Graupner MX-12 / MX-14/ MX-16/ MX-20

Nie wiesz dlaczego Graupner jest najlepszy? Zapytaj Aikusa...
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1533
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 83 razy

Postautor: VaderJK » 30 paź 2014, o 18:58

Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 31 paź 2014, o 08:26

@Vader: Acha, dzieki za filmiki, no gut, ale z tego co widze, tez jest pokracznie tylko w druga strone. Faza 3 jest w srodku.
Normal na dole, faza3 w srodku, faza2 na gorze.
No ok - tak zrobic nie probowalem, pewnie sie da.
Probowalem zeby bylo NORMALNIE, prosto, czyli normal na dole, faza druga w srodku, i faza trzecia na gorze.
Wczoraj probowalem znowu i nadal twierdze, ze tak zrobic sie nie da.

@Kula, sprawa jest jeszcze do rozwazenia. Ja troche o tym rozmyslalem... No musimy sie jeszcze zdzwonic.

@Ramotny, tak dokladnie jest jak mowisz. Nowy model to zero miksow. Ruszanie drazkami kompletnie nic nie robi na zadnym kanale. Oczywiscie sa do wyboru predefiniowane szablony. Jest ich kilka. Jest platowiec (to akurat proscizna), jest platowiec usterzeniem V (tu juz troche trudniej) no i jest helik z - uwaga - tarcza CCPM 120*. i tu zaczyna sie jazda. Wykoncypowac samemu ile procent ktorego drazka kiedy ma isc na ktore serwo i w ktora strone to by rzeczywiscie bylo troche dlubaniny.
Ale jak mowie - presety sa, wiec biore sobie preset przerabiam na swoje i przerobic w nim moge absolutnie wszystko.

Poza tym odkad pojawily sie FBLe to ja... Pamietam ze ostatni raz tarczy CCPM uzywalem wiosna tego roku jak mi sie zachcialo romansu z prętem w 450tce.
A tak uzywa sie tarczy mechanicznej - czyli jak w samolocie, jeden drazek - jedno serwo. FBL robi reszte.

Natomiast co do przekladania elektroniki z Taraniski do Futaby to nawet nie chce myslec co by to musialo oznaczac. W Taranisce jest to naprawde dobrze upchane a do tego ekranik - gdzie ja bym go mial w Futabie wsadzic? Przeciez nie wyswietle wszystkiego na tym malutkim Futabowskim smutnym ekraniku...

Nie mowie, ze to sie nie da - w zaleznosci od dostepnych srodkow i umiejetnosci taka operacja moze byc mozliwa, ale dla mnie - totalnie nieoplacalna.
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1533
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 83 razy

Postautor: VaderJK » 31 paź 2014, o 10:38

No to tylko kwestia przestawienia przełącznikow dla danej fazy.

Aż chyba spróbuję przestawić.... Dam znać.

VaderJK
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 31 paź 2014, o 12:03

No wlasnie chyba nie i nawet na Twoim filmie widac dlaczego.
Normal - pozycja 6 i pozycja 7 otwarta (pstryczek na dole).
Acro - pozycja 6 zamknieta, pozycja 7 otwarta (pstryczek w srodku).
Acro3D - pozycja 6 i pozycja 7 zamknieta (pstryczek na gorze).

Obie pozycje sa zamkniete, a wiec apka musi sie kierowac prioryterem zeby wiedziec ktory tryb chcesz uaktywnic bo od pstryczka dostaje sprzeczne informacje. Oczywiscie apka znaczy jedna czesc firmwaru i jest to tez kwestia tego jak inna czesc firmwaru interpretuje polozenie pstryczka i dla mnie jest dziwne dlaczego w polozeniu gornym pozycja 6 nie zmienia sie na otwarta.
Ale to wlasnie jest "specyfika" dzialania przyciskow trojpozycyjnych w graupnerze o ktorej mowilem.
Jak dla mnie - babol.


Ale sprawdz sprawdz... Ja tez sprawdze trzeci raz.
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1533
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 83 razy

Postautor: VaderJK » 2 lis 2014, o 18:33

No faktycznie przyznaje rację... Nie da się zrobić żeby gazu były po kolei.. Tak jak Ty to pisałeś.

No to Kula nadzieja w Tobie....

VaderJK
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 2 lis 2014, o 20:51

Kula ma inna apke. Dzis sie z Kula widzielismy, macalismy sobie na wzajem te apki (hehe) i to jednak NIE JEST tak ze te apki roznia sie tylko iloscia kanalow.
Ale spoko, naprawde, to jest niewielki mankament. Dzisiaj wylatalem 7 pakietow , czego 4 to byla regulavja wiec ciagle za wczesnir zeby o czyms mowic jesli chodzi o samo latanie ale jakies tam wrazenia juz mam o opinia mi sie ksztaltuje.
Spoko, Graupner zostaje:-D:-D
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1533
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 83 razy

Postautor: VaderJK » 3 lis 2014, o 00:37

To jeszcze pytanie czy można użyć tej telemetria gr-16 be kupowania modułów graupnera? Chodzi mi o możliwość monitorowania napięcia pakietu...

VaderJK
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 3 lis 2014, o 00:58

Znaczy wiesz, tak sam z siebie to odbiornik moze znac tylko napiecie z BECa a to w zasadzie powinno byc maksymalnie niezalezne od napiecia pakietu (co nie zmienia faktu, ze jka mozna to tez warto je monitorowac, ale to sie chyba dzieje automatycznie - nie wiem, nie bawilem sie jeszcze telemetria).
Ale zeby mierzyc napiecie pakietu, to nie ma bata - musisz dokupic czujnik, no i jeszcze czujnik musisz miec do czego podlaczyc - czyli jakis diwajs pomiedzy odboirnikiem a czujnikiem... I to jak zgaduje jest modul, o ktorym mowisz, igh?
NIech mnie ktos poprawi jesli sie myle....
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1533
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 83 razy

Postautor: VaderJK » 3 lis 2014, o 10:03

Tak jest taki moduł... Duży i drogi... Jak na mojego quada to za duży..

Bardziej myślałem podłączyć telemetrie z graupnera do FC open pilot na jakiś z portów a napięcie pakietu podłączyć też do FC... Ale nie wiem czy się da....

VaderJK
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 lis 2014, o 16:10

No dobra to teraz troche dorzuce jeszcze do wątku, bo tak sie skladalo, ze w weekend siedzialem w hangarze i żeniłem Raptora z Graupnerem.
No i ... pierwszy zonk. Nie wielki, ale jest.
Ale od poczatku.
Graupner w helikach ma domyslnie na kurku Ctrl6 tak zwane odciecie gazu, ktore dziala tak, ze, jesli kurek jest odkrecony na maksa to gaz zachowuje sie zgodnie z krzywa jaka mu zaprogramuje, ale jesli troche kurek przykrece to wartosc gazu nigdy nie wyjdzie powyzej jakiejs tam okreslonej wartosci.
W elektrykach to powylaczalem bo mi to po nic, ale w spalinie - genialna sprawa.

Ale to nie wszystko. Do tego jeszcze jest taki ficzer, ze polozenie tego kurka ponizej polowy automatycznie aktywuje trymer na tym kanale, ktory to trymer dziala tylko na kanale6, czyli na kanale gazu.
No juz w ogole super! Prosto logicznie i w ogole cudnie, bo pozwala bardzo precyzyjnie regulowac wolne obroty.

EDIT: CiachuStachu - wycinam niesluszne oskarzenia ze trymer nie dziala. Dziala, dziala, poprostu nie umialem go poprawnie ustawic.
:)


A teraz jeszcze wniosek z ostatnich lotow ktore mialy miejsce jakies dwa tygodnie temu.
Mam wrazenie, ze po przesiadce z Taraniski lata mi sie tak poprostu lepiej. Lepiej, to znaczy model precyzyjniej i bardziej przewidywalnie reaguje na drazki.
konfiguracja FBLa - taka sama.
Expo na drazkach takie samo.
I jest to wrazenie ktore mialem od pierwszego lotu, ale z czasem ono mi sie poglebia.
W sumie to za duzo lotow na taj apce jeszcze nie zrobilem, bo chyba ze 30 tylko, no ale to juz pozwolilo zeby jakies tam wrazenia odniesc.
Niby subtelne, ale z jakeigos powodu zaraz po zmianie radia zaczalem wykonywac nowe figury ktorych wczesniej nie moglem jakos sie przemoc...

No i teraz tylko pytanie z czego to moze wynikac?
Czy rzeczywiscie odczuwam to cos takiego co wszyscy nazywaja "szybkoscia linka"?
Czy z jakosci gimbali?
Czy raczej jest to tylko autosugestia w ktora uwierzylem, a z racji tego, ze juz nigdy nie bedzie mi dane zrobic szybkiego bezposredniego porownania - nigdy sie nie dowiem...?

Dodam, ze gimbale w taranisce mialem sprawne - na monitorze kanalow nie bylo absolutnie zadnych jakichs skokow trzaskow czy czegos takiego, nie nei nie - co jak co, ale gimbale chodzily bez zarzutu.
...
Ostatnio zmieniony 25 lis 2014, o 08:41 przez aikus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 24 lis 2014, o 17:53

aikus pisze:N
Graupner w helikach ma domyslnie na kurku Ctrl6 tak zwane odciecie gazu, ktore dziala tak, ze, jesli kurek jest odkrecony na maksa to gaz zachowuje sie zgodnie z krzywa jaka mu zaprogramuje, ale jesli troche kurek przykrece to wartosc gazu nigdy nie wyjdzie powyzej jakiejs tam okreslonej wartosci.
W elektrykach to powylaczalem bo mi to po nic, ale w spalinie - genialna sprawa.



Ja używam tego odcięcia w elektrykach, bo jest to jakby ruchoma "płaska" krzywa gazu do governora. Można w locie dobrać sobie obroty i potem zafiksować je normalną krzywą. Dodatkowo jest to rewelacyjne zabezpieczenie przy jakichkolwiek pracach przy modelu. Przekręcamy kurek na ZERO i żadnym pstrykiem nie właczymy przypadkiem gazu.

Co do babola z trymerem to w moim MX-20 nie sprawdzałem. Trzeba by przy okazji zobaczyć...

I jeszcze kwestia "jakości" linku czy po prostu nadajnika. Myślę, że nie jest to tylko subiektywne odczucie hmm
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 25 lis 2014, o 08:39

UWAGA!!! Update!!
To nie apka jest glupia! To ja bylem glupi.
Trymer na gazie dziala tak jak trzeba... Poprostu ja ni chu chu nie moglem zrozumiec zasady jego dzialania.
Okazuje sie, ze zeby on dzialal dobrze to trzeba odpowiednio ze soba ustawic wszystkie trzy zakresy:
1. endpointy serwa gazu
2. zakres kurka "throttle limit"
3. zakres dzialania "cut off" czyli trymera wlasnie.

I teraz tak: jesli chodzi o endpointy serwa gazu - sprawa jest oczywista. Podobnie jesli chodzi o zakres kurka "throttle limit.
Ale w trymerze jest kilka dodatkowych wytycznych na ktore trzeba zwrocic uwage:
- trymer nie dziala jesli kurek "throttle limit" jest odkrecony powyzej powlowy, ergo, nie ma sensu ustawiac gornej granicy limitu wiekszego niz 50%.
- Nie mozna ustawiac trymera nizej niz dolna granica endpointu serwa gazu, poniewaz trymer tę granice przesunie (niestety tak i na to trzeba uwazac, bo jak sie to zle ustawi to mozna spalic serwo zjezdzajac trymerem na sam dol).
- Ustawienie zakresu dzialania trymera poza uzytecznym zakresem gazu 0% - 50% powoduje ze ... trymer nie dziala, bo nie moze dzialac, bo dzialalby w zakresie w ktorym jest wylaczony.

U mnie miala miejsce wlasnie ta trzecia sytuacja - po ustawieniu endpointow i zakresu "throttle limit", zakres dzialania trymera "wylatywal" poza uzyteczny zakres 0%-50% gazu, albo byl gdzies na granicy i moze nawet troche w ktoryms tam miejscu dzialal, ale tego nie widzialem.


Zaraz przeedytuje poprzedneigo posta, bo powiesilem psy na Graupnerze, a nie slusznie.


Ale, pojawil sie inny problem. Juz nie mowie, ze to babol w apce, albo ze czegos nie mozna, bo pewnie mozna, ale znowu wczoraj wieczorem jak zwykle bylem zmeczony i na to nie wpadlem... Rozgryzienie problemu z trymerem pochlonelo cala moja zdolnosc umyslowa na ten jeden wieczor :D i pewnie ten drugi problem rozwiaze dopiero dzis, no ale poki co nie odkrylem:
Jak zrobic odciecie gazu w samolocie?
Throttle cutoff - tak zeby silnik nie wystartowal mimo ruszania drazkiem?
Nie wazne, czy to przy pomocy kurka czy to przy pomocy pstryczka... No probowalem, szukalem i ni ma!
Moge jedynie cos kombinowac wstawiajac do gazu dodatkowy wlasny mikser...
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1533
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 83 razy

Postautor: VaderJK » 25 lis 2014, o 09:17

W ustawieniach modelu się daje cutoff i tam ustawisz przełącznik do tego i tyle.

VaderJK
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 25 lis 2014, o 09:21

Ale w ktorych ustawieniach? W tych "Base settings"?
No dobra, tak jak juz mowilem, pewnie dzis wieczorem mi sie to uda:)
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1533
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 83 razy

Postautor: VaderJK » 25 lis 2014, o 17:38

Tak.

Obrazek

VaderJK
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 26 lis 2014, o 08:22

No faktycznie... Zmylilo mnie, ze w tym "Cut off" tez jest dolny i gorny limit odciecia - myslalem, ze to jest tak jak w helikopterze, ze ewentualnie zaprogramowanym pstryczkiem uaktywniam lub wylaczam dzialanie kurka z throttle limit... A to nie tak...
Heh... chyba juz dozywotnio bede skazony tym OpenTXem...

Tak czy siak, zaprogramowalem sobie wczoraj Bixlera jeszcze raz od nowa i w poczuciu dobrze spelnionego obowiazku poszedlem spac.
Ciekawe kiedy uda mi sie go oblatac...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 12 mar 2015, o 21:32

Jest! Nastepny brak funkcjonalnosci w Graupnerze w stosunku do OpenTXa.
Nie zebym sie cieszyl... Bynajmniej.
Rozpaczac tez nie rozpaczam, a nuz okaze sie, ze jednak mozna zrobic to o co mi chodzi...

Generalnie chodzi o to, ze latam spalina bez governora.
Na krzywych.
Wszystko jest OK, dopoki nie operuje za bardzo cyklika.
Jeszcze za czasow openTXa wpadlem na pomysl, zeby domiksowac trocche wartosci bezwzglednej cykliki do gazu i w ten sposob dodawac gazu kiedy pracuje cyklika.
Tutaj to tez jest mozliwe dzieki tzw Free Mixom. W nich ustawilem sobie czego ile do czego i wg jakiej krzywej domiksowywac i eureka!

Ale jest zonk:
Zalozmy ze bez domiksowywania cykliki, ustawiam sobie endpointami zakres gazu takl ze gorna granica to 104%. (tak akurat mam). Czyli przy gazie na maksa i krzywej gazu na 100% mam wychylenia serwa 104%.
Oczekuje, ze end-point bedzie ABSOLUNIE NIEPRZEKRACZALNA GRANICA, ktorej serwo nigdy nie przekroczy nie zaleznie od tego co wyniknie z miksow ktore sa wczesniej.
Czyli moge sobei calkiem bezpiecznie domiksowac cyklike do gazu end point nie pozwoli przesilac serwa gazu i slusznie bo nie mozna otworzyc przepustnicy bardziej niz calkowicie:)

Tak bylo w OpenTXie. EndPoint byl swieta nieprzekraczalna granica.


A w Graupnerze gucio.
Dokladam miksy i okazuje sie ze gaz zaczyna wychodzic poza 104%, czyli przesilam serwo gazu.
Jak obnize endpoint to oczywiscie serwo nie bedzie dochodzilo do 104% kiedy dam gaz na maksa bez ruszania cykliki.

Znalazlem jakis workaround...
Mam trzy tryby lotow, trzy idle... Miksy cykliki do gazu dzialaja tylko w pierwszym i drugim idlu, gdzie krzywe gazu dochodza w skrajnych polozeniach do 80% co powoduje ze zakres gazu nie bedzie przekraczany (sprawdzone doswiadczalnie).
W trzecim idlu miksy sa wylaczone,

Musze o tym pamietac i tyle...


.... chyba, ze znowu czegos nie wiem...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 mar 2015, o 22:34

aikus pisze:A w Graupnerze gucio.
Dokladam miksy i okazuje sie ze gaz zaczyna wychodzic poza 104%, czyli przesilam serwo gazu.
Jak obnize endpoint to oczywiscie serwo nie bedzie dochodzilo do 104% kiedy dam gaz na maksa bez ruszania cykliki.


Użyj gumki albo (sprężynki) wtedy nie przesilisz serwa :D
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 12 mar 2015, o 22:57

Bardzo smieszne:P
GEneralnie chodzi o specyfike dzialania Endpointow.
W OpenTX EndPoint byl swieta nieprzekraczalna granica.
W Graupnerze, jest poprostu kolejnym miksem - stale domiksowywaną wartoscią.

I co ciekawe, kurek odcięcia gazu dziala dokladnie tak samo.
Niby gaz odciety kurkiem, a jak porusze drazkiem cykliki - serwo gazu sie rusza.

Z reszta (wlasnie sprawdzilem) jesli ustawie end-point na 104% a mi przyjdzie kaprys ustawic sobie krzywa gazu tak ze w skrajnym polozeniu bedzie mala 150% to tez bede przesilal serwo.

Glupie to!
Naprawde nikt nie wpadl na to, ze takie cos moze byc potrzebne?
Jest gotowy miks skoku do ogona - tylko wlaczyc i ustawic wartosc (przydatne do latania w trybie rate).
Jest gotowy miks cykliki do ogona - jak wyzej.

A nie ma miksu cykliki do gazu?!?!?
Trzeba kombinowac recznie dorabiac z free miksow i jeszcze wychodzi to tak jak wychodzi?
Troche niedorobka jak dla mnie.

Ale odkrylem inna ceche bardzo pozytywna.
A wlasciwie to wiedzialem o niej, ale uwazalem za niepotrzebna dla mnie az do czasu kiedy...
... no ale od poczatku.

Samolot.
Z trojosiowym zyrkiem.
Trzy tryby pracy zyrka, wyzwalane trojpozycyjnym przelacznikiem.
Headlock, rate i bypass.
Narazie wszystko fajnie.
Problem pojawia sie w momencie takim, ze jak normalnie ustawie zyrko do lotu w trybie HH, to nie uzywam trymerow.
Przelaczam na tryb rate i przydaloby sie troszeczke wytrymowac.
Przelaczam na bypass i przydaloby sie wytrymowac bardziej...
I tak przy kazym przelaczaniu trybu lotu zyrka musze za kazdym razem trymowac...
Upierdliwe!

Juz zaczynalem po OpenTXowemu kombinowac, jakby tu jakos tym pstryczkiem od zyrka wylaczyc trymer w trybie HH...

... az tu nagle przypomnialo mi sie o istnieniu czegos takiego jak tryby lotu (wlasnie w samolotach).
Do tego samego pstryczka od zyrka przyporzadkowuje sobie dwa tryby lotu do dwoch polozen. Trzeci tryb to normal - ma priorytet nad pozostalymi - (jesli zaden nie jest wybrany - wybrany jest wlasnie normal).
Od tej pory trzy tryby pracy zyrka sa rownoznaczne z trzeba trybami lotu, a kazdy tryb lotu ma swoje własne niezalezne trymowanie.
Mam jeszcze jeden tryb lotu, ktory moge wybrac innym przyciskiem (to tak na marginesie - w sumie cztery tryby lotu).

Oczywiscie OpenTX rowniez i tu miazdzy system, bo trybow lotu jest tam chyba z 7 i w kazdym mozna ustawiac PIERDYLION opcji a wszystkie opcje w innych miejscach uzalezniac od trybow lotu... Ale sa to mozliwosci ktorych nigdy nie wykorzystalem.
A tutaj mi sie przydalo, jest i jest gites.

A i jeszcze jedno! Bardzo wazne!
Za chwile minie chyba cos pod pol roku jak mam ta apke. Co prawda akurat poza sezonem, ale mimo wszystko nadal uwazam ja za bardzo dobry zakup i mimo tych brakow o ktorych pisze uwazam, ze jest to bardzo dobra apka, nie zaluje i jestem zadowolony.

Natomiast czas po jakim od rozpoczecia uzywania tej apki dochodza do mnie rozne jej plusy i minusy mowi absolutnie WSZYSTKO o propozycjach typu "pomacaj sobie apke na lotnisku".

Na lotnisku to mozna co najwyzej ocenic jak mi apka w rekach lezy. Nic wiecej.
Reszta wychodzi w uzyciu.
I niestety jedyna metoda na zakup apki to posluchac / poczytac tyle opinii ile sie da, wyciagnac wlasne wnioski, zamknac oczy, kupic apke a potem albo pokochac taka jaka jest albo rzucic...
... troche jak z babą...

:D :vhappy:
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1533
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 83 razy

Postautor: VaderJK » 13 mar 2015, o 00:15

Zgadzam się z tym co piszesz. Tez jestem zadowolony z tej apki aczkolwiek ma takie wady jak napisales...

Wróć do „Graupner”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości