Gaui X3 - dlaczego właśnie ONA

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
subframe
Stały bywalec...
Posty: 140
Rejestracja: 17-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 26 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: subframe » 15 lis 2014, o 21:29

Ostatnio moja 450 trochę już sie zmęczyła i mnie tez. Być może to dobry moment żeby spróbować czegoś innego przed przesiadką na Protosa lub Goblina ;) Pomyślałem o X3, ale mam kilka pytań.
1. Czy X3 będzie lepiej latał niż 450pro na tym samym setupie tj. 325mm, 3s i silnik np. 450 mx? Na czym ta "lepszość" polega?
2. Jaka zębatkę silnika najlepiej dobrać do X3 dla soft3d w 3s (przekładka z 450).
3. Z czego wynika większa masa X3 od 450pro? W końcu to sam plastik, powinien być lżejszy.
4. Czy podwozie od 450 można zaadoptować do X3?
5. Co w stockowej wersji warto zmienić oprócz napędu na pasek i co warto od razu sobie dokupić?
pozdrawiam
Subframe
450PRO DFC, V977, 250GT
Me-109, Cessna 182
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 15 lis 2014, o 22:11

1. Nie polecałbym x3 na łopaty 325, przy 350 już czuć że są krótsze.
2. Nie wiem co to znaczy soft 3d ale jak dasz 2800-3000 na głowicy to zrobisz wszystko, jak dasz 3700 to zrobisz wszystko szybciej :)
3. Bo to większy model +silnik i regiel
4. To z rurkami metalowymi na pewno, jednoczęściowe- nie wiem.
5. Czwarte łożysko w okuciach głównych, reszta to zbędne i ciężkie bajery.

Pzdv,

~wysłano z ciapciaka~
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 15 lis 2014, o 22:29

Dorzuce cos do 1.
Lepszosc Gaui X3 nad 450tka polega na tym, ze jest to poprostu lepszy helikopter.
Mialem przyjemnosc latac Gaui X3 PiotrkaS i jest to poprostu ... Tak jak Protos jest lepszym helikopterem, tak Gaui to jest dokladnie to samo.
Sztywnosc konstrukcji, zero luzow w mechanice.
Miedzy Protosem a Gauganem tez sa roznice na plus i na minus dla jednej i drugiej strony ale nie o to pytasz.
Osobiscie wole Protosa, ale Gaui... No bedziesz zadowolony. Po przesiadce z 450tki - zobaczysz, spodoba Ci sie.
Stabilnosc precyzja... To jest zupelnie inna klasa latania.
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 15 lis 2014, o 22:36

Większa waga X3 spowodowana jest tym że... ten helik jest większy ale też ma grubszy wał, szpindel, belkę ogonową, wałek ogonowy, okucia itd. Ale dzięki tym wzmocnionym elementom X3 jest dużo bardziej wytrzymała i odporna na krety. Znacznie trudniej jest skrzywić wał główny czy szpindel (mnie się jak na razie nie udało). Skrzynka ogonowa dużo lepiej obejmuje i trzyma belkę ogonową (to było bolączka 450pro). No i X3 nie ma parasolek - najdroższy element w kosztach eksploatacji 450PRO. Aha, X3 ma znacznie lepsze przełożenie napędu ogona, przez co jest mniej problemów z jego trzymaniem . Tzn nie ma ich wcale nawet na low headspeed :)
Ostatnio zmieniony 15 lis 2014, o 22:44 przez telemaniak, łącznie zmieniany 1 raz.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
subframe
Stały bywalec...
Posty: 140
Rejestracja: 17-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 26 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: subframe » 15 lis 2014, o 22:38

Czyli jakie łopaty i jaka zębatkę dobrać pod 3s i silnik z 450 pro? Obroty 2800-3000 są dla mnie ok.
pozdrawiam
Subframe
450PRO DFC, V977, 250GT
Me-109, Cessna 182
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 15 lis 2014, o 22:41

Jeżeli X3 to raczej łopaty 360. Co prawda nie próbowałem na 325 ale jakoś sobie tego nie wyobrażam. Mini protos na 325 ok, forza ok, ale X3 jest po prostu za dużym helikopterem na takie łopaty - wyglądałoby to moim zdaniem komicznie. Pozatym jest za ciężki na tak krótkie łopaty.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 16 lis 2014, o 20:25

subframe pisze:4. Czy podwozie od 450 można zaadoptować do X3?


Z podłogą ALZRC można stosować zwykłe podwozie od 450 PRO
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 16 lis 2014, o 20:36

PiotrS pisze:
subframe pisze:4. Czy podwozie od 450 można zaadoptować do X3?


Z podłogą ALZRC można stosować zwykłe podwozie od 450 PRO


Czyli można też zastosować podwozie od Protosa Mini (Gorilla) które jest całkowicie niełamliwe. To chyba jedyna rzecz w Protosie (Mini i 500) której nigdy nie udało mi się połamać :grin2:
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 16 lis 2014, o 22:59

Wał 6mm przy typowym krecie jak w ziemię się uderzy lopatami sie nie zegnie, dopiero upadek na głowice moze doprowadzić do zgięcia.

Co do kretoodpirności X3 to bym nie liczył, masa robi swoje a dowodem na to jest że Piotrek już uszkodził ramę.

Gorilli od mini nie udało mi się zniszczyć od 3 lat (a poczatku latała w rex450) natomiast w w P500 akurat lubią się łamać czarne płozy -golenie też są niezniszczalne. Niestety płozy nie są dostepne oddzielnie.

X3 raczej kiepsko bedzie latał na 325, duzo leoiej wypadnie lekki protos mini ktory bedzie świetnie latał zarówno na 325 jak i 350mm.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 sty 2015, o 19:27

Podobno Lynx testuje strecha do Gaui X3.
Ma latać na łopatach 380 mm, które mają ponoć być niebawem bardziej popularne :-)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 13 sty 2015, o 21:10

Jak na moje oko zbędny bajer i mogą się pojawić problemy z wyważeniem.
Druga sprawa, silnik i regiel 50A to wytrzyma, ale pakiet już nie koniecznie.
Przy łopatach 360 i 1400mAh Gens (czyli dobrej jakości pakiet), który wchodzi na styk starcza na max maxów na 3 minuty ostrego latania.

No nie wiem nie wiem.

pzdrv,
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 sty 2015, o 21:27

Z pakietu 1450 mAh 45 C możesz pociągnąć 65 A prądu ciągłego.
Jak regiel wytrzyma, to i pakiet również :-)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 13 sty 2015, o 21:52

Chodziło mi o czas lotu, nie o wydajność prądową.
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 sty 2015, o 21:57

Myślę, że pojawią się pakiety większe niż 1450 mAh, które wejdą w ramę.
Ludzie 1600 mAh wpychają.

Do mnie idzie 1550 mAh na próbę.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 13 sty 2015, o 21:58

a co to za 1550?
Nano-techy?
Dasz linka?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015, o 22:02 przez donia, łącznie zmieniany 1 raz.
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 sty 2015, o 22:02

wiem, nie kupuje się nanotechów, ale na Heli Freaku bardzo je chwalą:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... =1550%20mA
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 13 sty 2015, o 22:04

Zedytowałem w temacie Nano-techów w tym samym momencie, co wysłałeś swoją odpowiedź. :)

To daj koniecznie znać co one są warte, jakie odczucia subiektywne (moc) i obiektywne np. czas lotu, napięcia itd.

pzdrv,
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 sty 2015, o 22:29

Ja latam bardzo spokojnie, więc niewiele moja próba da.
Ale dam znać.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 715
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 13 sty 2015, o 23:20

Ja tam też mam dwa nano-techy w X3. Jak na razie (odpukać) nie puchną. Moc jak na razie jest, choć już chyba słabsze trochę niż Gensy.
Awatar użytkownika
subframe
Stały bywalec...
Posty: 140
Rejestracja: 17-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 26 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: subframe » 13 sty 2015, o 23:25

Ja latam na nano techach A-SPEC G2 i naprawdę to zupełnie inna liga niż zwykle nano.
pozdrawiam
Subframe
450PRO DFC, V977, 250GT
Me-109, Cessna 182

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron