Strona 8 z 9

New GAUI EP255 Flybarless Verson !!!NOWE FOTKI!!!

: 26 sie 2010, o 15:16
autor: radios24
We flying-hobby.com niedawno pojawiły się zdjęcia nowiutkiego mikrusa od Gaui z flybarlessem. Poniżej pare fotek.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Cena nowej wersji jeszcze nie znana

Re: New GAUI EP255 Flybarless Verson

: 28 sie 2010, o 18:16
autor: radios24
Nowy Gaui 255 będzie nosić nazwę X2. Nowy X2 wyposażony będzie w silnik marki Scorpion, 22 Amperowy regiel (w poprzedniej wersji był 18A), węglowe podwozie i pomalowaną kabinę. Oprócz wersji z FBL, będzie dostępna również wersja z tradycyjnym flybarem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gaui X2 jest nieco większe o T-rexa 250.

* Długość całkowita: 488mm
* Długość łopat 250mm
* Średnica wirnika: 550mm
* Średnica wirnika ogonowego: 110mm

[InBOX] Gaui 330X-S

: 5 wrz 2010, o 19:00
autor: edek
WItam

W tym watku przedsawie juz dosyc znana (mimo ze nowa) konstrukcje quadcoptera marki Gaui. Troche z tym zwlekalem,ale mialem troche na glowie...

Wiec zaczynamy.

Quad przychodzi w bardzo landym pudeleczku,pierwszy raz od chyba kilku lat poczulem sie znowu jakby zawital do mnie mikolaj :D

Obrazek

Otwieramy a tam na pierwszym planie wyeksponowane regle i system stabilizacji GU-344. Ladnie im to wyszlo,pewnie im to jakis wloch stylizuje...

Obrazek
Obrazek

Tutaj wszystko co dostajemy w pudelku

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Instrukcja

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i skladanie (sorry,ze tak malo szczegolowo,ale spieszylem sie)
Cala konstrukcja jest uproszcozna do bolu ale przemyslana,a im prosciej tym lepiej. Skladajac to mialem wieksza frajde niz gprzy skladaniu helika,prawie jak lego ktore uwielbialem :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj silniki Scorpion z Kv 1050 i regle Gaui 10A.

Obrazek

montaz silnikow i umieszczanie regli w ramie. Jest troche ciasno,ale wszyskto wchodzi na swoje miejsce bez problemu.

Obrazek

I koniec. Zlozony quad,brakuje tylko bialej pokrywki ktora montowana jest w 4 miejscach na magnesy umieszczone w ramie (widoczne na 12tej fotce).

Obrazek


Po 5 min regulacji quad wykonal pierwszy zawis. Jest mega stabilny i bardziej czuly na gaz niz helik (niz moje heliki). Zaliczylem wystrzal w sufit i raz w siebie,ale nic mnie ani sprzetowi sie nie stalo.
Modul posiada 2 opcje zawisu - dla poczatkujacych,bardzo lagodny i normalny tez lagodny jesli ustawimi duza czulosc ,ale ostrzej reaguje na gaz.
Czulosc mozna ustawic manualnie potencjometrem na module lub ,podpinajac zielony kabel w gniazdo GAIN z aparatury.

Lata sie jak helikiem,chociaz w apce trzeba ustawic tryb samolotowy. Jest naprawde bardzo stabilny,nie da sie go przewrocic na plecy,chyba ze zjedziemy bardzo nisko z czuloscia ,ale wtedy jest niestabilny.
Niestety w swoim uwalilem jeden regiel,zle przylutowalem goldy do pakietu i tego nie zauwazylem,wiec musze czekac na czesci. W nastepny weekend,jesli pogoda dopisze postaram sie cos nagrac.

Re: [InBOX] Gaui 330X-S

: 12 wrz 2010, o 14:06
autor: edek

Gaui 255

: 25 paź 2010, o 08:20
autor: Ramotny
Dawno temu w odległej galaktyce.... o przepraszam to nie ta bajka... :)

Dawno temu, gdzieś na wiosnę przed wakacjami, kupiłem GAUI 255 - maluchy zawsze mi się podobały a Rexem 250 latało mi się bardzo przyjemnie. Co prawda GAUI 200 nie dał mi jakichś specjalnych przeżyć i emocji (poza paroma kretami) ale chęć powrotu "do korzeni" (zaczynałem przecież od Kinga czyli klasy 275) zrobiła swoje... (no i oczywiście ochy i achy Edka :nw: )

Obrazek

Po długim oczekiwaniu doczekał się wreszcie swojej kolejki montażowej. Pudło w końcu ukazało swoją zawartość:

Obrazek

a nieco głębiej... węglowe łopaty, dwa woreczki z częściami *, śrubokręt imbusowy 1.5mm (!) :thumb:, uchwyt do łopat no i oczywiście głównego bohatera.

Obrazek

Model „wyjechał” na stół i rozpocząłem przymiarki **

Obrazek

Dość szybko się okazało, że serwa jakie wybrałem do tego modelu (Turnigy TGY-90s z metalowymi zębatkami bo mają bardzo dobre - przynajmniej katalogowe - parametry i są tanie)...

Masa: 13.4g
Wymiary: 22.8*12.2*28.5mm
Moment maksymalny: 1.8kg/cm (4.8V) - 2.2kg/cm (6.0V)
Prędkość: 0.10sec/60degree(4.8v) - 0.08sec/60degree(6.0V)
Napięcie pracy: 4.8-6.0V
Obrazek
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=9392

...są nieco za duże a konkretnie za wysokie (obudowa ma prawie 29mm a do tego jeszcze orczyk) i zabrakło 2mm żeby zmieścić przednie serwa w przewidzianej dla nich wnęce

Obrazek

Obrazek

Co więcej nawet gdybym zrobił podkładki dystansowe to fabryczne śruby M2x5 będą za krótkie – musiałem zastosować śruby M2x8.

Obrazek

Wyboru i tak nie było więc podkładki zostały rachuciachu sprokurowane...

Obrazek

...i poszły do przymiarki na serwo:

Obrazek

Dodatkowe podkładki widoczne na fotce między śrubą a uchem serwa mają dwie funkcje: 1 – zwiększają powierzchnię pracy śruby na obudowie, 2 – „skracają” za długą śrubę – o tym dlaczego to konieczne za chwilkę...

Żeby ułatwić sobie pracę po odkręceniu 6 śrub...

Obrazek

...można wymontować cały przód

Obrazek

Na poniższym zdjęciu i następnym widać dlaczego jest problem ze śrubami mocującymi serwa: otwory pod te śruby mają ograniczoną głębokość i śruby nie mogą być ani za krótkie ani za długie.

Obrazek

Przy dokręcaniu śrub serw trzeba uważać żeby cały blok, który jest dość wiotki, nie przekosił się (tego problemu nie ma gdy serwa przykręcamy do całkiem zmontowanej ramy).

Obrazek

prawidłowo zamontowane serwa są gotowe do Subtrimowania

Obrazek

i po wysubtrimowaniu

Obrazek

Obrazek

Teraz na tapetę (a raczej bok modelu) poszło serwo wysokości. I tu wyjaśnienie długiej zwłoki z montażem G255: znów swoją „moc” pokazały serwa – fragment obudowy w którym umieszczona jest oś obrotu jednej z zębatek tak bardzo wystaje że rozsądne zamocowanie kulki wydawało się mi niemożliwe i dlatego projekt został odłożony na półkę „Jak zamocować serwo, orczyk i popychacz”. Dopiero wczoraj się uparłem że znajdę rozwiązanie i zacząłem pracować.

Obrazek

Można wykorzystać tylko otwór 4 i dalsze orczyka – co więcej wyłącznie w połączeniu z krótką kulką (bez szyjki) – tylko w ten sposób snap będzie miał wystarczający luz do obudowy. Oczywiście można użyć otworu 5 i długiej kulki ale wtedy popychacze serw przednich będą mocno pochylone a chciałem uzyskać maksymalną równoległość do wału

Obrazek

Tak jak z serwami przednimi tak i tu konieczne było dołożenie podkładek dystansowych żeby kulka ustawiła się pod ramieniem tarczy

Obrazek

żeby było jeszcze „prościej” serwo wystaje tak bardzo (szczególnie z dystansami) że uniemożliwiałoby zaczepianie kabinki. Dlatego również i zaczep kabiny dostał podkładkę dystansową

Obrazek

jeszcze jeden widok na podkładki dystansowe

Obrazek

Przy montażu (i demontażu) części przedniej z kadłuba warto się zaopatrzyć w cienkie bocianki lub pęsetę – znacznie ułatwią wsunięcie między obudowy tulejek dystansowych.

Obrazek

Pierwszy etap prawie zakończony

Obrazek

Na zakończenie dnia postanowiłem wykonać jeszcze popychacze tarczy – wg instrukcji powinny mieć 31mm długości całkowitej (od końca do końca).

Obrazek

po zmontowaniu

Obrazek

Żeby idealnie wpoziomować miksery trzeba było skrócić popychacze główne o 3 pełne obroty.

Obrazek

c.d.n....

* - pudło ukazało swoją zawartość oczywiście zaraz po nadejściu paczki i aktualne zdjęcia nie odzwierciedlają faktycznego ówcześnie stanu zawartości: pierwotnie model miał założony wirnik ogonowy ale do pierwszych przymiarek i obecnego montażu został zdemontowany.
** - przymiarki były już wcześniej, zaraz po przybyciu modelu - co wynika z fragmentu o serwie ogonowym, ale z powodu pojawienia się problemów "pasowania" budowa została wstrzymana

Re: Gaui 255 - nowa przygoda (relacja z montażu)

: 25 paź 2010, o 11:27
autor: edek
No w koncu! Ciekaw jestem jakich wad sie w nim doszukasz i jak ci sie bedzie podobal w powietrzu :D

P.S. Dziwne,ze jeszcze nie dostrzegles bledu na pudelku "Featrue" :D

Re: Gaui 255 - nowa przygoda (relacja z montażu)

: 25 paź 2010, o 11:58
autor: Ramotny
edek pisze:No w koncu! Ciekaw jestem jakich wad sie w nim doszukasz i jak ci sie bedzie podobal w powietrzu :D

P.S. Dziwne,ze jeszcze nie dostrzegles bledu na pudelku "Featrue" :D

No fakt... ale - jak to mawiają - na pudełku się nie lata....
A jak już jesteśmy przy pudełku - zapomniałem napisać że po małej modyfikacji można z niego zrobić całkiem fajną walizkę transportową... Ale o tym kiedy indziej...

Re: Gaui 255 - nowa przygoda (relacja z montażu)

: 25 paź 2010, o 12:31
autor: Gmeracz
Dooobrze się stało że się za niego zabrałeś. Zacząłem przeglądać różne maluchy począwszy od mikro, ale zabijają mnie śmiechem za ceny tychże. 255-tka wydaje się optymalna na małe poletko. A dodatkowo już wiem, jakich serw nie kupować. Edek, a jakie ty użyłeś w swoim? Możesz podać swój konfig?

Re: Gaui 255 - nowa przygoda (relacja z montażu)

: 25 paź 2010, o 16:42
autor: edek
Na tarczy mam Gaui gs-093 a na ogonie gs-095.

Re: Gaui 255 - nowa przygoda (relacja z montażu)

: 25 paź 2010, o 17:02
autor: Ramotny
edek pisze:Na tarczy mam Gaui gs-093 a na ogonie gs-095.

Obrazek
Gaui GS-093 Digital Servo (GUEC GS-093)
Weight = 12.2 ( g )
Speed at 6.0v / 4.8V = 0.11 / 0.14 ( sec/60 deg )
Torque at 6.0v / 4.8V = 2.2 / 1.8 ( Kg/cm)
Dimensions = 22.8 x 12.0 x 19.3 ( mm )
Gear Train Primary Material = Metal
Bearing = Top ball
Operating Temp = 10 to +50 Degree Celsius
Current Drain (4.8V) = 5.0mA / 480mA
Current Drain (6.0V) = 5.0mA / 600mA

Gaui GS-095 Digital Servo (GUEC GS-095)
Weight = 12.2 ( g )
Speed at 6.0v / 4.8V = 0.06 / 0.08 ( sec/60 deg )
Torque at 6.0v / 4.8V = 1.4 / 1.1 ( Kg/cm)
Dimensions = 22.8 x 12.0 x 19.3 ( mm )
Gear Train Primary Material = Metal
Bearing = Top ball
Operating Temp = 10 to +50 Degree Celsius
Current Drain (4.8V) = 5.0mA / 480mA
Current Drain (6.0V) = 5.0mA / 600mA

Re: Gaui 200V2

: 25 paź 2010, o 18:35
autor: BartY
Witam
to pierwszy mój post , a pisze bo nabawiłem się choroby pt. Gaui 200 V2 FBL.
Mam pytanie . Jakie serwa? Jak sprawują się serwa Autora wątku HS-65HB, jak są odporne na krety?
Zastanawiam się nad HS-45HB bądź 65MG ale nie wiem czy te nie będą za silne i czy głowica bardziej nie ucierpi przy upadkach.
Pozdrawiam
nowy Gauiowiec

Re: Gaui 200V2

: 25 paź 2010, o 18:52
autor: Ramotny
BartY pisze:Witam
to pierwszy mój post , a pisze bo nabawiłem się choroby pt. Gaui 200 V2 FBL.
Mam pytanie . Jakie serwa? Jak sprawują się serwa Autora wątku HS-65HB, jak są odporne na krety?
Zastanawiam się nad HS-45HB bądź 65MG ale nie wiem czy te nie będą za silne i czy głowica bardziej nie ucierpi przy upadkach.
Pozdrawiam
nowy Gauiowiec

Witaj :)
Po za jednym przypadkiem że posypał się ząb w ostatniej zębatce to problemów nie było ale przyznaję że jak na razie FBL za dużo się nie nalatał...
Co to wytrzymałości głowicy Gaui to nie jest źle - zwykle całość energii przejmuje wał i to jego się wymienia.

Re: Gaui 255 - nowa przygoda (relacja z montażu)

: 25 paź 2010, o 23:20
autor: Wiktor
Gmeracz.\
Jakbys chciał kupować gałe 255 to najtaniej jest w SWARMie na HobbyCity.com 188.97$

Re: Gaui 255 - nowa przygoda (relacja z montażu)

: 26 paź 2010, o 00:12
autor: Gmeracz
Tia, jest tani lecz problem jest jak go ściągnąć żeby się celnicy nie doczepili...

Re: Gaui 200V2

: 26 paź 2010, o 17:27
autor: BartY
A ten jeden tz jeden kret jedne ząb czy jeden ząb na kilka kretów? :)
To co lepiej wsadzić lżejsze HS45HB czy mocne HS65MG?
Jaki systemy stabilizacji masz do swojego FBL?
B.

Re: Gaui 200V2

: 26 paź 2010, o 17:43
autor: edek
Ja polecam 65mg,a nawet Gaui GS-093 - Spece maja takie same + sa cyfrowe i tansze.

Re: Gaui 200V2

: 26 paź 2010, o 18:44
autor: Ramotny
BartY pisze:A ten jeden tz jeden kret jedne ząb czy jeden ząb na kilka kretów? :)
To co lepiej wsadzić lżejsze HS45HB czy mocne HS65MG?
Jaki systemy stabilizacji masz do swojego FBL?
B.

Ja mam "firmowy" GAUI GU365 - z wyjątkiem żyra ogonowego (niestety) jest ok

Re: Gaui 200V2

: 27 paź 2010, o 12:54
autor: Gmeracz
Ja używałem 65HB ale po skasowaniu kretem zębów przełożyłem zębatki z MG i co? Pasują doskonale i pracują doskonale.
Jedyna wada tych wersji 65 to trochę słabe jak dla mnie potencjometry. Z czasem potrafią gubić liniowość i trzeba je myć.
Ale w końcu raz na 100-150 lotów to nie jest tragedia

Re: Gaui 200V2

: 30 paź 2010, o 20:14
autor: BartY
Kurcze a o co chodzi z tym myciem? :/
I takie pytanie początkującego :) ile wytrzymuje takie w miarę dobre serwo jak np Hs65.. czy to sie liczy w lotach czy godzinach, latach:)
Co ile tak bezpiecznie trzeba wymienić takie serwo.

Re: Gaui 200V2

: 30 paź 2010, o 21:35
autor: edek
Serw sie nie wymienia,chyba ,ze sie spali co rzadko sie zdaza...