Strona 24 z 29

Re: Align Trex 600N odchudzanie

: 8 sty 2015, o 22:23
autor: wojtekr
zna ktoś lakiery odporne na nitro? Niestety ten niebieski się zmywa :(

Re: Align Trex 600N odchudzanie

: 8 sty 2015, o 22:51
autor: Artja
Też szukam i jeszcze nie znalazłem. Dotarłem tylko do informacji że malowanko trzeba pokryć jakimś szuwaksem... Ale jakim, co gdzie, jak? Próbowałem u lakiernikow samochodowych, to co mieli dobrze się trzyma na metalu ale odlazi z laminatu :/

Re: Align Trex 600N odchudzanie

: 9 sty 2015, o 06:18
autor: crash
Jak to odłazi? Po zmatowaniu i odtłuszczeniu odłazi? Myślę że lakier bezbarwny akrylowy, taki jak na lakiery "metalic" się nakłada, będzie nie do zdarcia, nie mówiąc już o zmyciu...
ps- laminatu nigdy tym jeszcze nie malowałem ale najwyżej trzeba jakiś podkład zastosować do tworzyw sztucznych ale raczej wątpię żeby aż tyle zachodu było
ps 2- a dlaczego myjecie maszyny w nitro? ja myje spalinkę jakąś pianką do okien, tzn pryskam wszystko na biało, duże płaszczyzny wycieram ręcznikiem papierowym a na końcu sprężonym powietrzem (potrzebny mały kompresor) wyganiam piankę ze wszystkich zakamarków.

Re: Align Trex 600N odchudzanie

: 9 sty 2015, o 08:18
autor: Artja
Ad.1 "jakiś podkład" = gdzieś jest, lecz nie wiem jaki i gdzie

Ad.2 Choćby nie wiem jak strząchał po tankowaniu, prawie zawsze kropla spadnie :) Poza tym żrące są same spaliny z wydechu i generalnie syfku w spalinie się nie uniknie. Wycieram nawilżanymi chusteczkami dla niemowlaków i uważam że do tego celu nie ma nic lepszego

T-Rex 600E - wymieniac zebatke autorotacyjna ...?

: 5 lut 2015, o 22:29
autor: aikus
Taki dylemat... Jakis czas temu zmielilem zebatke czołową odbierającą.
Od tego czasu moja Krowka byla uziemiona mimo, ze czesci od dwoch tygodni lezaly na szafie i czekaly...
Ale dzis w koncu zabralem sie za naprawe.
Odkrylem, ze zebatka autorotacyjna rowniez ma wyczuwalne pod palcami (choc minimalnie) przytarcia... W kilku miejsca zeby sa nizsze od pozostalych.
W sumie to oczywiste i szkoda ze nie pomyslalem o tym wczesniej...
Ale z drugiej strony jak sie na nia patrzy, nie widac absolutnie niczego niepokojącego, mozna to tylko wyczuc pod palcami, jak sie trzyma palec na zebatce a druga reka sie ta zebatka kreci. Wtedy da sie wyczuc, ze nie jest rowna.
Jak myslicie? Wstrzymac sie z naprawa i zamowic jeszcze zebatke autorotacyjna?

Szkoda by bylo za chwile zmielic kolejną...

Re: T-Rex 600E - wymieniac zebatke autorotacyjna ...?

: 5 lut 2015, o 22:52
autor: wojtekr
do momentu gdy nie przytrzesz ogonem to lataj. A jak nie możesz spać to wymień :)

Re: T-Rex 600E - wymieniac zebatke autorotacyjna ...?

: 6 lut 2015, o 08:36
autor: aikus
wojtekr pisze:do momentu gdy nie przytrzesz ogonem to lataj.


Problem w tym ze ja tamtej starej wcale nie zmielilem zahaczając ogonem o ziemie. To sie stalo w locie - troche ostrzej strzelilem kątami i chrupnelo...

wojtekr pisze:A jak nie możesz spać to wymień :)



Igh... I chyba tak zrobie...
Musze sie jeszcze tylko dowiedziec jaka to jest (bo to nie takie oczywiste w tym przypadku niestety).

UPDATE: Jednak zostawilem stara.
Przegadalem sprawe telefonicznie z Marcinem (ktory badz co badz troche sie tym modelem tlukl), zmontowalem wszystko do kupy, organoleptycznie posprawdzalem luzy miedzy tymi zebatkami i uznalem, ze dobrze jest.

T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 30 mar 2015, o 10:10
autor: Syfon
Witam,
Jak w temacie. Przerobilem T-rexa 600N na elektryk:
Silnik Scorpion 730KV (LiPo max 10S)
Castle Edge HV 80A
Pakiety 4000mAh: 5S + 4S = 9S 40C - tak nietypowo
Glowica DFC
Model zostal na standardowej zebatce 170T, dolozylem zebatke na silnik 17T.

Teraz moje watpliwosci, jako ze chcialbym zamienic zebatke glowna na KDE Direct 115T:
http://www.kdedirect.com/collections/align-t-rex-600-electric-series/products/at700-mdgm1
do tego zebatka na silnik 15T.
Przy zachowaniu obecnego zasilania bede mial RPM 3600, co jest duzo za duzo. Zakladajac ze max chcialbym miec tyle ile jest w instrukcji czyli 2470RPM, na radiu musialbym ustawic max 69%. Nie uzywam governora jeszcze, ale to tez nie o tym.
I pytanie do kolegow, czy zostawic tak jak jest - czy bedzie to mialo wplyw na dlugosc lotu? Tzn lot sie powinien wydluzyc.
Czy nie zmienic pakietow na 2x3S, zeby dalo 6S, to wtedy na glowicy bede mial 2400RPM, ale moglbym wybrac lzejsze pakiety. W tej chwili mam 1070g obu: 4S+5S.

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 30 mar 2015, o 23:01
autor: super_mario2
Ustawianie max 70% to nie jest dobry pomysł. Regiel będzie się grzał jak cholera.

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 31 mar 2015, o 07:47
autor: Kenobi36
Też tak uważam.
Align ma zębatki 11T 12T mod1, jeśli nie kupiłeś KDE to może jednak idź w skośne koło Aligna Mod1. Albo z piastą albo możesz tak jak ja możesz dostosować starą piastę.

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 31 mar 2015, o 10:53
autor: Syfon
Dzieki za odpowiedzi. Ale pozwole sobie jeszcze rozwinac temat. Otoz cala historia zaczela sie z ustawiania braina i z faktu ze nie jestem do konca zadowolony z jego funkcjonowania. Mam skale porownawcza, bo w 450 mam beastX, ktory funcjonuje bez zarzutu i tak jak mi odpowiada. I takiego funkcjonowania oczekuje od braina, ale moze oczekuje za duzo. Objawy sa takie, ze gain cykliki mam juz tylko na 16, a przy pompkach jeszcze glowica nie wydaje sie stabilna jak byc powinna wg mnie. Zauwazylem, ze zebatka glowna jest scentrowana i pomyslalem, ze moze to powodowac wibracje, ktorych brain nie toleruje. Dodam jeszcze ze wymienilem polke pod zyro na alu z KDE oraz zel pod braina na Pad Vibe Killer, pomoglo bo moglem w koncu ustawic auto-level, co wczesniej nie bylo mozliwe.
Postanowilem wiec wymienic zebatke na nowa, ale nowa okazala sie lepsza ale nie jakos znaczaco, niestety nie udalo mi sie jeszcze przetestowac ze wzgledu na pogode.
Ale w zwiazku ze zmiana zebatki musialbym chyba zmniejszyc S na pakietach i tu moje pytanie jaka jest ta zaleznosc od S pakietow. Czytalem, ze im wieksze tym lepsze, bo np niektorzy w 450 przechodza z 3S na 6S, ale przy zachowaniu pozostalych elementow, RPM na glowicy wzrosnie okolo 2x i trzeba to dostosowac na radiu zmniejszajac % max dla throttle.
Ale tu moja wiedza jest znikoma i prosze o oswiecenie mnie troche jesli mozna.

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 31 mar 2015, o 14:41
autor: Kenobi36
Niestety, autolevel nie lubi wibracji, ale tego nie usuwa się gąbkami tylko doprowadza model do porządku :-) No ale też cię rozumiem, mnie odzywa się też co pewien czas ząb ale zamiast iść do dentysty to łykam procha :D
Wibracje najczęściej pochodzą od ogona, częstotliwości od niewyważonego wirnika brainowi nie przszkadzają, ale wibracje silnika lub źle pracujących zębów przekładni już tak.
Jak się przechodzi w 450 z 3s na 6s to stosuje się silnik o 2x niższym kv więc obroty (2x napięcie * 1/2 kv) pozostają w tym samym zakresie.
No i zdefiniuj pojęcie niestabilna głowica?

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 31 mar 2015, o 14:54
autor: wojtekr
Kenobi36 pisze:No i zdefiniuj pojęcie niestabilna głowica?


Ta dosyć niestabilna się okazała :D


Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 31 mar 2015, o 15:11
autor: Syfon
Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi. Niestabilna glowica oznacza, ze przy pomkach jest minimalna oscylacja, moze sie czepiam, ale zmiejszenie gain cykliki z 20 do 16 nie pomoglo, wiec zaczalem szukac innych powodow.
Odnosnie zębow przekladni to m.in. dlatego wymienilem cale kolo glowne lacznie z autorotacyjna, ale niestety nie mialem mozliwosci sprawdzic jaki to ma wplyw.
Sprawdze rzeczywiscie jeszcze jak pracuje ogon, a jak pogoda dopisze to krotki filmik zrobie, zeby zademonstorwac swoja bolączkę.

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 31 mar 2015, o 15:11
autor: Xeo
no weź to sprowadź w konrolowany sposób na ziemię :D

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 31 mar 2015, o 21:31
autor: Kenobi36
Syfon pisze:Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi. Niestabilna glowica oznacza, ze przy pomkach jest minimalna oscylacja, moze sie czepiam, ale zmiejszenie gain cykliki z 20 do 16 nie pomoglo, wiec zaczalem szukac innych powodow.
Odnosnie zębow przekladni to m.in. dlatego wymienilem cale kolo glowne lacznie z autorotacyjna, ale niestety nie mialem mozliwosci sprawdzic jaki to ma wplyw.
Sprawdze rzeczywiscie jeszcze jak pracuje ogon, a jak pogoda dopisze to krotki filmik zrobie, zeby zademonstorwac swoja bolączkę.


Najlepiej jakbyś nakręcił film bo nadal nie wiem jaki może być problem. Przy pompkach oscylacje? Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem

A dlaczego zmniejszasz a nie zwiększasz gain?
Wyważenie jest ok? Lekkie przeciążenie przodu eliminuje zostawanie belki przy pompkach.
Oscylacja przód/tył czy lewo/prawo czy jak bączek się zatacza?
Sprawdzałeś inne prędkości obrotowe na wirniku głównym.
Jaką masz głowicę FBL? (sztywne często powodują problemy, miękkie nie ale też bardzo sztywne też są mniej problematyczne)
Jakie masz serwa? (za wolne lub za słabe mogą pogarszać stabilność)
Jakie masz katy skoku oraz wartość pitch i cyclic w zakładce 7 centrowania serw w Brainie? (niska wartość świadczy złe przełożenie powoduje że serwa są przeciążone)

Niestety też sporo głowic FBL ma tendencje do wpadania w oscylacje (szczególnie przód tył) przy pewnym zakresie prędkości obrotowych wirnika. Latanie poniżej lub powyżej tego zakresu eliminuje problem.

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 1 kwie 2015, o 08:26
autor: Syfon
Kenobi36 ponownie dzieki za odpowiedz.
Oczywiscie filmik nakrece jak tylko pogoda sie uspokoi. :-)
Wyważenie na moje mozliwosci sprawdzenia wydaje sie ok, helik do gory nogami na grzybku utrzymuje sie stabilnie, pakiety mam rozlozone przod i tyl.
Oscylacje sa niewielkie, ale raczej takie jak baczek sie zatacza.
Poprobuje jeszcze innych RPM na glowicy, tego nie testowalem jeszcze :-D. W tej chwili mam na radiu ustawione 75% co daje jakies 2100RPM, uzywam gov w castle i dla 2100RPM wyliczyl, ze mam 75% ustawic: LiPo 9S = 37,8V, zebatka 170T + pinion 17T.
Glowica DFC Align.
Serwa na cyklice Savox SC-0251
Zakladka 7 brain pitch 20, cyclic 20

Podejrzalem, ze pojawiasz sie na Regulach, wiec moze tez bym sie wybral tam w ktorys weekend po swietach to moze moglbys popatrzec na polu i cos poradzic?

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 1 kwie 2015, o 08:44
autor: Kenobi36
20 - mało
jak masz krążki na serwach to masz na zewnętrzne dziurki czy wewnętrzne?

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 1 kwie 2015, o 09:49
autor: Syfon
Wydaje mi sie ze wiecej nie moglem tam ustawic.
A krążków na serwach jeszcze sie nie dorobilem ;) niemniej wyglada u mnie to tak:
Obrazek

Re: T-rex 600N przerobiony na elektryk pytanie

: 1 kwie 2015, o 10:50
autor: Kenobi36
To przerzuć kulki na orczykach o jedną dziurkę bliżej środka.
Jak są krążki aligna to do flybara kulki się przykręca tak że popychacze idą równolegle, a do flybararlessa oczko blizej i na oczyku rozstaw jest mniejszy niż na push-pull'u.