T-Rex 450 (pierwsza wersja)

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1470
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 13 kwie 2016, o 18:54

No dobra Young :) podepnę się pod twój wątek.
Właśnie trafił do mnie może nie pierwszy Align 450, ale jeden z wcześniejszych.

Taki śliczny, z tuningami alu w głowicy i ogonie, ale skok jeszcze wszystko na mikserach mechanicznych i full plastikowa rama. Właśnie go przeglądam i wyposażam. Później jakieś fotki :)
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 13 kwie 2016, o 19:25

Stajesz się kolekcjonerem?
...
Awatar użytkownika
young
Domownik forum...
Posty: 427
Rejestracja: 30-07-2015
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: young » 13 kwie 2016, o 20:55

Super chętnie go obejrzę aby zobaczyć różnice :) fajnie mieć model z przed lat aby zobaczyć jak to kiedyś na mikserach mechanicznych się latało wrzucaj fotki :)
Na hobby nigdy nie jest za późno :)
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1470
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 13 kwie 2016, o 21:09

Fotki na szybko z fona ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Właśnie został oblatany na hotelowym parkingu gdzieś w Rybniku :)

To model dla kolegi, nie bawię się w kolekcjonera. Ale powiem wam, że fajnie toto lata. tak dawno nie latałem z flybarem, że już zapomniałem jakie to... miękkie i naturalne. Fajnie chodzi za ręką. Jutro loty w porządnym plenerze. Zrobię relację :banana:

Z ciekawostek: Szpindel średnicy 3 mm :rotfl2: Ogon o zupełnie zapomnianej konstrukcji, widać że kopiowany ze starych Schluterów i Hirobo (z lat 80-90).

Ale LATA!!!!

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 13 kwie 2016, o 21:16

Wał to wysokości pałacu kultury chyba żeby to się tam zmieściło wszystko :P
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
young
Domownik forum...
Posty: 427
Rejestracja: 30-07-2015
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: young » 13 kwie 2016, o 21:30

Wow ale głowica jak dla mnie mechanika to cudo !
Na hobby nigdy nie jest za późno :)
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1470
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 13 kwie 2016, o 22:22

Jeszcze jedna ciekawostka. Okucia główne BEZ łożysk oporowych. Tylko zwykłe kulkowe.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 kwie 2016, o 18:07

ciekawe ile wytrzymywały. Z drugiej strony większość małych i średnich modeli nie ma oporowego na wale i jakoś dają radę ale chyba siły mniejsze niż odśrodkowa łopat
Helikoptery
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 15 kwie 2016, o 07:52

Standardowe łożysko kulkowe może bez szkody przenosić obciążenia wzdłużne w wysokośći 10% nośności promieniowej.
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 15 kwie 2016, o 08:02

Skok ogólny jest sterowany jednym serwem poprzez tą wielką plastikową dźwignię? :kopara:
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1470
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 15 kwie 2016, o 08:16

przemek pisze:Skok ogólny jest sterowany jednym serwem poprzez tą wielką plastikową dźwignię? :kopara:

Oj widać że młody i niedoświadczony jesteś :) kiedyś wszystkie śmigłowce taki system miały.
Kiedyś nie było systemów FBL, mikserów elektronicznych CCPM i nawet żyroskopów. Pierwszy heli jaki zbudowałem (ZBUDOWAŁEM nie zmontowalem) kolo 1994 roku nie miał nawet gyra na ogon.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 15 kwie 2016, o 08:47

:)
Ale żeby nie było, flybara miałem ;) Zacząłem od esky-a honey bee king 4, ale tam konstrukcja całej głowicy była już w zasadzie współczesna.

Po prostu w pierwszej chwili zdziwiło mnie że jedno serwo daje radę wszystko udźwignąć.

Jak ustawia się aparaturę do takiej konstrukcji, bez miksowania tak jak pod fbl? Bo skoro tylko jedno odpowiada za skok, jedno za ail i jedno za elev... ;)
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
zborecque
Lider forum...
Posty: 1534
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 107 razy
Podziękowano: 117 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 15 kwie 2016, o 13:07

Większość aparatur to ma. Np nazywa się Servo 90 czy coś. Aile wtedy pcha na boki, elev przód tył. A pitch do góry ;)

Sent from my D6633 using Tapatalk
GOOSKY RS4 | GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO | 3x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT | Radiomaster TX16S | FPV Combat fighter | more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1470
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 15 kwie 2016, o 13:46

W aparaturze ustawia sie tarczę typu 1-servo.
Wbrew pozorom wcale nie ma dużych sił na serwa. Ogólnie w systemach flybarowych sily potrzebne do sterowania były dużo mniejsze. Na przyklad w modelu klasy 600 latalem na serwach 3,5 kg/cm :) dopiero FBL wprowadził wyscig prędkości i siły serw

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19702
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1783 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lut 2017, o 21:18

Nic nie mówię, ale ja cały czas czekam... :)
Awatar użytkownika
zborecque
Lider forum...
Posty: 1534
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 107 razy
Podziękowano: 117 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 28 lut 2017, o 21:49

Jo tyż

Wysłane z tapatalk. Android forever.
GOOSKY RS4 | GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO | 3x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT | Radiomaster TX16S | FPV Combat fighter | more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 1 mar 2017, o 09:41

A jakie obroty tam są potrzebne na wirniku ? do wywracania naleśnika oczywiście pytam.
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1470
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 2 mar 2017, o 06:35

MASA pisze:A jakie obroty tam są potrzebne na wirniku ? do wywracania naleśnika oczywiście pytam.

Przy tych pierwszych Rexach 450 obroty są naprawdę niskie, bo model jest lekki (koło 650g). Do spokojnych fikołków wystarczy 2000 na wirniku.

Wysłane z mojego S7
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19702
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1783 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 2 mar 2017, o 07:01

Szkoda ze obecne juz tyle nie ważą...
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1470
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 2 mar 2017, o 07:23

miruuu pisze:Szkoda ze obecne juz tyle nie ważą...

Coś za coś... Jak się chce mocy i obrotów to konstrukcja musi być mocniejsza a więc i cięższa. Dla przykładu: model Ikarus Eco 8 (kto go dziś pamięta? Był moim pierwszym elektrycznym śmigłowcem :)) z lopatami 440 mm i dwoma pakietami 2200 3s ważył... UWAGA... 1200 g

Wysłane z mojego S7
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron