Strona 3 z 4

Re: T-Rex 600N --> elektryk

: 30 maja 2018, o 21:33
autor: Sulim
Jak chcesz cicho to FunTecha ja mocno to PoweBosta. Ostatnio rcjapan robił wyprzedaż Hatori. A co najgorsza w przyzwoitej cenie.
Nie chwaląc się miałem do 55-ti Funteca i byłem mega zadowolony. Teraz jest przyłączony do Yamady 60srx

Re: T-Rex 600N --> elektryk

: 30 maja 2018, o 21:44
autor: mwx
Syfon pisze:A i skoro juz strzaleczka ma isc w druga strone, to moze wiecie czy poza tlumikami Aligna mozna siakies inne kupic do OS55? Chcialem Hatori, ale juz chyba nie produkuja.


W przypadku rury do 50 Align to właśnie Hatori, tylko ma inaczej wyprofilowaną puszkę na wierzchu dla zmyły. Bierz cokolwiek, różnice dotyczą głównie dźwięku i wyglądu, o ile nie kupisz jakiegoś totalnego badziewia. Więcej ugrasz/stracisz na paliwie, dobre regulacji i porządnym wyważeniu sprzęgła z wentylatorem. Zainwestuj zaoszczędzoną na tłumiku kasę w wyważarkę Dubro.

Re: T-Rex 600N --> elektryk

: 30 maja 2018, o 21:49
autor: Sulim
A swoją drogą to ciekawe czy Ziemmerman robi jeszcze tłumiki.

Re: T-Rex 600N --> elektryk

: 30 maja 2018, o 22:38
autor: mwx
Teraz przerzucili się na hamulce i muzykę do filmów xD

Re: RE: Re: T-Rex 600N --> elektryk

: 31 maja 2018, o 10:35
autor: Syfon
miruuu pisze:
Syfon pisze:Trza moderatora poprosic. :D

Moderator czeka.


;)


Baaaardzo uprzejmie :nw: prosze Moderatora o zmiane tematu na T-Rex 600N --> elektryk --> i znów Nitro :-) czy cos w tym guscie. Zdaje sie na fantazje Moderatora :D

Re: T-Rex 600N --> elektryk

: 31 maja 2018, o 10:43
autor: Syfon
Sulim pisze:Jak chcesz cicho to FunTecha ja mocno to PoweBosta. Ostatnio rcjapan robił wyprzedaż Hatori. A co najgorsza w przyzwoitej cenie.
Nie chwaląc się miałem do 55-ti Funteca i byłem mega zadowolony. Teraz jest przyłączony do Yamady 60srx


Chcialem tylko zaznaczyc ze juz latalem nitro, no bo przeciez na poczatku ten reksiu byl nitro zanim zostal zelektryfikowany :D.
Mialem wtedy tlumik Aligna, ale raczej zalezy mi na cichym tlumiku niz na mocy, wiec FunTech z Waszych opinii wydaje sie najrozsadniejszy.
Mozecie polecic sklep gdzie mozna go kupic?

Re: T-Rex 600N --> elektryk

: 31 maja 2018, o 10:50
autor: Syfon

Re: T-Rex 600N --> elektryk

: 31 maja 2018, o 11:06
autor: kubacki

Re: T-Rex 600N --> elektryk

: 31 maja 2018, o 15:41
autor: Sulim


Wygląda, że to właśnie ten.

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 31 maja 2018, o 17:51
autor: aikus
Pogadaj jeszcze z Artją. Artja ma ciekawy tłumik do sprzedania. Nie jest może najcichszy, ale Stary, takiego dizajnu żaden inny tłumik na świecie nie ma:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 31 maja 2018, o 20:44
autor: Sulim
Co On go kopnął ?

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 31 maja 2018, o 21:32
autor: aikus
to było tak:

W jednym locie nagle silnik zaczął jakoś głośniej chodzić...
Po wylądowaniu artja stwierdził, że pewnie paliwo się kończyło i powietrza złapał.
A następnym locie, na plecach obaj niezależnie zauważyliśmy że kurde z tego helika chyba coś zwisa.
wylądował...
kurde nic nie zwisa...
Nie, no ... chyba się nam przywidziało, przecież jakby coś zwisało w locie na plecach to by w łopaty wpadło...
Artja: już myślałem, że mu się tłumik urwał
aikus: (rzut okiem na tłumik) ... ty no bo blać oczywiście że się urwał!!!!

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 1 cze 2018, o 07:00
autor: Artja
W tym przypadku można mówić o nieprawdopodobnym szczęściu. Gdyby się ta parówa do końca urwała i w locie na pleckach wpadła w wirnik, to niewiele by z helika zostało...

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 1 cze 2018, o 07:38
autor: aikus
No... Parowa wisiała na jakimś centymetrze blachy...

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 10 lis 2018, o 11:58
autor: Syfon
Odgrzeje temat, bo teraz potrzebuje potwierdzenia, ze pozostawienie zebatki autorotacyjnej 131T/34T (M0.8) bedzie ok, przy glownej 170T, czy trzeba autorotacyjna rowniez wymienic na oryginalna 180T?

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 10 lis 2018, o 16:58
autor: aikus
131/34 to daje ratio ciutek ponad 3.
ch****o mało, aczkolwiek to latania makietowego wystarczy poza tym to jeszcze zależy od rozmiaru łopatek ogonowych czy to jest bardzo mało czy wcale nie tak mało.
Pytanie jaka będzie zębatka odbierająca przy oryginalnej 180T, no bo jak rozumiem odbierająca też się zmienia...

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 10 lis 2018, o 20:26
autor: mwx
Wirnik ogonowy w Rapciu przy fabrycznym ratio potrafił się rozprysnąć, więc lepiej nie przesadzać w tej kwestii.

Ja w swoich raptorach zawsze wymieniałem hub z aluminiowego wieloczęściowego na jednolity stalowy. TT sprzedawał ten upgrade bo wiedzieli że aluminiowy to lipa. Warto sprawdzić jaki tam jest hub, szczególnie przed zwiększaniem ratio.

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 11 lis 2018, o 11:15
autor: Syfon
Jeszcze raz i od poczatku. Wg planow i oryginalnych czesci align t-rex 600n ma zebatke glowna 170T i do tego autorotacyjna 180T:
Obrazek
Czy wymiana na zebatke autorotacyjna 131T M0.8, ktora jest dedykowana do 600PRO sprawdzi sie w nitro? Tzn czy nie bedzie to z uszczerbkiem na wydajnosci ogona?

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 11 lis 2018, o 16:03
autor: aikus
Dobra to ja też jeszcze raz.

1. Mówimy TYLKO o przekładni na ogon (czyli zębatka autorotacyjna i odbierająca). Tak? Przełożenie silnik / zębatka główna jest ogarnięte, nie ruszamy go, zostawiamy w spokoju, nie bierzemy do rozważań ... tak?

2. Oryginalnie jest to przełożenie 180T / XT.
Ile wynosi X?

3. Podajesz, że nie oryginalnie moduł wynosi 0,8. Tak z ciekawości (nie ma to oczywiście znaczenia dla przełożenia, ale) jaki jest moduł w tym oryginalnym przypadku? Jeśli tyle samo, to:
- czy to oznacza, że zębatka odbierająca jest również 34T? Trochę to nie wiarygodne, ale jeśli tak, to to by dawało ratio prawie 5,3, czyli z kolei kurewsko wysokie.
- Jeśli oryginalnie zębatka odbierająca jest również inna, no to patrz punkt 2.

4. W przypadku nieoryginalnym przełożenie to 131T/34T co daje ratio (jak mówiłem wcześniej) nieco ponad 3 i to jest raczej małe ratio, ale to nie znaczy, że ogon koniecznie musi słabo trzymać, bo to zależy od wielu innych czynników jeszcze (maks skok ogona, maks skok główny, stosunek średnicy wirnika głównego do ogonowego, typowe obroty na których latasz / zamierzasz latać). Wysokie ratio jest dobre do niskich obrotów headspeed. Jak przy wysokim ratio przegniesz z obrotami to wirnik się może rozprysnąć i będzie katastrofa i dotyczy to tak naprawdę każdego helikoptera (MWX mówi o rapciuchu, ja nie wiedziałem, że w Rapciuchu jest to jakiś szczególny przypadek).

Re: T-Rex 600N --> kret --> elektryk --> kret --> nitro --> ...

: 11 lis 2018, o 18:52
autor: mwx
Dobra, pokręciłem. Nie wiem czemu ale wydawało mi się że mowa o Rapciu ;)

W Rexie 600N fabryczne ratio daje radę, nie ma potrzeby grzebania. Fruwam na 2150rpm, czyli jak na dzisiejsze czasy stosunkowo nisko.