T-Rex 600

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 1 wrz 2019, o 20:44

Sam nie wiem :D Musze poszukać, ale szczerze mówiąc to wolałbym zmienić zębatkę odbierającą niż wyciągać silniķ i zmieniać atakującą.
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 1 wrz 2019, o 20:48

mwx pisze:Zdecydowanie lepiej zmienić podwozie na pochylone do przodu (on 700X albo 600X) - to prawie całkowicie eliminuje haczenie o trawę. Na dokładkę można dorzucić dłuższy "statecznik" z 700 i już w ogóle nie ma tematu.


Ta opcja podmianki jest możliwa tylko dla flybara czy dla fbl'a też można tak zrobić? Fbl przy logowaniu musi być chyba poziomo, więc dla fbl'a ta przeróbka odpada?
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 17448
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1587 razy
Podziękowano: 776 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 1 wrz 2019, o 20:54

Szczerze mówiąc nie spotkałem nigdy helika który miałby różne odbierające do wyboru :)
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 1 wrz 2019, o 21:15

T-rex tak ma ;)
Obrazek
Obrazek
A ja mam w tej chwili założoną 112T
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 871
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 144 razy
Podziękowano: 27 razy

Postautor: gcze » 1 wrz 2019, o 21:19

Czyli mniejszą, a musiałbyś mieć jeszcze mniejszą aby to coś dało, więc ten pomysł raczej odpada.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 1 wrz 2019, o 21:39

No tak. Mniejszej odbierającej juz chyba nie ma. Najpierw zobaczę w takim razie jak będzie się latać na 12s tylko musze castle linka dopiero kupic, zeby esc zaprogramować, bo obecnie zrobiłem podmiankę na sunrise ice 120A 2-6S No i lipa :(

EDIT

Właśnie zacząłem się zastanawiać, czy nie wymienić silnika z tego 12s RCM-BL600MX 510KV na 6s RCM-BL650L 1220KV. (Został mi po poprzednim heliku)
Co o tym myślicie? Ma to sens?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 wrz 2019, o 22:46

Clad pisze:
mwx pisze:Zdecydowanie lepiej zmienić podwozie na pochylone do przodu (on 700X albo 600X) - to prawie całkowicie eliminuje haczenie o trawę. Na dokładkę można dorzucić dłuższy "statecznik" z 700 i już w ogóle nie ma tematu.


Ta opcja podmianki jest możliwa tylko dla flybara czy dla fbl'a też można tak zrobić? Fbl przy logowaniu musi być chyba poziomo, więc dla fbl'a ta przeróbka odpada?



Nie ma żadnego problemu - aktualnie większość helików jest pochylona do przodu i FBLe doskonale sobie z tym radzą.
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 1 wrz 2019, o 22:51

No tak, tylko konstrukcja już jest inna i nawet jeśli całość oryginalnie jest pochylona do przodu, to półka pod fbl'a jest zrobiona poziomo, czyż nie?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 wrz 2019, o 23:19

Nie, półka pod FBLa zawsze jest idealnie prostopadła do wału.
Serio, to nie ma znaczenia.
Nawet gdyby FBL tak się skalibrował że w przypadku użycia autolevela czy rescue wystrzelił helika pochylonego lekko do przodu to nawet lepiej, bo helika poruszającego się do przodu łatwiej ogarnąć w panice.
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 632
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: gumi » 2 wrz 2019, o 07:33

Jeśli heli ma latać na 6s będzie potrzebny silnik o kV w okolicach 1100-1200.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 wrz 2019, o 08:14

Clad pisze:Dzisiaj testowałem 600tke dfc. Jest tam silnik na 12s align RCM-BL600MX 510KV. Podpiąłem esc sunrise ice 120A 6s. Pakiety 2x6s 3300 45C spięte na 6s.
Helik jest mułowaty i ledwo co lata nawet na 100% gazu. Jest jakaś opcja, żeby przy tym silniku latał "normalnie" na 6s?


Ten silnik nie jest jakoś ultra mocny jak na dzisiejsze porąbane standardy, ale 3,3kW na pewno nie sprawi że maszyna będzie "mułowata". Tylko musisz go nakarmić napięciem, do którego przystosowała go fabryka (12S). Bez tego nie będzie miał mocy, a maszyna będzie zmulona niezależnie od tego jakie przełożenia dobierzesz.

Z jakiego powodu chcesz go zasilać 6S, skoro i tak pakujesz 2 pakiety 6S?
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 2 wrz 2019, o 08:22

mwx pisze:Z jakiego powodu chcesz go zasilać 6S, skoro i tak pakujesz 2 pakiety 6S?


Chciałem żeby dłużej latał

A co myślicie nad zmianą silnika co opisałem powyżej?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 wrz 2019, o 08:42

No ale wiesz, że to dłuższe latanie na 6S z silnikiem pod 12S wynika z tego, że silnik generuje żałośnie małą moc, więc nie da się zmarnować za dużo energii.
Awatar użytkownika
dawo
Elita forum...
Posty: 1461
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: dawo » 2 wrz 2019, o 08:46

To zależy na ilu "S" chcesz latać, be jeden jest do 6s a drugi do 12s. I jeden i drugi silnik poleci w modelu. Mam nadzieję że wiesz o co chodzi z tymi kV silników i S pakietów. Bo jak dasz 12 S do silnika na 6 S to go spalisz. Tak samo regiel musi obsługiwać 12 S zanim je do niego podepniesz.
1x450,V922, Protos mini, Protos 380, Protos 500,Trex 600, 2xCombat, FunCub, EFX racer, Extra 300, Katana mini, Skrzydło, 2xF16, quad 250 i QX 90, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt z Mavimodels, Himoto on Road, DX7S :)
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 2 wrz 2019, o 08:59

Tak, wiem o co chodzi, tylko zastanawiam sie czy mi nie wystarczy silnik na 6s bo mocy 12s i tak jeszcze dlugo nie wykorzystam a na 6s dluzej polatam, a tu i tu dwa pakiety trzeba zapiąć.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 wrz 2019, o 09:00

Chyba już sprawdzałeś

Clad pisze:Helik jest mułowaty i ledwo co lata nawet na 100% gazu.
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 2 wrz 2019, o 09:22

Chodziło mi o to żeby silnik zmienić który mam na 6s z poprzedniego modelu ;)

Clad pisze:Właśnie zacząłem się zastanawiać, czy nie wymienić silnika z tego 12s RCM-BL600MX 510KV na 6s RCM-BL650L 1220KV. (Został mi po poprzednim heliku)
Co o tym myślicie? Ma to sens?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 wrz 2019, o 09:33

Nie zapominaj, że głowica DFC średnio nadaje się do latania na małych obrotach.
Awatar użytkownika
Clad
Stały bywalec...
Posty: 162
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Clad » 2 wrz 2019, o 11:34

Maciej, nie wiem czy sie dobrze rozumiemy. Obecnie mam założony silnik na 12s, ale mam też luźny drugi z poprzedniego modelu, który jest na 6s. Nie chce latać na tym silniku 12s z pakietem 6s tylko pytałem czy zmienić silnik na ten, który mam pod 6s. Zastanawiam się poprostu czy silnik 6s mi nie wystarczy bo mocy tego na 12s i tak nie wykorzystam, a tylko będzie krócej latał.

mwx pisze:Nie zapominaj, że głowica DFC średnio nadaje się do latania na małych obrotach.


Wydawało mi się, że głowica DFC to "wynik ewolucji", a nie lepsza/gorsza do niższych/wyższych obrotów. Jak zwykle byłem w błędzie :wall2:
Napiszesz o tym coś więcej? Dlaczego tak jest?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3526
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 298 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 wrz 2019, o 11:58

DFC ma wadę konstrukcyjną, a w wyniku "leczenia syfa pudrem" Align usztywnił ją na maxa. W takiej sytuacji tylko latanie na wysokich obrotach zmniejsza amplitudę "trzepotania" (flapping) łopat na tyle, że obciążenia na takiej bardzo sztywnej konstrukcji są wystarczająco zmniejszone.

Popatrz na ten układ i wyobraź sobie co się dzieje jak oś szpindla próbuje odchylić się choć trochę od osi idealnie prostopadłej do osi wału głównego.

Dziś oprócz małych latadełek nigdzie już nie znajdziesz tego typu głowicy. Nie ma praktycznie żadnych zalet, a ma sporą wadę.

Wracając do silnika - niezależnie od tego który wybierzesz, zeżre tyle prądu ile mu "każesz". Jak temu na 12S ustawisz niższe obroty i odpowiednie przełożenie to z takim samym zestawem akumulatorów będzie latał praktycznie tyle samo czasu co silnik na 6S, ale będzie miał zapas mocy. To nie wybór między spalinową R4 czy V8, gdzie V8 zeżre więcej paliwa niezależnie od sposobu użytkowania. Chyba że ten na 12S jest jakoś wyraźniej cięższy, ale wątpię.

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość