Gaui 550

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 12 cze 2012, o 14:17

dzieki za link do zębatek

:thumb: tak jest że sprawność przy 80-100% zakresu obrotów ma większą ale nie oznacza to że dzięki temu uzyskasz dłuższy czas pracy na tym samym ogniwie.
hmm
oznacza to tylko że mniej energii rozproszysz w postaci np. ciepła...
odpowiednio dobierając obciązenie i obroty możesz znacznie dłużej pracować w mniejszym zakresie obrotów
na tym samym ogniwie...

po to są m.in. biegi w aucie, może silnik spalinowy TDI optymalnie (?) pracuje powyżej 2000-3000rpm ale jakoś nie widziałem bijących rekordy małego spalania ON jeżdzących z wciśniętym pedałem w podłogę na maxa...

w heliku jest to trudne do wypracowania, nie mamy skrzyni biegów :) (fajnie by się latało :juppi: ),
zbyt małe obroty spowodują "liściowanie" lub przepadniecie modelu do tego na całokształt (latanie) ma wpływ np. kąt łopat.. itp..
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 251
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Kosmo » 12 cze 2012, o 14:41

Panowie siedzicie przed tymi kompami, liczycie, kalkulujecie, gdybacie....
A może zaczniecie wreszcie latać??? Bo większość rzeczy wychodzi w locie i nic wam wtedy po tym całym gdybaniu.
Latamy dużo i latamy przede wszystkim daleko helikami fpv. Jak narazie wszystko pracuje dobrze. Wiec po co doszukiwać się problemów??? hmm
Chętnie obejrzałbym wasze filmy z lotów fpv (fpv nie klasycznych) jako potwierdzenie wszystkiego o czym mówicie.

I nie odbierajcie mnie źle. Piszę to tylko dlatego by zmobilizować was wreszcie do tego co najważniejsze... czyli latania raz jeszcze!

Jakbym siedział i tylko liczył nie powstałyby filmiki jak ten np.
Pewnie większość już go widziała:

https://vimeo.com/32031014

Chce zaznaczyć, że wiele rzeczy od tamtego momentu została poprawiona i usprawniona. Ale to temat na osobną dyskusję.
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 12 cze 2012, o 18:37

Kosmo

mozesz napisac jakie masz standardowe obroty dla 100% ?

testowałem łopaty z zebatką 14T
nastawy krzywej prędkości Normal
0
22
44
68
90

już sie wczesniej wzbija... widoczne duze wibracje ogona... łopaty ida prosto

zaraz zrobie test dla
0 0
28 596rpm
56 1235rpm
75 1597rpm
85 1800rpm

wibracje ze masakra ! :/ juz ciemnawo nie wiem czy torowanie łopat nie musi byc wykonane...
generalnie przy wiekszych predkosciach porażka... przy mniejszych się nie wznosi... może wypłaszczyć krzywą gazu ?
poniżej wykres z zaznaczonymi w przyblizeniu punktami w ktorych model sie wznosi oraz krzywymi gazu

pomarańczowy nie testowany... zabrakło dnia

kąty łopat
-2
0
3
6
~10

Obrazek
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 13 cze 2012, o 11:25

:idea:
jeszcze po przespaniu się z problemem, dochodze do wniosku iż obroty powinny być faktycznie jak koledzy wskazują w granicy 1000 - 1500 rpm a zmieniamy delikatnie kąty łopat...
przy zbyt duzym kącie łopat następuje wibrowanie ... (przeciagnięcie ? )

dla trybu normal musze tak ustawic krzywe gazu aby juz od 25% manetki
miec okolo 900rpm a nastepnei zwiekszac do 1500rpm przy 100%...

do tego zmiana kątów na jeszcze mniej agresywne...

:masakra:
nei wiem tylko czy nie znajde sie w punkcie wyjscia czyli ... tak jak bylo z zebatka 10T...

Obrazek
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 14 cze 2012, o 20:17

troche poeksperymentowałem (niestety sam i bez asysty excela aby notować dane i wyciągac wnioski z wykresów)

wychodzi na to że dla kąta ~ +6 stopni oraz obrotów około 1400rpm zaczynam lecieć...
nie jest możliwe oderwanie się od ziemi dla +2 stopni i 1000rpm .... czyli noszenie dla tzw. 0 stopni przy 1000rpm nie spowoduje uniesienia ...

za cięzki jest ? ~3,6-3,7kg.... , fakt troche przeładowałem 550 ale żeby na zwykłych łopatach latał lepiej ...

do tego wibracje zauwazam iz nie mozna przesadzac z kątem natarcia... im wiekszy kąt i obroty tym wieksze wibracje... normalnie masakra...

tendencja jest taka aby pozostać z kątami łopat tak do max ~8 stopni a reszte zalatwiac obrotami...

pzdr
P
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3252
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 15 cze 2012, o 07:19

wibracje mogą oznaczać odrywanie się strugi i wiry ale to by świadczyło o marnym profilu łopat.... w sumie dziwne zachowanie
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 15 cze 2012, o 08:35

Ramotny: a może to ze wzgledu na budowe łopaty bardziej zblizoną do skrzydła, trzeba by tu zastosowac podejscie restricte jak z samolotu...

drążę temat za wikipedią:

http://pl.wikipedia.org/wiki/K%C4%85t_natarcia
"Im mniejszy kąt natarcia, tym większa musi być prędkość opływającej strugi powietrza, by utrzymać taką samą wartość siły nośnej. Wraz ze wzrostem kąta natarcia, wzrasta siła nośna, aż do osiągnięcia pewnego punktu krytycznego. Następuje wtedy gwałtowny spadek siły nośnej, dochodzi do przeciągnięcia. Wspomniany punkt krytyczny określa się mianem kąta krytycznego.

Każdy płat posiada określony krytyczny kąt natarcia i konstruktorzy tak dobierają profil lotniczy aby samolot (lub szybowiec) miał poprawne właściwości lotne we wszystkich stanach lotu.

Kąt natarcia zwiększa się celowo np. podczas lądowania samolotu, aby przy zmniejszającej się prędkości w kontrolowany sposób utrzymać, a następnie stopniowo zmniejszać siłę nośną.
"

XXXXXXXX
dla tego dla kątów większych od 5~6 stopni i zwiększaniu V rpm w górę nastepują wibracje....
wniosek jest jeden, nalezy dl ałopat asymetrycznych z wzrostem kąta natarcia ograniczyć prędkość obrotową wirnika ?!

:)

wniosek: producent powinien tez podać nie tylko max rpm dla tych łopat ale tez zakres kątów i V przy jakich uzyskuje się optymalny zakres pracy.

wniosek 2: katy ustawiamy mniej wiecej: -2, 7, 6, 4, 2 , rpm ustawiamy: 0, 1100, 1300, 1500, 2000

testy w wekend... sprawdzamy wydumana teorie w praktyce :P
tu trochę teorii... http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_no%C5%9Bna

mam dane od kolegi Wieśka, zrobilem wykresy dla porównania parametrów pracy, poniżej nastawy Wieśka oraz proponowane przezemnie nastawy dla Normal. W pozycji 75%-100% drązka trzeba doswiadczalnie dobrac stopien opadania kąta łopat i szybkośc narastania obrotow tak aby wyeliminowac drgania i utrzymac stalyw zrost sily nośnej...
niebieska ramka pokazuje zakres w którym helik powinien juz lecieć i stale sie wznosic
Obrazek
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 15 cze 2012, o 18:56

GOTOWE !

testy wykonane, mam nastawy dla łopat X5 oraz Spinblade asymetryczne
poniżej obrazek z wykresami kątów i RPM dla obu typów łopat.
plik z arkuszem kalkulacyjnym: http://www.rc-wheels.info/heli/spinblad ... 0Calc.xlsx

wznoszenie w okolicy 45-50% manetki,
zawis około 50-55% manetki

zaskakujące przelot pod wiatr powoduje konieczność zejscia z manetką do nawet 35% ! inaczej sie wznosi :)

wykresy i nastawy:
Obrazek
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 16 cze 2012, o 20:04

wykres sily ciągu ... trudny do uzyskania, gdy sie samemu robi eksperymenty, moze Szwagra wciągne w eksperymenty.
idea-fix rozdzielic obroty od kątów:
dwa odbiorniki i nadajniki,
1. jeden nadajnik steruje wszystkim w heliku oprócz regla
2. drugi nadajnik steruje wyłącznie reglem, czyli obrotami
dzięki temu możemy regulowac niezależnie obroty i kąty łopat, można wtedy sprawdzić przy jakich obrotach i kącie zaczyna się uzyskiwac noszenie, na tyle +siłę nośną aby helik utrzymał zawis... wynik, będzie dla danego modelu=jego wagi itp. parametrów, ale pozwoliło by zrobić tabelkę według której mozna by optymalnie dobrac kąty i V rpm dla tych łopat...

jedrus :
sprawdzilem jak wygląda zużycie energi dla regla pracującego w zakresie 50-65% oraz 70-98% RPM

łopaty | zebat | czas s | mAh | mAh/s lotu
--- ----- ---- ---- ---- ---- ---- ----- ----- ----
spinblades | 14T | 540 | 3400 | 6,30
lopaty x5 | 14T | 570 | 3650 | 6,40
spinblades | 10T | 570 | 3135 | 5,50
spinblades | 10T | 540 | 2970 | 5,50

jak widać praca w optymalnym zakresie 70-98% RPM na zebatce 10T powoduje mniejsze zużycie energii. około 5,5 mAh/s lotu
test z identycznymi nastawami obrotów dla obu zebatek 10T i 14T (tu był zakres 50-65%)
faktyczny uzysk dla łopat spinblades asymetrycznych w stosunku do łopat X5, to jakieś 15% ... dla tych ustawień...

10T
RPM% RPM Spin
0 0
56 851,76
79 1201,59
86 1308,06
98 1490,58

zastanawiam się jeszcze czy zmieniając ustawienia katów dla zębatki 14T tak aby zmienic zakres pracy silnika 75-100% - czyli zmniejszajac kąty uzyskam jeszcze lepszy efekt ? mniejsze kąty przy większej prędkości = mniejsze opory....

w lewym rogu rysunku porównanie zużycia energi... niestety nie mam logera bazuje jedynie na pomiarach czasu lotu i energi jaką przyjmują pakiety.
Obrazek

:wow2: aaaaaa znowu akcja i o włos od GOLA ! dobrze grają :thumb:
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 743
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 54 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: karol » 11 lip 2012, o 23:13

Pomozcie chlopaki w biedzie :thumb:

Po ostatnim krecie, rama do wymiany, dzis zlozylem nowa rame, ale zauwazylem ze zgubilem polke pod baterie 6S w Gaui 550. Zgubilem tylko polke, na zdjeciu drugim element zaznaczony literka A. Moze ktos ma taki i moglby mi zrobic skana z wymiarami? Nie ma tego w HK, nie ma tego w UK. Tragedia. Chce miec ta polke bo planuje latac na 6S.

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 12 lip 2012, o 10:12

Narysuj sobie prostokąt o wymiarach:

szerokość = 32 mm
długość = 70 mm
grubość = nie większa niż 1,7 mm
wcięcie = kończy się 9,5 mm od przodu na głębokość 1,7 mm
wypust ma długość 50 mm więc drugie wcięcie samo wyjdzie
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 743
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 54 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: karol » 12 lip 2012, o 13:53

Dziekuje Slawek. Tak zrobie. Dlaczego tego gowna nie mozna kupic? Tutaj jestem zaskoczony :(

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 12 lip 2012, o 16:38

Gaui "zapomniało" swego czasu umieścić tego elementu na liście części zapasowych. Stąd nikt tego nie prowadzi. Jedyne co jest to tray dla ram laminatowych i szklanych.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 12 lip 2012, o 18:49

wymiary przecież mogłeś sobie sam wykoncepować przykładając suwmiarkę do obudowy :)
już na rysunku widać że szerokość płytki to szerokość ramy na dziobie + wypustki o grubości laminatu boczków...

materiał na tą płytke dostaniesz na allegro, płytki laminatowe
szukaj: "FR laminat"
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... fr+laminat

tylko do wycięcia możesz zuzyć nawet ze dwa trzy brzeszczoty piłki do metalu :), materiał twardy zjada zęby piłki w oczach .
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 743
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 54 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: karol » 12 lip 2012, o 22:16

pirzol pisze:wymiary przecież mogłeś sobie sam wykoncepować przykładając suwmiarkę do obudowy :)
już na rysunku widać że szerokość płytki to szerokość ramy na dziobie + wypustki o grubości laminatu boczków...

materiał na tą płytke dostaniesz na allegro, płytki laminatowe
szukaj: "FR laminat"
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... fr+laminat

tylko do wycięcia możesz zuzyć nawet ze dwa trzy brzeszczoty piłki do metalu :), materiał twardy zjada zęby piłki w oczach .


No moglem wyemancypowac :) Tylko wiedzialem, ze Gaui'arzy jest u nas duzo i pomyslalem sobie ze nie bedzie problemu z podaniem wymiarow - nie mylilem sie :D

No ja bede musial poszukac na ebay.co.uk tego, bo czesto sprzedawcy z allegro nie chca wysylac za granice :(
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 2797
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 330 razy

Postautor: Artu » 12 lip 2012, o 22:58

Na eBay-u też są laminaty FR4 :D
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 lip 2012, o 03:15

Panowie... Ale jesteście rozbestwieni... Macie do dyspozycji markety z tonami materiałów, tylko fantazji brakuje gdzie to użyć. Ja w tej całej Anglii nie mam 90% swojego warsztatu a i tak jakoś trzeba sobie radzić. Więc wystarczy wziąć nawet plastikową okładkę z zeszytu, linijkę albo plastikową płytkę wyjętą z czegoś tam..., cokolwiek co jest sztywniejsze od papieru... U każdego pałęta się często kawałek sklejki lotniczej 2 mm...
Potem laubzega (czy ktoś jeszcze pamięta to słowo?) albo nóż do tapet i jazda... Strzelać z tego nie będziemy więc materiał nieistotny :thumb:
Heh... Przypomniało mi się, jak zrobiłem swój pierwszy tłumik do silnika spalinowego z zaiwanionej puszki po piwie z kolekcji kolegi... Zbierał to wszystko na szafie w pokoju :plask: Bo takie było to ... zachodnie...
Do środka włożyłem metalowe wiórki ze zmywaka do patelni :juppi:
A słowo "balsa" wywoływało dreszcze... No chyba troszku się starzeję i nie powinienem tyle już mówić bo się co niektórzy załamią... :shock: :masakra:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3252
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 14 lip 2012, o 22:32

Gmeracz pisze:Potem laubzega (czy ktoś jeszcze pamięta to słowo?)
Owszem... jak większość (nas) dziadków... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 14 lip 2012, o 22:39

;)
labuzega =? wyrzynarka
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3252
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 14 lip 2012, o 22:42

pirzol pisze:;)
labuzega =? wyrzynarka

hehe... Piła włosowa czasem zwana włośnicą (choć to co innego) :)

(z niemieckiego "Laubsaege" a po angielsku Jigsaw)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości