Gaui X5

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 7 lut 2013, o 22:50

ok, teraz wiem wszystko... cieszę się że nie łyknęłem marketingowych ściem o samopoziomowaniu i kupiłem "normalny" fbl system... w moim skookum jest jeszcze masa opcji w ustawieniach których nie znam a na internecie żaden gwiazdor 3d nie opublikował swoich ulubionych... nic tylko czekać na pogodę.
pzdr :thumb:
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 7 lut 2013, o 22:53

crash pisze:w moim skookum jest jeszcze masa opcji w ustawieniach których nie znam a na internecie żaden gwiazdor 3d nie opublikował swoich ulubionych... nic tylko czekać na pogodę.
pzdr :thumb:


Na twoje szczęście się mylisz :D http://www.heliplane.net/2012/11/skooku ... am-setups/
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 7 lut 2013, o 23:34

rzeczywiście, coś się pokazało ale ciągle nie wiem co to "cyclic1" i "tail1", a jak już w to wejde to czarna magia! mam nadzieję że chwilowo ;)
sprobuję jednak któregoś z tych gotowców wstawić w setup, a co!
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 576
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: edek » 8 lut 2013, o 12:55

Ale dawno mnie tu nie bylo...

Pewel, widze, ze dobrze ci idzie, oby tak dalej!

radios24 pisze:To że model jest stabilny to wcale nie znaczy, że prościej się nim lata.


Falsz.
Zeby sie o tym przekonac, wroc do flybara i zrob kilka trudnych technicznie figur (zadne piro elo tornada) ale gdzie trzeba model kontrolowac by nie uciekal na boki (np. roll'e w miejscu). Gwarntuje ze z flybarem nie zrobisz tego tak dokladnie jak z FBL.

radios24 pisze:Nie można powiedzieć, że jak kupimy sobie takiego Vbara to zaczniemy lepiej latać, bo to nie jest prawdą.


Prawda, ale pozwoli to na szybszy postep w nauce.

BTW, widac chyba jakis zastoj na rynku FBL? Kupa czasu minela od tego boomu a chyba zadnych rewolucji od tamtego czasu nie bylo?

"Hardcore 3D tak zostałem wychowany
ten kto F3C, na zawsze jest przegrany" by Ombler



Save the Flybar!!

Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 8 lut 2013, o 20:38

edek pisze:Ale dawno mnie tu nie bylo...

A czemuż to tak? :?

edek pisze: Paweł, widze, ze dobrze ci idzie, oby tak dalej!

Dzięki, staram się :D


edek pisze:Falsz.
Zeby sie o tym przekonac, wroc do flybara i zrob kilka trudnych technicznie figur (zadne piro elo tornada) ale gdzie trzeba model kontrolowac by nie uciekal na boki (np. roll'e w miejscu). Gwarntuje ze z flybarem nie zrobisz tego tak dokladnie jak z FBL.


Jeszcze nie tak dawno temu latałem Trexe 500 z padlami KBDD i latało mi się wyśmienicie, no ale niestety flybar ma jak dla mnie jedną bardzo poważną wadę, a jest nią dosyć spora utrata obrotów na głowicy, przez co governor nie sprawuje się już tak dobrze, w szczególności, kiedy nasz model ma niewiele mocy. Dla mnie stałe utrzymywane obrotów jest chyba jednym z najważniejszych elementów podczas lotu. Oczywiście masz rację, że model wykonuje akrobacje z większą dokładnością, ale mi to sprawia olbrzymią frajdę :juppi: Oczywiście, że flybarless od wala za nas dużo roboty, ale według mnie to jest w nim właśnie piękne, bo on zajmuje się tym czym mi się nie chce a mi zostawia samą esencję latania :) :) która sprawia mi ogromną przyjemność, a przecież właśnie o to w tym hobby chodzi :D
Ale nie we wszystkich modelach wg. mnie flybarless jest dobrym rozwiązaniem. Dla przykładu latałem Gaui X2 na BXie i w mojej opini 255 z typowimi padlami lata znacznie lepiej. No niestety, żadną elektroniką fizyki nie oszukamy, a masa na wirniku robi swoje ;)
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2890
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 252 razy

Postautor: Kowal » 9 lut 2013, o 07:52

radios24 pisze:a mi zostawia samą esencję latania :) :) która sprawia mi ogromną przyjemność, a przecież właśnie o to w tym hobby chodzi :D


Esencja jest wtedy, gdy bieżesz model kumpla, robisz poprawny start, poprawny lot, później lądujesz tak jak Ty chcesz, a nie model i stwierdzasz, że model lata kiepsko, bo Ty masz lepiej ustawiony. Innymi słowy, delektujesz się każdym lotem, bo posiadasz na tyle umiejętności, że latasz, a nie walczysz o utrzymanie się w powietrzu. Ja tak mam niestety tylko z z samolotami, bo jakoś helików nie czuję do końca.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 576
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: edek » 9 lut 2013, o 10:55

radios24 pisze:
edek pisze:Ale dawno mnie tu nie bylo...

A czemuż to tak? :?


A jakos mi przeszla zajawka ... :)

radios24 pisze: no ale niestety flybar ma jak dla mnie jedną bardzo poważną wadę, a jest nią dosyć spora utrata obrotów na głowicy, przez co governor nie sprawuje się już tak dobrze, w szczególności


Istnieje taki termin "collective management" i malo osob latajacych FBL w ogole ma pojecie o nim (nie mowiac o praktyce), a wlasnie to ,umiejetne operowanie gazem i nie doprowadzanie do duszenia ukazuje klase pilota.
Z FBL ten problem znika, mozna machac dragami jak na symku a zauwazylem ze jest on od czasu wprowadzenia FBL jakims wyznacznikiem wlasciwego zachowania modelu... Ogolem zrobilo sie nudno, za nudno.

"Hardcore 3D tak zostałem wychowany
ten kto F3C, na zawsze jest przegrany" by Ombler



Save the Flybar!!

Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 9 lut 2013, o 15:49

No ja naszczęście wiem o co chodzi z tym collective management, i tu nie masz racji, że w FBL można o tym zapomnieć ;) Moja Gaua nadal ma mało mocy i nadal muszę kombinować, jak inaczej zrobić figurę, aby model nie przydechł. Każdy model ma swoje granice jeśli chodzi o osiągi, a fbl pozwala na nieco więcej ;) Taka jest moja opinia ;) Ja wychowałem się na flybarze, ale już nie mam zamiaru do niego wracać, bo FBL oferuje mi znacznie więcej.
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 9 lut 2013, o 16:44

ja zaczęłem od fbl... porównałem te same modele, 450 fbl i 450 z flybarem, polatałem jednym i drugim. powiedziałem że ten z flybarem jest "mułowaty", lata gdzie chce i ciągle trzeba go pilnować, zanim wykona jakiś manewr można sobie "ziewnąć"... raz w życiu latałem z flybarem i cieszę się że to już przeżytek.
fbl oferuje nam całkiem inną technikę latania, większe możliwości, lepsze wykorzystanie mocy, i nie jest wcale łatwiej bo skoro można więcej i szybciej i lepiej to poziom trudności wzrasta i pilot musi dać z siebie więcej.
technika prze do przodu, w fbl'ach na razie będzie chyba zastoj, teraz będzie czas na akumulatorki, regle, silniki i serwa. oczywiście konstrukcje też pozostawiają wiele do życzenia i myślę że za przykładem goblina firmy zaczną kombinować coś nowatorskiego... dla nas oznacza to tylko możliwość latania czymś lepszym...
pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2890
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 252 razy

Postautor: Kowal » 9 lut 2013, o 18:13

crash pisze: i nie jest wcale łatwiej bo skoro można więcej i szybciej i lepiej to poziom trudności wzrasta i pilot musi dać z siebie więcej.


Tak, zwłaszcza mając możliwość ustawienia milionów kompensacji w sofcie od fbl.

Chłopaki, nie obraźcie się, ale nie wiecie o czym mówicie. Mało kto z Was ma większe doświadcznie i może wypowiedzieć się obiektywnie o fb i fbl. Rozumiem, że polatanie dwoma modelami coś tam daje, ale napewno nie wiedzę o fb i fbl. Dzisiaj wielu z Was uważa się za speców, bo umiecie skręcić i zaprogramować jakiś model ( zaprogramować, a nie ustawić go mechanicznie i programowo poprawnie). Mechanika jest czymś Wam obcym, bo oprogramowanie WSZYSTKO załatwi. Nie mówię już o umiejętności panowania nad modelem, bo większość ludzi nie panuje nad nim, wydaje im się, że umieją latać. Tyle w tym temacie.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 9 lut 2013, o 18:29

yeah! czekałem na ciebie "kowal"! ;)
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 9 lut 2013, o 18:43

Wg mnie nie można poprawnie ustawić systemu fbl bez prawidłowo złożonego i ustawionego modelu. Fbl bardzo upraszcza konstrukcję głowicy , co jednocześnie ułatwia nam cały ten proces ;) Dodatkowo firmy wychodzą nam na przeciw i wypuszczają wszelkiego rodzaju narzędzia pomiarowe, jak np. RC Logger i jego kątomierze. To na prawdę super sprawa ;) Osobiście bardzo denerwuje mnie fakt, że w takich modelach jak np. moja Gauka, producenci nie sprzedają swoich KITów z turnbuckles-ami (snapami zrobionymi na bazie śrub rzymskich). Aż mnie coś trafia, kiedy za każdym razem muszę odczepiać snapy z kulek, przez co dostają luzów. Na szczęście są upgradey :D
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 27 mar 2013, o 18:25

A teraz coś do podziwiania :D Mój znajomy zrobił mi ostatnio takie cusio :banana:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I to się nazywa idealne wyważenie apki :D

Doszły do mnie 3 nowe pakiety Gens Ace 4000mAh 6s 60C :D

Obrazek
Akumulatory wyższe o ok. 0,5 cm od poprzednich 25C, reszta parametrów bez zmian
Obrazek

Waga to ok. 690g, Gauka jest z nimi wyważona idealnie :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Sprawdziłem napięcia na celach w Gensach- ok. 3,74V +-0,02V a więc w porządku :D

Niedługo zaczną się testy :rotfl: Tylko żeby pogoda na nie pozwoliła :nw:
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7036
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 263 razy
Podziękowano: 408 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 mar 2013, o 22:12

Gdzie się najlepiej kupuje Gensy?
Helikoptery
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 28 mar 2013, o 14:17

Gensace.com ale tam trzeba do nich mailować, bo teoretycznie nie wysyłają do Polski.
hobbypartz.com tam zamawiałem za pierwszym razem ;) Trzeba się nastawić na to że doliczom nam Vat i cło, bo to nie jest w EU.
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 28 mar 2013, o 14:45

Rozwinę nieco co napisał Kowal.
W obecnych czasach zanikło w dużym stopniu rzemiosło warsztatu modelarza. Wiele rzeczy jest gotowe, złożone i załatwia to ślęczenie nad formą, odlewem, cięciem, klejeniem itd. Większość współczesnych modelarzy to raczej użytkownicy modeli niż ich budowniczowie.

Analogiczna różnica to FB a FBL. Mechanika jest znacznie bardziej uproszczona a komputer robi za nas krecią robotę korygując wiele błędów w konstrukcji i pilotażu. Owszem, elektronika daje nam nowe możliwości ale nie świadczy to od razu o większych umiejętnościach czy opanowaniu warsztatu.
Tak jak wszelkie ABS-y w aucie nie czynią nas Kubicą 8-)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Essen / Germany
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AdamskY » 28 mar 2013, o 16:34

Gmeracz pisze:Tak jak wszelkie ABS-y w aucie nie czynią nas Kubicą 8-)


i bogu dzieki ze nie... prawie co start to w cos wygrzmoci :vhappy:
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 14 maja 2013, o 13:41

Od 8min lot Gaui

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oGHf_8x4MM

P.S. Który to mówił, że 60C się nie grzeją :rotfl2:
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 14 maja 2013, o 19:38

:approve:
od 8 minuty fajnie sie oglądało... pięknie!
ps- szybka ta gałka :thumb:
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 25 maja 2013, o 14:39

Parę dni temu moja Gaua zaliczyła kreta :( Na szczęście był niewielki, a zniszczenia to:
-wygięty wał wirnika ogonowego oraz hub,
-połamane łopatki ogonowe,
-wygięta belka,
-połamane 2 snapy i jeden orczyk,
Plusem jest to, że: :D
+kabina cała, nawet ryski nie ma,
+łopaty też całe,
+serwa jak nowe (czyli ze standardowymi luzami :wall: )
+o dziwo wszystkie koła zębate też nienaruszone :)

*profilaktycznie wymieniłem łożyska w skrzynce ogonowej ;) i ślizgacz (niestety nie można kupić samej mosiężnej tulejki :( ale za to będę mieć praktycznie nowy ogon :banana: ). Po dwóch przyhaczeniach ogonem o glebę nie mam zamiaru już latać na tym ustrojstwie :rotfl:
Przy okazji wymieniłem okucia ogonowe na metalowe---> znacznie poprawiło to reakcję ogona podczas lotu :banana:
Obrazek

No i jeszcze filmik z tego kreta :masakra: Dlaczego zawsze kiedy coś się dzieje, to jest kręcony filmik, a kiedy wszystko jest pięknie, to na polu akurat nikomu się nie chce wyciągnąć kamery :twisted:

YouTube

No niestety X5 i 6s to nie jest ideał pod względem mocy, czas zacząć się zastanawiać nad setupem na 8s lub pójściem o klasę wyżej ;)
Na filmie widać jak tuż przed kretem Gaua już nie ma mocy i obraca się o 180stopni :D (wiem, wiem trochę przegiąłem, ale jak inaczej można poznać granice możliwości modelu :rotfl: )
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości