Trex 550L Dominator
: 14 lis 2016, o 22:32
Przyszedł czas na coś konstruktywnego.
Na wstępie zaznaczę że nie będzie to opis w stylu INBOX, czy też składanie modelu krok po kroku wg instrukcji.
Jest tego sporo w sieci a instrukcja montażu Aligna jest akurat "prawie" dokładna.
Prawie, bo mylą się instrukcje w jednej kwestii - długość popychaczy od serw do tarczy jak i od tarczy do okuć.
Niestety nie zawsze podają dokładną długość, dlatego jest napisane "approximately" czyli około, ale to około to potrafi być 5mm.
Przedstawię model od strony szczegółów, na które wg mnie warto zwrócić uwagę.
Rama wykonana perfekcyjnie. Składa się z resztą elementów idealnie.
Łożyska wału głównego w obsadach aluminiowych, aplikowane na pierwszy montaż przez Aligna to jakieś NN, czyli brak danych co to za łożyska.
Są niestety kiepskiej jakości. Dla tych co latają Hard 3D warto od razu wymienić je na Japończyki 6800Z.
Bieżnie łożysk tych instalowanych przez Align są miękkie i słabe.
Po lewej łożysko fabryczne, po prawej japończyk.
Następna rzecz to przekładnie wałka napędu ogona.
Przekładnia złożona fabrycznie wymaga kontroli pod względem spasowania i "bicia" zębatki na każdym wałku.
Tu niestety Align nie może się pochwalić precyzją. Warto rozłożyć i złożyć ponownie całość tak, aby pracowały z odpowiednim luzem.
CDN
Na wstępie zaznaczę że nie będzie to opis w stylu INBOX, czy też składanie modelu krok po kroku wg instrukcji.
Jest tego sporo w sieci a instrukcja montażu Aligna jest akurat "prawie" dokładna.
Prawie, bo mylą się instrukcje w jednej kwestii - długość popychaczy od serw do tarczy jak i od tarczy do okuć.
Niestety nie zawsze podają dokładną długość, dlatego jest napisane "approximately" czyli około, ale to około to potrafi być 5mm.
Przedstawię model od strony szczegółów, na które wg mnie warto zwrócić uwagę.
Rama wykonana perfekcyjnie. Składa się z resztą elementów idealnie.
Łożyska wału głównego w obsadach aluminiowych, aplikowane na pierwszy montaż przez Aligna to jakieś NN, czyli brak danych co to za łożyska.
Są niestety kiepskiej jakości. Dla tych co latają Hard 3D warto od razu wymienić je na Japończyki 6800Z.
Bieżnie łożysk tych instalowanych przez Align są miękkie i słabe.
Po lewej łożysko fabryczne, po prawej japończyk.
Następna rzecz to przekładnie wałka napędu ogona.
Przekładnia złożona fabrycznie wymaga kontroli pod względem spasowania i "bicia" zębatki na każdym wałku.
Tu niestety Align nie może się pochwalić precyzją. Warto rozłożyć i złożyć ponownie całość tak, aby pracowały z odpowiednim luzem.
CDN