K
P.S.
Oblot pewnie pod koniec tygodnia w wekend się nie wyrobię.
Awatar użytkownika
emil_w
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 13-08-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: emil_w » 13 sie 2010, o 15:09

Czy może wiecie dlaczego w 600esp usunięto trzecie łożysko na dole pod zębatką? W poprzednich wersjach 600-tki było to łożysko.

Myślę pomału o przejściu na 12S i zastanawiam się czy dołożyć to trzecie łożysko. Wg wątku 'Tania konwersja T-Rex 600ESP 6s->12s (fotki!)' warto je dołożyć - ale dlaczego Align je usunął? Kolejny przykład oszczędności i optymalizacji?
RCHN #317; T-Rex700, T-Rex600, GC700, 450-tki; http://www.facebook.com/emil3d
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 13 sie 2010, o 23:47

Zawsze więcej łożysk to ich dłuższa żywotność, szczególnie w przypadku takiej mocy, jaką będziesz miał z 12S. Jedyny minus: masa, ale w przypadku tak dużego modelu to chyba pomijalne.
A dlaczego od tego odeszli?
Pewnie jak zawsze chodzi o koszty produkcji. Nie znam historii brakującego łożyska w 600-tce.

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 17 paź 2010, o 13:47

Od dluzszego czasu lezal mi na polce ESC CC80A z rexa 700 (rex 700 ma teraz CC120A) i Scorpion 4025-630Kv ktory zakupilem do upgrade rexa 600 (lezal z mojego lenistwa i braku czasu)
Tak ze po ponad 300 lotach na orginalnym setupie i ostatnich problemach z ESC/silnikiem w 600 (pozar na pokladze + drugi ESC sie posra...) wziolem sie za upgrade wyniki mamy ponizej.

Wymagane modyfikacje:
a) wyciecie czesci ramy (scorpion jest wiekszej srednicy), zdjecie1 przed mod a reszta zdjec po mod
b) wywiercenie 2 otworow na srubki (zmieniony kat polki na baterie aby zmiescily sie 2 jak i rowniez srodek ciezkosci jest perfekt w tym polozeniu 3000mAh)
c) wyciecie bokow w polce na baterie aby opaska na bat mogla przejsc pomiedzy rama i polka.

Dane techniczne z upgrade:
Orginalnie
Silnik Align BL600M 1220Kv 6s (2200watt/2.95 koni mech)
ESC Align BL100g (100A max 135A)
Zebatka na silniku 15T
Bateria 1 x 5000mAh/40c Turnigy lub Zippy

Upgrade
Scorpion 4025-630 wal 6mm 630Kv 12s (2700watt/3.62 koni mech)
ESC Castle Creation Ice HV 80A (max 160A-nieoficjalne)
Zebatka na silniku 15T (predkosc glowicy 2000-2165)
Baterie 2 x 3000mAh/40c Turnigy lub Zippy


Polepszone w modelu: zwiekszona moc o 500watt (0.67 konia mech), olbrzymi wzrost momentu obrotowego, bardzej stabilna i wyzsza predkosc glowiecy “Gov mode”

Pogorszone w modelu: waga “2 bat + motor” okolo 215g (przy tak ogromnym wzroscie mocy nie odczuwalne)

Wczoraj pierwszy 3 loty (narazie mam tylko 6 bat)
Temperatura na zewnatrz 14C
Wiatr 46km/g a w porywach do 55km/g (wedlug elektronicznego wiatromierza)

Oblot:
Pierwszy lot spokojny okolo 6.5 min (2150 obr/min) sportowe latanie aczkolwiek bardzo silny wiatr (nawet dla 600) przy ladowaniu baterje 3.7v na cele

Drugi lot jak wyzej.

Trzeci lot 7.5 min wyciskanie ile fabryka dala najwyzsza moc pobrana 5031watt, 116.7 Amp przez 1.5 sec (CC 80A oficjalnie max do 80A).
Ogolnie lot = miod z malina :banana: niestety czas lotu nie za dobry bo tylko 7.5 min i na koncu ESC wylaczyl zasilanie do silnika (517 sekunda na grfiku) bo napiecie spadlo do 3.2v na cele
(tak byl zaprogramowany) wiec mialem super szybkie ladowanie/autorotacje :o ha ha he he, ponizej obrazek z CC “graf”

Dzisiaj zmienilem zebatke na silniku na 14T i podnioslem gain w gov z 18 do20 z nadzeja ze przedluzy mi to czas latania i da extra kopniaka przy przeladowaniach glowicy no i…… helik lata troche mniej agresywnie a czas lotu nie wydluzyl sie za duzo przynajmniej przy tak bardzo duzym wiatrze bo znowu halny wial (pizdzilo z nad oceanu)
No i przy trzecim pakiecie tuz na koniec przegiolem palke i zebatka glowna zrobila sie lysa (2ga autorotacja w 4 loty) tym razem autorotacja nie byla taka latwa jako wiatr odpychal helika odemnie jakies 20m nie bylo szansy aby go przyblizyc tak ze bylo prosto do dolu ale problem byl bo ostatnie 5-8 m od ziemi ladowalem na slepo bo za mala gorka i nic nie widzialem ale kto ma wiecej szczescia niz rozumu to mu sie udaje wyjsc bez szkod, helik poza zniszczona zebatka nie ma innych uszkodzen :banana: .


Ogolnie jestem bardzo zadowolony ztej przerobki narazie polatam z zebatka 14T zobacze jak bedzie w normalnych warunkach
Nastepne w kolejce to upgrade do FBL i 3G (jeden pelenta mi sie po polce) lub Vbar.
Rowniez pozbede sie bateri i Align BECa do elektroniki i zamontuje CC Pro BEC 50v (bat 100g mniej)


Przed upgrade do 12s
Obrazek


Nowy wyglad nowa sila :D
Obrazek

630Kv z zebatka 15T czy aby nie za duzo :dk:
Obrazek


trzeci lot zebatka 15T :ugeek: 116.7 Amp :wow2: - 5031 watt :wow2: :banana: :rotfl: 517 sekunda bateria za niskie napiecie ESC wylaczyl silnik :hammer:
Obrazek


Volt reg i bateria z dala od ESC
Obrazek


Juz zebatka 14T
Obrazek




A to po ostatnim locie :shock:

Rex wyglada bez zebow jak po walce w pubie :wall:
Obrazek


Musze pomyslec nad mod1 :idea: bo nie lubie tego bialego pylu na ramie przy zebatce :lol:
Obrazek


Stara i nowa roznia sie troche "moze nie ten sam rozmiar" :lol:
Obrazek


Byla tam nie zla sieczkarnia :wow2:
Obrazek

Edit / korekta pomylek w pisowni sorka ale moj polski czasami szwankuje :oops:
Ostatnio zmieniony 18 paź 2010, o 02:22 przez Max S, łącznie zmieniany 2 razy.
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 17 paź 2010, o 14:22

Rewelacyjny materiał Maćku. Powieszę info o takim wątku na portalu, żeby więcej osób z tego skorzystało.

Pozdrowienia!
Łukasz
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 17 paź 2010, o 14:35

Dzieki za uznanie, co do info na portalu to nie ma sprawy moze ktos z tego skorzysta.

Zdrowko :thumb:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 17 paź 2010, o 18:13

Ja też jestem po małych testach wytrzymałościowych Gigusia, ale takiego czadu jak ty to nie zrobiłem :rotfl:
No twoja zębatka atakująca wygląda, jakby tam był tartak a nie przekładnia :wow2: Nieźle musiało się tam mielić...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 18 paź 2010, o 02:29

Lukasz fajnie ze umiesciles ten watek na portalu :D ale zrobiles moja twaz :oops: :oops: :oops: troche przesadziles z tym przesympatyczny ale dzieki za mile slowa :thumb:

Ps.
i dzieki Gmeracz, Jedrus, Luke, Ramotny za podziekowania ale nie wiem czy zasluzylem na az tyle :o

Zdrowko
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 18 paź 2010, o 12:32

Max, nikt tu nie przesadza. Uwierz że zasłużyłeś. Redaktor Naczelny Ramotniak byle komu tak nie rozdaje... Redaktor Luke to samo :wow2:
Sami robimy materiały i wiemy, ile to pracy wymaga (no i przede wszystkim chęci). No fajnie się to czyta, ale czasem robi bardzo długo. A w końcu robisz to tylko dla własnej frajdy bez materialnych korzyści.
A system podziękowań ma raz, żeby docenić tą pracę a dwa, żeby zachęcić do kolejnych :) Jest to też jakiś obraz aktywności klubowej :mrgreen:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 18 paź 2010, o 13:13

Gmeracz pisze:Redaktor Naczelny Ramotniak (...) Redaktor Luke to samo :wow2:
Gwoli ścisłości Naczelny jest Luke a moja skromna osoba tylko Vice... :) choć też należę do naczelnych... ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 2 lis 2010, o 13:09

Czesc Wszystkim

Pisalem wczesniej ze bedzie wiecej upgrades do mojej 600 i cdn.
No i wkoncu cd nastapil i zmienilem rexowi glowice na Align FBL i uzylem 3G unit z jednej 700 ktora byla w proszku bo nie mogla sie doczekac na poskladanie (i sie juz nie doczeka bo nie ma 3G :cry: )

Upgrade byl prosty :P nowe -- wal z lozyskami + FBL glowica, lopaty sa te same, 3G z 700 i nowe zolte kaloszki aby mu pasowaly do zoltego kubraczka.

Roznica:
Zmniejszony opor aerodynamiczny i waga
Zwrost mocy dosyc spory i przedluzenie czasu lotu :banana:
Jeszcze pozostalo pozbyc sie bateri do Rx (zmiana BEC z Align na CC Pro) i moze cos jeszcze ale to czas pokaze.

Ponizej kilka fotek.

Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 2 lis 2010, o 17:27

Chciałbym się podzielić kilkoma uwagami na temat spalinowego T-Rexa 600N.

Mój model to kupiony używany, mało latany (podobno 1x), najbardziej podstawowy T600N z plastkowymi okuciami, zwykłymi padlami, napęd ogona paskiem, silnik Align 50 (czyli OS 50 SX-H) bez żadnych bajerów, zasilanie B6T czyli 2w1 Aligna z pakietem 2200/2s. Dołożyłem tylko governor ale w sumie mogłoby go nie być - na krzywej lata mi się też całkiem nieźle.

To co mi się bardzo podoba w napędzie spalinowym to dłuższy czas lotu (przynajmniej w 600N) niż w analogicznym elektryku i ogólny czas latania ograniczony jedynie ilością baniek paliwa i pakietów do awioniki gdzie jeden wystarczy na 8-10 lotów - jedna bańka 5L i dwa pakiety i mamy 120-150 minut latania... żyć nie umierać... :lol:
Co mnie zniechęca do nitro to syf pod ogonem. Albo paliwo którego używam jest marne (Bekra 15) albo to immanentna cecha spalin - czyszczenie modelu po lataniu to okropność... nie lubię tego. :(

No i do latania potrzebna jest przestrzeń - raz ze względu na wielkość a dwa na dym, smród i hałas spaliny.

Silnik 50 jest bardzo akurat tzn nie czuć nadmiaru mocy i przy mocnych manewrach ostre wznoszenie z odchylaniem albo seria tictoców - niestety lekko zdycha te 10% więcej by się przydało. Ale plusem niewysilonego silnika jest umiarkowane zużycie paliwa - jak jest chłodniej jak teraz to iglica jest odkręcona tylko na 1 obrót + 1 ząbek i daje to spokojnie 9-10 minut latania. Jak było ciepło w lato to trzeba było odkręcić na 1.25 obrotu i wtedy wystarczyło na 7-8 minut. Pocieszam się że analogiczne elektryki nie dają rady dłużej jak 3-4. Nawet mój SM.

Silnik raz ustawiony w zasadzie nie wymaga regulacji - tylko odkręcenie/przykręceniu iglicy zależnie od temperatury ale to robi się nieomal automatycznie. Z zapalaniem ZERO problemów o ile nie zapomni się wyjąć korka z wylotu tłumika, otworzyć paliwa i załączyć żarzenia świecy ;) . W ciągu całego roku zużyłem 3 świece z czego 2 na samym początku. Aktualna lata już trzecią albo i czwartą bańkę.

Z ciekawostek - ostatnio odkleiła mi się górna naklejka z padla - jakoś nie zauważyłem różnicy w sterowalności modelu... ciekawe. Niemniej uzupełnić trzeba.

Przez głupotę raz mocno przypaliłem sprzęgło bo nie zauważyłem że odpalam na idlu :wall: no i troche pośmierdziało. Choć kupiłem zapasową wykładzinę sprzęgła to jej nie wymieniłem i lata do dziś.

Raz też przegrzałem nieco silnik - na szczęście nie zatarłem. Po prostu zapomniałem odkręcić iglicę po lataniu w chłodniejsze dni :hammer: a wtedy było ciepło i w powietrzu silnik zakaszlał i zgasł. Po lądowaniu miał ponad 140 stopni więc "w górze" pewnie więcej ale na szczęście to przeżył.

Reasumując: spaliną fajnie się lata ze względu na czas latania a "zabawy" z silnikiem mało i tylko żeby nie to czyszczenie.... ale może ja mam po prostu pecha?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 2 lis 2010, o 17:40

Max S pisze:Czesc Wszystkim

Pisalem wczesniej ze bedzie wiecej upgrades do mojej 600 i cdn.
No i wkoncu cd nastapil i zmienilem rexowi glowice na Align FBL i uzylem 3G unit z jednej 700 ktora byla w proszku bo nie mogla sie doczekac na poskladanie (i sie juz nie doczeka bo nie ma 3G :cry: )

Upgrade byl prosty :P nowe -- wal z lozyskami + FBL glowica, lopaty sa te same, 3G z 700 i nowe zolte kaloszki aby mu pasowaly do zoltego kubraczka.

Roznica:
Zmniejszony opor aerodynamiczny i waga
Zwrost mocy dosyc spory i przedluzenie czasu lotu :banana:
Jeszcze pozostalo pozbyc sie bateri do Rx (zmiana BEC z Align na CC Pro) i moze cos jeszcze ale to czas pokaze.

Ponizej kilka fotek.

Obrazek

Widzę że zachowałeś GY520 jako backup :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 2 lis 2010, o 19:07

3-4 minuty dla elektryka troszkę mało :dk: co mu robisz w powietrzu że taki krotki czas lotu :roll: .
Heli pilots live in a world full of vibration

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości