Gaui 550

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 3 maja 2012, o 12:26

latałem nad górkami, powietrze przymglone.... lekki wiaterek, przed burzą...

przy 100m lekko zestresowany, ja daje w dół on idzie w górę... dostał wiatr od spodu od strony doliny Sądeckiej...
zwrot i nurkujemy :) zanim wyjde poza zasięg....
a tu supprice... wychodzę z nurkowania a obraz pokazuje w dół...

!!!! dezorientacja... totalna.... :masakra:

naszczescie trochę AHI - sztuczny horyzont i niewielka juz wysokość około 50 -60m pozwoliły bezpiecznie sprowadzić model na lądowisko.

na lądowisku, okazało się że obiektyw z podczepionym FishEye podczas wychodzenia z nurkowania odwrócił się ... wdół..
kamerka Sony bloggie PM5 ... latanie z nią FPV to szukanie kłopotów :/



hd: (upload trwa)
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 3 maja 2012, o 20:49

Trzeba mieć cojones, żeby wrócić z takiej sytuacji - szacun :D
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 3 maja 2012, o 21:40

raczej dużo szczęścia
a "guardian angel" przy mnie ma już wylatane wszystkie limity
:)
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 23 maja 2012, o 20:01

Witam

wczoraj polatałem relaksacyjnie za stodołą,
tj. cwiczymy zawisy lewo / prawo i kółeczka

po około 8 minutach siadam a tu niespodzianka...
regiel gorący trudno dotknąć no nic, składam łopaty a tu zooonk,
silnik się kręci, niezaleznie w którą stronę obracam rotorem, silnik się tez obraca.

zablokowało się łożysko jednokierunkowe, dotykam go tez jest ciepłe.
dzisiaj rozebrałem G550 na tyle aby wyjąć nieszczęsne łozysko... musialem uzyc sily aby wybic oske z łozyska...
sruty sie wysypaly z srodka jednokierunkowego...
naszczescie zapas lezal w szafce, tak wiec jutro testy...

1. zastanawiam sie czy przyczyna takiego stanu (zatarcie lozyska jednokierunkowego) moze byc stosunkowo dlugi czas lotow... od 8 do 10 minut... jezeli to bedzie sie powtarzac... no to bedzie problem przy fpv...

2. mam standardowe lopatki ogonowe z 425... po starcie widze ze serwo ogonowe dosyc mocno sie wychyla, jak sprawdzilem na ziemi jest to prawie max mozliwego wychylenia lopatek... wyglada na to ze lopatki z 425 są dla lopat 515 zbyt malo wydajne... trzeba pomyslec o lopatkach z 550 na ogon...

pzdr
P
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 23 maja 2012, o 21:54

Plastyczana rama - łożysko sie grzeje - rama się trochę odkształca - łożysko sie grzeje jeszcze mocniej... i tak dalej.

Im dłuższe loty tym bardziej pogłebia się efekt. Swoją drogą lepiej że sie zblokowało - inaczej miałbyś niespodziewanego autosa :wow2:

Mowiłem Ci żeby brać CF :mrgreen:

Generalnie OWB to słaby punkt Gaui, szczególnie z tą ramą. U mnie ciągle siedzi fabryczne od nowości i jeszcze działa. Polecane (względnie drogie) jest łożysko VBXa http://www.vxb.com/

Podobno w X4 poprawili ten mankament, ale nie znam szczegółów i nie wiem czy dałoby się przeszczepić...

A łopatki na ogonie to zmień koniecznie. Nie tylko o wielkość chodzi, ale i o obroty, które zapewne przy większych łopatach masz mniejsze. No i nie pamiętam jakie masz serwo na ogon, bo też musi być odpowiednie.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 24 maja 2012, o 01:59

jedrus pisze:Plastyczana rama - łożysko sie grzeje - rama się trochę odkształca - łożysko sie grzeje jeszcze mocniej... i tak dalej. Im dłuższe loty tym bardziej pogłebia się efekt.

Jędruś... Nie fantazjuj za bardzo ;) Ja tym plastikiem latałem nawet w Radomiu... Fakt że prosto po krecie i kompletnie nie ustawionym, ale przedtem zrobił kilka setek lotów na identycznym łożysku z identyczną ramą.
Łożysko Pit używał od początku inne niż fabryczne, które mu kiedyś wysłałem i na którym ja latam od ponad roku bez najmniejszych problemów. Rama się absolutnie nie odkształca przy takim lataniu - no bez takich jajec... Chyba że robisz nim ostrą akrobację... Zaznaczam ostrą... Sprawdzone organoleptycznie. Ta rama może nie jest pancerna, ale to dobry plastik Du Pointa i wiele znosi. Często nawet więcej niż trochę jednak przereklamowany węgiel.

Bardziej zastanawiający jest fakt takiego mocnego grzania się kilku podzespołów. Tu bym szukał i widział przyczynę. Coś zrobiło duże opory i po kolei wszystko się zaczęło przegrzewać. Szczerze to musiałbym rozebrać trochę ten model Pita i obejrzeć pod lupą o co chodzi. Może poleciało inne łożysko i wytworzyło opór?

BTW. Dlaczego firmy generalnie odeszły od plastiku? Bo formy do wtryskarki są cholernie drogie w produkcji. Wymagają super precyzji, trzeba ich mieć kilka z marszu...
Znacznie łatwiej ustawić plotter z frezem czy laserem bo to leci prosto z ekranu kompa. Albo jak w przypadku Aligna głowica wielofrezowa w maszynie CNC.
Zauważ, że obecnie wszyscy robią body z płytek węgla skręcanych rozpórkami. Technologicznie to znacznie prostsze i tańsze na taśmie.
Ale czy aby na pewno lepsze?

Nie jestem nadal przekonany. 2 tyg. temu kolega składał w Radomiu nowego Aligna 600 v.2 FBL. Rama była tak rozkalibrowana że śruby nie chciały wchodzić w otwory alu rozpórek. Nowa fabrycznie rama!!! No sorki, ale to już jest bezczelna chamówa Aligna za grube w końcu pieniądze. Tłuką tego tysiącami oszczędzając na frezach i to jest efekt. Uwierz, że z plastikiem nie ma takich jajec.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 24 maja 2012, o 11:17

w brew pozorom rama zachowuje odpowiednią do mojego stylu latania sztywność,
przy fpv i polatywaniu za stodołą :), nic się "nie giba",
lądowanie zawsze wykonuję miękko (mam Trex600 podwozie) bez tzw. pacnięć w ziemię.

faktycznie na poczatku miałem problem z wibracjami,
ze wzgledu na złe spasowanie mocowania łopat, które miały otwór fi4 a zostały skręcone w okuciach na śrubie fi3.
m.in. przez to testy gimbala się nie udały...

łozysko prawdopodobnie padło przez:
- wadę fabryczną
- dostały się do niego resztki oleju z łozyska powyzej
- dostaly sie do niego resztki smaru-silicon ktorym smarowane byly zebatki
- pod wałkiem z łozyskiem jednokierunkowym umiescilem regiel... czyzby tak bardzo sie grzal ze wplywa to na temperaturę pozostalych elementow ?...
- nieosiowe wklejenie lozyska w zebatkę, po wyjeciu uszkodzonego łozyska wklejałem nowe, i był dosyc spory luz,,


w kazdym razie sprawdzalem dwa pozostale lozyska, pracuja bez oporow i plynnie, tak wiec nie generuja obciazen mechanicznych przynajmniej w zakresie obrotow "z tzw. palca" :)
w wekend oblatam zapasowe łozysko zobaczymy czy się będzie grzało.

pzdr
P
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 maja 2012, o 03:58

A w międzyczasie dotarły do mnie kolejne informacje na temat tego nieszczęsnego "wypasa" Rexa 600. Otwory do mocowania tylnego orczyka tarczy są krzywo nawiercone, przez co tarcza łazi nierówno. A walczyłem w Radomiu z jego ustawieniami cały wieczór i nie mogłem się połapać, dlaczego nie można jej ustawić...
Fajnie, co?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 25 maja 2012, o 10:10

też ostatnio czytałem na innym forum opinie na temat tzw. gwarancji i jakości wykonania podzespołów Align...
1. brak możliwości reklamowania podzespołów zawierających łożyska,
klient kupił, dostał w łapki i posprzatane...
2. kiepska precyzja wykonania podzespołów kupowanych jako części
kupowane luzem części są zwykle droższe w zakupie niż komplet elementów np z kita, tym bardziej dziwi powyższy fakt

wytłumaczyc to chyba mozna tylko, chęcią zysku jaką kieruje sie albo sklep/posrednik/producent.... ktoś na tym robi wałki..
:masakra:

PS:
Sławek, Ty czasem sypiasz :D ? (4 z minutami)
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 maja 2012, o 23:13

Ja qrna nie sypiam tylko łażę po forach, gmeram w helikach, gram w najnowszą gierkę, robię plenerowe fotki, naprawiam ludziom komputerki, czasem sprzątam jak mnie chałupa wnerwi i wnerwiam się też na upał, którego tak zabrakło na urlopie... O co chodzi, przecież płacę podatki???

A tu szef mnie pyta, czy mogę jutro zostać dłużej?
No to ja że mogę, bo zachód słońca jest późno i zdążę jeszcze polatać ;)

A drugi szef mówi - mierzyłeś i mówiłeś że się nie zmieści? A się zmieściło. :wow2:
A ja na to tak od strzału bo nic mi innego nie przyszło do głowy bez porannej kawy, że że mierzyłem w centymetrach a nie w calach... A ten matoł angielski pokiwał ze zrozumieniem głową i... i tak nie zrozumiał... Za trudne było... Zwarcie nastąpiło i lipole przy tym to pikuś... :thumb:

Ale co ciekawe, nowe pokolenie Anglików w ogóle zapomina o zwyczajowej herbacie lanczowej...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 25 maja 2012, o 23:24

cm a cale doście sie dogadali :vhappy:

co do herbatki takie porąbane czasy, wlasnie na NG leciał program o pilotach Dywizjonu 303,
super materiał... niestety Angole i Komuniści ładnie się im potem odwdzięczyli... :mad2:
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 11 cze 2012, o 16:34

Witam

przyszły dzisiaj łopaty asymetryczne spinblades 515-550 oraz isntrukcja producenta aby dla tego rozmiaru ogrnaiczyć obroty do 2200rpm na rotorze (?).

co ciekawe aktualnie mam takie obroty (około 2200rpm) przy zwykłych łopatach z X5 i zebatce 14T ...
czy bardziej doświadczeni koledzy podpowiedzą czy założyć dla tych asymetrycznych łopat zębatke 10T czy 11T ?

Rear Gear 61 T
Front Gear 50 T
OWB gear 19 T
Cell count 6
Motor Kv 1100 Kv
Motor RPM 24420 rpm

Pinion Size 14 T
Front Gear Ratio 3,57
Rear Gear Ratio 3,21
Final Gear Ratio 11,47
HS @ 100% Eff 2130
HS @ 95% Eff 2023
HS @ 90% Eff 1917
HS @ 85 % Eff 1810
HS @ 80 % Eff 1704
HS @ 75 % Eff 1597
HS @ 70 % Eff 1491
HS @ 65 % Eff 1384
HS @ 60 % Eff 1278
HS @ 55 % Eff 1171
HS @ 50 % Eff 1065


Pinion Size 10 T
Front Gear Ratio 5,00
Rear Gear Ratio 3,21
Final Gear Ratio 16,05
HS @ 100% Eff 1521
HS @ 95% Eff 1445
HS @ 90% Eff 1369
HS @ 85 % Eff 1293
HS @ 80 % Eff 1217
HS @ 75 % Eff 1141
HS @ 70 % Eff 1065
HS @ 65 % Eff 989
HS @ 60 % Eff 913
HS @ 55 % Eff 837
HS @ 50 % Eff 761

jestem po oblocie na 10T,
za małe obroty, zawis mam przy około 67-75% wychylenia drązka neistety to dużo na normalne latanie...

waga: 3,7 kg
zasilanie: 2x 3S 5000mAh Zippy 20C
czas zawisu: 10 minut
napięcie podczas zawisu po 10 minutach na zasilaniu 21,4V

zamieniam zębatki na 14T... optymalna była by 12T niestety takiej nie mam...

fotki łopat:
ObrazekObrazek
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 11 cze 2012, o 20:09

pirzol pisze:zamieniam zębatki na 14T... optymalna była by 12T niestety takiej nie mam...
weź 14-tkę i wytnij dwa zęby... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 11 cze 2012, o 20:41

Pirzol w T600 zmniejszyłem tylko krzywą gazu. Zębatki w ogóle nie ruszałem. Z resztą nikt z nas trzech tutaj nie zmniejszał.
Załóż 14T i pobaw się gazem. Będzie ok ;-)
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 11 cze 2012, o 21:10

No, chyba niestety inaczej nie da rady - albo szukaj info na zagranicznych forach albo eksperymetuj. Raczej nie ma zbyt wielu osób w PL co latają na takich łopatach.

IMHO jak już dojdziesz do jakiegoś optimum to zestaw tak uzębienie abyś nie był poniżej 85% gazu.
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 11 cze 2012, o 21:12

Ramotny :vhappy:

Kosmo, tak zrobię tj. zmodyfikuje delikatnie krzywą gazu dla zebatki 14T

co ciekawe latając na:
14T i łopatach X5 miałem 10min lotu (~~50-60% gaz)
10T i łopatach spinblades 10min lotu (75-80% gaz)

wniosek jest taki ze lopaty mają niesamowitą nośność,
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 12 cze 2012, o 08:49

Oczywiście SpinBlades-y mają znacznie lepszą nośność. Potwierdzone w lotach :-)
U mnie w helikach, które latają akro gaz ustawiony mam na ok 95-100%
Natomiast w reksie 600 FPV krzywą gazu ustawioną mam na:
65%, 60%, 55%, 60%, 70% ... wiem wiem jest nisko ale helik lata naprawdę fajnie. Tak jak pisałem wcześniej przełożenie jest standardowe, nic nie zmieniałem.
Ważna sprawa! Latając na tak niskich obrotach musisz założyć jak najmiększe gumki do huba na szpindel.
U mnie początkowo helik na twardszych, standardowych gumach wpadał w oscylacje. Po zmianie na czerwone, czyli najmiększe jakie Align wypuszcza wszystko gungla tak jak powinno! :-) Nawet na tak niskich obrotach.
Przy nowych pakietach Turnigy 5000mAh 40C ociągałem czasy nawet do 15 minut, które skracałem do bezpiecznych 12 minut lotu.
Teraz latam ok 10 minut.
Ja, Wiesiek i Marek, wszyscy latamy na tak niskich obrotach. Waga mojego T-rexa 600esp fpv z GoPro na pokładzie wynosi 4kg.
Helikowi nie brakuje wigoru. Więc polecam zabawę z krzywa gazu. Nie bój się jej bardzo obniżyć. Jeśli twój helik będzie zachowywał się źle, wtedy podwyższaj je, aż osiągniesz to czego oczekujesz :-)
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 12 cze 2012, o 09:48

Kosmo pisze:Ważna sprawa! Latając na tak niskich obrotach musisz założyć jak najmiększe gumki do huba na szpindel.
U mnie początkowo helik na twardszych, standardowych gumach wpadał w oscylacje. Po zmianie na czerwone, czyli najmiększe jakie Align wypuszcza wszystko gungla tak jak powinno! :-) Nawet na tak niskich obrotach.
Bo im mniejsze obroty tym ważniejsze jest prawidłowe wyważenie helika - jeżeli masz przesunięty CG to niskie obroty głowicy wywołają dziobanie.


Kosmo pisze:Natomiast w reksie 600 FPV krzywą gazu ustawioną mam na: 65%, 60%, 55%, 60%, 70% ... wiem wiem jest nisko ale helik lata naprawdę fajnie. Tak jak pisałem wcześniej przełożenie jest standardowe, nic nie zmieniałem.
A nie szkoda prądu? Przy takiej krzywej regiel nie pracuje optymalnie i generuje duże straty energii idącej głównie w ciepło. Generalna zasada jest taka, że im bliżej 100% tym lepiej.
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 12 cze 2012, o 10:01

Kosmo

to moją 550 o wadze ~3,7kg na zwykłych łopatach z X5 spokojnie wyciagam 11minut lotu (2x 3S 5000mAh 20C)
i w pakiety ładuję około 3400mAh po takim locie..

spróbuję dziś przestawić całą krzywą gazu o jakieś 5% w dół (latam NORMAL).
w między czasie szukam zębatki 13T

z tymi 100% to też jest tak ze zalezy od obciążenia jakie pokonuje silnik, jeżeli masz małe opory na łopatach a tak jest przy spinblade asym. to nie musisz ustawiac duzego kąta natarcia i tym samym uzywac pełnej mocy - a i tak bedziesz leciał ... dzięki lepszym właściwościom aerodynamicznym łopat (?) - tak sobie wykoncypowałem :)
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 12 cze 2012, o 12:41

Bez względu na obciązenie - regiel pracujący w zakresie 85-100% będzie pracował wydajniej (prądowo) niż taki sam pracujący na np. 50% - nie ma że nie ma :mrgreen:

A co do zębatek: viewtopic.php?f=24&t=571

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron