Gaui 100, 200, 255, 330

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 29 sty 2010, o 17:08

GAUI200 jest helikopterem prawie identycznej wielkości jak TRex-250 Aligna.
Jednak różni się od niego kilkoma charakterystycznymi cechami:
- ma dwie możliwości mocowania silnika - przednią i tylną co ułatwia wyważenie modelu
- zasilany jest z pakietów 7,4V (2s) co zmniejsza całkowitą wagę modelu gotowego do lotu
- ma pełny, autorotacyjny napęd ogona
- jest przygotowany do sterownika Flybarless GU-365 (odpowiednie wycięcia w podłodze)
- dostępna jest modyfikacja do napędu ogona wałkiem (SD)
- wał poprzeczny ("szpindel") to dwie zwykłe śrubki M2x10 z łbem imbusowym lub krzyżakowym - łatwe do nabycia i wymiany

Model jest bardzo szybki i zwinny i raczej nie zalecany jako pierwszy - idealny jako drugi dla doświadczonego pilota. Znakomicie radzi sobie na wolnym powietrzu przy nawet dość silnym wietrze.

Ze względu na zasilanie 2s wymaga pakietów o dużej wydajności prądowej: mieszczą się pakiety ok 800-1000mAh co przy poborze prądu na poziomie 15A wymaga pakietów o wydajności co najmniej 15C-20C. Takie pakiety dają ok 4 minuty sportowego i 5 minut spokojniejszego latania.

Ogromną zaletą jest łatwy dostęp w PL do względnie tanich (w porównaniu z T250) części zamiennych.

Jest również jego zmniejszona wersja GAUI 100 - o krótszej belce ogonowej i łopatach 160mm zamiast 200mm
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 17 mar 2010, o 18:50

Gaui 255 - następca starszego brata ,Gaui ep200.

Tu opisze wersje 255 Super combo która rożni się od wersji KIT tylko obecnością wyposażenia a od wersji Combo ilością tego wyposażenia.

Wiec tak,na początek trochę danych.

Całkowita długość modelu (razem z kabinka) - 488mm
Średnica wirnika głównego - 550mm
Średnica wirnika ogonowego 110mm
Długość łopat - 250mm
Waga modelu gotowego do lotu - 360-380g (w zależności od użytego wyposażenia i pakietu)

W wersji Super Combo dostajemy:

Silnik Gaui KV3400 z zębatką 15t - zapewnia doskonałe osiągi
Lekki ESC Gaui 18A 2-4S
Gyro z funkcja HH Gaui Gu210
3 serwa na tarcze z metalowymi trybami GUEC GS-093 (0.10sec/2.2kg)
1 serwo ogonowe z metalowymi trybami GUEC GS-095 (0.06sec/1.4kg)
2 pakieciki 800mAh 25C 3S1P

Przejdźmy może teraz do fotek. Jedyne co się u mnie nie zgadzało to pakiety. Dostałem 900mah zamast 800.
Wszystkie części zapasowe widoczne na fotkach nie wchodzą w skład żadnego z zestawów(KIt/Combo/ Super Combo).

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Model przychodzi do nas całkowicie złożony. PO wykręceniu kilku śrubek,zauważyłem ślady kleju,wiec nie ma obawy,nie trzeba go rozbierać.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To jest zawartość pudelka wersji Super Combo. Na zdjęciu brak 2,wyżej wymienionych pakietów 800mah.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Porównanie z modelem klasy 450

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wrażenia z oblotu - Model jest bardziej narwany od 450'tki widocznej na zdjęciach (Dragonus) która jest dosyć stabilna jak na tę klasę.
Odniosłem wrażenie ,ze jest ciut mniej stabilny od t250,ale będę musiał jeszcze raz porównać bo 250 miałem okazje polatać dawno temu...
Model jest przewidywalny,szybki,bardzo ładnie się prowadzi,nawet przy średnim wietrze (przy jakim dziś latałem) i ma DUŻO mocy.
Po 3 i pól minutowym locie,dosyć ostrym,sporo tik-toków, agresywne szarpania gazem,pakiety były gorące. (ja dostałem 900mah,nie wiem jak wypadają w porównaniu do 800mah).
Gyro dołączone do zestawu spisuje się naprawdę niezłe. Przy huricanach ,pionowych ósemkach ogonem do tylu czy ślizg, ze sporej wysokości, ogonem skierowanym w bok ,przy wyjściu,ten ma tendencje do lekkiego dryfowania,ale muszę dodać ze mój ogon nie został jeszcze dokładnie ustawiony.

Niedługo nagram na pewno jakiś filmik i wkleję do tematu,na na razie muszę dobrze poznać maszynkę :)
exTeam Gaui
Khiledim
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 88
Rejestracja: 03-03-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Khiledim » 17 mar 2010, o 19:21

Super model.
Podoba mi się mechanika głowicy i ogonka.
No i kątomierz fajny :mrgreen:
Bartek, Olsztyn.
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 17 mar 2010, o 19:44

Piękny model. Full alu i carbon w zestawie. Tylko polatać. Nie wiem, czemu aż tak mi się te maluchy podobają.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 21 mar 2010, o 22:24

Zapraszam do obejrzenia 2 moich pierwszych filmików z udziałem tej maszynki :)

viewtopic.php?f=49&t=149
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 13 maja 2010, o 22:36

Yo

W koncu,po miesiacu ulotnilem 255... po 2 pakietach oswoilem sie z maszynka i Czarek zaczal krecic...zadnych szalenstw,powolne,niskie loty. Uwielbiam latac tym helikiem,0 stresu ,sama przyjemnosc...

exTeam Gaui
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 14 maja 2010, o 01:38

edek pisze:Yo
...zadnych szalenstw,powolne(...) loty...


Twoje komentarze mnie rozbrajają. Kamerzysta chyba był innego zdania? :twisted:
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 14 maja 2010, o 07:44

Nie nie... Wiem,ze troche szybko to lata na filmiku,moze to tlyko takie wrazenie. Kamerzysta by nadazal gdyby patrzyl w kamere a nie na helika. Takie loty sa bardzo odprezajace,drazki bardzo wolno chodzily...niedlugo ,jak bede mial okazje,nagram podobny ale szybszy :P
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 14 maja 2010, o 08:11

Szczerze powiedziawszy to taki slow-3D dużo bardziej mi się podoba :P niż "trzepanie" Tareeqa czy innych "wytrząsaczy" - to jest elegancja lotu w której trudniej ukryć błędy niż w rachu-ciachu że ledwo co widać...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 14 maja 2010, o 11:46

Ramotny pisze:Szczerze powiedziawszy to taki slow-3D dużo bardziej mi się podoba :P niż "trzepanie" Tareeqa czy innych "wytrząsaczy" - to jest elegancja lotu w której trudniej ukryć błędy niż w rachu-ciachu że ledwo co widać...



Dokładnie. Też tak myślę ale to jeśli chodzi o precyzję operacji na cyklice. To napewno bardzo trudne ale taki hardcore jak robił Damian x5 chyba może być jednak trudniejszy pod kątem stresu, poziomu adrenaliny i w niektórych miejscach też precyzji (ale throtle'a). Np. pompka w invercie przy tak szybkim helku to pewnie jest masakra. Tak myślę ale może Damian coś skrobnie na ten temat ;)
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 14 maja 2010, o 12:44

Tez mi sie cholernie podoba techniczny,plynny styl latania,ale lubie tez poszarpac. Staram sie mieszac 2,ale slabo to jeszcze wychodzi. Wlasnie ogladanie swoich filmikow w tym pomaga,przynajmniej dla mnie. Widze co jest OK a co tzreba poprawic albo zmienic,ale nie jest to takie latwe,przynajmniej dla mnie,jakby sie moglo wydawac.
Ja niestety mam juz taki nawyk,ze szarpie cyklike i gaz,trudno jest mi latac wolno i czesto sie zapominam,ale staram juz sie to zmieniac.

Co do trudnosci latania powolnego i szybkiego,to ja mam takie zdanie,ze oba sa trudne. Przy powolnym latanku,wymagana juz jest full kontrola,bardzo latwo o bledy i by zaczac latac agresywnie,trzeba najpierw zdobyc ta full kontrole. Wbrew pozorom,przy agresywnym lataniu precyzja odgrywa najwazniejsza role,do tego operowanie gazu tez jest troche inne. Wszystko dzieje sie duzo szybciej i trzeba operowac modelem tak by robic jak najmniej korekt a ruch musi byc wykonany szybko i plynnie. Czyli trzeba wyczwiczyc kazdy manwer pojedynczo ,powoli i z czasem go przyspiewac. Na koncu trzeba sie poprostu "wstrzeliwac" syzbkim,plynnym,powtarzanym setki razy ruchem w figure i potem wszystie razem laczyc...
Sam widze po sowich filmach ile czasu mi zajmuje szlifowanie kazdej figury,do perfekcji dochodzi sie przez lata...
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 14 maja 2010, o 20:04

Wklejalem fotki na inne forum wiec przy okazji wkleje tutaj. Porownanie 255 i t250. Wagowo kolo 20g roznicy.

Obrazek
Obrazek
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 14 maja 2010, o 20:25

no to teraz "naocznie" wiadomo dlaczego tak fajnie lata: +20 g a wirnik jednak sporo większy... mniejsze obciążenie powierzchni robi swoje ...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Gwizdek
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 12
Rejestracja: 14-05-2010

Postautor: Gwizdek » 15 maja 2010, o 09:27

Piękny jest ten Gaui.
Poduczę się troszkę latać i chyba sobie takiego sprawie :D :D
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 15 maja 2010, o 14:20

Damian robisz dylematy tym helikiem ;)
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 15 maja 2010, o 20:24

Panowie,sprzedajcie co macie do rozmiaru 450 i kupujcie 255 :D Dalem polatac 2 dni temu gala Cezarowi i byl zachwycony,sam juz czeka na okazje by sie pozbyc t250 i chapnac 255'tke :D
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 31 maja 2010, o 13:52

Yo

Widzialem,ze Ramotny masz gale 200 fes,czy nie uzywasz przypadkiem gu365? Jesli tak to jaka masz o nim opinie? Jak sie lata,masz jakies problemy?

Pytam bo za nie dlugo chce sobie wziac kolejnego malucha, ep200 i mysle czy nie przerobic go wlasnie na fbl. Zadne inne systemy nie wchodza w gre,nie mam na nie kasy ani nie jestem pro-fbl :) zeby tyle na nie wydawac...
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 31 maja 2010, o 15:52

Latać lata, w ustawianiu dość prosty - wszystko na potencjometrach ale nie udało mi się go zmusić do pracy w trzech osiach - żyro ogonowe albo jest fabrycznie do d... albo ja mam walnięty egzemplarz. Próbowałem różnych ustawień, różnych serw, różnych "długości" kulki i zawsze albo oscylował albo za słabo reagował. W końcu się poddałem i wsadziłem na ogon osobne żyro - latał z CopterX GY240 a teraz GP750 i jest dobrze. Jak chodzi o pozostałe dwa kanały (AILE/ELEV) nie mam większych zastrzeżeń choć generalnie 200-250 są za małe do FBL bo luzy grają zbyt dużą rolę - przynajmniej taka jest moja opinia. Na dodatek szybkoobrotowe silniki produkują multum wibracji czego oczywiście FBL nie lubi...
Jeśli miałbym coś doradzać to za te same pieniądze raczej wypróbowałbym tego "nowego" Turnigy -> http://heli-team.pl/index.php?option=co ... &Itemid=91. GU-365 to już chyba historia... może 368 jest lepsze ale tego nie miałem w łapkach...
Aktualnie G200 jest rozmontowane bo przymierzałem się do makiety ale postaram się wkrótce go złożyć i sfilmować to zobaczysz jak się zachowuje...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 31 maja 2010, o 16:18

No to czekam na filmik...

Nie mam zamiaru pchac sie w inne fbl z wiadomego powodu...Strona Gaui to taka moja 2ga lodowka. Ide i biore co chce :P
Niedawno tez uswiadomilem sobie,ze moglbym kupic BeastX'a zamiast Quarka i przetestowac w X5,ale juz po fakcie... A predzej wlasnie ten system bym kupil niz Turnigy.
No nic,poczekam na twoja relacje.
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 10 cze 2010, o 21:54

No i stalo sie? sam nie wiem jak? ale sie stalo!!!

Nie wiem od czego zaczac, ale Pani od Polaka zawsze mowila, ze musi byc wstep, rozwiniecie i zakonczenie :lol:

No wiec (aha, no i mowila zeby nie zaczynac od ?no wiec? :D )? chyba stalem sie nalogowcem - nie umiem jeszcze latac, ale juz mam wizje calej floty, co mnie troszke przeraza (szczegolnie, ze dosc szybko ta wizja sie realizuje, zaczynajac od Lamy na poczatku roku). To jest jak narkotyk...

Wizja jest taka:
1. mSR ? zabawka, fun do latania po mieszkaniu, moze nauka ? juz w stajni i juz wiem, ze nauka to raczej bedzie marna, ale fun jest ;)
2. T-Rex 250 SE ? do latania w ogrodku, w miejscach gdzie nie mozna sie rozwinac wieksza maszyna, na wyjazdy? no i oczywiscie na zime do hali co by umiejetnosci szlifowac gdy na dworze zimno i ciemno?
3. T-Rex 450 Sport ? glowny model do nauki na dzis; wiem, ze jest dosc wymagający (bardziej niz wieksze heliki jak np. 500-ka), ale mysle, ze dzieki temu lepiej to wszystko opanuje, a poza tym juz go mam :shock: ; podstawowy model do nauki i latania; moze kiedys w przyszłości do 3D (jak widziałem co Yoyoek wyczynia swoim BA?), moze kiedys PRO...
4. Cos tam 500-550-600E ? przyszly sezon (jak wytrzymam i nie kupie czegos w tym roku :oops: ) zeby zmierzyc sie z wieksza i bardziej dostojna klasa
5. No i najbardziej odlegly plan - spalina ? analogicznej wielkosci jak 500, 550 lub 600, a moze nawet? strach pomyslec?

Reksio 250 SE chodzil za mna juz od jakiegos czasu i nawet mialem zajebista okazje na Super Combo za ok. 600-700 PLN !!!, ale z powodu mojej glupoty okazja poszla sie? gdzies tam :evil:

Do tego miejsca mozna bylo nie czytac?


I juz przechodze do sedna sprawy ? rozzalony z powodu jak wyzej, ale jednoczesnie zdeterminowany aby osiągnac swoj cel (flota), pod wplywem impulsu kupilem ? Gaui 200V2 KIT !!! Tak, tak, Panowie, i niestety duza w tym Wasza (przynajmniej niektorych z Was) wina, bo tak wychwalaliscie Gaui vs. Align, ze sie zlamalem i podjalem rekawice. A co :lol:

Dobra wiadomosc jest taka, ze jest klejny user Gaui. Zla taka, ze stal sie nim malo wiedzacy lamer, ktory bedzie Wam od teraz na tym forum zawracal glowe gupkowatymi pytaniami?

A oto garsc z nich.

1. Konkretnie to kupilem takie cos: http://eng.gaui.com.tw/d981119/html/shopping_view.asp?sn=503
2. Do tego mam takie serwa na tarcze: http://www.helidirect.com/inolab-hgd202mg-digital-metal-gear-servo-97g-trex-450-p-8072.hdx
3. Takie serwo na ogon: http://www.helidirect.com/inolab-hgd201hb-ultra-speed-007sec60-digital-servo-heatsink-p-8069.hdx

Co bystrzejsi juz pewnie znaja pytania?

1. Jakie zyrko?
2. Jakie pakiety?
3. Jaki odbiornik?

Ad.1 ? myslalem, o wielu opcjach, od HK za 70 PLN, przez RC Concept, Logictech 2100T, Futabe 401, konczac na Align GP750 (uuuch? jak by to bylo ? G z A w jednym modelu ?!?!?!); chyba nie chce ladowac sie w cos masakrycznie drogiego, bo ani umiejetnosci u mnie nie ma, ani to nie jest jakis wielki heli, co to musi miec nie wiadomo co; chyba na dzis najblizej mi do RC Concept ? co myslicie? a moze cos takiego: http://www.allegro.pl/item1072652277_nowy_zyroskop_align_head_lock.html

Ad.2- tu to nawet nie wiem od czego zaczac; 7,4 czy 11,1V?, jakie pojemnosci, jakie C, jakie gabaryty, masy? dla mnie czarna magia; moge tylko powiedziec ze do 450-ki mam Turnigy 25 i 30C 2,2 Ah i dla mnie jest OK; chyba bym szukal odpowiednika (w klasie, osiagach i cenie) ? jakies sugestie?

Ad.3 ? teoretycznie sprawa prosta; mam DX6i, wiec AR6100 lub 6110 zwykly lub wersji E, moze nawet klon za (relatywnie) grosze?, ale zeby nie było latwo :P - chwilowo mam wolny AR6200 z satelitka tylko czy to nie jest przesada to takiego helika??? a moze podpiac bez satelitki??? bedzie dzialac??? takze tu sugestie beda wiecej niż mile widziane?

No i na koniec jeszcze jedna sprawa ? czy w tym modelu, ktory mam jest cos co trzeba wymienic na dzien dobry bez czego nie powinno się go ulotnic? Czy sa jakies inne aspekty zwiazena z takim helikiem o ktorych jeszcze nie pomyslalem, ale Wy wiecie ze w koncu pomysle? Na co zwrocic szczegolna uwage? Jakies hinty przydatne przy skladaniu?

Pozdrawiam wszystkich i z gory dziekuje za wyrozumiałosc i przepraszam, za przydlugawego posta, ale chcialem dobrze oddac sytuacje.


PS. zaczyna do mnie docierac dlaczego ludziska nie chca mowic otwartym tekstem ile to wszystko kosztuje?
PPS. jakie to jest malenstwo :shock:

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości