Strona 26 z 29

Re: Trex 600 ESP na 12s

: 21 lut 2016, o 21:51
autor: Don Mirson
Nadal chcesz sprzedać tego swojego maxa za 1400 zl?

Re: Trex 600 ESP na 12s

: 22 lut 2016, o 10:41
autor: Kenobi36
Za 1400 to ja biorę :-)

Re: Trex 600 ESP na 12s

: 22 lut 2016, o 11:26
autor: Don Mirson
1400 to ja juz powiedzialem. Jak wezmiesz za 1500 (1450 dla wojtka, 50 dla mnie) to masz moja zgode ;)

Re: T-Rex 600

: 19 lis 2016, o 17:28
autor: mwx
Przerabiam swojego starego 600NSP na flybarlessa. Miałem problem, żeby znaleźć stosowną głowicę, więc w końcu kupiłem copterX'ową w eHirobo. Jakość wykonania jest bardzo przyjemna, cena jeszcze bardziej, tylko niestety od samego początku zwróciłem uwagę na dość krótkie ramiona okuć głównych :cry:

Od kulki do kulki jest ok 55mm:
Obrazek

Przewidując problemy podmieniłem od razu kulki na wewnętrznej części tarczy na krótsze fi 5mm, z 700sety. Przy okazji popychacze 71mmx2.5mm, podoba mi się to bardziej niż na 2mm.

Obrazek

Wczoraj w nocy przysiedziałem nad ustawianiem Braina2, no i zgodnie z podejrzeniami kąty na łopatach są za duże. Cyklikę udało mi się ustawić na okolice 10*, ale musiałem wyklikać chyba z 21%, czyli prawie absolutne minimum. Skok ogólny po ustawieniu w Brainie na minimum, czyli 20% wyszedł w okolicach 14*, czyli za dużo. Wygląda na to, ze krótsze kulki pomogły, ale oczywiście tylko na cyklikę. No i nie podoba mi się ustawianie granicznych wartości parametrów :masakra:

Pomierzyłem wszystko i wyszło mi tak: (mierzone od środka kulek)

1. Rozstaw kulek okuć głównych: 55mm
2. Rozstaw kulek górnej części tarczy sterującej: 40,5mm (odległość kulki od osi wału 20,25mm)
3. Rozstaw kulek dolnej części tarczy sterującej: 70mm (odległość kulki od osi wału ok. 40mm)
4. Przechył tarczy przy mixie w brainie ustawionym na środek, czyli 40%: 22*, co przekłada się na kąt łopaty ok. 16,5*

Zastanawiam się nad dorobieniem dłuższych ramionek do okuć (w zasadzie mam już materiał i rysunek). W związku z tym miałbym prośbę do posiadacza latającej Alignowej 600setki, o podanie wymiarów, które ja podałem - będzie mi łatwiej określić finalny wymagany rozstaw kulek na okuciach. Aktualnie z obliczeń wychodziłoby że rozstaw musiałby mieć około 89mm, ale patrząc po fotkach na pewno tak nie jest.

Kąty mogę częściowo ograniczyć jeszcze zwężając rozstaw kulek na dźwigni serwa, ale wówczas to chyba mechanicznie/geometrycznie nie będzie poprawne - przy wychylaniu serwa będą pojawiały się naprężenia. Zasymulowałem to i nawet jak przesunę je na te wewnętrzne dziurki to nadal nie wystarczy :wall2: Aktualnie mam kulki na otworkach 15mm od osi, mam do wyboru jeszcze 12mm i 10mm. Na 10 snapy w granicznych pozycjach haczą o obudowę serwa. Jak przeniosę kulki na zewnątrz, to górna będzie rypać po kabinie :wall:

Obrazek

Re: T-Rex 600

: 4 gru 2017, o 10:42
autor: mwx
Rozwiązanie problemu: Mazak dorobił mi ramionko okucia pozwalające na odsunięcie kulki od osi szpindla na 36mm. Teraz wszystko jest OK w ustawieniach, lata dobrze.

Obrazek

Obrazek

Re: T-Rex 600

: 4 gru 2017, o 16:24
autor: mwx
Aha, jeszcze kulki powędrowały blisko osi obrotu serwa, co wymusiło przemieszczenie tylnego serwa do środka ramy (inaczej jak kulki były od spodniej strony orczyka to snapy opierały się o oś.

Obrazek

Re: T-Rex 600

: 1 sty 2019, o 18:21
autor: oki188
Witajcie.
Ogólnie nie jestem zwolennikiem wałka na ogonie więc chciałbym przerobić swoją 600N na napęd ogonka paskiem.
Zanim przystąpię do konwersji chciałbym się poradzić.
Rozumiem że według instrukcji z tylnej skrzynki mam wyrzucić elementy zaznaczone na zdjęciu na czerwono
a zębatkę wymienić na wersję paskową numer katalogowy H60078T
S6308906.JPG

os-napedowa-paska-ogonow_17646.jpg


Dostałem ostatnio paski napędowe i skrzynkę w której brakuje ośki pewnie chodzi o tą ze zdjęcia, resztę przerzucę z obecnej skrzynki.
S6308907.JPG

pol_pl_T-REX-600-Zebatka-napedu-ogona-pasek-HARD-18003_1.jpg


Czy coś jeszcze pozostanie do wymiany czy to wszystko ??

Re: T-Rex 600

: 1 sty 2019, o 19:20
autor: mwx
Zerknij do instrukcji od 600e i porównaj części. W 600n nigdy nie było paska fabrycznie a w elektryku owszem, więc to chyba najlepsze źródło.

Re: T-Rex 600

: 1 sty 2019, o 21:52
autor: oki188
Dzięki za podpowiedź, niestety wszystkie instrukcje na stronie Aligna mają już wałek w instrukcjach _killer dopiero znaleziona stara od wersji CF pokazuje że wszystko się zgadza i nic więcej nie powinno być potrzebne do konwersji :piwo2:

Re: T-Rex 600

: 5 sty 2019, o 21:54
autor: Sulim
mwx pisze:Zerknij do instrukcji od 600e i porównaj części. W 600n nigdy nie było paska fabrycznie a w elektryku owszem, więc to chyba najlepsze źródło.

Oj chyba był.
Były 2 wersje. Ta mniej wypasiona, tam, gdzie była rama z g10 i plastikowa buda miały pasek.Tak z tego co pamietam. :roll:

Re: T-Rex 600

: 5 sty 2019, o 23:16
autor: mwx
Wydaje mi się że nitro nigdy nie wychodziło w biedawersji.
V1 od razu było w węglu, tyle że w głowicy było sporo plastiku. Potem SE, V2 i DFC były tylko bardziej amelinininowe.

Wałek w nitrusie z niedoborem mocy ma sens.

Re: T-Rex 600

: 15 sty 2019, o 15:49
autor: oki188
Dziś w końcu skonwertowałem ogon na pasek :banana:
Zanim wyjadę zapas pasów które mam to prędzej zębatki aluminiowe zjadę ;)
1.jpg

2.jpg


Po konwersji zostało się wszystko z wałka, schowam na później może jeszcze kiedyś się do niego przekonam.
3.jpg


Pozostało iść świętować.
Zdrówka _szampan

Re: T-Rex 600

: 15 sty 2019, o 16:20
autor: mwx
Zabezpiecz ten kabelek od satelitki. Przechodzi blisko ostrej krawędzi przez ramę.

Re: T-Rex 600

: 21 sty 2019, o 22:32
autor: AdamP
W wersji paskowej leci zębatka odbierająca z koła autorotacyjnego, na szczęście da się ją wycisnąć i zamienić z TT za pomocą prasy lub konia od tokarki

Re: T-Rex 600

: 21 sty 2019, o 23:01
autor: mwx
Generalnie ta przeróbka bez wcześniejszego rozwalenia wałka jest IMHO bez sensu, no ale każdy robi jak uważa.

Ja paska w długiej metalowej rurze nie lubię - wkurzało mnie to naciąganie przy każdej zmianie temperatury, marnowanie energii której w nitro jest mało i ten syfek który powstaje ze strzępów paska wymieszanych z olejem. Fu. Moja 600 lata na wałku od 10 lat i zmieniłem w niej przez ten czas 3 zębatki. Z resztą są dostępne zamienniki zębatek tańsze niż pasek, gdyby ktoś planował się rozbijać.

Zdecydowanie lepiej zmienić podwozie na pochylone do przodu (on 700X albo 600X) - to prawie całkowicie eliminuje haczenie o trawę. Na dokładkę można dorzucić dłuższy "statecznik" z 700 i już w ogóle nie ma tematu.

Re: T-Rex 600

: 21 sty 2019, o 23:10
autor: AdamP
Ja miałem pasek od początku, w 600 jeszcze go akceptuję ale w 450 to pomyłka

Re: T-Rex 600

: 1 wrz 2019, o 19:56
autor: Clad
Dzisiaj testowałem 600tke dfc. Jest tam silnik na 12s align RCM-BL600MX 510KV. Podpiąłem esc sunrise ice 120A 6s. Pakiety 2x6s 3300 45C spięte na 6s.
Helik jest mułowaty i ledwo co lata nawet na 100% gazu. Jest jakaś opcja, żeby przy tym silniku latał "normalnie" na 6s?

Re: T-Rex 600

: 1 wrz 2019, o 20:11
autor: Don Mirson
Większy pinion na silniku?

Re: T-Rex 600

: 1 wrz 2019, o 20:31
autor: Clad
No w sumie tak. Ogolnie idąc tym tropem, to chyba można założyć też zębatkę główną z mniejszym T?

Re: T-Rex 600

: 1 wrz 2019, o 20:39
autor: Don Mirson
Nie znam budowy tego helika, ale zakładam że łatwiej o większego piniona niż inna zębatkę odbierająca?